ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شغل رشته های تجربی 1402 {درآمد و بازارکار} | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شغل رشته‌های تجربی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بحث اشتغال در مشاغل مربوط به رشته تجربی از جمله موارد بسیار مهم و اساسی است که در زمان انتخاب این رشته پرطرفدار، ذهن دانش آموزان را به خود درگیر می‌کند. از این رو تمامی دانش آموزان مایل به انتخاب این رشته دانشگاهی، مدام به دنبال شناخت هرچه بیشتر شغل‌ های رشته‌ تجربی و یا اطلاع از بازار کار رشته تجربی هستند. مشاغل مربوط به رشته تجربی بسیار متنوع هستند. شغل های رشته تجربی برای همه افراد مناسبند، امادر این بین افرادی هستند که در مورد بازار کار رشته تجربی و لیست شغل‌های رشته تجربی برای خانم‌ها نیز ابهام دارند.

شغل‌های رشته تجربی خانم‌ها و آقایان بسیار متنوع هستند و هرکسی می‌تواند از طریق آنها وارد بازار کار شوند. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز در مورد شغل‌ های رشته‌ تجربی که برای شما مناسب است، تحقیق و بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

معرفی شغل‌های رشته تجربی

رشته تجربی که برای آقایان و خانم‌ها وجود دارد، شامل مشاغل مدیریتی، دبیری و پزشکی می‌شود و افرادی که مایل به استخدام در مراکز معتبر هستند، می‌توانند در آزمون‌های استخدامی مربوط به رشته خود شرکت کنند. آزمون استخدامی بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی از آزمون‌هایی هستند که فارغ التحصیلان می‌توانند در آن حضور یابند.

آن دسته از افرادی که در رشته تجربی مشغول تحصیل هستند، ممکن است به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد لیست شغل‌ رشته‌ های تجربی و رشته های شرط معدل تجربی برای انتخاب شغل مناسب دچار مشکل شده و فرصت خود را از دست بدهند. فارغ‌التحصیلان رشته تجربی باید بدانند که فرصت شغلی موجود برای آنها فقط محدود به رشته‌های دکتری و پرستاری نیست و می‌توانند در مشاغل مختلفی وارد شوند.

معرفی شغل‌های رشته تجربی

فهرست شغل‌های رشته تجربی

برای کسب اطلاعات لازم در مورد شغل‌‌های رشته‌ تجربی برای خانم‌ها و آقایان ابتدا افراد باید با لیست شغل‌ های رشته‌ تجربی آشنا شوند و براساس استعداد و توانمندی‌های خود بهترین آن را انتخاب کنند. بررسی لیست شغل‌ رشته‌ های تجربی قبل از دانشگاه می‌تواند بسیار به افراد کمک کند تا یک در یک رشته تحصیلی بسیار مناسب مشغول شوند. در ادامه لیست شغل‌های رشته تجربی ارائه شده است.

فهرست شغل‌های رشته تجربی
متخصص هوشبری  دکتری عمومی حسابداری
تکنسین اتاق عمل دکتری تخصصی مهندس فضای سبز، جنگل و باغبانی
فیزیوتراپی دندانپزشکی مددکاری
کارشناس تغذیه کارشناس بهداشت دبیر زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و تربیت بدنی
گفتار درمانی و کار درمانی  پرستاری دبیر ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی
علوم آزمایشگاهی مامایی مدیریت بازرگانی،، مالی، صنعتی فرهنگی و هنری
دامپزشکی دکتر داروساز کتابدار زیرشاخه‌های پزشکی
زیست شناسی سلولی و مولکولی، جانوری، گیاهی و دریا روان پزشکی هتلداری

بنر انتخاب رشته کنکور

باید بگوییم که رشته تجربی رشته‌های بسیار متنوعی در زیر شاخه‌های مختلف دارد و دارای فرصت‌های شغلی مناسبی است. برخی از رشته‌های دانشگاهی جزوه رشته‌های های بین رشته‌ای هستند مانند رشته روانشناسی، حسابداری زبان عربی یا انگلیسی که می‌توان در انها نیز مشغول به کار شد.

اطلاعیه

آشنایی با لیست شغل‌ های رشته‌ تجربی باعث می‌شود که بتوانیم راحت‌تر فرصت‌های شغلی مناسب برای خود پیدا کنید.

شغل رشته های تجربی

 معرفی شغل‌های رشته تجربی برای آقایان

بسیاری افراد در مورد دسته‌های شغلی برای خانم‌ها و آقایان دچار مشکل هستند. باید بگوییم که این شغل‌ها برای هر دو گروه یکسان است و می‌توانند در فرصت‌های شغلی مختلف پذیرفته و مشغول به کار شوند.

برخی از شغل‌های رشته تجربی برای آقایان مناسب هستند و حقوق بالاتری نیز دارند. شغل‌های رشته تجربی که برای آقایان مدنظر قرار دارد، رشته پزشکی عمومی و تخصصی، دامپزشکی، دندانپزشکی، فوریت‌های پزشکی و داروسازی هستند.

علاوه بر این شغل‌های رشته تجربی دیگری است که می‌تواند برای آقایان بهترین موقعیت باشند از جمله مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت صنعتی و مدیر بیمه و همچنین مشغل مربوط به فضای سبز و جنگلبانی که  برای آقایان مناسب می‌باشند.

از مشاغلی که آقایان از طریق آن می‌توانند در مراکز مختلف استخدام شوند، شغل دبیری می‌باشد که آقایان می‌توانند می‌توانند به عنوان دبیر شیمی، دبیر ریاضی، دبیر فیزیک مشغول شوند.

حسابداری نیز رشته مناسب آقایان فارغ‌التحصیل گرو تجربی است. علاوه بر این رشته‌های هوشبری، علوم آزمایشگاهی و فیزیوتراپی و مددکاری نیز می‌توانند موقعیت‌های شغلی مناسب برای آقایان باشد.

 معرفی شغل‌های رشته تجربی برای آقایان

برای کسب اطلاع در زمینه رتبه قبولی در رشته هوشبری روی لینک کلیک کنید.

معرفی لیست شغل‌های رشته تجربی برای خانم‌ها

مشاغل مربوط به رشته تجربی برای خانم‌ها و آقایان همگی مناسب هستند و باید براساس تمایل و سلیقه و همچنین بازار کار دست به انتخاب بزنند. برخی از شغل‌های مربوط به رشته تجربی در میان خانم‌ها طرفداران زیادی دارند مانند شغل‌های مامایی، زنان و زایمان و پرستاری که در حال حاضر فرصت‌های شغلی بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

شغل دبیری از لحاظ حقوقی درسی و ساعات کار بسیار مناسب است و برای خانمها پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این خانم‌ها می‌توانند در رشته‌های کتابداری، هتلداری و حسابداری و کارشناس بهداشت نیز مشغول شوند.

در میان شغل‌های رشته تجربی برای خانم‌ها تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی و مدیریت بیمه، مدیریت فرهنگی هنری آینده شغلی مناسب برای خانم‌ها خواهند داشت.

اطلاعیه

چنانچه در ارتباط با لیست شغل‌‌های رشته‌ تجربی برای خانم‌ها و آقایان نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 099075307 تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

معرفی لیست شغل‌های رشته تجربی برای خانم‌ها

معرفی شغل‌های رشته تجربی با مدرک دیپلم

تا اینجا به مشاغل مربوط به رشته تجربی اشاره کردیم. شغل‌‌های رشته تجربی برای خانم‌ها، به نسبت محدودتر از شغل‌های رشته تجربی برای آقایان هستند. بسیاری از شغل‌‎های رشته‌های تجربی اغلب بازار کار مناسبی دارند. بازار کار رشته تجربی در میان همه گروه‌های آزمایشی بیشترین فرصت‌ها را دارد افرادی که معمولاً در رشته‌های شغلی مانند دندانپزشکی، پزشکی، کتابداری و مدیریت هستند باید حتما مدرک دانشگاهی داشته باشد.

اما مراکزی هستند که مدرک تحصیلی نیاز ندارند و افراد با داشتن دیپلم می‌توانند مشغول به کار شوند. مشاغلی مانند کارشناس دیجیتال مارکتینگ، کارشناس تولید محتوا، ادمین سایت مبسیار مناسب هستند. علاوه بر این داوطلبان می‌توانند با شرکت در آزمون بخش خصوصی در رشته‌های مختلف مربوط به رشته تجربی شرکت کنند.

برای قبولی در رشته دامپزشکی بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

پردرآمدترین شغل‌های رشته تجربی کدامند؟

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی جز پردرآمدترین رشته‌های تجربی محسوب می‌شوند، از میان این رشته‌ها می‌توان به پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اشاره کرد که محبوبیت خاصی بین داوطلبان دارد. عوامل متفاوتی در رابطه با درآمد دخیل هستند که به آنها اشاره می‌کنیم:

  • مهارت و تجربه افراد
  • داشتن دانش به روز و کافی
  • تعهد در انجام کار
  • تعداد مراجعه کنندگان
  • محیط کار
  • میزان و نوع تخصص افراد

عواملی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم برای همه‌ی رشته‌های علوم تجربی یکسان نبوده و گاها بسته به نوع فعالیت شخصی آن‌ها، ممکن است میزان درآمد متفاوتی داشته باشند.

جهت اطلاع از بازار کار رشته داروسازی در ایران و خارج از کشور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

از دیگر شغل‌های پردرآمد تجربی می‌توان به مدیر مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی اشاره کرد. امکان ورود به همه شغل‌ها در رشته تجربی نیز وجود دارد. علاوه بر این شغل‌های روانشناسی، دبیری و کارشناس بهداشت نیز حقوق بسیار مناسبی دارند. افرادی که وارد رشته دبیری می‌شوند، با تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می‌توانند حقوق ثابت بسیار مناسبی داشته باشند.

از مشاغل پردرآمد که می‌توان آنها را جزو شغل رشته‌های تجربی مناسب دانست، مربوط به پزشکی عمومی، دندانپزشکی، تکنسین اتاق عمل، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی و پزشک متخصص اشاره کرد. افرادی هستند که در این مشاغل به صورت تخصصی وارد نمی‌شوند و در شغل‌های هتلداری و شیمی مشغول هستند.

پردرآمدترین شغل‌های رشته تجربی کدامند؟

مشاغل مربوط به رشته تجربی دبیری

برخی از افراد در مورد شغل‌ های رشته‌ تجربی برای خانم‌ها و آقایان مربوط حیطه دبیری شوال دارند که باید در مورد آنها تحقیق کنید. یکی از پرطرفدارترین مشاغل که بازار کار مناسبی دارد،؛ دبیری است. در ادامه به رشته‌های تجربی دبیری اشاره شده است.

دبیر ریاضی
دبیر زیست
دبیر شیمی
دبیر تربیت بدنی
دبیر فیزیک
معلم کودکان اسثتثنایی
معلم ابتدایی

 

اگر می‌خواهید بدانید رشته تجربی مناسب چه کسانی است؟ وارد لینک مربوط شوید.

بازار کار مشاغل رشته‌های تجربی

شاید باور نکنید اما هر ساله داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی از دیگر رشته‌های نظری بیشتر است. شاید بپرسید علت این امر چیست؟ در پاسخ باید عرض کنیم که یکی از علت این امر، بازار کار رشته تجربی است. اساساً فعالیت در اکثر مشاغل رشته تجربی مساوی با درآمد خوب و پرستیژ اجتماعی بالاست.

به عنوان مثال، می‌توان از رشته فیزیوتراپی یا بینایی‌سنجی نام برد. اکثر افرادی که در این دو رشته تحصیل کرده‌اند نه تنها بیکار نمانده‌اند بلکه با مشغول شدن به کار توانسته‌اند درآمد خوبی را نیز کسب کنند.

در مجموع بازار کار رشته تجربی بسیار پویا است و حقوق این شغل‌ها بسیار زیادتر از رشته‌های دیگر می‌باشد. رشته‌های تجربی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دوران دبیرستان هستند. بازار کار شغل‌های رشته تجربی برای خانم‌ها و آقایان مناسب می‌باشد. در جدول زیر میزان درآمد شغل‌های رشته‌های تجربی بر اساس مدرک تحصیلی و تجربه ارائه شده است.

افرادی که می‌خواهند در بازار کار رشته تجربی مشغول شوند، افرادی که مایلند در رشته‌های پیراپزشکی، پزشکی دندانپزشکی ادامه تحصیل دهند، باید بدانند که بهترین کار برای پذیرش در شغل‌ رشته‌ های تجربی این است که رزومه قوی داشته باشند.

نام رشته میزان حقوق
دکترهای متخصص و جراحان فارغ‌التحصیل رشته تجربی 40 میلیون به بالا
پزشک عمومی، کارشناس بینایی‌سنجی با داشتن کلینیک و کارشناس تغذیه با شرط عضو هیئت علمی بودن 10 الی 15 میلیون
 دکترای پرستاری و علوم آزمایشگاهی به شرط عضو هیئت علمی بودن 12 الی 20 میلیون
کارشناس تغذیه، دامپزشک عمومی، هوشبری، اتاق عمل 6 الی 12 میلیون
داروساز عمومی، پرستار سوپروایزر، گفتار درمانی و کاردرمانی 6 الی 15 میلیون

 

جهت اطلاع کامل از بازار کار رشته تجربی وارد لینک مربوطه شوید.

بازار کار مشاغل رشته‌های تجربی

چگونه بفهمم که به کدام یک از مشاغل مربوط به رشته تجربی علاقه دارم؟

اگر شما هم جزء دانش آموزان در شرف انتخاب رشته هستید و هنوز هم نمی‌دانید به کدام یک از شغل‌های رشته تجربی علاقه دارید باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که راه‌هایی برای پی بردن به این موضوع وجود دارد.

یکی از راه‌های بسیار مؤثر و کارا جهت سنجش علاقه شما به یکی از رشته‌های گنجانده شده در لیست شغل‌های رشته تجربی این است که از تست‌های سنجش شغلی استفاده کنید.

از جمله این تست‌ها می‌توان از تست رغبت سنجی هالند نام برد که می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما دوستان عزیز کند. برای اطلاع بیشتر در مورد این تست مشهور و شناخته شده با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

بنر انتخاب رشته

 

برای اطلاع از بهترین رشته‌های تجربی برای خانم‌ها روی لینک کلیک کنید.

جدیدترین اخبار پیرامون شغل‌ رشته‌ های تجربی

معرفی بهترین شغل‌های تجربی برای استخدام

افرادی که مایل به استخدام رسمی در مراکز معتبر در رشته‌های شغلی تجربی هستند باید اطلاعات کافی در مورد لیست شغل‌های تجربی داشته باشند. از آزمون‌هایی که هر سال در رشته تجربی برگزار می‌شود، می‌توان به آزمون دستگاه اجرایی اشاره کرد که معمولاً در فصل بهار صورت می‌گیرد و شما می‌توانید برای آن اقدام کنید. برخی از شاخه‌های رشته تجربی که بیشترین طرفدار را دارد ،استخدام در مراکز دانشگاه علوم پزشکی استان‌های مختلف است. علاوه بر این بیمارستانها نیز برای استخدام فراخوان منتشر می‌کنند و افراد می‌توانند از میان آنها دست به انتخاب بزنند.

ورود به بازار کار رشته تجربی از طریق آزمون بخش خصوصی

یکی از راه‌های استخدام در مشاغل مربوط به رشته تجربی مخصوصاً شغل‌های رشته تجربی برای خانم‌ها از طریق آزمون بخش خصوصی است که شما می‌توانید با حقوق و درآمد مناسب به فعالیت مشغول شوید. داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت inre.ir در مورد شرایط آزمون بخش خصوصی مطالعه و دفترچه آزمون را بررسی نمایند.

جدیدترین اخبار پیرامون شغل‌ رشته‌های تجربی

 خلاصه مقاله شغل‌های رشته تجربی

در این  مقاله در ارتباط با لیست شغل‌ رشته‌ های تجربی و همچنین شغل‌های رشته تجربی برای خانم‌ها و شغل‌های مناسب برای آقایان اشاره کردیم. همانگونه که می دانید رشته تجربی بیشترین طرفدار را دارد. اما برخی دغدغه‌ بازار کار رشته تجربی را دارند که در این مقاله سعی کردیم. علاوه بر معرفی لیست شغل‌های رشته تجربی و  بازار کار و درآمد، به برخی از مشاغل این رشته نیز اشاره کردیم.

توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین شروط برای پذیرش در موقعیت‌های مختلف شغلی این رشته، داشتن رزومه عالی است. چنانچه پس از مطالعه مطالب این مقاله نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، کافی است از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله

 

3.5/5 - (22 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فواید اطلاع از مشاغل مربوط به رشته تجربی چیست؟ 

در صورت اطلاع از شغل های رشته تجربی می توانیم متوجه این موضوع شویم که به اشتغال در چه رشته ای علاقمند هستیم.

بازار کار رشته تجربی چگونه است؟ 

در رابطه با بازار کار رشته تجربی با توجه به لیست شغل های رشته تجربی باید عرض کنیم که اشتغال در این رشته با داشتن درآمد خوبی برای فرد همراه است.

بهترین شغل های رشته تجربی برای خانم ها کدام ها هستند؟ 

در این مقاله به لیست مشاغل گروه تجربی برای خانم ها اشاره شد.

نظرات

27 دیدگاه دربارهٔ «شغل رشته های تجربی 1402 {درآمد و بازارکار} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فرهان گفت:

    سلام خسته نباشید
    آس=یا رزشته پزشکی در خارج از کشور بازار کار خوبی داره؟

    1. Avatar photo moradkhani گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به کشور مقصد مدنظر شما دارد.

  2. Avatar photo unknown گفت:

    سلام بامعدل ۱۲ باسوابق تحصیلی میتونم رشته های پیراپزشکی شرکت کنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      رشته های پیرا پزشکی بدون کنکود وجود ندارند.
      و در حالت عادی باید بالای 18 باشد معدلشون.

      1. Avatar photo @ گفت:

        سلام خسته نباشید یک سوال بپرسم من معدل هفتم ۱۹.۵و۱۹.۶۸ ریاضی و علوم ترم اول ۱۷بود و ترم دوم ریاضی۲۰و علوم ۱۷
        هشتم ترم اول ۱۹.۲۹ ریاضی ۱۷و علوم ۱۸
        میتونم برم تجربی

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام بله شانس دارید

  3. Avatar photo احسان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دارم میرم کلاس دهم رشته علوم تجربی انتخاب کردم ولی نمیدونم اون شغل مورد توی علوم تجربی چیه میشه راهنمایی کنید

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      بر اساس علایق و هدف هایی که داری شغل آینده خود را انتخاب کنید.
      برای دریافت مشاوره میتوانیدبا مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

    2. Avatar photo javadi گفت:

      سلام روز بخیر
      رشته های زیر گروه تجربی شامل پزشکی دندان پزشکی داروسازی و…… هستش.
      جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرین.

  4. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید خوبین

    ببخشید من الان پایه نهم هستم خواستم ببینم میتونم وارد رشته تجربی بشم خوبه بنظرتون یرای من

    معدل پایه هفتم19.23

    نمره ریاضی هفتم:17

    علوم هفتم:19

    ریاضی پایه هشتم

    ریاضی هشتم:17

    علوم هشتم:18

    بقیه ی درس ها هم بین 17تا20هستم

    بنظرتون خوبه برم تجربی یا نه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر امکانش هست اما باید علاقه و بازار کار رشته بررسی شود برای اطلاعات بیشتر و بررسی وضعیتتون میتونین با مشاوران ما تماس بگیرید

  5. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام من علاقه به رشته تجربی دارم ولی نمیدونم آیا با این رشته میتونم شغل پاسداری برم؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      در مقطع دیپلم و کارشناسی میتوانید از رشته های زیر گروه تجربی اقدام به پذیرش کنید

  6. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام من یزد هستم

    معدل هفتم ۱۹
    معدل هشتم ۱۸و۲۰
    نمره ریاضی هشتم ۱۷
    نمره ریاضی هفتم ۱۳
    نمره علوم هفتم ۱۸
    نمره علوم هشتم ۸ بدلیل مجازی بودن
    نهم باید چه نمره و معدلی بیارم تا بتونم برم رشته تجربی
    میخوام برم دامپزشکی یا پرستاری

    ایا میتونم یانه
    لطفا جواب بدید ممنون میشم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      پیامتون جواب داده شد

  7. Avatar photo hosein گفت:

    من میخوام رشته تجربی بردارم و خیلی استرس دارم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      رشته تجربی از پرمتقاضی ترین رشته هاست.با تلاش و برنامه ریزی میتوانی به نتیجه دلخواه برسی.شغل رشته های تجربی عموما در محیط های بهداشتی و درمانی است.

    2. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام بله بامشاورین مرکزتماس بگیرید

  8. Avatar photo نرجس گفت:

    سلام من کلاس نهمی هستم. من بنا ب دلایلی دوست دارم یک پزشک بشم ولی نمیدونم ک ب این کار واقعا علاقه دارم یا نه فقط بخاطر اون دلیل هست ک دارم وارد این رشته میشم و اصلا نمیدونم ب چه چیزی علاقه دارم بعد تو این وضع کرونا واقعا دارم انگیز‌ام رو از دست میدم و واقعا این موضوع ذهنم رو کامل درگیر کرده و نمیتونم برای انتخاب رشته تصمیم بگیرم

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام برای دریافت مشاوره شغلی و تحصیلی مربوط به رشته تجربی باید تماس بگیری و با مشاور صحبت کنی

  9. Avatar photo سهند گفت:

    من الان هشتم میخونم واز الان استرس کنکور دارم

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام خوبی شما نیاز به مشاوره تحصیلی دارید استرس بد ترین چیز در‌کنکور سراسری است باید از مشاوره روانشناسی هم بهرمند شوی.

  10. Avatar photo یا زهرا (س) گفت:

    سلام و عرض ادب خسته نباشین
    من یک دانش آموز پایه نهمی هستم و به رشته تجربی خیلی علاقه دارم یعنی واقعا عاشقش هستم اما از نظر مالی یه خورده سطح پایین هستیم حالا اگر من این رشته رو انتخاب کنم در این مورد با مشکل مواجه نمیشم؟؟؟
    چون واقعا در این مورد نگرانی هایی دارم و ممکنه نتونم در بعضی کلاس ها مثل کلاس های زبان انگلیسی و تست زنی شرکت کنم.

    و این حرفهایی که بعضیا میزنن در مورد اینکه خیلی از پزشکان ما الان بیکار هستن و یا اینکه اگر بری تجربی حتی تعطیلات آخر هفته هم نداری درسته؟؟؟

    و یک سوال دیگه هم از محضرتون دارم و اون اینه که هزینه مشاوره هاتون چقدره؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه بالا نیاز به هزینه ندارد و کسانی که در کنکور رتبه بالای دارند لزوما وضعیت مالی بالای ندارند رشته پزشکی بسیار رشته سختی است و برای رسیدن به این هدف مسلما باید از خیلی از تفریحات و کار ها گذشت .

  11. Avatar photo مینی گفت:

    این رشته ادمو خیلی فعال و پویا میکنه و به زندگی ادم هدف قاطع و برنامه میده
    چون خودم توی این رشته هستم به نظرم خوب اومد که بگم اگر فقط به در آمد و اسم و رسم باشه اگر هم با تلاش بهش بتونیم برسیم بازم پایداری نداره با یک هدف معنوی به ادم صد برابر حس بهتری میده
    هر رشته ای هم تلاش خودشو میطلبه سراغ دارم کسیروکه رتبه خوبی هم اورده اما پشیمون شده گفته هنر علاقه داشتم
    متتاسفانه منم هنر رو هدف خیلی جالبی نمیبینم چون قاطعیتی توی اینده نداره ،به دوبلوری علاقه دارم استعدادشم کمو بیش دارم اما کو انیمیشن ساز خخخخخخخ

  12. Avatar photo مبینا گفت:

    سلام من سال یازدهم رشته تجربی هستم و بخاطر کرونا تو درسم افت پیدا کردم و از خوندن دروس عمومی به شدت ازار میبینم و هم وقتمو میگیره و نمیتونم خوب به دروس تخصصیم رسیدگی کنم اونهایی که میخان بدونن که رشته تجربی مناسبشون هست یا نه باید بگم که واقعا تلاش فوق العاده و پشت کار میخادو قبولی تو یه رشته پر در امدو پر کار واقعا یک فضای رقابتی سخت داره طوری که ممکنه وسط راه خسته شید و دست از خوندن بر دارید مثل من ولی تسلیم نشید یکم استراحت کنین و دوباره برگردین تو میدون من از تحصیل تو اینرشته لذت میبرم اما نه تو خونه حال و هوای مدرسه به ادم انگیزه میده و هولت گیده جلو پیشنهادم برای اونهایی که میخان وارد این رشته بشن اینه که پیام های انگیزشی توی اتاقاتون بنویسین و بچسبونین به دیوار هاتون حتما قبل از ورودتون به این رشته روش های صحیح مطالعه و روش های اسون محاسباتی رو یاد بگیرین تا پیشرفت چشم گیری داشته باشید و اینکه دروس عمومی که خیلی روی رتبه کنکورتون اثر میزاره مسخره حال بهم زن و وقت گره و من ازشون متنفرمممممم

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام مبینا خانم شما نیاز به مشاوره تحصیلی دارید واسه دریافت پکیج مشاوره تحصیلی ایران تحصیل و تکنیک های مطالعه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)