ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

همزمان با گسترش آموزش های آنلاین در کشور، نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد نیز برای دانشجویان این دانشگاه ضرورت یافت. برای شرکت در این کلاس ها دانشجویان این دانشگاه باید از طریق سامانه vadamap.iauec.ac.ir اقدام و مراحلی را جهت حضور طی نمایند. برای سهولت ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد و دریافت راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد به صورت تصویری بهتر است با مشاوری کاردان و خبره در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

 

 

جهت دریافت راهنمای نحوه ورود و استفاده از امکانات کلاس مجازی دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

اهمیت آگاهی از نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد

 

 

نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد

 

برگزاری کلاس های آنلاین، در شرایطی که امروز بر همه دنیا چیره شده است، بهترین راه برای ادامه آموزش و بازنماندن از تحصیل است.

خطر ابتلا و شیوع کرونا به دلیل کلاس های حضوری باعث شد تا همه مدارس و دانشگاه ها بسترهای لازم جهت برگزاری کلاس های آنلاین را فراهم کنند.

در این میان، سامانه مجازی دانشگاه آزاد نیز از این قافله عقب نماند و با نام وادانا (vadana)  امکان دریافت آموزش واحدهای درسی را برای دانشجویان عزیز فراهم کرد تا از طریق آموزش های غیر حضوری به تحصیل خود ادامه دهند.

البته این دوره های آموزشی، در نیمسال های گذشته از طریق سامانه دیگری به نام  lmsmap.iauec.ac.ir ارائه می شد، اما به دنبال مشکلات عدیده ای که دانشجویان با آن مواجه شدند سامانه وادانا به آدرس اینترنتی vadamap.iauec.ac.ir جایگزین آن شد.

به همین دلیل، برخی از دانشجویان گرامی ممکن است با نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد آشنایی چندانی نداشته و نیاز به دریافت راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد داشته باشند.

خوشبختانه این کلاس های از دو طریق کامپیوتر و موبایل قابل دریافت هستند که در ادامه راهنمای هر دوشیوه را مرور می کنیم.

قبل از  ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد از نصب برنامه های مورد نیاز و نحوه استفاده از آن ها آگاهی کسب کنید

برای آشنایی با سامانه پژوهشیار کلیک کنید.

پیش نیازهای نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد از طریق کامپیوتر

برای بهره مندی از آموزش کلاس مجازی دانشگاه آزاد از طریق کامپیوتر، دانشجویان عزیز باید از سیستم عامل های ویندوز 7 به بالا استفاده کرده و دقت داشته باشند که همه درایورها بخصوص درایور صدا در کامپیوتر یا لب تابشان نصب باشد.

همچنین، داشتن یک هندزفری یا هدست نیز ضروری است. در مراحل بعد، از انجام مراحل زیر اطمینان حاصل کنند.

  • در یارانه خود مجموعه نرم افزارهای آفیس را نصب نمایید ( البته word و PowerPoint بیش از سایرین اهمیت دارد).
  • نصب آخرین ورژن Adobe Connect
  • نصب آخرین ورژن فایرفاکس
  • نصب آخرین ورژن از Adobe Flash Player ( قبل از اینکه شروع به نصب این برنامه کنید، مرورگر فایرفاکس خود را حتماً ببندید و بعلاوه گزینه به روز رسانی خودکار را نیز خاموش نمایید تا بعداً دچار مشکل نشوید).
  • نصب جدیدترین ورژن نرم افزار Adobe Acrobat Reader
  • کیبورد فارسی را بر روی کامپیوتر خود داشته باشید تا هنگام چت در کلاس دچار مشکل نشوید.
  • اطمینان از داشتن وبکم جهت ارتباط تصویری با استاد ( البته این مورد اختیاری است).
  • اطمینان از نصب نرم افزار Java Runtime
  • جهت برطرف کردن برخی از مشکلات در هنگام ضرورت نیز بهتر Any Desk را داشته باشید.

برای آشنایی با انصراف از دانشگاه کلیک کنید.

آموزش ورود دانشجویان به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با کامپیوتر

 

حال که پیش نیازها و زمینه های لازم جهت ورود به کلاس ها را در کامپیوتر خود فراهم کرده اید، می توانید با ورد به سامانه مربوطه از این آموزش ها بهره مند شوید.

اما نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد به چه صورتی است؟ برای اینکه وارد سایت شوید، ابتدا باید یک حساب کاربری به نام خود ایجاد کرده و سپس مراحل زیر را طی نمایید.

 

 

  • در سایت نمایش داده شده، بر روی گزینه دانشگاه ها کلیک و از نقشه ایران که برایتان نمایش داده می شود، استان خود را انتخاب نمایید.

 

  • سپس یک باکس برای شما به نمایش درخواهد آمد که واحد های دانشگاهی در آن نوشته شده است. شما می توانید از بین آن ها واحد دانشگاهی خود را انتخاب کنید.

 

 

  • در مرحله بعد نوبت به وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور می رسد ( به طور معمول این رمزها از طریق برای دانشجو ارسال می شود. اما اگر پیامکی دریافت نکردید، می توانید از قسمت راهنما که در این صفحه وجود دارد، برای رفع مشکل استفاده نمایند).

 

  • حال وارد پنل خود می شوید و می توانید در قسمت بالایی سمت چپ اطلاعات شخصیتان را مشاهده کنید.

 

 

  • در وسط صفحه مذکور، اسامی دروسی که برای شما ارائه شده است، قابل مشاهده می باشد.

 

  • در صفحه روی شماره کلیک کرده تا به صفحه بعد بروید.

 

  • در این قسمت پیوستن به کلاس را فشار داده و در صفحه باز شده open in application را انتخاب کنید( توجه داشته باشید که این گزینه باعث می شود تا تصویر کلاس دارای کیفیت مناسبی باشد) و تیک بالای صفحه را بزنید.

 

 

  • در مرحله بعد گزینه Adobe Connect Add-in  را کلیک نمایید تا به کلاس خود وارد شوید.

 

 

 

 ورود دانشجویان به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با گوشی تلفن همراه

چنانچه قصد دارید تا از طریق تلفن همراه وارد کلاس های مجازی دانشگاه آزاد شوید، بایستی قبل از هر چیز یک گوشی موبایل یا تبلت با اندروید بالای 4.1 را که قابلیت اتصال به اینترنت دارد را فراهم نمایید.

در ضمن، از آنجا که کلاس های شما به صورت تصویری و صوتی است توصیه ما این است که حتماً یک هندزفری و یا هدفون را نیز در کنار خود داشته باشید تا بتوانید صدای استاد را بشنوید.

در غیر این صورت با باز بودن صدای میکروفون شما، صدای استاد در کلاس خواهد پیچید. در ادامه طبق مراحل زیر پیش روید:

 

 

  • دو اپلیکیشن موبایلی به نام های 0.1. Browser v5 و adobe connect v2.6.9 را دانلود کنید.

 

 

  • گوشی های اندروید  مرورگر FireFox یا CM Browser و سیستم عامل های ios باید Firefox و aloha را در تلفن خود نصب نمایند ( توجه داشته باشید که این نرم افزارها را برای گوشی اندروید می توانید از گوگل پلی و برای سیستم ios را از App Store دانلود نمایید).

 

 

  • آدرس اینترنتی vadamap.iauec.ac.ir را در مرورگرهای نصب شده وارد نمایید و به سامانه وارد شوید.
  • در ادامه تمام مراحل ذکر شده در بالا را انجام دهید تا وارد کلاس مجازی گردید.

 

برای نتایج ذخیره دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

آشنایی با اصطلاحات و محیط کلاس مجازی

وقتی که وارد کلاس می شوید می توانید از امکانات موجود در آن استفاده نمایید. در این صفحه، دانشجو با پنج قسمت روبرو می شود که عبارتند از:

  •  Chat: در این بخش، استاد و دانشجو با یکدیگر به صورت متنی با یکدیگر در ارتباط هستند.
  • Attendees: حضور و غیاب ها در این قسمت انجام می شود و شما می توانید فهرست حاضرین را مشاهده نمایید.
  • Meeting: دانشجو با استفاده از این بخش می تواند ضمن کسب اجازه از استاد، بلندگوی خود را روشن کرده و با میکروفون شروع به صحبت نماید.
  • Share : محتواهای درسی که استاد با دانشجوها به اشتراک می گذارد در این بخش قابل دسترسی است.
  • Videos: تمام ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در این بخش هستند.

 

 

راهنمای ورود اساتید به کلاس های مجازی دانشگاه آزاد

اساتید گرامی نیز برای ورود به کلاس های مجازی، بایستی تمامی پیش نیازهای ذکر شده در نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد بالا را انجام دهند.

توصیه می شود که همانند دانشجویان، استادان نیز از مرورگر فایر فاکس استفاده کنند. چرا که مرورگرهای دیگر غالبا با مشکلاتی مواجه می شوند.

علاوه بر این، از آنجایی که دستگاه های موبایل، منوها به صورت کامل نمایش داده نمی شوند و در فونت فارسی گاهی مشکلاتی ایجاد می شود بهتر است استادان عزیز فقط از لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده کنند.

رمز عبور اساتید شماره ملی آن هاست. اما توصیه می شود که بعد از اولین ورود حتماً آن را تغییر بدهند.

در صفحه شخصی هر استادی گزینه هایی مانند درس های نیمسال جاری، راهبردی، تنظیمات و تقویم وجود دارد. دروس نظری و عملی به همراه تمامی مشخصات در این پنل تعیین شده است.

یک گزینه بسیار خوب که برای اساتید در نظر گرفته شده Whiteboard است که از طریق آن می توانند ترسیم ها و اشکال را برای توضیح درس از این طریق انجام دهند.

لیست درس‌های نیمسال جاری، راهبری، تنظیمات و تقویم می‌شود. در بخش «درس‌های من»، لیست دروس نظری و نظری-عملی استاد به همراه مشخصه مربوطه، ارائه‌شده است.

در زیر نام هر درس، نام استاد درس یا نام پشتیبان‌های واحد که دسترسی به درس موردنظر برای آن‌ها باز است، ذکر شده است.

 

 

ضوابط حاکم بر آموزش کلاس مجازی دانشگاه آزاد

کلاس های آنلاین مانند کلاس های حضوری دارای مقررات خاص خود هستند که به برقراری نظم بیشتر کمک می کند.

برای مثال، یک نکته مهم این است که تا زمانی که استاد در کلاس حاضر نشده دانشجویان نمی توانند وارد کلاس شوند.

تمام فرایند مانند کلاس های حضوری و توسط استاد انجام می پذیرد. گفتنی است، که اساتید تنها از طریق کامپیوتر می توانند کلاس ها را برگزار نمایند.

البته بهتر است که استاد 5 دقیقه قبل از شروع کلاس، آنلاین باشند و صدا و سایر موارد را چک کنند.

یک امکان بسیار خوب که دانشجویان در صورت آشنایی با نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد می توانند از آن استفاده کنند وجود تمام جلسات به صورت پیش ضبط شده است.

اما چنانچه هنگام کلیک بر روی منو “جلسات ضبط شده” علامت ورود ممنوع یا یک مربع نمایش داده شد، با فشار بر روی گزینه Allow می توانید به تمامی بخش ها دسترسی پیدا کنید.

در صورت نیاز به دانلود فایل های به اشتراک گذاشته شده توسط استاد تنها کافی است گزینه File را انتخاب و سپس بر روی گزینه file download کلیک کنید.

هنگامی که کلاس به پایان می رسد، استاد گزینه end meeting را انتخاب می کند و بدین صورت همه فعالیت های کلاس ذخیره می شوند. در غیر این صورت ممکن است در ذخیره کردن مشکل به وجود بیاید.

 

 

مزایا و معایب کلاس های مجازی دانشگاه آزاد

بزرگترین مزیت کلاس های آنلاین این است که از به خطر افتادن جان دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه و حضور در اجتماعات شلوغ جلوگیری می کنند.

علاه بر این، از آنجا که مشخص نیست اوضاع کرونایی تا کی ادامه دار باشد، نمیتوان آموزش را متوقف و یا موکول به آینده کرد. بنابراین، بهترین گزینه برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده مفید از این گونه کلاس هاست.

با این وجود، نمی توان مشکلاتی که دانشجویان و اساتید برای برگزاری آموزش آنلاین با آن مواجه بوده و هستند را انکار کرد. برای مثال، در نیمسال گذشته عدم بارگزاری سوالات و پاسخنامه امتحانات یکی از مشکلات جدی بود که دانشجویان با آن روبرو بودند و سر و صدای زیادی نیز به پا کرد.

مسئله دیگر، پایین بودن کیفیت سطح علمی کلاس ها در برخی از دانشگاه و دروس است. علاوه بر این، دانشجویان از مصرف بالای اینترنت گلایه مند هستند.

گذشته از همه این ها، پایین بودن سرعت اینترنت و قطع و وصل شدن دائم آن برای بسیاری از دانشجویان دردسر ساز شده و شکایت های زیادی را بر انگیخته است.

با این همه، نباید یک نکته را نباید فراموش کرد، و آن هم اینکه آموزش مجازی هنوز در ابتدای راه خود است و به یک کودک نوپا می ماند که هنوز جای پیشرفت های زیادی دارد.

امیدواریم که مسئولان دانشگاه آزاد نیز همه مشکلات ذکر شده  را رسیدگی و حل نمایند.

 

 

مشاوره استفاده و  نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد

خوشبختانه با فضاهای ایجاد شده در کلاس های مجازی امکانات خوبی در اختیار دانشجویان عزیز نیز قرار گرفته است.

اما گاهی در مورد نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد مشکلات فنی و یا خاصی پیش می آید که البته بسیاری از دانشجویان نیز با آن ها روبرو هستند.

برای مثال، بیشترین سوالی که دانشجویان در دانشگاه مجازی مطرح می کنند این است کهچرا وقتی رمز یا کد کاربری را وارد می کنم نمی توانم وارد کلاس شوم و هیچ اتفاقی نمی افتد.

دلیل اینکه هنگام کلیک بر گزینه پیوستن به کلاس با پیغام خطا مواجه می شوم چه می تواند باشد؟

چرا نمی توان جلسات ذخیره شده را مشاهده کنم؟

علت پخش نشدن صدا چیست؟ چگونه می توان کیبورد خود را فارسی کرد؟حداکثر زمان مجاز برای صدای ضبط شده چقدر است؟

این ها تنها بخشی از سؤالاتی که شما عزیزان در سامانه تخصصی تحصیلی ایران تحصیل می پرسید و به دنبال راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد هستید.

خوشبختانه مشاوران ما در کنار شما عزیزان هستند تا با صبر و حوصله زیاد به تمامی ابهامات شما پاسخ و آن ها را برطرف نمایند تا با فراغ بال بیشتری به یادگیری دروس بپردازید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد پرداخته شد و مراحل مختلف توضیح داده شد.

چنانچه شما نیز نیازمند آموزش کلاس مجازی دانشگاه آزاد مجازی هستید و یا با مشکلات خاصی روبرو می شوید، می توانید در همه روزهای هفته از 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های موجود در دفترچه با مشاورین ما تماس گرفته تا ضمن رفع مسائل بدون دغدغه همه سوالات خود را مطرح و پاسخ دریافت نمایید.

 

 

برای آشنایی با نحوه برگزاری کلاس ها و شیوه حضور و غیاب کلاس مجازی دانشگاه آزاد در هنگام ورود با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

ورود به سایت وادانا

شهریه کارشناسی و ارشد دانشگاه مجازی چگونه است؟

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

اعلام نتایج انتقالی دانشگاه آزاد

تغییر رمز عبور سامانه وادانا 

نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد

 

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه از نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد مطلع شویم؟

برای دریافت کامل آموزش ورود به کلاس های آنلاین می توانید با مشاورین ما ایران تحصیل تماس بگیرید.

آیا در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد امکان پرسش و پاسخ وجود دارد؟

بله. در این کلاس ها دانشجویان می توانند سؤالات خود را مطرح و پاسخ دریافت نمایند.

برای حضور در کلاس های مجازی از چه مرورگرهایی باید استفاده کرد؟

در مقاله توضیحات لازم در مورد راهنمای نصب مرورگرهای لازم جهت شرکت در آموزش کلاس های مجازی دانشگاه آزاد پاسخ داده شده است.

سیستم های مورد نیاز برای ورود به کلاس های مجازی دانشگاه آزاد چیست؟

دانشجویان عزیز می توانند به وسیله کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه از این کلاس ها بهره مند شوند.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد»

  1. Avatar photo باوی گفت:

    سلام بنده شاغل هستم و امکان حضور فقط ۵شنبه یا جمعه رو دارم و در مابقی روزها نمیتوانم حضور داشته باشم چون سرکارم ولی میتونم بعدا دانلود کنم و بخونم میتونید درمورد حضور و غیاب و اهمیت اون و افرادی که مثل من مشکل حضور و مرخصی دارن بفرمایید و سوال بعدی اینه که امتحانات آنلاین هستن یا آفلاین ممنون میشم جواب بدید

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام حضوریه برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  2. Avatar photo B گفت:

    سلام. خارج ازکشور کشور هستم میخوام وارد سایت دانشگاه ازاد بشم نمیتونم کانکت بشم. باید از چه وی پی ان استفاده کنم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      کدوم واحد دانشگاهی هستید؟

  3. Avatar photo گیلدا گفت:

    سلام ببخشید چرا سایت وادانا اصلا برام باز نمیشه و اگر هم بازشه کدمو قبول نمیکنه چطوری باید این مشکلو پیگیری کنم؟؟؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      با سلام
      رمز را بازیابی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور