ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 1403 + شرایط قطعی شدن | ایران تحصیل

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای دریافت بهترین نتیجه از استفاده از ذخیره قبولی و جلوگیری از اشتباه تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد از جمله سوالات مهمی است که برای بسیاری از دانشجویان موضوعی سرنوشت ساز می‌باشد. دانشگاه آزاد هر سال پس از آغاز ثبت نام در سایت سنجش و پذیرش متقاضیان در رشته‌های مختلف، مطابق با ظرفیت خالی اقدام به جذب سایر شرکت کنندگان می‌کند.

به این صورت که افراد با توجه به تراز قبولی و رتبه‌ای که کسب کرده‌اند، می‌توانند شانس دوباره‌ای برای قبولی داشته باشند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به موضوع پذیرش دانشجویان و تکمیل ظرفیت خالی رشته‌ها بپردازیم. اگر سوالی در این زمینه داشتید، از کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 مشاوره دریافت کنید.

ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت رشته‌ها، دانشجویانی که تراز قبولی آن‌ها به آخرین رتبه نزدیک بوده است را به عنوان قبولی ذخیره دانشگاه آزاد انتخاب می‌کنند. بنابراین افرادی که به دنبال یک شانس جدید برای پذیرش در رشته دلخواه از دانشگاه آزاد هستند، باید در هنگام ثبت نام دانشگاه آزاد ذخیره را انتخاب نمایند. به این معنی که در هنگام نام نویسی باید به گزینه ذخیره برای داشتن یک فرصت دیگر در صورتی که بار اول پذیرش نشدند، توجه داشته باشند.

ذخیره دانشگاه آزاد

مرکز سنجش کشور با همکاری دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت، پس از اتمام تاریخ ثبت نام و اعلام نتایج، بازه زمانی برای جذب متقاضیان با تراز قبولی بالا در نظر می‌گیرند. بنابراین داوطلبانی که تراز قبولی آن‌ها به آخرین رتبه نزدیک است این امکان را دارند که در کد رشته‌ای که انتخاب کرده‌اند، قبول شوند. پس در صورت ظرفیت خالی در دانشگاه آزاد، متقاضی باید با مدارک خود برای ثبت نام نهایی و حضوری به دانشکده مورد نظر مراجعه کرده و شهریه خود را پرداخت نماید.

تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همانطور که گفتیم، گزینه ذخیره در دانشگاه آزاد به این معنی است که تراز قبولی داوطلب و نمرات کارنامه آن نسبت به آخرین رتبه پذیرفته شده در کد رشته محل خود انتخاب می‌شود. به این ترتیب تراز قبولی یکی از جزئیات مهم در کارنامه شرکت کنندگان است که هر چقدر این تراز بالاتر باشد، شانس قبولی متقاضی بیشتر است.

به همین منظور دانشگاه آزاد برای تکمیل ظرفیت خود با همکاری سازمان سنجش کشور sanjesh.org راهکاری را برای شرکت کنندگان پیشنهاد داده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. دانشگاه آزاد تراز و رتبه قبولی افراد را با توجه به کد رشته‌ها در نظر می‌گیرد و اگر داوطلب در رشته انتخابی قبول نشده باشد، سه کد رشته دیگر را که هم تراز با رتبه قبولی فرد است را به متقاضی پیشنهاد می‌دهد.

در این صورت اگر فرد حتی در کد رشته‌ای که انتخاب کرده، قبول نشود؛ این شانس را دارد که رشته دیگری را به راحتی انتخاب کند. بنابراین با بالا بودن تراز قبولی، فرد به راحتی  می‌تواند رشته مورد نظر خود را بدون اینکه دانشگاه آزاد سه رشته را به عنوان پیشنهاد برای ذخیره قبولی در نظر بگیرد، در رشته‌‎ای که به آن علاقمند است تحصیل کند.

زمان ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

شرکت کنندگان ازمون سراسری دانشگاه آزاد در صورتی که گزینه ذخیره را انتخاب کرده و موفق به پذیرش در کد رشته محلی مود نظر خود نشده باشند، می‌توانند در زمان ذخیره دانشگاه آزاد که در تاریخ 10 تا 12 مهر ماه است؛ وارد سایت سنجش و پذیرس دانشگاه آزاد شوند. البته این بازه زمانی تا 18 مهر ماه تمدید شده است.

زمان ذخیره دانشگاه آزاد

به این ترتیب اطلاع از زمان مقرر شده برای قبولی به عنوان ذخیره در دانشگاه آزاد از جمله موضوعات بسیار مهمی است که متقاضیان می‌توانند از آن به راحتی استفاده کنند. به این ترتیب افرادی که به عنوان ذخیره دانشگاه آزاد هستند، اکنون می‌توانند با توجه به رشته انتخابی در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش برای تکمیل طرفیت رشته‌ها، فرم لازم را در سایت sanjesh.org و یا به نشانی اینترنتی azmoon.org پر کنند.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید در زمانی که باید برای ثبت نام نهایی به سامانه سنجش و یا به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید و به هر دلیلی نتوانستید در تاریخ مشخص شده مدارک خود را تحویل دهید؛ به منزله انصراف از ثبت نام در نظر گرفته می‌شود.

برای نتایج ذخیره دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

نحوه اعلام آمادگی ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در صورت ظرفیت خالی در دانشگاه آزاد، سایت سنجش داوطلبانی که گزینه ذخیره را انتخاب کرده بودند را برای ثبت نام نهایی و انتخاب کد رشته فرا می‌خوانند. به همین منظور در این بخش به نحوه اعلام آمادگی ذخیره دانشگاه آزاد به صورت راهنمای تصویری خواهیم پرداخت:

✅ در گام اول باید آدرس سایت پذیرش دانشگاه آزاد را به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir را در مرورگر گوگل سرچ کرده و بروی عبارت ” سامانه اعلام آمادگی به منظور ثبت نام ویژه ذخیره‌های آزمون سراسری سال 1403″ کلیک کنید.

ورود به سایت پذیرش دانشگاه آزاد

✅ سپس با ورود به صفحه جدید که به آن منتقل می‌شوید، کد ملی و کد دسترسی خود را در جایگاه‌های مشخص شده وارد کنید و بعد بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

ورود به سامانه اعلام آمادگی به منظور ثبت نام ویژه ذخیره های آزمون سراسری

✅ در مرحله بعد به صفحه مورد نظر منتقل می‌شوید که در این مرحله لازم است کد رشته‌های قبول شده را مشاهده کنید و بعد نسبت به ثبت نام نهایی رشته مورد نظر در دانشگاه آزاد اقدام کنید.

انتخاب رشته بعد از شرکت در آزمون سراسری امری مهم و حساس است. به همین خاطر بهتر است با دقت و با در نظر گرفتن علاقه و بازار کار برای انتخاب کد رشته در دانشگاه آزاد اقدام کنید. در صورتی که بین چند رشته شک داشتید و نمی‌توانستید درست و منطقی تصمیم بگیرید، با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل یه شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

نحوه اعلام آمادگی ذخیره دانشگاه آزاد

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع قبولی ذخیره دانشگاه آزاد پرداختیم. عده زیادی هر سال برای انتخاب رشته و ورود به دانشگاه‌های سراسری و آزاد در کنکور سراسری شرکت می‌کنند. اما یکی از موضوعات بسیار مهمی که بیشتر شرکت کنندگان از آن اطلاعی ندارند، دخیره دانشگاه است. ذخیره یعنی داوطلب این گزینه را در زمان ثبت نام انتخاب کند تا در صورتی که موفق به پذیرش در رشته مورد نظر خود نشد، این فرصت را داشته باشد که به عنوان ذخیره انتخاب شود.

در ادامه گفتیم که دانشگاه آزاد به کمک سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org در صورت خالی ماندن ظرفیت در کد رشته محل‌های موجود در آزمون سراسری؛ افرادی که تراز قبولی آن‌ها به آخرین رتبه نزدیک باشد را انتخاب کنند. در ادامه به زمان و نحوه اعلام آمادگی ذخیره قبولی اشاره کردیم و گفتیم که شرکت کنندگان برای پر کردن فرم مربوطه باید به سامانه پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند.

برای دانلود فایل PDF قبولی ذخیره دانشگاه آزاد کلیک کنید.

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای دریافت بهترین نتیجه از استفاده از ذخیره قبولی و جلوگیری از اشتباه تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس سایت سنجش کشور کدام است؟

نشانی اینترنتی سایت سنجش sanjesh.org می‌باشد.

نشانی سامانه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کدام است؟

آدرس پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir می‌باشد.

گزینه ذخیره قبولی در دانشگاه آزاد چیست؟

این گزینه برای تکمیل ظرفیت رشته‌ها کاربرد دارد.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 1403 + شرایط قطعی شدن | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo علی گفت:

    سلام
    پس از ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد و گرفتن شماره دانشجویی موقت چه موقع لاید برای ثبت نام نهایی اقدام کرد؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوسن عزیز
      داخل سایت دانشگاهتان خودش مشخص کرده.

  2. Avatar photo عرفان حسنی گفت:

    سلام قرار نبود شنبه نتایج ذخیره ها رو اعلان کنند

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      اگه تو آموزشیار شماره دانشجویی اومده میتونید اقدام به ثبت نام کنید

  3. Avatar photo علی گفت:

    سلام بنده ذخیره ردیف 2 هستم . شانس قبولی هست ؟ اگر در ان رشته سیستم رد بده ، آیا اولویت بعدی را اعلام می کنند یا کلا انتخاب رشته میره روی هوا ؟ زمان ثبت نام هم بفرمایید ممنون میشم. دست شما درد نکنه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام شانس دارید

  4. Avatar photo حمدی گفت:

    چجوری میشه از این روش قبول شد؟ شانس ذخیره آزاد برای کسایی که رتبه های ضعیف دارن چطوره؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      روش خاصی ندارد. افرادی که انتخاب رشته کرده و قبول نشده اند میتوانند برای ذخیره امیدوار باشند.

    2. Avatar photo Hossein گفت:

      سلام من ذخیر ردیف 27 پرستاری خودگردان دانشگاه خوراسگونم شانس قبولی دارم؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت به خیر
        به بقیه داوطلبان و ظرفیت پذیرش بستگی دارد.

  5. Avatar photo فاطمه سادات گفت:

    سلام اینکه بعنوان ذخیره در دانشگاه آزاد قبول بشیم در مدرکم قید میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور