ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی + آیین نامه 1403 | ایران تحصیل

شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی 1403 اعلام شد. ترمیم معدل یکی از موضوعاتی است که در  در سال جاری بسیاری از داوطلبان در ارتباط با آن سوال دارند و دلیل آن هم تاثیر معدل امتحانات نهایی آموزان بر کنکور می‌باشد. در حال حاضر تاثیر معدل بر روی کنکور سراسری نسبت به سال‌های قبل بسیار است و افرادی که کنکور نداده‌اند، می‌خواهند بدانند که تاثیر معدل بر روی رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی چگونه است.

از این رو حتماً باید در ارتباط با ترمیم معدل نظام قدیم و نظام جدید برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی آشنایی داشته باشند. علاوه بر این افرادی که معدل خوبی ندارند، نمی‌توانند انتظار داشته باشند که در آزمون سراسری به شکل مثبتی معدل آنها لحاظ شود. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش امکان ترمیم معدل را برای افرادی که دارای شرایط باشند به وجود آورده است. لذا داوطلبان قبل از هر چیز باید در ارتباط با شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی اطلاعات لازم را کسب کنند.

آشنایی با شرط معدل دانشگاه غیرانتفاعی

👈بسیاری از دانشگاه‌های کشور در سال‌های اخیر میزان ظرفیت پذیرش دانشجویان را افزایش دادند و همین باعث شده که ثبت نام در دانشگاه‌ها آسان‌تر از سابق شود. بسیاری از رشته‌ها براساس سوابق تحصیلی و شرط معدل رقابت در کنکور را آسان‌تر می‌کند. 

👈علاوه بر این حذف دروس عمومی نیز در سال‌های اخیر مزید بر علت شده و دانشگاه‌های بیشتری برای پذیرش بدون کنکور روی آورده اند. پذیرش بدون آزمون به این صورت است که سوابق تحصیلی شخص و معدل پایه دوازدهم وی بررسی می‌شود و در مواردی قبول شدگان به مصاحبه حضوری نیز دعوت خواهند شد. 

👈توجه داشته باشید که حداقل معدل برای قبولی و ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قابل تخمین نمی‌باشد، چرا که هر ساله براساس ظرفیت‌هایی که برای پذیرش اختصاص داده شده و همچنین میزان متقاضیان ورود به این رشته، اولویت‌بندی ورودی‌های یک کد رشته از دانشگاه خاص متفاوت خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات لازم در ارتباط با حداقل معدل و همچنین شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را به شما عزیزان ارائه کنند.

آشنایی با شرایط معدل دانشگاه غیرانتفاعی

اطلاعیه

برای کسب اطلاعات لازم در ارتباط با شرایط ترمیم متعدل دانشگاه های غیرانتفاعی می توانید از مشاوره و راهنمایی مشاوران خبره آکادمی ایران تحصیل بهره مند شوید. 

معرفی شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی

👈بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی که قصد تحصیل در رشته‌های بدون آزمون را داشته و معدل مناسبی ندارند، در ارتباط با شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی سوالات متعددی می‌پرسند. برخی از دانشجویان ممکن است که دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی نظام آموزشی قدیم را داشته باشند.

👈از آنجا که در حال حاضر شرط معدل تاثیر بسیار زیادی دارد، ممکن است که برخی بخواهند برای ارتقا معدل گذشته خود اقدام کنند. آن دسته از داوطلبانی که پس از سال 83 مدرک دیپلم و پس از سال 91 مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ کرده باشند، این شرایط را دارند که در آزمون‌های ترمیم معدل دانشگاه شرکت کنند و شانس قبولی خود را افزایش دهند.

👈برای حضور در آزمون ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی سه مهلت خرداد، شهریور و دی ماه در نظر گرفته شده است و داوطلبان با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir یا مراجعه حضوری به آموزش و پرورش محل تحصیل خود می‌توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

 جهت اطلاع از حداقل معدل برای دانشگاه غیرانتفاعی وارد لینک شوید.

👈در واقع مهم‌ترین شرایطی که داوطلبان باید در خصوص ترمیم معدل خود بدانند، زمان ترمیم معدل است که باید یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی به منطقه آموزشی فارغ التحصیلی خود مراجعه نموده و اقدامات لازم را برای نام نویسی برای طرح معدل انجام دهند.

👈شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی فقط برای داوطلبان با نمرات پایین نیست. داوطلبانی که نمره‌های آنها کمتر از ۲۰ است، به راحتی می‌توانند برای کسب یک نمره بالاتر نیز در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند.

👈در ترمیم معدل کنکور فردی که نتواند نمره بالاتری را کسب کند، بالاترین نمره وی به عنوان نمره نهایی ثبت خواهد شد و پس فارغ التحصیل شدن حق شرکت در آزمون ترمیم معدل کنکور را خواهند داشت.

معرفی شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی

 برای آشنایی با زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی وارد لینک شوید. 

مدارک لازم برای ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی

👈در سال 1403 تاثیر معدل برای نتایج کنکور به صورت ۴۰ درصدی می‌باشد. داوطلبان باید نمرات امتحانات نهایی دوازدهم بسیار خوبی داشته باشند. البته آن دسته از دانش آموزانی که نمره مناسبی ندارند، می‌توانند در آزمون ترمیم معدل کنکور شرکت نموده و نمرات خود را ارتقا دهند. برای شرکت در آزمون ترمیم معدل کنکور مدارک زیر مورد نیاز می‌باشد:

 کارت ملی

شناسنامه

مدرک دیپلم

ریز نمرات دیپلم

قبض پرداخت هزینه ثبت‌نام

درخواست کتبی داوطلب

🔗 جهت مشاهده لیست رشته های دکتری غیرانتفاعی بر روی لینک کلیک کنید. 

مدارک لازم برای ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی

خلاصه مطالب

در سال جاری که کنکور سراسری تغییرات زیادی از جمله تاثیر قطعی 40 درصدی معدل را داشته است، دانش آموزان زیادی در ارتباط با شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی و رشته‌های بدون آزمون نیز سوال دارند. باید بگوییم که آن دست از افرادی که معدل مناسبی در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی ندارند می‌توانند آزمون ترم معدل شرکت کنند. البته شرط زمان ترمیم معدل بسیار اهمیت دارد و این امر یکی از مهمترین شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی می‌باشد.

داوطلبان قبل از یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی باید به منطقه آموزشی فارغ التحصیلی خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای ثبت نام در آزمون ترمیم معدل انجام دهند. داوطلبانی که نمره آنها پایین‌تر از ۲۰ می‌باشد، به راحتی می‌توانند برای کسب نمره بالاتر در این آزمون شرکت کنند. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم را در ارتباط با شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی ارائه کنیم. چنانچه در ارتباط با شرایط ترمیم معدل دانشگاه سوال دارید، می‌توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی چیست؟

در این مقاله به طور کامل در ارتباط با شرایط ترمیم معدل توضیح دادیم.

زمان ترمیم معدل دانشگاه غیرانتفاعی چه تاریخی است؟

داوطلبان باید برای ترمیم معدل یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی ماه به محل آموزش فارغ التحصیل خود مراجعه کنند.

سامانه برگزاری آزمون طرح معدل دانشگاه غیرانتفاعی چیست؟

سایت برگزاری آزمون ترمیم معدل به نشانی azmoon.medu.ir می‌باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پیام نور

    ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 اعلام شد. داوطلبانی که علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند....
  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1403

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
تماس با مشاور