ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشکل ورود به سامانه وادانا + 3 روش رفع خطا | ایران تحصیل

مشکل ورود به سامانه وادانا + 3 روش رفع خطا | ایران تحصیل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

همان طور که می دانید با بروز کرونا، تمامی مدارس و دانشگاه های کل دنیا، مجازی شدند. هر یک از دانشگاه های ایران هم به صورت جداگانه سامانه ای را برای برقراری تدریس آنلاین و برقراری ارتباط اساتید با دانشجویان ایجاد کردند. سامانه وادانا نیز سامانه مخصوص دانشگاه های آزاد است که از این طریق دانشجویان به صورت مجازی درس می خوانند. این سامانه، علاوه بر ویژگی های خوبی که دارد، گاهی اوقات دچار مشکلاتی می شود. در واقع، دانشجویان گاهی اوقات در هنگام ورود به آن با مشکلاتی رو به رو می شوند. خطا در نام کاربری، خطا در رمز و… از جمله مشکل ورود به سامانه وادانا هستند. برای رفع این مشکلات در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

اگر شما هم جز دانشجویانی هستید که در سامانه وادانا درس می خوانید، ممکن است که در هنگام ورود، با مشکلاتی رو به رو شوید. برای رفع مشکل ورود به سامانه وادانا، شما می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. برای آشنایی با این روش ها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما دانشجویان عزیز را به طور کامل و مفصل با آن ها آشنا کنیم.

 

مشکل ورود به سامانه وادانا

 

 

نحوه ورود به سامانه وادانا چگونه است؟

پیش از این که بخواهیم شما را با روش های رفع مشکل ورود به سامانه وادانا آشنا کنیم، بهتر است که به طور کامل با نحوه ورود به این سامانه آشنا شوید. شما دانشجویان گرامی می توانید هم از طریق تلفن همراه و هم از طریق کامپیوتر، وارد این سامانه شوید. اما، لازم به ذکر است تا بدانید که پیش از ورود به این سامانه ابتدا باید اقداماتی را انجام دهید که برخی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند:

 

  • نصب کردن آخرین ورژن Adobe Acrobat Reader
  • نصب کردن جدیدترین ورژن Adobe Flash Player
  • افزودن آخرین ورژن Adobe Connect
  • نرم افزارهای آفیس بر روی سیستم نصب کنید.
  •  جدیدترین ورژن فایرفاکس را نصب کنید.

 

پس از نصب موارد ذکر شده، باید بر روی مرورگر خود آدرس vadamap.iauec.ac.ir را سرچ کرده و سپس بر روی گزینه دانشگاه ها کلیک کنید. پس از آن، باید از روی نقشه، استان خود را انتخاب نموده و از بین واحدهای دانشگاهی ذکر شده، واحد دانشگاه خود را انتخاب کنید. در این مرحله باید نام کاربری و رمز عبور خود(رمزی که دانشگاه برای شما ارسال می کند) را به درستی وارد کنید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد پنل شخصی خود می شوید. در این قسمت باید دروس ارائه شده خود را مشاهده کرده و سپس بر روی کلاس مورد نظر کلیک کنید. پس از انتخاب کلاس مورد نظر، گزینه open in application را انتخاب کرده و وارد کلاس شوید.

 

 

برای آموزش تصویری و گام به گام نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

لینک مستقیم ورود به سامانه وادانا

لازم به ذکر است تا بدانید که هر واحد دانشگاهی، برای دسترسی به سامانه وادانا، لینک مخصوصی دارد. در واقع، شما دانشجویان عزیز برای ورود به این سامانه، باید از طریق لینک مستقیم واحد دانشگاهی خود اقدام کنید. در ادامه برخی از این لینک های مستقیم را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

واحد دانشگاهی لینک مستقیم ورود
تهران مرکز iauctb.daan.ir
تهران شمال iau-tnb.daan.ir
تهران غرب wtiau.daan.ir
تهران شرق iauet.daan.ir
تهران جنوب azad.daan.ir
علوم تحقیقات srbiau.daan.ir
خوراسگان khuisf.daan.ir
یادگار امام iausr.daan.ir
اسلامشهر iiau.daan.ir
ورامین iauvaramin.daan.ir
ملارد iaumalard.daan.ir
شهر قدس qodsiau.daan.ir
صفادشت safaiau.daan.ir
مرکز آموزش بین المللی کیش iaukishint.daan.ir

 

 

ویژگی های سامانه وادانا

حال که با نحوه ورود به این سامانه آشنا شدید، بهتر است که با برخی از ویژگی های این سامانه نیز آشنا شوید. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشند

 

  • امکان ثبت کلاس های ضبط شده و ثبت حضور دانشجویان
  • امکان به اشتراک گذاشتن تصویر استاد با دانشجویان
  • ارائه دروس توسط استاد بر روی تخته سفید
  • امکان ضبط دروس ارائه شده توسط استاد
  • ارسال پیام خصوصی به استاد و دیگر دانشجویان
  • برقراری ارتباط جمعی صوتی و تصویری
  • نمایش مدت زمان حضور دانشجویان در کلاس
  • امکان یادداشت گذاری
  • تسویه حساب دانشجویان
  • امکان رای گیری و ایجاد اتاق های تعاملی

 

 

ویژگی های سامانه وادانا

 

نحوه تغییر و بازیابی رمز عبور سامانه وادانا

ممکن است که شما دانشجویان گرامی بخواهید رمز عبور خود را پس از مدتی عوض کنید. برای تغییر این رمز شما عزیزان باید مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید که این مراحل، شامل موارد زیر می باشند

 

ابتدا باید آدرس سایت iauec.ac.ir را جست و جو کرده و سپس وارد آن شوید. پس از ورود به این سایت، باید از سمت راست، گزینه درس های من را انتخاب نمایید. پس از آن، باید از بین دروسی که برای شما نمایش داده شده است، یکی را انتخاب کنید. در این مرحله، شما در قسمت بالای صفحه سمت چپ، باید بر روی اسم خود کلیک راست نمایید. سپس، با انتخاب گزینه ترجیحات، یک منو در مقابل شما نمایش داده خواهد شد که باید بر روی گزینه تغییر رمز عبور کلیک راست کنید. در نهایت، می توانید رمز جدید خود را وارد کرده و آن را نهایی کنید.

 

 

نحوه تغییر و بازیابی رمز عبور سامانه وادانا

 

به یاد داشته باشید که این روش هم برای تغییر رمز عبور و هم برای بازیابی این رمز، مناسب است و می توانید از این طریق، رمز خود را بازیابی کرده و یا تغییر دهید.

 

 

برای آموزش تصویری نحوه بازیابی و تغییر رمز عبور سامانه وادانا، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

 

مشکل ورود به سامانه وادانا

شما دانشجویان عزیز ممکن است که در هنگام ورود به این سامانه با مشکلاتی رو به رو شوید و نتوانید وارد این سایت شوید. برای ورود به این سامانه باید ابتدا این مشکلات را شناسایی کرده و رفع کنید. برخی از رایج ترین و شایع ترین مشکل ورود به سامانه وادانا، شامل موارد زیر می باشند:

 

  • کند بودن سایت وادانا

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در هنگام ورود به این سایت با آن مواجه شوید، کند بودن این سایت است. گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی این سایت کند می شود و شما دانشجویان عزیز نمی توانید وارد آن شوید. بنابراین، بهتر است که در زمان هایی که این سایت خلوت تر است، برای ورود به آن اقدام کنید.

 

مشکل ورود به سامانه ودانا

 

 

  • خطای مرورگر در زمان ورود به سامانه وادانا

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است در زمان ورود به سامانه دانشگاهی با آن رو به رو شوید، خطای مرورگر است. در واقع، اگر شما از مرورگرهای قدیمی استفاده می کنید، بهتر است که برای ورود سریع و آسان به سامانه دان، مرورگر جدیدی همچون: فایرفاکس را نصب نمایید.

 

  • فراموش کردن رمز عبور

از یاد بردن رمز عبور یکی از مشکلاتی است که اغلب ما با آن مواجه می شویم. فراموش کردن رمز عبور سایت وادانا نیز یکی از رایج ترین مشکلات است. در واقع، زمانی که شما دانشجویان می خواهید وارد سایت دانشگاه خود شوید، اگر رمز عبور را فراموش کرده باشید، این سایت ورود را نامعتبر می داند و به شما اجازه ورود نمی دهد. شما عزیزان برای رفع نامعتبر بودن رمز خود، باید با کمک روش هایی که بیان شد، رمز خود را بازیابی کنید.  

 

مشکل ورود به سامانه ودانا

 

  • عدم پرداخت بدهی 

گاهی اوقات ممکن است که شما شهریه خود را به طور کامل واریز نکرده باشید. در این صورت، سامانه ورود شما را نامعتبر می داند و یا در هنگام ورود، به شما اخطار داده و اجازه ورود نمی دهد. برای رفع این مشکل باید وارد پنل شخصی خود شده و سپس از طریق منوی سمت راست، بر روی گزینه مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو کلیک کنید. پس از آن، یک صفحه در مقابل شما نمایش داده خواهد شد که می توانید میزان بدهی خود را مشاهده کنید. پس از دیدن میزان بدهی خود، بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی شهریه را کلیک کنید و بدهی خود را به طور کامل واریز کنید. در نهایت، سایت بدون هیچ اخطاری برای شما باز خواهد شد.  

 

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با نحوه ورود به سایت وادانا، نحوه تغییر و بازیابی رمز عبور، رفع مشکل ورود به سامانه وادانا و … آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که در هنگام ورود به سامانه وادانا، حتما آنتی ویروس و فیلترشکن خود را خاموش کنید. علاوه بر این، فراموش نکنید که برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، حتما از کیبورد انگلیسی استفاده کنید. اگر تمامی موارد ذکر شده را رعایت کردید اما باز هم این سایت ورود شما را نامعتبر دانست، برای رفع این مشکل حتما با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما، می توانید با ما تماس بگیرید و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ داده و مشکل شما را رفع خواهند کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه وادانا برای چه دانشگاهی است؟

سامانه وادانا برای دانشگاه های آزاد سراسر کشور است.

برای ورود به این سایت نصب چه اپلیکیشن هایی الزامی است؟

  • نصب کردن آخرین ورژن Adobe Acrobat Reader
  • نصب کردن جدیدترین ورژن Adobe Flash Player
  • افزودن آخرین ورژن Adobe Connect
  • نرم افزارهای آفیس بر روی سیستم نصب کنید.
  •  جدیدترین ورژن فایرفاکس را نصب کنید.

آیا عدم پرداخت بدهی ممکن است در ورود به سایت اختلال ایجاد کند؟

بله اگر دانشجویان عزیز شهریه خود را واریز نکنند، در هنگام ورود سایت خطا اعلام کرده و مانع ورود آن ها به سایت خواهد شد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)