ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

معافیت اهدای کلیه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های دریافت معافیت از طریق اهدای اعضا است و یکی از متداول‌ترین پرسش‌های مشمولان خدمت سربازی در ارتباط با شرایط دریافت این نوع معافیت است.

به همین منظور برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در خصوص شرایط این نوع معافیت با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا به هرگونه سوال و ابهام شما در رابطه با این نوع معافیت پاسخ دهند.

انواع اهدا عضو هنگام دریافت معافیت سربازی

بسیاری از افرادی که می‌خواهند از طریق اهدای عضو مانند اهدا کلیه یا اهدای اعضا در حالت مرگ مغزی معافیت دریافت کنند، باید حتماً با انواع اهدا عضو آشنا شوند، چراکه نوع اهدا عضو برای دریافت معافیت سربازی بسیار اهمیت دارد. در مجموع دو نوع اهدای عضو وجود دارد؛

در حالت اول فرد از روی خیرخواهی یکی از اعضای بدن خود را مانند کلیه یا اعضای دیگر را به شخص دیگری اهدا می‌کند. در حالت دوم یکی از اعضای خانواده دچار مرگ مغزی شده و تحت رضایت خانواده اعضای این فرد به افراد دیگر اهدا خواهد شد.

انواع اهدا عضو هنگام دریافت معافیت سربازی

برای دریافت معافیت پزشکی نفرکتومی وارد لینک شوید.

امکان دریافت معافیت از طریق اهدای عضو

اهدای عضو در شرایطی منجر به معافیت مشمولین خدمت سربازی می‌شود که پس از اهدا، مشکلاتی در ارگان‌های آنها به وجود آمده باشد. بر اساس گفته‌های جانشین اداره منابع انسانی، ستاد نیروهای کل مسلح در خصوص معافیت اهدا کنندگان عضو معافیت تنها وقتی لحاظ می‌شود که اهدا کننده عضو دچار از کار افتادگی شود.

بنابراین افرادی که سوال دارند که آیا با اهدا کردن یک عضو از بدن معافیت سربازی را می‌توانیم دریافت کنیم، باید بگوییم که شما تحت شرایط خاص پس از اهدای عضو می‌توانید برای دریافت معافیت از طریق سازمان خدمت نظام وظیفه اقدامات لازم را انجام دهید.

امکان دریافت معافیت از طریق اهدای عضو

شرایط دریافت معافیت اهدای کلیه

آن دسته از افرادی که مایل به دریافت معافیت اهدای کلیه هستند، باید قبل از هر چیز شرایط دریافت این نوع معافیت را بررسی کنند. براساس اعلام جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، سربازان اهدا کننده کلیه می‌توانند از خدمت سربازی خود معاف شوند.

سردار موسی کمالی در ارتباط با معافیت اهدای کلیه و انجام خدمت سربازی اشاره کرد که در صورتی که فرد اهدا کننده عضو به دلیل اهدای کلیه، نتواند کارهای روزمره خود را انجام دهد از خدمت سربازی معاف خواهد شد. مثلاً افرادی که کلیه خود را اهدا می‌کنند، مشمول معافیت پزشکی هستند و از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که صرف داشتن کارت اهدای عضو، دلیلی بر معافیت افراد از خدمت نظام وظیفه نیست. کسانی که عضو بدن خود را اهدا می‌کنند، حتی اگر حین خدمت سربازی باشند از خدمت سربازی معاف می‌گردند.

برای دریافت معافیت پزشکی فوبیا، شرایط و مراحل قانونی آن وارد لینک شوید.

مدارک لازم برای دریافت معافیت اهدای کلیه

از آنجا که اهدای کلیه به عنوان معافیت پزشکی تلقی می‌شود، افرادی که پس از اهدا دچار از کار افتادگی می‌شوند، پرونده آنها باید مورد بررسی قرار بگیرد. از این رو مدارک زیر باید جهت رسیدگی به معافیت پزشکی مشمولان باید در پرونده آنها ارائه شود.

  • ارائه برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره ۱) که باید از سوی مشمول خدمت نظام وظیفه تکمیل شود.
  • ارائه برگ معاینه اولیه مشمولان (برگه شماره ۲) که باید از سوی پزشک معاینه اولیه تکمیل شود.
  • ارائه برگ واکسیناسیون که باید توسط مرکز بهداشت تکمیل شده باشد.
  • ارائه نمودن تصویر پشت و رو کارت ملی فرد مشمول
  • ارائه کردن تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکس دار فرد مشمول
  • ارائه کردن اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیلی مشمول

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

  • ارائه ۴ قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید فرد مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه‌ها)
  • مشمولان باید نوع معافیت مورد نظر خود را در این برگه تعیین کنند. در حالیکه برگه معاینه و واکسیناسیون باید از سوی پزشک و مراکزی که واکسیناسیون صورت می گیرد، تکمیل گردد.
  • اگر پزشک در معاینه اولیه تشخیص دهد که فرد مشمول بیماری جسمی و یا روانی دارد که به موجب آن از خدمت معاف خواهد شد؛ باید در این برگه ذکر نماید. فرد مشمول باید برگه‌ مهر خورده را به سازمان نظام وظیفه تحویل دهد تا به درخواست وی رسیدگی شود.
  • ارائه‌ کردن مدرک تحصیلی نیز از این نظر اهمیت دارد، که نوع مدرک تحصیلی فرد در نوع معافیت پزشکی اثرگذار باشد.

مدارک لازم برای دریافت معافیت اهدای کلیه

برای دریافت کردن معافیت پزشکی ازوفاژیت بر روی لینک کلیک کنید.

معایب استفاده از معافیت اهدای کلیه

معافیت اهدای کلیه یکی از زیر مجموعه‌های معافیت پزشکی است و یکی از موضوعاتی است که بسیاری از مشمولان در ارتباط با آن تردید دارند، چراکه گاهی اوقات گرفتن معافیت معایبی دارد که این معایب بیشتر از مزایای دریافت معافیت می‌باشد. یکی از معایب دریافت معافیت اهدای کلیه، یافتن شغل مناسب است، چراکه بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به دلیل عدم توان و قدرت فرد برای انجام کارها از استخدام و به کارگیری فرد دارای معافیت پزشکی جلوگیری خواهند کرد.

از این رو این موضوع می‌تواند تا سال‌ها بر زندگی فردی که دارای معافیت پزشکی است تاثیرگذار باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از هر اقدامی برای اخذ معافیت اهدای کلیه این مسئله را مد نظر قرار دهید. یکی دیگر از معایب دریافت معافیت پزشکی مانند اهدای کلیه، مربوط به مشکلات هنگام دریافت گواهینامه رانندگی است.

برای دریافت گواهینامه شرایط سلامت متقاضیان بررسی می‌شود. سازمان نظام وظیفه با در نظر گرفتن مشکلاتی که بر سر راه افراد قرار دارد، شرایطی فراهم کرده است که افراد بعداً می‌توانند معافیت خود را باطل کرده و این مشکلات برطرف شود.

برای دریافت معافیت پزشکی دژنرسانس شبکیه وارد لینک شوید.

خلاصه مطلب

شرایط گرفتن معافیت اهدای کلیه یکی از متداول‌ترین پرسش‌هایی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه سربازی دارند. در مجموع افرادی که از روی خیرخواهی کلیه خود را به دیگری اهدا کرده باشند، چنانچه پس از اهدا دچار از کار افتادگی شوند، می‌توانند از طریق تشکیل پرونده و ارائه مدارک لازم درخواست خود را برای دریافت معافیت پزشکی ثبت کنند.

در این مقاله در ارتباط با شرایط دریافت معافیت اهدای کلیه و همچنین مدارکی که برای بررسی پرونده مورد نیاز است اشاره کردیم. در صورت داشتن هرگونه ابهام و سوال در خصوص مطالب ارائه شده کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا همکاران ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل راهنمایی‌های لازم را به شما عزیزان ارائه نمایند.

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

1.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر است؟

بله در صورتی که فرد پس از اهدای عضو دچار از کار افتادگی شودف می‌تواند برای دریافت معافیت پزشکی اقدام کند.

مدارک لازم برای دریافت معافیت کلیه چیست؟

در این مقاله به مهم‌ترین مدارکی که باید به سازمان خدمت به نظام وظیفه ارائه شود اشاره کردیم.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با معافیت اهدای کلیه چه باید کرد؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت معافیت اهدای عضو از جمله اهدا کلیه می‌توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت پزشکی نفرکتومی

    معافیت پزشکی نفرکتومی {شرایط و مراحل} + قانون 1403 | ایران تحصیل

    مشمولان خدمت سربازی که مایل به دریافت معافیت پزشکی نفرکتومی هستند، می‌توانند از طریق سازمان نظام وظیفه درخواست خود را ارائه کنند. برخی از افراد مشمول به علت شرایط جسمانی و روانی قادر به انجام خدمت خود نیستند و می‌توانند...
تماس با مشاور