ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شماره دانشجویی سیستم سیدا + راهنما ورود

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۰
شماره دانشجویی سیستم سیدا 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشجویانی که قصد استفاده از سامانه های دانشگاه آزاد را دارند، بایستی شماره دانشجویی سیستم سیدا را دریافت و با وارد کردن این شماره به همراه رمز عبور، وارد پرتال شخصی خود شوند. برای آشنایی با نحوه دریافت شماره دانشجویی از سایت سیدا و کاربرد آن قصد داریم تا در این مقاله توضیحات لازم را ارائه دهیم.

اما با توجه به آنکه انجام بسیاری از امور دانشجویی و اساتید دیگر از طریق سسیتم سیدا امکانپذیر نیست و به سامانه آموزشیار منتقل شده است، کاربران عزیزان می توانند تمامی سوالات خود را در این زمینه از طریق ارتباط با همکاران ما مطرح و پاسخ های دقیق را دریافت کنند.

 

 

به منظور آشنایی با روش دریافت شماره دانشجویی سیستم سیدا و رفع مشکلات احتمالی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

اهمیت دریافت شماره دانشجویی سیستم سیدا

 

اهمیت دریافت شماره دانشجویی سیستم سیدا

 

در سال های اخیر دانشگاه آزاد برای رفاه حال دانشجویان و اساتید خود و جهت کمتر شدن نیاز مراجعه حضوری به واحدها یا مراکز آموزشی، چند سامانه مختلف را راه اندازی کرد. یکی از مهمترین این سامانه، سیدا یا همان سیستم یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. هدف از ایجاد این سیستم، همانطور که از نام آن بر می آید، یکپارچه سازی اطلاعات همه دانشجویان دانشگاه آزاد بود.

بدین منظور، برای هر یک از دانشجویان یک پنل شخصی ساخته شد تا با ورود به آن برای انجام امور آموزشی خود اقدام نمایند. به همین دلیل، وارد کردن شماره دانشجویی سیستم سیدا و رمز عبور الزامی است.

اما نکته مهم در این باب آن است که به دلیل مشکلات متعدد این سایت، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تصمیم گرفت تا امکانات سیستم مذکور را تقریبا از دسترس اساتید و دانشجویان خارج کرده و انجام اغلب امور آموزشی را به سامانه آموزشیار منتقل کند. بر این اساس، می توان گفت که کاربرد سیستم سیدا بسیار کمتر از قبل شده است. اما هنوز مواردی همچون دریافت شماره دانشجویی از طریق همین سامانه صورت می گیرد. از این رو، در ادامه خواهیم دید که شماره دانشجویی سیستم سیدا چگونه دریافت می شود.

 

 

جهت راهنمای گام به گام دریافت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار وارد لینک قرمز شوید

 

 

نحوه دریافت شماره دانشجویی سیستم سیدا

گرچه بر اساس آنچه گفته شد، سامانه سیدا دیگر کاربردهای پیشین را ندارد، اما برای هر واحد دانشگاهی یک سیستم در نظر گرفته شده است که از طریق آن می توان به سامانه آموزشیار و یا سامانه آموزش هدایت شد. اگر دانشجو آدرس سیدا دانشگاه خود را جستجو و به آن وارد شود، می تواند گزینه های مربوطه را مشاهده نمایند. به دلیل اینکه فرایند اصلی اخذ شماره دانشجویی سیستم سیدا در آموزشیار تحقق پذیر است، در زیر شیوه اقدام از این طریق را توضیح می دهیم.

 

  • آدرس سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir را در موتور جستجوگر خود وارد کنید. دانشجویان همچنین می توانند وارد سامانه واحد دانشگاهی محل تحصیل خود شده و سپس بر روی منوی ” سامانه آموزش” کلیک نمایید.

 

نحوه دریافت شماره دانشجویی سیستم سیدا

 

  • دانشجویان توجه داشته باشند که ابتدا باید راهنمای دانشجو را انتخاب کنند. کد واحد را می توان با کلیک بر روی منوی راهنمای دانشجو بدست آورد. در قسمت راهنمای دانشجو، شماره دانشجویی ارائه می شود. البته لازم است که بر روی عنوان ” کد واحد و شماره دانشجویی سیستم سیدا ” کلیک کرد تا کد تمامی واحدهای دانشگاهی برایتان به نمایش درآید. از میان کدهای مربوطه کد واحد واحد دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کنید.

 

نحوه دریافت شماره دانشجویی سیستم سیدا

 

  • حال شماره دانشجویی خود را در قسمت دانشجو وارد کرده و بعد از مطالعه مطالب نمایش داده شده، گزینه ” موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم” را تیک بزنید.

 

شماره دانشجویی سیستم سیدا

 

  • پس از ورود به صفحه بعد، در کادرهای مربوطه نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. نام کاربری عبارت است از کد واحد+ شماره دانشجویی+ edu . رمز عبور نیز همان شماره دانشجویی می باشند.
  • از این پس می توانید امور اموزشی خود را از طریق ورود به پرتال شخصی انجام دهید.

 

 

برای ورو د به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد  بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید

 

 

انتخاب واحد با استفاده از شماره دانشجویی سیستم سیدا

گرچه قبلا موارد مختلفی در سامانه سیدا انجام می شد، اما همانطور که اشاره شد با طراحی سامانه آموزشیار، بسیاری از امور آموزشی از طریق این سامانه انجام می پذیرد. از جمله این موارد می توان به انتخاب واحد اشاره کرد. برای این منظور لازم است با استفاده از شماره دانشجویی سیستم سیدا که قبلا اخذ شده است، به ترتیب زیر عمل کرد.

 

  • پس از ورود به پرتال خود بر روی منوی ثبت نام که در سمت راست صفحه واقع شده است کلیک کرده و گزینه انتخاب واحد را لمس کنید.
  • مشخصات فردی و تحصیلی دانشجو به همراه حداقل و حداکثر تعداد مجاز انتخاب واحد در صفحه بعدی درج شده است.
  • در صورتی که بدهی شهریه نداشته باشید با انتخاب گزینه ادامه می توانید لیست دروس ارائه شده به همراه اسامی اساتید ارائه دروس را مشاهده نمایید.
  • با کلیک بر روی انتخاب دانشجو قادر خواهید بود تا درس های مورد را برگزینید.
  • زمانی که انتخاب همه دروس به اتمام رسید، با انتخاب گزینه ثبت، کار انتخاب به اتمام خواهد رسید.

 

 

به منظور آشنایی بانحوه ورود به سامانه وادانا  وارد لینک قرمز شوید

 

 

شرکت در امتحانات سامانه سیدا

یکی از مهم ترین امکاناتی که در سامانه سیدا ارائه می شد، شرکت در امتحانات غیر حضوری بود. هر چند که در حال حاضر دیگر اغلب واحدهای دانشگاه آزاد اعلام کرده اند که دیگر گذراندن امتحانات آنلاین در سایت سیدا انجام نمی پذیرد، اما برای آن دسته از عزیزانی که در این مورد سوال دارند و نیزمند راهنمایی هستند، روش شرکت در امتحانات مجازی این سامانه را ذکر کرده ایم .

 

  • آدرس اینترنتی سایت سیدا دانشگاه محل تحصیل خود را جستجو و وارد صفحه اصلی شوید.
  • برای ورود به پرتال شخصی خود، رمز عبور . شماره دانشجویی سیستم سیدا را درج نمایید.
  • گزینه ازمون آنلاین که در سمت راست صفحه واقع شده است را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر بدهی شهریه داشته باشد، پیغامی با عنوان ” شما به علت بدهی مجاز به شرکت در آزمون نمی باشد” نمایش داده می شود و بایستی برای شرکت در آزمون حتما بدهی را پرداخت نمایید.
  • در صورت عدم مشکل، پنجره ایی باز می شود که در آن لیست دروس ترم جاری شما قید شده است. در مقابل هر درس تاریخ آزمون، ساعت شروع، ساعت پایان، تعداد سوالات، بارم و کلاس آنلاین قابل مشاهده می باشد. در جلوی دروسی که ازمون آن ها در حال اجرا می باشد، عبارت شروع آزمون نوشته شده است که بایستی برای ورود آن را انتخاب کرد.

 

 

برای اطلاع از زمان، نحوه و شرایط ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

امکاناتی که با شماره دانشجویی از سیستم سیدا می توان دریافت نمود

زمانی که به سایت سیدا وارد می شوید، می توانید بخش های مختلفی همچون لینک های مهم، اخبار، پژوهشی، اداری مالی، آموزشی، تقویم، همایش، کتابخانه و دبیرخانه را مشاهده نمایید. همچنین، در صفحه اصلی محلی برای وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور وجود دارد.

دانشجویان، اساتید، کارمندان و مهمان ها می توانند بسته به وضعیت خود بر روی هر کدام از موارد کلیک کنند. همچنین، ثبت نام دانشجویان جدیدالورود و استفاده از شماره دانشجویی سیستم سیدا نیز از طریق این سامانه امکانپذیر است.

البته در حال حاضر در اغلب سیستم های سیدا دانشگاه های مختلف این پیغام درج شده است که انجام امور مختلف بایستی در سامانه آموزشیار انجام شود. بنابراین، توصیه می شود که به این موارد توجه کنید.

 

برای ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد اسلامی وارد لینک مربوطه شوید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با نحوه دریافت شماره دانشجویی سیستم سیدا و چگونگی استفاده از آن برای برخی از امور تحصیلی آشنا کنیم.

با توجه به آنکه بسیاری از دانشجویان جدیدالورود اطلاع دقیقی از مسیرهای ورود به سامانه های دانشگاه خود و یا ضرورت هر کدام از سایت های واحد های آموزشی نداشته و دانشجویان ورودی قبل نیز با مشکلاتی همراه هستند، کارشناسان ایران تحصیل در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به همه سوالات عزیزانی باشند. 

 

 

جهت آگاهی از نحوه پرداخت شهریه از طریق شماره دانشجویی سیستم سیدا از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

حذف دانش آموز در سامانه سیدا + راهنما گام به گام

فراموشی رمز عبور سامانه سیدا + بازیابی مستقیم

پشتیبانی سامانه سیدا | پشتیبانی تلفنی حل مشکلات سیدا

شماره دانشجویی سیستم سیدا 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شماره دانشجویی سیستم سیدا را چگونه دریافت کنیم؟

در این مقاله می توانید راهنمای دریافت شماره دانشجویی سامانه سیدا را مطالعه فرمایید.

آیا شماره دانشجویی و کد محل تحصیل سیدا در سامانه آموزشیار ارائه می شود؟

بله. در هنگام ورود به راهنمای دانشجویی می توانید شماره دانشجویی به همراه کد محل تحصیل را دریافت کنید.

چگونه امور سامانه سیدا را در سامانه آموزشیار انجام دهیم؟

برای آشنایی با سایت آموزشیار و بخش های مختلف می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید. 

با شماره دانشجویی سیدا چه مواردی را می توان انجام داد؟

با استفاده از این شماره و رمز عبور می توانید تمامی امور دانشجویی را در سامانه های دانشگاه آزاد انجام دهید.

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «شماره دانشجویی سیستم سیدا + راهنما ورود»

  1. Avatar photo الهه گفت:

    من دانشگاه آزاد دام پزشکی ثبت نام کردم گرمسار ولی نمیتونم برم راهی هست بتونم مجازی بردارم ؟؟؟یکاری کنم فقط نرم ۳ روز در هفتههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان آغاز شد. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد شرایط دانشجو می‌پذیرد. لذا کلیه...
  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)