ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1403 | ورود sanjesh.org

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۵۹
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ثبت نام کنکور ارشد سال ۱۴۰۲
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام کنکور ارشد سال 1403 آغاز شد کلیه داوطلبان گرامی به منظور تکمیل فرآیند نام نویسی اینترنتی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 می‌توانند از روز 7 لغایت 13 آبان 1402 وارد سامانه سنجش آموزش کشور شده و پس از خرید کارت ثبت نام، روند ثبت نام خود را تکمیل نمایند. ضمنا داوطلبان گرامی در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالی در روند ثبت نام ارشد 1403 و مندرجات دفترچه می‌توانند از طریق تماس با شماره 9099075307 (فقط از طریق تلفن ثابت) با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشند.

سازمان سنجش و آموزش کشور هر ساله در طی دفترچه‌ای زمان ثبت نام کنکور ارشد را منتشر می‌کند. داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند می‌توانند در این محدوده زمانی اقدام به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کنند. از آنجا که مهلت ثبت نام کنکور ارشد حدودا 10 روز است، داوطلبان باید در بازه زمانی اعلام شده از سازمان سنجش، ثبت نام خود را انجام دهند. سایت ثبت نام آزمون ارشد همچون سال های گذشته برای داوطلبان دانشگاه های سراسری، آزاد و غیر انتفاعی sanjesh.org است.

ثبت نام تلفنی کنکور ارشد

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام کنکور ارشد 1403 در تاریخ 7 الی 13 آبان ماه 1402 می‌باشد. پیش بینی می‌شود بعد از اتمام این تاریخ، زمانی نیز برای ثبت نام جاماندگان در نظر گرفته شود. سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور ارشد 1403 را برای حل مشکلات داوطلبانی که قصد ثبت نام جدید و یا ویرایش فرم خود را دارند، مجددا تمدید کرده و از طریق سایت خود اطلاع رسانی می‌کند. تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف صورت گیرد. زمان ثبت نام با تاخیر کارشناسی ارشد از 13 تا 17 آبان ماه 1402 است.

 
جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد تاریخ
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد + ویرایش اطلاعات ثبت نامی  1402/08/07 لغایت 1402/08/13
تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد از 13 تا 17 آبان ماه 1402
دریافت كارت ورود به جلسه کنکور ارشد + برگ راهنمای آزمون چند روز قبل از برگزاری آزمون ارشد
برگزاری آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته جمعه 4 اسفند 1402
نتایج اولیه + انتخاب رشته کنکور ارشد توسط داوطلبان احتمالا دهه اول تیر ماه 1403
اطلاعیه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت كد رشته محل های بورسیه یا دارای شرایط خاص+زمان انجام مصاحبه + تاریخ آزمون مرحله دوم مجموعه های امتحانی دارای آزمون تشریحی یا پروژه احتمالا دهه سوم تیر ماه 1403
نتایج نهایی احتمالا دهه اول شهریور ماه 1403

 

برای کسب اطلاع در خصوص زمان اعلام نتایج کنکور ارشد روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سایت سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org صورت می‌گیرد، برای انجام نام نویسی می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کرده و یا از راهنمای تصویری استفاده کنید.

  • ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org
  • دریافت دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 و مطالعه بخش های مختلف آن
  • تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام
  • پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت سریال اعتباری
  • مراجعه به سامانه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403
  • تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام
  • دریافت کد رهگیری

اینفوگرافیک نحوه ثبت نام کنکور ارشد

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور ارشد 1403

ثبت نام کارشناسی ارشد مانند ثبت نام تمامی آزمون‌های دیگر دارای مراحل خاصی است که برای آشنایی بهتر آن‌ها، راهنمای ثبت نام کنکور ارشد زیر را مرور می‌کنیم.

  • آدرس اینترنتی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org در مرورگر خود جستجو کنید و وارد صفحه اصلی آن شوید. از منوی موجود در سمت راست صفحه گزینه ” کارشناسی ارشد” را انتخاب نمایید. سپس، بر روی عبارت “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403” کلیک کنید.

گام اول ثبت نام کنکور ارشد

  • در این مرحله گزینه “خرید سریال ثبت نام” را به منظور پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت شماره سریال 12 رقمی کلیک نمایید.

گام دوم ثبت نام آزمون ارشد

  • با کلیک بر روی عبارت “خرید سریال ثبت نام”، دو گزینه پیش روی شما قرار خواهد گرفت. اگر به شرکت در آزمون رشته‌های دانشگاه های پیام نور یا غیرانتفاعی تمایل دارید، می‌بایست بر روی گزینه دوم کلیک کرده و هزینه مرتبط با آن را نیز پرداخت نمایید.

گام سوم نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد

  • تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده‌ام” را پس از بررسی صحت اطلاعات نمایش داده شده فعال کنید و سپس روی گزینه “ادامه روند پرداخت” کلیک کنید.

گام چهارم نام نویسی کنکور ارشد

  • اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب و بخش های مشخص شده را درج کنید و گزینه”پرداخت” را انتخاب کنید.

گام پنجم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

  • در این مرحله مجددا به صفحه اصلی ثبت نام هدایت خواهید شد، حال  بر روی عبارت “ثبت نام جدید” کلیک کنید.

گام ششم نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد

 

  • شماره سریال خریداری شده را وارد کنید و پاسخ عبارت مندرج در صفحه در کادرهای مربوطه را بدهید. سپس گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

گام آخر ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

پس از این مرحله، باید اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق وارد کنید. در صورتی که تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید، شماره پرونده و کد پیگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این دو کد را در جایی مطمئن یادداشت کرده و تا روز اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

شرایط ثبت نام آزمون ارشد 1403

شرایط نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد 1403 از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و به چند بخش عمومی، اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی و شرایط استفاده از سهمیه‌ها و تسهیلات تقسیم می‌شود که در دفترچه راهنمای ارشد درج شده است.

پس از مراجعه به سایت مذکور و مطالعه دفترچه راهنمای آزمون، داوطلبان در صورت داشتن شرایط نام نویسی کارشناسی ارشد 1403 می‌توانند نسبت به خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند. افرادی مجاز به ثبت نام می باشند که شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشند و داوطلبان آقا نیز نباید از نظر مقررات وظیفه عمومی منعی نداشته باشند.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون ارشد 1403

برای شرکت در کنکور ارشد، داوطلبان باید از شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند. شرایط عمومی اعلام شده توسط سازمان سنجش عبارتند از:

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی
  • متعهد بودن به انجام واجبات دینی و پرهیز از محرمات
  • نداشتن هیچ گونه خصومت با نظام جمهوری اسلامی
  • عدم ارتباط با گروهک های ضد دینی یا سابقه همکاری و عضویت با سازمان ساواک یا عقبه های آن
  • عدم سوء سابقه در مسائل اخلاقی در طول دوره تحصیلی

شرایط عمومی ثبت نام کارشناسی ارشد (اینفوگرافیک)

شرایط اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد 1403

داشتن شرایط اختصاصی برای داوطلبین تمام رشته‌ها الزامی است و در صورت عدم تأیید باید گزینه‌های مطرح شده را حتی با وجود پذیرفته شدن متقاضی، رعایت کنید وگرنه قبولی متقاضی لغو می‌شود.

بنابراین، توصیه می‌کنیم که موارد گفته شده را با دقت بخوانید. البته ما نمی‌توانیم همه جزئیات شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را ذکر کنیم و به صورت فهرست وار عناوین را مرور کنیم. لذا شما برای دریافت اطلاعات کامل می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

  • داوطلب باید دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس (یا دکترای حرفه‌ای) باشد یا حداقل در سال آخر مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل باشد. مدرک فرد بایستی مورد تایید سازمان‌های عالی مربوطه باشد.
  • داوطلبانی که در یکی از دانشگاه های خارجی معتبر فارغ التحصیل شده‌اند و مدرک آن‌ها معادل سازی شده است، نیز می‌توانند در کنکور ارشد شرکت نمایند.
  • افرادی که در یکی از حوزه‌های علمیه دوره سطح 2 خود را سپری نموده‌اند و یا تا تاریخ 31 شهریور سال آینده فارغ التحصیل می‌شوند، تنها می‌توانند در یکی از رشته‌های گروه انسانی ثبت نام کنند.
  • آن دسته از افرادی که در یکی از دوره‌های روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند، به هیچ وجه (حتی در صورت انصراف از رشته قبولی خود) امکان ثبت نام در کنکور ارشد را ندارند.
  • افرادی که مدرک کارشناسی ارشد خود را از 31 شهریور 86 کسب کرده‌اند، اما معدل آن‌ها کمتر از 12 باشد، نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
  • اگر فردی در یکی از دوره های روزانه ارشد قبول شده باشد، موظف به گذراندن دو سال تعهد خدمت در یکی نهادها یا سازمان های دولتی مربوطه است.
  • بر طبق مقررات، هیچ کدام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، از طرف وزارت علوم بورسیه دریافت نمی کنند.
  • استفاده از صندوق رفاه دانشجویی تنها منوط به سپردن تضمین و تعهدنامه است.

تبصره 1 : متقاضیان پذیرفته شده در هر یک از رشته های کنکور ارشد دانشگاه های شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه های آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، چنانچه ثبت نام خود را در رشته های انتخابی قطعی نمایند و پس از پذیرش در دانشگاه، ثبت نام ننمایند پذیرش آنان لغو خواهد شد.

تبصره 2 : چنانچه در هر یک از رشته های دارای تعهد خدمت پذیرفته شده اید با توجه به رایگان بودن آموزش و همچنین ارائه خدمات به صورت رایگان به داوطلبان لازم است به سازمان یا نهاد دولتی مربوطه تعهد خدمت بسپارید.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد

شرایط پذیرش استعدادهای درخشان ارشد

مطابق با آیین نامه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد، داوطلبانی که واجد شرایط استعداد درخشان کارشناسی ارشد باشند می توانند از این امتیاز استفاده کنند. بر اساس مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارسال شده است داوطلبانی که دارای شرایط زیر باشند و حداکثر یک سال از زمان دانش آموختگی آنان نگذشته باشد، چنانچه بتوانند حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در کد رشته محل را کسب نمایند، می توانند پذیرفته شوند.

  • نفرات برتر المپیادهای علمی که موفق به کسب رتبه اول تا پانزدهم در مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی شده اند.
  • دانشجویان نمونه کشوری که در دوره کارشناسی نام آنان توسط سازمان امور دانشجویان ذکر شده است.
  • دانشجویانی که موفق به کسب رتبه اول تا سوم نهایی جشنواره خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با حداقل 50 درصد حائز رتبه شده اند.
  • مطابق با راهنمای ثبت نام کنکور ارشد، دانشجویانی که موفق به کسب رتبه اول معدل در دوره کارشناسی پیوسته در بین هم رشته ها و هم ورودی های خود شده اند. شرط مورد نیاز برای این دانشجویان طی نمودن هشت نیمسال می باشد.
  • آن دسته از دانشجویانی که موفق به کسب رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود در طی چهار نیمسال شده اند.
  • با توجه به نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درصد ظرفیت هر کد رشته را سازمان سنجش بر اساس اولویت نمره و همچنین انتخاب رشته داوطلب به متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بیان و اختصاص خواهد داد.
  • دانشجویان و نفرات برتر که دوره کارشناسی پیوسته خود را در هشت نیمسال گذرانده اند، می توانند از این سهمیه استفاده نمایند. همچنین برای دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته، این دوره شامل چهار نیمسال تحصیلی می باشد.
  • دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظف به پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در هر سال می باشند. افراد مشمول حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از این سهمیه استفاده نمایند.
  • در صورت عدم مجاز به انتخاب رشته شدن دانشجویان در کارنامه اولیه آزمون ارشد سازمان سنجش، امکان استفاده از سهمیه برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.

مطابق با راهنمای ثبت نام کنکور ارشد که موفق به پذیرش بر اساس رتبه اول نشده باشند، امکان ادامه تحصیل در مقطع بالا آنان منوط به پذیرش در کنکور سال بعد خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط استفاده از سهمیه ها کارشناسی ارشد

منظور از سهمیه های کنکور ارشد تسهیلاتی می باشد که برای خانواده های اسرا، جانبازان، ایثارگران و نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است. همچنین برای حافظان قرآن و اعضای محترم بسیج نیز سهمیه جداگانه ای در نظر گرفته شده است که تاثیر این موارد در قبولی داوطلبان به شرح زیر می باشد.

  • آن دسته از داوطلبانی که از سهمیه رزمندگان و همچنین سازمان بسیج برخوردار می باشند لازم است کد 12 رقمی مربوط به این سهمیه را وارد نمایند.
  • با توجه به تغییری که در رابطه با کدهای 12 رقمی ارائه شده است، داوطلبان هر ساله باید برای دریافت این کد جداگانه اقدام نمایند.
  • داوطلبانی که دارای سهمیه بسیج می باشند، نمی توانند از سهمیه رزمندگان استفاده نمایند.
  • فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر می توانند از سهمیه های ایثارگران استفاده کنند.
  • دانشجویان و فارغ التحصیلانی که استعداد درخشان هستند در صورتی که نفر اول باشند، رتبه آنان بر 3 تقسیم خواهد شد.

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

در زمان مراجعه داوطلبین به سامانه سنجش برای ثبت نام کنکور ارشد اسکن و بارگذاری برخی مدارک لازم است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • فایل اسکن شده عکس داوطلب با حجم و اندازه مشخص و تعیین شده توسط سازمان سنجش.
  • ارائه و وارد نمودن کد سریال آزمون که با عنوان سریال ثبت نام می باشد و منحصرا از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش امکان پذیر است.
  • ارائه سریال علاقه مندی که یک کد 10 رقمی با عنوان سریال علاقه مندی که منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت می باشد را از طریق کارت های عضو شبکه شتاب خریداری نمایند.
  • آن دسته از داوطلبانی که در رشته امتحانی اول و دوم علاقه مندی خود را اعلام نموده اند، باید سه سریال اعتباری را خریداری نمایند.
  • اصل فرم تکمیل شده معدل در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد برای دانشجویان سال آخر دانشگاه که حداکثر تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیل خواهند شد، باید فرم مربوطه را به تائید موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی خود برسانند.

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

همانطور که می دانید برای نام نویسی در کنکور ارشد، خرید یک کارت اعتباری دارای سریال ثبت نام الزامی است. برای بسیاری از داوطلبان سؤال است که این هزینه چقدر است و چگونه باید پرداخت شود؟ ابتدا باید بگوییم که طریقه پرداخت تنها به صورت اینترنتی بوده و لازم است که کارت بانکی داوطلب حتماً فعال و عضو شبکه شتاب باشد.

برای شروع مرحله خرید، بایستی ابتدا به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه نمود هزینه ثبت نام ارشد 1402 به مبلغ 125 هزار تومان بوده است، اما برای برای ثبت نام با تاخیر این مبلغ به 294 هزار و 200 تومان رسیده است. این مبلغ زمان ثبت نام کنکور ارشد از طریق سایت سنجش با کارت های شتاب بانکی قابل پرداخت است.

هزینه ثبت نام رشته اصلی و شناور هر کدام 125 هزار تومان بود که این مبلغ برای ثبت نام با تاخیر به 294 هزار تومان رسیده است. داوطلبان دقت کنند که برای شرکت در دو رشته اصلی و شناور ارشد می بایست مجموعا 588 هزار و 400 تومان پرداخت نمایند. البته این مقدار تنها برای یک مجموعه امتحانی است و چنانچه داوطلبی قصد شرکت در سایر مجموعه ها را داشته باشد، بایستی به ازای هر کدام یک سریال اعتباری دریافت کند.

گذشته از این، اگر متقاضی علاقه مند به نام نویسی در رشته های شناور کنکور ارشد یا علاقه مند به دانشگاه های پیام نور در رشته های اصلی و شناور  باشد باید معال 20,000 تومان و هزینه اعلام علاقه مندی به دانشگاه های غیرانتفاعی در رشته های اصلی و شناور معادل 20,000 تومان پرداخت کند. یعنی در صورت اعلام علاقه مندی به هر دو آن دوره ها می بایست مبلغ 40,000 تومان پرداخت گردد.

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 هنوز اعلام نشده و در صورت اعلام، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط استفاده از سهمیه ها در کارشناسی ارشد

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، هرساله همزمان به آغاز زمان ثبت نام، در سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. نظر به اینکه دفترچه ثبت نام کنکور ارشد سال 1402 تا کنون منتشر نشده است، دفترچه راهنمای ثبت نام سال گذشته را برای آشنایی بیشتر داوطلبان در جدول زیر قرار داده ایم.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 دانلود

(لینک دانلود، به محض انتشار دفترچه، فعال خواهد شد.)

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402 دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

 

رشته های شناور آزمون کارشناسی ارشد

بر اساس راهنمای نام نویسی کنکور ارشد می توانید هر یک از رشته های زیر را به عنوان رشته محل دوم امتحان خود انتخاب نمایید.

  • سنجش از دور و سيستم اطلاعات جغرافيايی
  • زيست شناسی جانوری
  • مهندسی مكانيزاسيون كشاورزی
  • زبان های باستانی ايران
  • مجموعه علوم محيط زيست
  • اكوهيدرولوژی
  • مجموعه زبان شناسی
  • زيست شناسی دريا
  • بيوتكنولوژی كشاورزی
  • مجموعه علم اطلاعات و دانش شناسی
  • اقيانوس شناسی فيزيکی
  • توسعه روستایی
  • مديريت جهانگردی
  • مجموعه تاريخ و فلسفه علم
  • مديريت كشاورزی
  • ايران شناسی
  • علوم شناختی
  • مجموعه برنامه ريزی شهری، منطقه ای و مديريت شهری
  • آموزش زبان ژاپنی
  • مجموعه علوم اطلاعاتی
  • مجموعه طراحی شهری
  • زبان و ادبيات اردو
  • مهندسی نفت
  • مرمت و احيای ابنيه و بافت های تاريخی
  • مطالعات جهان
  • مهندسی پليمر
  • نمايش عروسکی
  • مطالعات زنان
  • مجموعه مهندسی معماری كشتی
  • مجموعه هنرهای پژوهشی و صنايع دستی
  • مجموعه علوم ارتباطات اجتماعی
  • مهندسی در سوانح طبيعی
  • مجموعه هنرهای ساخت و معماری
  • مجموعه مددكاری اجتماعی
  • نانو فناوری و نانو مواد
  • طراحی صنعتی
  • فرش (IT) 1144 مديريت دریایی
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • امور فرهنگی 1279 مجموعه مهندسی هوافضا
  • انگل شناسی دامپزشکی
  • محيط زيست
  • مهندسی شيمی بيوتكنولوژی و داروسازی
  • فيزيولوژی دامپزشکی
  • مجموعه مديريت كسب و كار و امور شهری
  • مهندسی پليمر صنايع رنگ
  • قارچ شناسی دامپزشکی
  • مجموعه مديريت اطلاعاتی
  • مهندسی طراحی محيط زيست
  • بافت شناسی دامپزشکی
  • مجموعه ژئوفيزیک و هواشناسی
  • مهندسی ابزار دقيق و اتوماسيون در صنايع نفت
  • باكتری شناسی دامپزشکی
  • مجموعه فوتونیک
  • مهندسی ايمنی و بازرسی فنی
  • ايمنی شناسی دامپزشکی
  • بهداشت و كنترل كيفی مواد غذایی (HSE)
  • مجموعه علوم كامپيوتر
  • مهندسی ايمنی، بهداشت و محيط زيست
  • زيست شناسی گياهی
  • حشره شناسی كشاورزی
  • سم شناسی

برای آشنایی با سوالات کنکور کارشناسی ارشد، بر روی لینک کلیک کنید.

تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1403

داوطلبانی که در نام نویسی کارشناسی ارشد شرکت نموده اند، بایستی در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش در جلسه آزمون حاضر شوند. طبق اعلام این سازمان، تاریخ برگزاری کنکور ارشد سال 1403 در روز جمعه 4 اسفند 1402 تعیین شده است. برای اطلاع از اخبار دقیق کارشناسی ارشد، در کانال تلگرامی ایران تحصیل عضو شوید.

مشاوره ثبت نام آزمون ارشد

برای بسیاری از داوطلبان ادامه تحصیل اهمیت بسیار زیادی دارد و به نحوی مایل به کسب مدارج عالی دارند، اما ثبت نام کارشناسی ارشد تنها راه آغاز این فرایند است و تا قبولی باید تلاش ها و مراحل زیادی را با جدیت پشت سر گذاشت.

  • برخی از افراد علاقه مند هستند که همان رشته کارشناسی را ادامه دهند، و عده ای نیز به تغییر رشته در مقطع ارشد فکر می کنند.
  • یکی از مهمترین مسائل برای قبولی، شناخت منابع درست و معرفی شده از سوی سازمان سنجش است.
  • سعی کنید در تهیه کتاب ها به تاریخ انتشار، مؤلف و محتوای آن توجه داشته باشید، چرا که دلیل قبول نشدن بسیاری از افراد در مقطع کارشناسی ارشد، عدم آگاهی یا مطالعه منابع اصلی است.
  • علاوه بر این، سعی کنید که رشته خود را با علاقه انتخاب کنید. همانطور که می دانید در مقطع ارشد، اغلب دروس به تحقیق، پژوهش و مقاله نویسی اختصاص دارد و اگر تمایلی به محتوای رشته خود نداشته باشید، نمی توانید عملکرد خوبی داشته باشید.
  • برای قبولی عوامل بسیار دیگری نیز می تواند دخیل باشد. برای مثال، بسیاری از داوطلبان از نحوه و میزان تاثیر سهمیه ها، معدل و رتبه دوران کارشناسی، شرایط ورود از طریق المپیادهای علمی، استعدادهای درخشان و گزینه های دیگر اطلاعات چندانی ندارند.

در صورتی که همین موارد می تواند آن ها را به قبولی برساند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد تمامی این زمینه ها می توانید روی کمک مشاوران ایران تحصیل حساب کنید و شانس خود را بالا ببرید.

 

مشاوره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

اخبار مرتبط با ثبت نام کنکور ارشد 1403

  • آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۸۶ رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد و از تعداد ۶۴ هزار و ۱۷۵ نفر در آزمون (با احتساب ثبت نام در دو رشته)، ۴۸ هزار و ۴۸۱ در جلسه آزمون شرکت کردند.

  • تاریخ دقیق کنکور ارشد 1402

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی ارشد ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار می‌شود و داوطلبان نباید به فکر تعویق کنکور باشند.

  • سهم ۶۰ درصدی دختران در کنکور سراسری

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در کنکور سراسری ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان شرکت کردند و برای انتخاب رشته هم ۶۰ درصد بانوان و ۴۰ درصد آقایان انتخاب رشته نکرده‌اند.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با ثبت نام کنکور ارشد مطالبی را به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را از زمان و تاریخ دقیق ثبت نام آگاه نماییم. داوطلبان باید به خوبی از زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آگاه باشند تا روز امتحان دچار مشکل نشوند. به همین دلیل در مورد جزئیات مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد، هزینه آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی و سایر موارد آن به صورت کامل صحبت کردیم. چنانچه در پرداخت هزینه خرید کارت با مشکلی مواجه شدید و یا در مراحل ثبت نام آزمون ارشد نیاز به راهنمایی داشته باشید، می توانید با مشاوران مرکز ایران تحصیل در تماس در ارتباط باشید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله، کلیک کنید.

5/5 - (22 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت نام این آزمون از 7 الی 13 آبان ماه 1402 می باشد. 

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چقدر است؟

در حال حاضر هنوز هزینه ثبتنام کنکور کارشناسی ارشد 1403 اعلام نشده است.

آیا مهلت ثبت نام کنکور ارشد تمدید می شود؟

هنوز آمار قطعی ای از این موضوع در دست نمی باشد اما با توجه به سال های گذشته مهلت ثبت نام کنکور ارشد همواره در روز آخر تمدید خواهد شد.

نظرات

159 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1403 | ورود sanjesh.org»

  1. Avatar photo هانیه مرادی گفت:

    سلام ثبت نام ارشد بدون کنکور بادسوابق تحصیلی چجوری هست زمانش کی هست؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقت بخیر
      منتظر انتشار دفترچه استعداد درخشان باشید

  2. Avatar photo Chakavak گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای جا ماندگان از ثبت نام هنوز تمدید نشده ؟
    تو دی امکانش هست که تمدید بشه ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      هیچ فراخوانی بابت این موضوع ندادند

      1. Avatar photo هما گفت:

        امکان تمدید دوباره وجود نداره منم جا موندم

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          دوره تمدید تمام شده است

  3. Avatar photo افتخاری گفت:

    سلام من برای تاریخ فارغ‌التحصیلی کارشناسی زدم ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ و اگه پروژه هام تا اردیبشهت طول بکشه و تاریخ فارغ‌التحصیلیم اریبهشت بشه هنگام قبولی به مشکل نمی‌خورم؟ چون شنیده بودم تاریخ فارغ‌التحصیلی باید دقیق باشه…!

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. در این مورد امکان ویرایش وجو.د دارد و میتونید قبل از برگزاری کنکور برای اصلاح اطلاعات اقدام کنید.

  4. Avatar photo اشکان گفت:

    ثبت نام کنکور ارشد سراسری با ازاد فرق میکنه؟ چون یه تاریخ رو دیدم که برای ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه ازاد بود. ممنون میشم جواب بدید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر ثبت نام جفتش یکیه
      ولی انتخاب رشته فرق داره

  5. Avatar photo شهاب گفت:

    سلام وقت بخیر
    مهلت ثبت نام جاماندگان احتمالا در چه تاریخی خواهد بود؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      هنوز تاریخی را اعلام نکردند.

  6. Avatar photo رکسانا گفت:

    سلام خسته نباشید؛ آیا برای ثبت نام جاماندگان کنکور ارشد 1403 مهلت مجددی قرار خواهد گرفت چون امروز 28 آبان هست و نتوانسته ام ثبت نام کنم. در سال های پیش مهلتی برای ثبت نام جا ماندگان لحاظ بوده؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      امکان داره برای کسایی که جا ماندن مجدد بزارن
      چون 1 سال این اتفاق افتاد . ولی اطلاعیه جدیدش داخل سایت سنجش گذاشته میشود.

  7. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممکن بازم مهلت ثبت نام کنکور ارشد تمدید بشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمال دارد حدود یک تا دو ماه اینده مجددا ثبت نام جاماندگان انجام شود.

  8. Avatar photo امین گفت:

    سلام. من در ترم 11 کارشناسی یعنی بهمن 1402 فارغ التحصیل خواهم شد. دو ترم معافیت تحصیلی ارفاقی من شهریور 1402 به پایان رسیده است. حالا برای ثبت نام ارشد 1403 کدام کد وضعیت نظام وظیفه را باید انتخاب کنم؟ کد 03 یا 04 یا 05 یا 10؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      کد 4 وارد نمایید

  9. Avatar photo افشاری گفت:

    سلام ثبت نام کنکور ارشد را میتوان با موبایل انجام داد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله اما توصیه میکنم با سیستم ثبت نام کنید

  10. Avatar photo مهلا گفت:

    ممکنه مهلت ثبت نام کنکور ارشد رو تمدیدش کنن؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo pashazadeh گفت:

      سلام. طبق روال سالهای گذشته امکان تمدید مهلت ثبت نام آزمون سراسری ارشد وجود دارد. اما پیشنهاد میکنیم اقدامتان را به روزهای پایانی موکول نکنید.

  11. Avatar photo نادر گفت:

    سلام روز بخیر. امکان داره بصورت حضوری توی کنکور فوق لیسانس ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo pashazadeh گفت:

      سلام. خیر متاسفانه امکان ثبت نام حضوری در کنکور سراسری کارشناسی ارشد وجود ندارد. برای آشنایی با سایر روش‌های ثبت نام با ما تماس بگیرید.

  12. Avatar photo ghaznavi گفت:

    سلام و عرض ادب. من الان اربیل عراق هستم و با نت اینجا سایت ثبت نام کنکور ارشد باز نمیشه. راهنمایی کنید چطور میتونم اینکارو کنم تا 13 ام هم نمی رسم ایران

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام میتونید بسته مکالمه خریداری کنید تا مشاوران ما ثبت نام را برای شما انجام بدهند

  13. Avatar photo محمد بارانی گفت:

    سلام برای ثبتنام کنکور ارشدنیاز به ارائه اصل مدرک کارشناسی هست؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      زمان ثبت نام یا گواهی موقت باید ارایه دهید یا اصل دانشنامه باید ارایه شود

  14. Avatar photo کلارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من فارغ تحصیل ۱۴۰۱ هستم
    و معدلم ۱۶ شد و جز ۴نفر برتر بودم
    من میتونم برای ارشد بدون ازمون دانشگاه بهشتی اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برا اساس استعداد درخشان میتوانید ثبت نام کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1402 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)