ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جهت ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی، آزاد و وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۳، افراد متقاضی باید از شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده از سمت مرکز جذب هیأت علمی دانشگاه ها برخوردار باشند. آگاهی از شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها یکی از مهم ترین شرایط جذب هیأت علمی سال ۱۴۰۳ است که داوطلبان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند. معمولاً برای افراد داوطلب دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکتری بین 30 تا 45 سالگی می باشد.

بررسی شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها و نحوه ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی برای افرادی که تاکنون در این اطلاعیه ثبت نام نکرده اند، بسیار ضروری می باشد. حال با توجه به این که شرایط ثبت نام آن هر ساله تغییر می کند. لذا شما برای آگاهی کامل در مورد آن می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های کشور

افراد علاقه مند به تدریس در دانشگاه های سراسر کشور این امکان را دارند که در هنگام جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری، آزاد و وزارت بهداشت، جهت جذب هیأت علمی ثبت نام نمایند. دانشگاه های مختلف شرایطی را برای جذب هیأت علمی اعلام نموده که یکی از این شرایط، شرط سنی ثبت نام هیأت علمی دانشگاه ها است.

متقاضیان ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم و دانشگاه‌های دیگر باید از تمامی شرایط جذب آگاهی داشته باشند. به همین جهت در این مقاله شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی، شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد و شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت به طور مفصل بررسی خواهد شد.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های کشور

برای اطلاع از جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی

افراد علاقه مند به ثبت نام و پذیرش در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی در سال ۱۴۰۳، باید به سامانه مرکز جذب اعضای هیأت علمی به آدرس mjazb.ir مراجعه کرده و فرایند ثبت نام را در موعد مقرر طی کنند. متقاضیان واجد شرایط جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی با مراجعه به این سامانه و پرداخت هزینه ثبت نام، باید مستندات و اطلاعات درخواست شده را تکمیل کنند.

جهت ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی همانند سال های قبل، داوطلبان باید شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند. یکی از شرایط جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی، شرط سنی برای ثبت نام متقاضیان است.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی، به این معنی است که این دانشگاه ها برای جذب افراد در سال ۱۴۰۳، محدودیت مشخصی برای سن افراد تعیین کرده و داوطلبانی که بیشتر از حداکثر سن مورد نظر را داشته باشند، نمی توانند در فراخوان دانشگاه های دولتی ثبت نام کنند.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی، برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای ( گروه پزشکی ) و یا مدرک سطح 3 حوزه، حداکثر 30 سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی و مدرک سطح 4 حوزه، حداکثر 45 سال است. در جدول زیر حداکثر سن تعیین شده برای داوطلبان دارای مدارک مختلف دانشگاه های دولتی ارائه شده است.

مدارک تحصیلی سن
کارشناسی ارشد 30
دکتری حرفه ای ( گروه پزشکی ) 30
مدرک سطح 3 حوزه 30
دکتری تخصصی 45
مدرک سطح 4 حوزه 45

بر اساس مصوبه هیأت‌ عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ ها، شرط سنی جذب در هیأت علمی دانشگاه ها برای افرادی که دارای مدرک دکتری هستند، از 40 سال به 45 سال افزایش یافت. برای افرادی که با سن 30 – 35 سال با مدرک دکتری خواهان جذب در هیأت علمی هستند، 7 امتیاز علمی و افرادی که دارای 35 – 40 سال سن می باشند، 3 امتیاز علمی در نظر گرفته خواهد شد.

همان گونه که گفته شد، حداکثر سن قابل قبول افراد متقاضی برای مدارک دانشگاهی مختلف متفاوت است و داوطلبانی که سن بالاتر از حداکثر سن مشخص شده برای مدارک مختلف داشته باشند، این امکان را نخواهند داشت که به عنوان هیأت علمی در دانشگاه های دولتی جذب شوند.

لازم به ذکر است که در صورت ایجاد هر نوع تغییر در شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی در سال ۱۴۰۳، این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

جهت ورود به سامانه جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی

اطلاعیه: شرایط سنی افراد داوطلب به همراه سایر شرایط عمومی و اختصاصی جذب هیأت علمی دانشگاه های دولتی ۱۴۰۳ در هنگام ثبت نام هیأت علمی وزارت علوم، در سامانه مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم منتشر شده و افراد متقاضی باید این شرایط را به دقت مطالعه کنند.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

داوطلبان ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد همانند سال های گذشته باید مجموعه ای از شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند. افرادی که هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده برای جذب هیأت علمی را داشته باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اقدام کنند.

یکی از شرایط عنوان شده برای ثبت نام هیأت علمی در دانشگاه آزاد، شرایط سنی افراد داوطلب است. متقاضیان ثبت نام در فراخوان دانشگاه آزاد اسلامی نباید بالاتر از سقف سنی تعیین شده را داشته باشند.

شرط سنی در رشته های غیر پزشکی برای افراد دارای مدرک ارشد حداکثر 30 سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر 40 سال و شرط سنی در رشته های پزشکی برای فارغ التحصیلان ارشد و یا دانشجویان دکتری حداکثر 35 سال و برای افراد دارای مدرک دکتری تخصصی حداکثر 45 سال است. در جدول زیر حداکثر سن قابل قبول داوطلبان با مدارک مختلف دانشگاه آزاد ارائه شده است.

برای اطلاع از شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد چیست؟ کلیک کنید.

مدارک تحصیلی سن
کارشناسی ارشد(غیر پزشکی) 30
دکتری تخصصی(غیر پزشکی) 45
کارشناسی ارشد پزشکی 35
دکتری پزشکی 35
دکتری تخصصی(پزشکی) 45

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد در طبق روال سال های گذشته به همراه دیگر شرایط عمومی و اختصاصی، از سوی مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد و در سایت ساجد دانشگاه آزاد به آدرس sajed.iau.ir منتشر می شود.

هچنین باید اشاره کرد که افرادی که شرایط عمومی و اختصاصی جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از جمله شرط حداکثر سن را نداشته باشند، از ادامه فرایند ثبت نام حذف می شوند و نمی توانند در فراخوان جذب هیأت علمی این دانشگاه حضور یابند.

علاوه بر این در صورت ایجاد هر نوع تغییر در شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، در سایت ایران تحصیل اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه

جزئیات مربوط به شرایط جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد در رشته های پزشکی و غیر پزشکی از جمله شرط حداکثر سنی در هنگام ثبت نام، از سوی مرکز جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در سامانه ساجد دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی روی لینک کلیک کنید.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت

داوطلبان متقاضی ثبت نام هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۳ طبق روال سال های گذشته باید واجد مجموعه ای از شرایط عمومی و اختصاصیباشند. داوطلبانی که هر کدام از شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده برای جذب هیأت علمی را نداشته باشند، از شرکت در ادامه روند ثبت نام حذف خواهند شد.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت

یکی از مهم ترین شرایط جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت، شرایط سنی افراد داوطلب است. جهت ثبت نام به عنوان هیأت علمی در دانشگاه های وزارت بهداشت، علاوه بر سایر شرایط عمومی و اختصاصی، باید شرط حداکثر سنی افراد نیز رعایت شود.

شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت، برای افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد، 35 سال و برای متقاضیان دارای مدرک دکتری تخصصی، دکتری تخصصی و فوق تخصصی و یا فلوشیپ، 45 سال است. در جدول زیر حداکثر سن قابل قبول داوطلبان برای مدارک مختلف دانشگاه های وزارت بهداشت آورده شده است.

برای جذب هیات علمی وزارت بهداشت و شرایط، رشته ها و زمان ثبت نام آن کلیک کنید.

مدارک تحصیلی سن
کارشناسی ارشد 35
دانشنامه دکتری تخصصی 45
دانشنامه تخصصی 45
دانشنامه فوق تخصصی 45
فلوشیپ 45

 

همان گونه که عنوان شد، حداکثر سن قابل قبول داوطلبان برای مدارک دانشگاهی مختلف متفاوت است و افرادی که سن بالاتر از حداکثر سن تعیین شده برای مدارک مختلف را داشته باشند، به عنوان هیأت علمی در دانشگاه های وزارت بهداشت نمی توانند جذب شوند.

افرادی که شرایط سنی ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را ندارند، می توانند در آزمون استخدامی وزارت بهداشت نیز ثبت نام نمایند و با طی کردن مراحل ثبت نام، در رشته های شغلی آزمون استخدامی وزارت بهداشت اعلام شده استخدام شوند.

قابل ذکر است که در صورت اعمال هرگونه تغییر در شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها وزارت بهداشت ۱۴۰۳، اطلاعات در سایت ایران تحصیل بروزسانی خواهد شد.

اطلاعیه

جزئیات مرتبط با شرایط جذب هیأت علمی از جمله شرط حداکثر سنی در هنگام ثبت نام، از سوی مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت در سامانه جذب هیأت علمی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی

لیست رشته های مورد نیاز برای ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم، دانشگاه های آزاد و دانشگاه های وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در دفترچه ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی این دانشگاه ها مندرج است و در سامانه مرکز جذب هیأت علمی دانشگاه ها منتشر خواهد شد.

رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی

دانشگاه های سراسری کشور، جهت تأمین نیروی انسانی کادر و هیأت علمی مورد نیاز خود اقدام به انتشار فراخوان جذب هیأت علمی می کنند. فراخوان جذب هیأت علمی در سال ۱۴۰۳ نیز منتشر شده و رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری، آزاد و وزارت بهداشت، در دفترچه ثبت نام فراخوان این دانشگاه ها ارائه شده و در سامانه مرکز جذب هیأت علمی آن ها منتشر خواهد شد.

افراد متقاضی ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی باید از فهرست اعلامی نیاز دانشگاه ها اطلاع یابند. در ادامه رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری، رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ و رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت را بررسی می کنیم.

جهت اطلاع از قانون جدید لغو تعهد خدمت وزارت بهداشت و بخشنامه آن کلیک کنید.

رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری

دانشگاه های سراسری تحت نظارت وزارت علوم، در سال های اخیر به علت داشتن واحدهای متعدد در شهرها و استان های سراسر کشور، داشتن تنوع در مقاطع و رشته های تحصیلی، کیفیت اساتید و آموزش، به یکی از محبوب ترین و پر متقاضی ترین دانشگاه های کشور تبدیل شده است. این دانشگاه ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کادر علمی خود، در فراخوان های اعلامی از میان داوطلبان واجد شرایط سنی جذب هیأت علمی، پذیرش خواهند کرد.

افراد زیادی به علت داشتن بازار کار مناسب، نسبت به جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری تمایل دارند و از آنجا که پذیرش در این دانشگاه ها در رشته های محدودی صورت می گیرد، افراد داوطلب باید از فهرست رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری مطلع باشند.

در سال ۱۴۰۳ نیز رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری در زمان ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم منتشر خواهد شد. داوطلبان با مراجعه به سامانه مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم به آدرس mjazb.ir می توانند فهرست اعلام شده دانشگاه های سراسری را مشاهده کنند.

پذیرش در هر کدام از رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری شرایط خاص خود را دارد که در دفترچه راهنمای ثبت نام در فراخوان جذب وزارت علوم درج خواهد شد. افراد داوطلبی که بعد از اعلام نتایج جذب هیأت علمی نسبت به نتایج خود معترض هستند، می توانند برای اعتراض به نتایج فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم اقدام کنند.

اطلاعیه

در صورت ایجاد تغییر در فهرست رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های سراسری ۱۴۰۳، مطالب بروزرسانی خواهد شد.

رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی جهت تأمین کادر علمی مورد نیاز این دانشگاه، فراخوان جذب هیأت علمی را منتشر خواهد کرد. جزئیات مربوط به فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در سایت ساجد دانشگاه آزاد به نشانی sajed.iau.ir انتشار می یابد.

افراد داوطلبی که واجد شرایط هیأت علمی شدن در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد هستند، باید در هنگام ثبت نام فراخوان، به سامانه ساجد دانشگاه آزاد مراجعه کرده و مراحل مربوط به ثبت نام را طی نمایند. علاوه بر این داوطلبان باید اطلاعیه های منتشر شده در سایت ساجد را به دقت دنبال کنند تا از جزئیات فراخوان جذب هیأت علمی اطلاع یابند.

رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد

در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نیز همانند دیگر آزمون های استخدامی، رشته های محدودی مورد نیاز دانشگاه بوده و افرادی که در این رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد تحصیل نموده اند، می توانند در این فراخوان ثبت نام کرده و مدارک لازم را ارائه دهند.

گفتنی است که فهرست رشته های اعلام شده مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد هر سال در سامانه ساجد به آدرس sajed.iau.ir منتشر خواهد شد.

رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت

دانشگاه های علوم پزشکیبرای تکمیل کادر علمی مورد نیاز این دانشگاه ها، فراخوان جذب هیأت علمی را منتشر خواهد کرد. جزئیات مرتبط با این فراخوان در سایت وزارت بهداشت به آدرس jazb.aac.behdasht.gov.ir  درج می شود.

افرادی که دارای شرایط ثبت نام جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت هستند، باید در هنگام ثبت نام فراخوان، به سامانه وزارت بهداشت مراجعه نموده و فرایند مربوط به ثبت نام را طی نمایند. علاوه بر این داوطلبان باید اطلاعیه های درج شده در این سامانه را به دقت دنبال کرده تا از جزئیات فراخوان جذب هیأت علمی آگاهی یابند.

رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت

در فراخوان جذب هیأت علمی وزارت بهداشت نیز همانند سایر دانشگاه ها، رشته های محدودی مورد نیاز بوده و افرادی که در این رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت تحصیل کرده اند، این امکان را دارند که در این فراخوان ثبت نام نموده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

لازم به ذکر است که رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه های وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در دفترچه راهنمای ثبت نام این فراخوان درج خواهد شد و در سامانه وزارت بهداشت به آدرس jazb.aac.behdasht.gov.ir  انتشار می یابد.

برای اطلاع از رشته های مورد نیاز جذب هیأت علمی دانشگاه ها ۱۴۰۳ و رفع هرگونه سوال یا ابهام در ارتباط با رشته های ارائه شده، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. کارشناسان اکادمی ایران تحصیل اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

برای اطلاع از سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت کلیک کنید.

فراخوان جذب هیأت علمی 1403

مرکز جذب اعضای هیأت علمی بنابه اعلام نیاز واحد ها و دانشگاه های تحت نظر و مورد تایید وزارت علوم در فراخوان جذب هیأت علمی آبان، برای تکمیل کمبود های اعلام شده اقدام به پذیرش متقاضیان ورود به منصب اعضای هیأت علمی نموده است. داوطلبان جذب در هیأت علمی دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم در سال می توانند با دریافت فایل اعلام نیاز فراخوان جذب هیأت علمی در مهلت اعلام شده، همه مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

داوطلبان برای پذیرش نهایی در فراخوان جذب هیأت علمی باید دارای شرایط اعلام شده توسط مرکز جذب بوده و طبق دستورالعمل فراخوان این دوره، مدارک تعیین شده و اطلاعات لازم را آماده نموده و با ورود به سایت، مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده خود را کامل کنند.

مرکز جذب اعضای هیأت علمی به عنوان مجری فراخوان و انجام امور ثبت نامی افراد داوطلب، وظیفه دارد تا تقویم زمان ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم را اعلام نماید. ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی گاهی مواقع 1 بار و گاهی نیز 2 بار در سال انجام می شود.

طبق اطلاعیه و تقویم زمانی انتشار یافته از سوی مرکز جذب اعضای هیأت علمی در ارتباط با فراخوان سال ۱۴۰۳، داوطلبان این امکان را دارند با دریافت فایل اعلام نیاز فراخوان جذب هیأت علمی، از تاریخ 18 اردیبهشت ماه برای ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی ۱۴۰۳ اقدام نمایند. در حالی که هنوز این خبر از طرف سازمان منتشر نشده است و شما باید منتظر اعلام خبرهای جدید در این مورد از جانب این سازمان باشید. همچنین داوطلبان می توانند علاوه بر این فراخوان برای جذب هیأت علمی وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نیز ثبت نام کنند.

جهت تهیه لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کلیک کنید.

نحوه ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی

ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم طبق روال سال های گذشته به صورت اینترنتی و از طریق سامانه جذب اعضای هیأت علمی صورت می گیرد. داوطلبان برای اسم نویسی در این فراخوان باید بعد از  مطالعه فهرست اعلام نیاز جذب هیأت علمی ورود به سایت mjazb.ir شده و بعد از آن با ورود به لینک فراخوان مراحل لازم را جهت ثبت نام تکمیل نمایند.

نحوه ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی

مراحل ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی

✔️ ورود به سامانه جذب اعضای هیأت علمی به آدرس mjazb.ir

✔️ انتخاب گزینه «ثبت نام متقاضیان جذب»

✔️ عضویت در سامانه و ساختن حساب کاربری

✔️ ورود به سامانه با استفاده از کد ملی و رمز عبور

✔️ انتخاب گزینه «ثبت نام»

✔️ انتخاب فراخوان جذب مورد نظر

✔️ تکمیل رزومه و اطلاعات خواسته شده

✔️ پرداخت وجه ثبت نام

✔️ تعیین اولویت های انتخابی

اطلاعیه

داوطلبان می توانند علاوه بر فراخوان جذب هیأت علمی ۱۴۰۳ برای تدریس و عضویت در هیأت علمی دانشگاه های فرهنگیان نیز ثبت نام نموده و شانس پذیرش خود را امتحان کنند.

مراحل ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی

شرایط هیأت علمی شدن

داوطلبان ثبت نام و پذیرش در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه های مختلف، باید در هنگام ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی، به سایت مرکز جذب دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه نمایند و فرم های مربوطه را تکمیل کنند.

برای جذب هیأت علمی، داوطلبان باید شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند که در زمان ثبت نام این شرایط با جزئیات اعلام خواهد شد. در این بخش شرایط هیأت علمی شدن در قالب شرایط عمومی و اختصاصی عنوان شده است.

شرایط عمومی هیأت علمی شدن

🔵 تابعیت جمهوری اسلامی ایران

🔵 تدین به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی کشور

🔵 اعتقاد و التزام عملی به نظام و قانون اساسی کشور ایران

🔵 عدم محرومیت از استخدام در ارگان های دولتی

🔵 عدم اعتیاد به مواد مخدر، روان گردان و دخانیات

🔵 داشتن سلامت روحی و جسمی متناسب با فعالیت مورد نظر

🔵 داشتن مدرک پایان خدمت و یا معافیت قانونی از دوره سربازی

داوطلبانی که هر کدام از شرایط عمومی هیأت علمی شدن را نداشته باشند، از ادامه فرایند ثبت نام کنار گذاشته می شوند و امکان پذیرش در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه های مختلف را نخواهند داشت.

شرایط اختصاصی هیأت علمی شدن

علاوه بر شرایط عمومی، مجموعه ای از شرایط اختصاصی در زمان ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه ها تعیین شده که در موارد زیر خلاصه می شوند.

🔵 دارا بودن مدرک تحصیلی خواسته شده در فراخوان و متناسب با مراتب مورد نظر

🔵 دارا بودن شرط سنی اعلام شده برای مدارک مختلف دانشگاهی و رعایت سقف سنی مورد نظر برای هر مقطع که توسط مرکز جذب هیأت علمی دانشگاه های مختلف اعلام می شود.

🔵 تسلط کامل بر حداقل یک زبان خارجی

🔵 همخوانی و تناسب رشته تحصیلی متقاضیان در دو مقطع آخر تحصیلی با رشته ثبت نامی در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه ها

🔵 دارا بودن شرط حداقل معدل لازم برای جذب در هیأت علمی دانشگاه ها

🔵 امکان انتخاب حداکثر 3 استان به عنوان اولویت داوطلبان

مشمولین سهمیه های جذب هیأت علمی، باید در زمان ثبت نام مدارک و مستندات لازم را ارائه کرده تا در صورت تایید مرکز، بتوانند از سهمیه خود در ثبت نام و پذیرش استفاده نمایند.

افرادی که هر کدام از شرایط اختصاصی هیأت علمی شدن را نداشته باشند، از ادامه مراحل ثبت نام حذف می شوند و امکان پذیرش در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه های مختلف را نخواهند داشت.

شرایط اختصاصی هیأت علمی شدن

برای آشنایی با سامانه هیئت علمی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

نکات مهم ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی

✔️ اگر در زمان ثبت نام در فراخوان مدرک مورد نیاز دکتری قید شده باشد، داوطلب باید دارای مدرک دکتری بوده و دانشجویان مقطع دکتری مجاز به ثبت نام نمی باشند، مگر اینکه مدرکی رسمی از دانشگاه محل تحصیل خود مبنی بر دفاع از پایان نامه و فارغ التحصیل بودن ارائه کنند.

✔️ در مواردی که فراخوان مربوط به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد است، از ثبت نام دانشجویان این مقطع جلوگیری خواهد شد.

✔️ تعهد و اشتغال بورسیه مطابق با قوانین و ضوابط مربوطه است و متعهدین بورسیه حق شرکت در فراخوان های غیر بورسیه را ندارند.

✔️ خبرگان فاقد مدرک دانشگاهی و در صورت دارا بودن شرایط لازم در چارچوب قوانین، از داشتن شرایط اختصاصی و عمومی مرتبط با مدارک تحصیلی معاف خواهند بود.

✔️ در صورت نیاز موسسه به خدمات داوطلبانی که دارای مدرک دکتری تخصصی و بالای 45 سال سن (به تشخیص هیأت ممیزی مربوطه دارای برجستگی علمی خاص) هستند، این داوطلبان با تصویب هیأت امنا از داشتن شرط سنی موجود در شرایط عمومی ثبت نام معاف می باشند.

✔️ در بحث بررسی صلاحیت عمومی به متقاضیان متأهل 5 امتیاز و به ازای داشتن هر فرزند 3 امتیاز تعلق خواهد گرفت که شانس قبولی آن ها را بالاتر می برد.

✔️ در صورت تساوی امتیازات فرم بررسی صلاحیت عمومی دو داوطلب که به طور همزمان ثبت نام کرده اند، اولویت با فرد متأهل است.

استخدام در هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بعد از احراز شرایط عمومی و اختصاصی به شکل پیمانی، استخدام رسمی آزمایشی و استخدام رسمی قطعی انجام می شود.

قابل ذکر است در صورتی که داوطلبی قبل از استخدام در موسسه، در هیأت علمی یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری خارج از کشور با مرتبه علمی بالاتر از استادیاری سابقه فعالیت دانشگاهی داشته باشد، انتصاب وی در آغاز ورود به خدمت در مرتبه دانشیاری و یا استادی خواهد بود. البته این مسئله منوط به آن است که موسسه مربوطه مورد تأیید وزارت علوم باشد.

اطلاعیه

داوطلبان متقاضی ثبت نام فراخوان تدریس دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۳ که دارای شرایط شرکت در این دوره هستند، باید برای اسم نویسی در این فراخوان وارد سایت اینترنتی جذب به آدرس jam.uast.ac.ir  شوند و مراحل لازم را طی کنند.

مشاوره هیأت علمی شدن

افرادی که مایل به ثبت نام در فراخوان جذب هیأت علمی هستند، باید اطلاعیه های مربوط به مرکز جذب هیأت علمی را به دقت مطالعه نموده و از شرایط هیأت علمی شدن و شرایط سنی جذب هیأت علمی مطلع شوند.

پذیرش در هیأت علمی دانشگاه ها فقط از طریق ثبت نام در فراخوان های جذب هیأت علمی دانشگاه ها انجام خواهد شد.

داوطلبان باید در هنگام ثبت نام رزومه خود را در سامانه مرکز جذب ارائه کرده و مدارک و مستندات لازم را تحویل دهند.

افرادی که هر کدام از شرایط عمومی یا اختصاصی هیأت علمی شدن را نداشته باشند، از ادامه روند ثبت نام و پذیرش هیأت علمی حذف خواهند شد و ادامه روند پذیرش برای آنها مقدور نیست.

پذیرش به عنوان هیأت علمی دانشگاه ها در چند سال اخیر به دلیل تعداد زیاد واحدهای دانشگاهی، بازار کار مناسبی داشته و افراد داوطلب بسیاری با ثبت نام در فراخوان های جذب هیأت علمی توانسته اند به عنوان استاد و هیأت علمی در دانشگاه های مختلف مشغول به کار شوند.

مشاوره هیأت علمی شدن

خلاصه مطالب

افرادی که قصد دارند به عنوان هیأت علمی دانشگاه ها جذب شوند باید از شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها از جمله دانشگاه های دولتی و آزاد اطلاع داشته باشند. از آنجا که هر کدام از دانشگاه ها شرایط خاص خود را در جذب هیأت علمی دارند و همچنین به این علت که در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه ها، نیز همانند دیگر آزمون های استخدامی، رشته های محدودی مورد نیاز دانشگاه ها بوده و به تبع آن شانس پذیرش نیز محدود خواهد شد، بنابراین بسیار مهم است که افراد داوطلب قبل از هر چیز از شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش اطلاع یابند.

مشاوران حاضر در آکادمی ایران تحصیل با داشتن سال ها تجربه در امر مشاوره، می توانند شما را در ارتباط با آگاهی از نحوه ثبت نام در فراخوان و همچنین جزئیات مربوط به شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها راهنمایی کنند. لذا اگر هر گونه سوالی در این مورد داشته باشید می توانید با این مشاوران با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط سنی جذب هیات علمی دانشگاه های دولتی چگونه است؟

شرایط سنی جذب هیات علمی دانشگاه های دولتی برای دارندگان مدارک دکتری و کارشناسی ارشد متفاوت بوده است. این افراد باید به ترتیب حداکثر ۳۰ و ۴۵ ساله باشند.

شرایط سنی جذب هیات علمی دانشگاه آزاد چگونه است؟

شرایط سنی جذب هیات علمی دانشگاه آزاد برای مدارک دانشگاهی مختلف 35، 40 و 45 سال بوده است. 

شرایط سنی جذب هیات علمی دانشگاه های وزارت بهداشت چگونه است؟

شرایط سنی جذب هیات علمی دانشگاه های وزارت بهداشت برای مدارک دانشگاهی مختلف 35 و 45 سال بوده است.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه ها»

  1. Avatar photo حمیرا. گفت:

    سلام آیا اطلاعی در مورد زمان جذب هیأت علمی دانشگاه ها1402 منتشر شده است؟ تاریخ دقیق آن کی است؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      خیر فعلا هیچ فراخوانی داده نشده است.

  2. Avatar photo ه گفت:

    سلام شرایط سنی جذب هیأت علمی دانشگاه های حوزوی چگونه است؟ آیا خانم ها نیز می توانند در این دانشگاه ها به عنوان هئیت علمی مشوغل به کار شوند؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      مثل بقیه ی دانشگاه ها میباشد و حداقل و حداکثر سنی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور