ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه مجازی دانشگاه آزاد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
سامانه مجازی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راه اندازی سامانه مجازی دانشگاه آزاد جهت برگزاری کلاس آنلاین دانشگاه آزاد راهکاری بسیار مؤثر برای برگزاری کلاس های درسی به صورت آنلاین در روزهای ورود ویروس کرونا به ایران است. کلیه دانشجویان عزیز می توانند با مراجعه به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد یا همان imsmap.iauec.ac.ir برای شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد اقدامات لازم را انجام دهند. دقت داشته باشید که از طریق درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد می توانید به صورت 24 ساعته به محتوا و مطالب درسی دسترسی داشته باشید.

به وسیله سامانه مجازی دانشگاه آزاد می توان از حضور فرد دانشجو در دانشگاه و به خطر افتادن سلامتی وی با شرکت در تجمعات جلوگیری کرد. در این نوشته، قصد داریم به طور مفصل در رابطه با سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد با شما دوستان و عزیزان صحبت کنیم. پس ما را همراهی کنید تا هر آن چه را که باید در رابطه با ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد یا همان imsmap.iauec.ac.ir فرا بگیرید.

برای اطلاع از نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

موارد و نرم افزارهای مورد نیاز برای ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد چیست؟

دوستان عزیز دقت داشته باشید که آموزش و تدریس در سامانه مجازی دانشگاه آزاد به شکل تصویری و آنلاین انجام می گیرد.

از این رو، هر فرد دانشجو جهت ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد باید از نرم افزارهایی خاص استفاده کند و امکاناتی را در اختیار داشته باشد تا بدین ترتیب به وسیله مواردی همچون اتاق گفتگو و انواع فایل های تصویری، صوتی و متنی بتواند آموزش های لازم را دریافت کند.

دقت داشته باشید که اطمینان از در اختیار داشتن این امکانات و نرم افزارهای مختلف برای ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد الزامی به نظر می رسد.

پس توجه داشته باشید که پیش از ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد از در اختیار داشتن این نرم افزارها و همین طور امکانات اعلام شده اطمینان حاصل کنید تا خدایی ناکرده در میانه راه مشکلاتی برایتان به وجود نیاید.

پس از اطمینان از وجود این نرم افزارها بر روی کامپیوتر خود و همین طور امکانات لازم به آسانی می توانید هر گونه اقدامی را برای مراجعه به درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد انجام دهید.

آیا اطلاعی از نرم افزارها و امکانات لازم برای ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد دارید؟

در این بخش، جهت نیاز شما دوستان و عزیزان همیشه همراه با ذکر شماری از این موارد مهم جهت شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد در خدمت شما هستیم.

. هر فرد دانشجو لزوماً باید دو نرم افزار مهم یعنی power point و word را جهت شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد بر روی سیستم خود نصب کند.

. هر یک از دانشجویان برای شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد لزوماً باید سیستم کامپیوتر خود را به میکروفون یا هدست مجهز کنند.

. برای شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد نصب نرم افزاری تحت عنوان adobe acrobat reader الزامی است.

. هر دانشجو باید قبل از هر گونه اقدامی برای ورود به سایت آموز مجازی از تنظیمات پخش و ضبط صدا اطمینان حاصل کند.

. قبل از هر گونه اقدامی برای دسترسی به درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد لزوماً باید آخرین ورژن از نرم افزارهای مرورگر مانند Mozilla firefox را بر روی سیستم خود نصب بفرمایید.

در صورت اطلاع از انجام آزمون نهاد که در دانشگاه‌های آزاد، دولتی و غیرانتفاعی به صورت مجازی ارائه می‌شود، بایستی با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی با انصراف از دانشگاه کلیک کنید.

راهنمای تصویری ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد

در این بخش با ذکر راهنمای تصویری ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد در خدمت شما دوستان و یاران همیشه همراه هستیم.

با استفاده از این راهنمای تصویری ارائه شده می توانید به آسانی از طریق درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد برای یادگیری دروس مختلف اقدامات لازم را انجام دهید.

پس ما را همراهی کنید تا به وسیله این راهنمای ارائه شده در زیر بتوانید برای یادگیری تمامی دروس ارائه شده در ترم های مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد از طریق درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد اقدام کنید.

. کلیه دانشجویان جهت دریافت آموزش های درسی از طریق درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد در ابتدا باید وارد سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد وارد شوند.

پس از ورود به این سامانه باید بر روی گزینه دانشگاه ها کلیک بفرمایید و سپس نام استان خود را از روی نقشه به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش خود انتخاب کنید.

imsmap.iauec.ac.ir

 

. در قدم بعدی لازم است که برای انتخاب واحد دانشگاهی خود از میان گزینه های موجود در لیست اقدام کنید. البته دقت داشته باشید که همه دانشگاه های آزاد ایران امکان استفاده از این سامانه را ندارند.

سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد

این قبیل از دانشگاه ها می توانند جهت دریافت تدریس آنلاین اساتید به جای سامانه imsmap.iauec.ac.ir از سامانه ای تحت عنوان ecourse.iau.ac.ir جهت شرکت در کلاس آنلاین دانشگاه آزاد استفاده کنند.

. در صفحه بعدی باز شده باید برای درج رمز عبور و همین طور نام کاربری خود در فیلدهای مربوطه اقدام کنید. پس از درج این دو مورد نوبت به کلیک بر روی کلید ورود به سایت می رسد.

ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد

. پس از درج نام کاربری و رمز عبور می توانید نام و نام خانوادگی خود را در سمت چپ سایت و در نوار بالای صفحه ملاحظه بفرمایید.

. در بخش میانی صفحه باز شده می توانید بخشی را به نام درس های من را انتخاب بفرمایید. به راحتی می توانید از طریق این بخش برای انتخاب درس مورد نظر خود اقدامات لازم را انجام دهید.

جهت وارد شدن به کلاس های آنلاین باید بر روی شماره کلاس مورد نظر کلیک بفرمایید و بعد برای انتخاب گزینه پیوستن به کلاس اقدام کنید.

دوستان عزیز دقت داشته باشید که تا زمانی که استاد درس مورد نظر به کلاس وارد نشده است به هیچ وجه نمی توانید برای ورود به کلاس آنلاین دانشگاه آزاد اقدام کنید و این امر برایتان میسر نیست.

موضوع دیگر این که، به راحتی می توانید به وسیله کلیک بر روی منوی جلسات ضبط شده از فایل های صوتی جلسات قبل اقدام بفرمایید.

اگر در زمان ورود به کلاس آنلاین از طریق سامانه مجازی دانشگاه آزاد با پیام ورود ممنوع مواجه شدید بر روی این پیام بزنید و سپس بر روی گزینه allow کلیک کنید.

بعد از طی تمامی مراحل ذکر شده در بالا به راحتی می توانید به صفحه کلاس آنلاین دسترسی پیدا کنید و به راحتی از کلیه امکانات آن استفاده کرده و بهره ببرید.

برای کسب اطلاعاتی در رابطه با زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

آیا از بخش های مختلف سامانه مجازی دانشگاه آزاد اطلاعی دارید؟

در این قسمت با ذکر بخش های مختلف سامانه مجازی دانشگاه آزاد در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم.

. قسمت chat:‌ جهت برقراری ارتباط نوشتاری بین اساتید و دانشجویان

. قسمت Attendees: برای مشاهده لیست افراد حاضر در کلاس درس

. قسمت video: از این قسمت برای مشاهده تصویر اساتید مختلف هر یک از دروس استفاده می شود.

. قسمت meeting: از این بخش برای اجازه گرفتن از اساتید برای استفاده از میکروفون و فعال کردن اسپیکر جهت صحبت استفاده می شود.

. قسمت share : از این بخش جهت نمایش دادن محتوای مورد نظر به دانشجویان حاضر در کلاس درس استفاده می شود.

دوستان عزیز همیشه همراه دقت داشته باشید که به وسیله این امکانات ذکر شده می توانید جهت برگزاری کلاس های آنلاین دانشگاه آزاد اقدامات لازم را انجام دهید.

مورد مهم دیگر این که، اگر استاد فایلی را برای شما بارگذاری کرده باشد فایل مورد نظر در سمت راست سامانه تحت عنوان file به نمایش در می آید.

در صورت نیاز به دانلود این فایل می توانید از طریق کلیک بر روی این فایل و انتخاب گزینه Download file برای دانلود آن اقدامات لازم را انجام دهید.

برای آشنایی با سامانه پژوهشیار کلیک کنید.

اساتید چگونه می توانند برای ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد اقدام کنند؟

مسلماً اساتید هم باید اقداماتی را برای ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد انجام دهند. آیا می دانید به عنوان یک استاد اطلاعی از نحوه ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد دارید؟

در این بخش، با ذکر نحوه ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد در خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه هستیم.

برای کسب اطلاعاتی جامع تر و بهتر در رابطه با نحوه ورود اساتید به کلاس آنلاین دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

. در قدم اول هر استاد باید برای ورود به سامانه مجازی دانشگاه آزاد از طریق آدرس اعلام شده اقدامات لازم را انجام دهد.

. در دومین قدم هر یک از اساتید باید همچون دانشجویان اقدامات لازم را برای انتخاب واحد دانشگاهی و همین طور استان مورد نظر خود انجام دهند.

پس از ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد نوبت به کلیک بر روی گزینه دانشگاه های می رسد.

. در بخش بعدی هر استاد به ترتیب باید استان و در ادامه واحد دانشگاهی مورد نظر خود را انتخاب کند.

نکته بسیار مهمی که در اینجا نمی توان از ذکر آن غافل شد این است که در صورت عدم دسترسی اساتید به درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد امکان استفاده آن ها از یک سایت دیگر به نام ecourse.iauec.ir برای ورود به کلاس آنلاین نیز وجود دارد.

. بعد از ورود به سامانه نوبت به درج دو مورد مهم یعنی نام کاربری و همین طور رمز عبور می رسد.

در نهایت باید بر روی گزینه ورود به سایت کلیک بفرمایید تا وارد سایت شوید.

. با ورود به پنل کاربری می توانید نام و نام خانوادگی خود را به عنوان یک استاد بر روی صفحه در سمت چپ ملاحظه بفرمایید.

بعد از ورود به پنل کاربری برای وارد شدن به کلاس درس می توانید بر روی گزینه درس های من کلیک بفرمایید.

. اگر می خواهید کتاب یا فایلی را برای دانشجویان خود بارگذاری کنید می توانید از طریق کلیک بر روی گزینه شروع ویرایش برای این امر اقدام بفرمایید.

البته دقت داشته باشید که در این بخش و جهت آپلود فایل باید از طریق کلیک کردن بر روی عبارت اضافه کردن یک فعالیت یا منبع این کار را انجام دهید.

. بعد از طی مراحل لازم برای بارگذاری و آپلود فایل های مورد نظر دانشجویان جهت ورود به کلاس می توانید به صفحه اصلی سایت برگردید و گزینه پیوستن به کلاس را بزنید.

نکات بسیار مهم برای اساتید در زمان استفاده از سامانه مجازی آزاد

در این بخش با ذکر نکات ضروری و مورد نیاز اساتید برای استفاده هر چه بهتر از سامانه مجازی دانشگاه آزاد در خدمت شما دوستان و یاران عزیز هستیم.

. اولین مورد این که، اگر قصد شروع تدریس را دارید می توانید از طریق کلیک بر روی گزینه start my webcam از قسمت ویدئو این کار را انجام دهید.

. دومین مورد این که، در صورت تمایل به اشتراک گذاری انواع فایل های درسی به دانشجویان می توانید از بخش share برای انتخاب گزینه share my screen اقدامات لازم را برای به در اختیار گذاشتن فایل ها به دانشجویان انجام دهید.

آیا ترم آینده دانشگاه آزاد نیز به صورت مجازی برگزار می شود؟

در طول ترم گذشته دانشگاه آزاد شاهد برگزاری کلیه کلاس های درسی این دانشگاه به صورت آنلاین و از طریق دو سامانه ذکر شده در این نوشته بودیم.

اما مسلماً با تمام شدن ترم تحصیلی گذشته این سؤال در ذهن شما ایجاد می شود که تکلیف ترم آینده دانشگاه آزاد چه می شود؟

آیا ترم مهر به صورت حضوری برای دانشجویان جلو می رود یا نه آن ها مجبور به شرکت در کلاس ها به صورت اینترنتی هستند؟

باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که از طرف مسئولین امر تصمیماتی مبنی بر نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه آزاد گرفته شده است.

براساس تصمیم مسئولین بازگشایی دانشگاه های آزاد از 15 شهریور آغاز می شود.

البته این به معنای تعطیلی آموزش آنلاین نیست. بلکه به جز شماری از رشته های تحصیلات تکمیلی مابقی کلاس های رشته های تحصیلی به صورت آنلاین برگزار می شوند.

این موضوع از آنروست که هنوز هم نگرانی بابت شیوع بیشتر ویروس کرونا در بین مردم و دانشجویان وجود دارد و نمی توان با جان دانشجو بازی کرد.

علی الخصوص که اخیراً دوباره شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم و حتی اوضاع برخی از شهرها قرمز است.

حتی بنا به گفته کارشناسان فصل پاییز و زمستان دوره اوج بیماری کروناست و در نتیجه باید بسیار مراقب بود.

 

 

 آیا خوابگاه های دانشجویی آزاد در ترم جاری بازگشایی می شوند؟

از زمانی که ویروس کرونا شدت بیشتری گرفت و افراد بیشتری به آن مبتلا شدند خوابگاه های دانشجویی هم بسته شد و تمامی دانشجویان به شهرهای محل زندگی خود بازگشتند.

اما در حال حاضر و با شروع ترم تحصیلی مهر ماه تکلیف دانشگاه های چه می شود؟

آیا خوابگاه ها بازگشایی می شوند؟ در صورت بازگشایی مجدد خوابگاه ها آیا شاهد وجود همان ظرفیت قبلی در این اقامتگاه های دانشجویی هستیم؟

در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت ما دوستان و عزیزان عرض کنیم که بنا به تصمیم مسئولین بازگشایی خوابگاه های دانشجویی در ترم جدید تحصیلی یعنی ترم مهر ماه به شکل محدود و با نصف ظرفیت امکان پذیر است.

آیا شهریه دانشگاه آزاد در ترم جاری با توجه به آنلاین بودن کلاس ها کمتر است؟

شاید این سؤال مهم برای شما دوستان و عزیزان مطرح شود که آیا با توجه به آنلاین بودن کلاس های درسی در ترم جاری شهریه کلاس ها کمتر از دوره های حضوری است؟

این موضوع از این رو اهمیت دارد که به هر حال دانشجو به دانشگاه نمی رود و از امکانات دانشگاه استفاده نمی کند.

از این رو، واقعاً حق دانشجویان است که شهریه کمتری را بابت شرکت در کلاس های ترم آینده تحصیلی بپردازند.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با شهریه دانشگاه آزاد در دوره های آنلاین هستید و می خواهید بدانید که اوضاع پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در ترم تحصیلی جاری به چه صورت است می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مشاوران ما می توانند اطلاعاتی دقیق را در رابطه با شهریه پرداختی در ترم آینده تحصیلی دانشگاه آزاد در اختیار شما دوستان و عزیزان قرار دهند.

 تدریس آنلاین دروس در دانشگاه آزاد معایبی هم دارد؟

روزگاری دانشجویان در کلاس های درس حاضر می شدند و از تدریس اساتید بهره می گرفتند.

کلاس های درسی که پر از سروصدا و خنده و شادی دانشجویان بود. اما حالا و با ورود ویروس کرونا و برگزاری آنلاین کلاس های درس دیگر خبری از این ها نیست و حتی حضور در سر کلاس درس و هم صحبتی با همکلاسی ها نیز برای دانشجویان تبدیل به یک حسرت شده است.

از میان معایب تدریس آنلاین دروس در دانشگاه های آزاد می توان به این موضوع اشاره کرد که دیگر از شور و هیجان حضور در کلاس های درس خبری نیست.

از طرف دیگر، یادگیری دانشجو در سر کلاس های درس حضوری به مراتب بیشتر است و فرد عملکرد بهتری در یادگیری انواع دروس دارد.

حتی شرکت در امتحانات به صورت اینترنتی هم سخت است و افراد زیادی به دلیل عدم آشنایی با برگزاری امتحانات به صورت اینترنتی استرس زیادی می گیرند.

از این رو، امیدواریم که به زودی بیماری کرونا از مملکت ما رخت برببندد و دوباره شاهد حضور دانشجویان در سر کلاس های درس باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه مجازی دانشگاه آزاد چیست؟ 

سامانه مجازی دانشگاه آزاد سامانه ای است که دانشجویان می توانند برای یادگیری آنلاین دروس استفاده کنند.

ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد چگونه انجام می گیرد؟ 

برای کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه ورود به کلاس آنلاین دانشگاه آزاد از طریق سایت آموزش مجازی دانشگاه آزاد با مشاوران حاضر در مجموعه ما تماس بگیرید.

آیا امکان اطلاع از تمامی محتویات کتب درسی از طریق درگاه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد میسر است؟ 

بله. شما می توانید برای یادگیری تمامی دروس دانشگاهی خود از طریق این سامانه اقدام فرمایید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «سامانه مجازی دانشگاه آزاد»

  1. Avatar photo Hamid kia گفت:

    آموزش غیر حضوری در رشنه جقوق د ازتد تبریر

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      دفترچه راهنمای انتخاب رشته و واحد الکترونیک را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
  • رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

    رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + دانشگاه ها

    لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شرکت در کنکور فراگیر دانشگاه آزاد فرصتی عالی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)