ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی آنته ورژن ران ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک | ایران تحصیل

معافیت پزشکی آنته ورژن ران
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی آنته ورژن ران از جمله معافیت های پزشکی می باشد که به مبتلایان این بیماری اعطا می شود، بیماری آنته ورژن ران به دلیل چرخش استخوان ران به داخل در زمان جنینی موجب کاهش توانایی حرکتی فرد می گردد و این خود دلیلی برای اخذ معافیت افرادی که این بیماری را دارند می باشد.

در طی بیماری آنته ورژن ران گردن استخوان ران به سوی جلو تمایل پیدا می کند، البته حدی از این بیماری طبیعی می باشد، در نوزاد تازه به دنیا آمده این تمایل تا ۴۰ درجه وجود دارد و تا زمانی که فرد به بلوغ برسد این میزان به پانزده درجه می رسد، این موضوع زمانی یک بیماری و نقص تلقی می شود و موجب معافیت سربازی آنته ورژن ران می گردد که این میزان در فرد بالغ بیشتر از ۱۵ درجه باشد.

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از شرایط و نحوه دریافت معافیت پزشکی آنته ورژن ران با ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

شرایط معافیت پزشکی آنته ورژن ران

آنته ورژن ران که در دسته بیماری های اسکلتی و استخوانی قرار می گیرد از جمله بیماری هایی است که افراد مبتلا به آن به طور معمول به راحتی از معافیت سربازی بهره مند می شوند،‌ این بیماری تاثیر مستقیمی روی توانایی های حرکتی فرد دارد و اجازه فعالیت های بدنی سربازی را به او نمی دهد.

سازمان نظام وظیفه در آیین نامه خود ۴ نوع از افراد را شامل معافیت خود می داند و بسته به شرایط افراد در این ۴ دسته به آن ها معافیت اعطا می کند، ۴ دسته ای که سازمان نظام وظیفه برای معافیت پزشکی در آیین نامه خود ذکر کرده است به شرح زیر می باشد:

  • دسته اول افراد کسانی هستند که به دلیل بیماری یا نقص عضو به طور کامل نمی توانند به سربازی اعزام شوند و معافیت دائم به آن ها اعطا می شود.
  • دسته دوم شامل افرادی می باشد که به دلیل بیماری یا نقص عضو توانایی حضور در فعالیت های سنگین سربازی را ندارند، این افراد به اختصاص معاف از رزم و خدمات سنگین می شوند و معمولا در بخش های دیگر به مانند بخش های اداری از آن ها کمک گرفته می شود.
  • کسانی که به دلیل بیماری های روحی و روانی به طور موقت نمی توانند به خدمت سربازی اعزام شوند.
  • و در آخر افرادی که در سلامت روحی و جسمی کافی به سر می برند باید به سربازی اعزام شوند و معافیتی به آن ها اعطا نمی شود.

 

معافیت سربازی آنته ورژن ران

 

نشانه های بیماری آنته ورژن ران

بیماری آنته ورژن ران از بیماری هایی می باشد که خیل عظیمی از افراد تا درد و دیگر عواقب آن را احساس نکنند متوجه ابتلا به آن نخواهند بود، این بیماری در سطوح در سطوح خفیف شاید توانایی حرکتی فرد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار ندهد اما انجام حرکات سنگین می تواند منجر به وخیم شدن شرایط این نقص در فرد مبتلا به بیماری گردد.

در صورت مبتلا بودن شخص به این بیماری وقتی که از رو به رو به آن نگاه می شود کشکک زانو مبتلا به این بیماری به سمت زانو دیگر تمایل دارد، فرد مبتلا به این بیماری علاوه بر دارا بودن تمایل در کشکک زانو ابتلا به این بیماری در ران و استخوان ساق خود هم دچار تمایل می باشد.

در صورت بالاتر بودن درجه تمایل آنته ورژن ران در فرد از ۲۵ درجه فرد در راه رفتن و موارد حرکتی خود دچار مشکل شاهد خواهد بود.

 

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از شرایط معافیت سربازی تکرر ادرار با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

مراحل دریافت بیماری آنته ورژن ران

اخذ معافیت از مواردی نیست که هر کسی با آن آشنا باشد و اغلب افراد برای دریافت آن نیازمند راهنمایی هستند،‌ در صورتی که شما هم به بیماری آنته ورژن ران مبتلا هستید در ادامه با بررسی مراحل اخذ معافیت سربازی این نوع از بیماری با ما همراه باشید:

  • در گام اول باید به نزدیک ترین دفتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید.
  • با مراجعه به دفتر پلیس +۱۰ باید تمامی فرم های لازم را برای دریافت معافیت سربازی آنته ورژن ران پر کنید.
  • بعد از تکمیل فرم ها و ارسال آن برای سازمان نظام وظیفه بعد گذشت مدت مشخصی (حداکثر ۲۰ روز) شما به یکی از بیمارستان های تحت نظر نظام وظیفه فرا خوانده خواهید شد.
  • بعد از مراجعه به بیمارستان های زیر نظر سازمان نظام وظیفه با انجام آزمایش ها و معاینه های لازم میزان بیماری شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • بعد از انجام آزمایش های لازم با ارسال دعوتنامه باید به کمیسیون پزشکی نظام وظیفه بروید تا در مورد معافیت شما تصمیم گیری شود.

 

معافیت سربازی بیماری آنته ورژن ران

 

در صورت قابل درمان بودن آنته ورژن ران اعطای معافیت به چه شکل خواهد بود؟

یکی از سوالات رایجی که افراد در زمان اقدام برای دریافت معافیت مطرح می کنند این است که اگر بیماری درمان گردد آیا باز هم معافیت به آن ها اعطا می گردد؟

پاسخ این سوال مربوط به نوع بیماری می باشد، در بیماری آنته ورژن ران از جایی که ممکن است فعالیت های حرکتی خدمت سربازی مجددا منجر به بروز دوباره مشکل فرد شود حتی بعد از درمان و جراحی هم معافیت هایی اعم از معافیت از رزم و معافیت از خدمات سنگین به فرد اعطا می شود؛ البته که میزان اعطای معافیت در این مواقع بع نظر پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه بستگی دارد.

 

دریافت معافیت پزشکی آنته ورژن ران در حین تحصیل

اعلب معافیت های سازمان نظام وظیفه به این شکل است که برای دریافت آن باید دیپلم داشته باشید، دسته ای به خصوص از بیماری ها هستند که برای اخذ معافیت به دلیل آن ها در زمان تحصیل هم می توان اقدام کرد اما آنته ورژن ران از این دسته بیماری ها نمی باشد.

فردی که داوطلب دریافت معافیت پزشکی به علت این بیماری می باشد باید در زمان اتمام تحصیل خود با مراجعه به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ بعد از تکمیل فرم های خود اقدام به پیگیری دریافت معافیت پزشکی نماید.

توجه داشته باشید که معافیت های پزشکی در سه سطح معافیت دائم، معافیت از خدمات رزمی و معافیت موقت به واجدین شرایط اعطا می شود.

 

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از راه های معافیت می توانید اقدام به دریافت مشاوره سربازی نظام وظیفه در ایران تحصیل نمایید.

 

 

آیا امکان ابطال کارت معافیت آنته ورژن ران وجود دارد؟

معافیت سربازی آنته ورژن ران از دسته معافیت هایی است که می تواند برخی از محدودیت را برای فرد معاف شده به دنبال داشته باشد، به همین دلیل بسیاری از افراد بعد از دریافت این نوع معافیت و درمان خود به طور کامل برای بهره مندی از مواردی به مانند دریافت گواهینامه و استخدام به دنبال ابطال این نوع از معافیت هسند.

ابطال تمامی معافیت های پزشکی فقط در صورتی قابل درمان است که بیماری فرد به طور کامل درمان شده باشد و مستعد بازگشت هم نباشد؛ البته بعد از ابطال فرایند سربازی فرد مجددا باید مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت تشخیص پزشک معتمد او باید به سربازی اعزام شود.

 

معافیت سربازی آنته ورژن ران

 

آیا امکان اعتراض به رای نظام وظیفه برای معافیت پزشکی آنته ورژن ران وجود دارد؟

در برخی از مواقع مشمولینی که قصد دریافت معافیت دارند معمولا از رای صادر شده از سوی پزشکان معتمد و سازمان نظام وظیفه راضی نیستند و فکر می کنند که در حق آن ها اجحاف شده است، در این مواقع فرد برای تجدید نظر سازمان نظام وظیفه می تواند به رای صادر شده اعتراض نماید.

۴ مرجع برای اعتراض در این مواقع وجود دارد که افراد باید از رتبه پایین تر به رتبه بالا تر اعتراض نمایند:

  • کمیسیون شهرستان
  • کمسیون استان
  • کمیسیون سازمان نظام وظیفه
  • شورای عالی 

بعد از ثبت اعتراض فرایند معافیت فرد از نو باید مورد بررسی قرار بگیرد که البته این بررسی بلافاصله نمی باشد و معمولا بعد از ۲ ماه انجام می شود.

 

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

معافیت پزشکی آنته ورژن ران در اثر بیماری آنته ورژن ران که از بیماری های اسکلتی و استخوانی آیین نامه سازمان نظام وظیفه می باشد، در نظر گرفته شده است. معافیت مبتلایان به این بیماری بستگی به نظر پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه دارد و در سه سطح معافیت دائم، معافیت موقت و معافیت از خدمات رزمی به بیماران اعطا می گردد.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا به رای نظام وظیفه برای معافیت آنته ورژن ران می توان اعتراض کرد؟

بله، متقاضیانی که به رای معافیت خود اعتراض دارند می توانند به مراتب کمیسیون شهرستان، کمیسیون استان، کمیسیون سازمان و شواری عالی اعتراض کنند.

آیا در زمان تحصیل می توان برای دریافت معافیت آنته ورژن ران اقدام کرد؟

خیر، صرفا برای برخی از بیماری های ذکر شده در آیین نامه نظام وظیفه در زمان تحصیل می توان اقدام کرد. 

آیا امکان باطل کردن کارت معافیت آنته ورژن ران وجود دارد؟

امکان ابطال تنها در صورتی وجود دارد ککه بیماری به طور کامل درمان شود، در صورت ابطال فرد باید مجدادا به سربازی اعزام شود.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی آنته ورژن ران ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo رضا گفت:

    سلام ایا با مدرک لیسانس و درجه شدید انته ورژن همراه با کوتاهی شدید تاندون آشیل امکان معافیت وجود دارد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام باید در کمیسیون پزشکی بررسی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور