ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۵۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
لیست رشته های کنکور زبان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست رشته های کنکور زبان برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در این دسته بندی تحصیلی در دسترس قرار گرفته است. رشته های زبان خارجی از جمله رشته های گروه شناور در کنکور سراسری هستند و به همین دلیل نیز تمامی افراد تحصیل کرده در گروه های آزمایشی مختلف می توانند در کنکور زبان های خارجی شرکت کرده و از میان لیست رشته های کنکور زبان، انتخاب رشته کنند.

در کنکور سراسری سه گروه زبان خارجی قرار دارد که عبارتند از فرانسوی، آلمانی و انگلیسی و شرکت کنندگان می بایست به سوالات این سه زبان خارجی پاسخ دهند.

در نهایت نیز پس از اعلام نتیجه آزمون می توانند انتخاب رشته کرده و تحصیلات خود را آغاز کنند. برای راهنمایی بیشتر شما داوطلبان گرامی در این مقاله جدول زیر شاخه های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز نظر را نیز بیان خواهیم کرد. داوطلبانی که درخصوص کنکور زبان های خارجی نیاز به مشاور تحصیلی دارند، می توانند با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان مجرب ایران تحصیل ارتباط برقرار کنند.

آشنایی با کنکور زبان های خارجی در  سال 1403

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور با منتشر کردن لیست رشته های کنکور زبان، کد رشته محل های این گروه آزمایشی را خدمت داوطلبان و متقاضیان اعلام می کند. به علاوه، به جز لیست رشته های کنکور زبان، ظرفیت پذیرش و همین طور اسامی دانشگاه های ارائه کننده این رشته ها را نیز در دفترچه درج می شود.

آشنایی با کنکور زبان های خارجی

کلیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته های گروه زبان شده اند، می توانند از بین کد رشته محل های معرفی شده در دفترچه تعداد زیادی کد رشته محل را انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

نکته قابل توجه درخصوص کنکور زبان در سال 1403، تغییراتی است که در زیرگروه مختلف ایجاد شده است؛ درواقع تمامی زیر گروه ها حذف شده و دیگر در نوبت های اول و دوم از دروس عمومی، سوالی مطرح نخواهد شد. البته این به معنای بی اهمیت شدن دروس عمومی نیست چرا که زین پس ضرایب سوابق تحصیلی این دروس، همراه با ضرایب سوابق دروس اختصاصی در نتایج کنکور سراسری تاثیرگذار خواهد بود.

🔗 برای کسب اطلاعات از نحوه ثبت نام رشته زبان انگلیسی بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

لیست رشته های کنکور زبان 1403

در ابتدا باید عرض کنیم که رشته های زبان مندرج در جدول زیر در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی خدمت داوطلبان ارائه می گردند. آشنایی با لیست رشته هایی که می توان از طریق شرکت کنکور زبان انتخاب کرد و نیز جدول زیر شاخه های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز ، می تواند داوطلبان را در انتخاب رشته مورد علاقه خود و برنامه ریزی صحیح کمک کند.

لیست رشته های کنکور زبان 1403 – مقطع کارشناسی
آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی مترجمی زبان انگلیسی
زبان و ادبیات آلمانی زبان و ادبیات اردو زبان و ادبیات فرانسه زبان چینی
زبان اسپانیایی زبان و ادبیات ارمنی زبان ایتالیایی زبان و ادبیات اسپانیایی
زبان روسی زبان و ادبیات ترکی استانبولی زبان و ادبیات ژاپنی
لیست رشته های کنکور زبان 1403 – مقطع کاردانی
آموزش زبان انگلیسی مترجمی زبان انگلیسی

🔗 برای کسب اطلاعات درباره بهترین مرکز مشاوره انتخاب رشته در تهران کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

جدول زیر شاخه های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز

اطلاع داشتن از جدول زیر شاخه های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز از این جهت حائز اهمیت است که به داوطلبان کمک می کند تا از آخرین رتبه قبولی مطلع شده و بدانند که با کسب چه حدود رتبه ای می توانند در کدام یک از دانشگاه های کشور پذیرفته شوند. به همین دلیل نیز در این قسمت می توانید جدول زیر شاخه های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز را مشاهده کنید.

گرایش دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران روزانه 55 189 63
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه یزد روزانه 2822 3655 1015
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان – رشت روزانه 899 965
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان – رشت شبانه 4259 3250
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی – تهران روزانه 317 352 163
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه الزهرا – تهران روزانه 810 582
آموزش زبان انگلیسی دانشگاه مازندران – بابلسر روزانه 2227 1481
آموزش زبان انگلیسی دانشگاه مازندران – بابلسر شبانه 5205 3085
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه مازندران – بابلسر روزانه 2730 3403 2023
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه مازندران – بابلسر شبانه 5821 3770
مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه مازندران – بابلسر (محل تحصیل نوشهر) روزانه 4598 3151
مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه مازندران – بابلسر (محل تحصیل نوشهر) شبانه 5788 7565 3898
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی – تهران روزانه 669 542
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی – تهران شبانه 684
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه ایلام روزانه 9583 3935
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه ایلام شبانه 10243 6783
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تبریز روزانه 1362 1541 999
زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان – سنندج روزانه 11396 6060
آموزش زبان انگلیسی دانشگاه کردستان – سنندج روزانه 7367 4367
مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه بوعلی سینا – همدان روزانه 3721 1029

جهت آشنایی با ثبت نام کلاس کانون زبان ایران کلیک کنید.

در مورد رشته مترجمی زبان انگلیسی چه می دانید؟

رشته مترجمی زبان انگلیسی به عنوان یکی از رشته های مهم و محبوب در میان رشته های گروه منحصراً زبان شناخته می شود. دانشجوی مشغول به تحصیل در این رشته می تواند با نحوه درست و اصولی ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی و برعکس آشنایی کافی را پیدا کند.

در مورد رشته مترجمی زبان انگلیسی چه می دانید؟

امکان تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی در کلیه مقاطع تحصیلی یعنی دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی برای تمامی دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف این رشته از گروه منحصراً زبان وجود دارد.

 

🔗 برای اطلاع از لیست دانشگاه های دارای رشته زبان فرانسوی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

در مورد رشته زبان و ادبیات انگلیسی چه می دانید؟

در رشته زبان و ادبیات انگلیسی کلیه دانشجویان با انواع متون ادبی، نقد ادبی، متون نمایشی و اشعار مختلف در طول اعصار و دوره ها آشنایی کافی را پیدا می کنند.

در رابطه با بازار کار رشته زبان و ادبیات انگلیسی می توان گفت که افراد دانش آموخته این رشته دانشگاهی می توانند در وزارت امور خارجه، مراکز غیردولتی و دولتی مشغول به کار شوند. به علاوه، امکان فعالیت به عنوان مترجم رمان، داستان، نمایشنامه، شعر و متون ادبی نیز برای این قبیل از افراد وجود دارد.

برای آشنایی با زیرگروه های کنکور زبان روی لینک کلیک کنید.

در مورد رشته آموزش زبان انگلیسی چه می دانید؟

در رشته آموزش زبان انگلیسی در رابطه با مسائل و موضوعات مرتبط با یادگیری زبان انگلیسی و موانع موجود در یادگیری این زبان بحث می شود.

در مورد رشته آموزش زبان انگلیسی چه می دانید؟

از میان دروس مورد تدریس در این رشته به عنوان یکی از رشته های کنکور زبان می توان از نگارش و دستور، گفت و شنود، اصول و فلسفه آموزش و پرورش و خواندن و درک مطلب یاد کرد.

 

🔗 برای اطلاع از لیست دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

در مورد دانشگاه های پذیرنده رشته های گروه زبان چه می دانید؟

آیا دانشگاه های پذیرنده رشته های کنکور زبان را می شناسید؟ آیا می دانید کدام دانشگاه های سراسری پذیرنده دانشجو در رشته های کنکور زبان هستند؟

در این بخش، اسامی شماری از دانشگاه های پذیرنده رشته های کنکور زبان را خدمت شما عرض می کنیم. برای اطلاع کامل و دقیق از دانشگاه های پذیرنده رشته های مجموعه زبان با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه های پذیرنده رشته های گروه زبان
دانشگاه اصفهان دانشگاه کاشان دانشگاه سمنان
دانشگاه ایلام دانشگاه قم دانشگاه شهید باهنر – کرمان
دانشگاه بیرجند دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل کرج) دانشگاه زنجان
دانشگاه تبریز دانشگاه مراغه دانشگاه شهید بهشتی – تهران
دانشگاه تهران دانشگاه سلمان فارسی – کازرون دانشگاه شیراز
دانشگاه حکیم سبزواری – سبزوار دانشگاه یزد دانشگاه یزد
دانشگاه خلیج فارس – بوشهر دانشگاه نیشابور

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام رشته زبان ژاپنی بدون کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون کنکور زبان

📢 حذف ادبیات از کنکور چه نتیجه‌ای داشت؟

محمد مفتاحی، شاعر، پژوهشگر و معلم ادبیات پیش‌تر در این زمینه گفت: «در حالت عادی و در مقایسه با درس‌هایی چون ریاضی و فیزیک و دیگر درس‌های تخصصی، به ادبیات، اهمیت خاصی داده نمی‌شود و اگر این حذف صورت بگیرد، فاجعه‌ای که نباید، اتفاق می‌افتد.»

این معلم ادبیات ادامه می‌دهد: سال‌های گذشته، کتاب درسی را بهمن‌ماه تمام می‌کردیم و باقی زمان را به حل نمونه سوال‌های کنکور و تقویت دانش‌آموزان می‌گذراندیم اما امسال عملا دانش‌آموزان از درس ادبیات فراری هستند و نیازی برای خواندن آن نمی‌بینند و رغبتی ندارند سوالی بیش از آن‌چه در کتاب هست، حل کنند و فکر می‌کنند تمام ماجرا به کتاب درس معطوف می‌شود.

مفتاحی در پایان تأکید می‌کند: درس ادبیات برای آینده‌سازی و فرهنگ مهم است و برای حفظ زبان فارسی اهمیت دارد. اگر در دبیرستان به این درس اهمیت داده شود، در سال‌های بعد و در دانشگاه هم برایشان درس ادبیات عمومی مهم خواهد بود و این موضوع تأثیر مثبتی در زنده نگه‌داشتن زبان فارسی می‌گذارد. در طول تاریخ، اقوام مختلفی بر ایران حاکم شدند اما هیچ‌گاه زبانی غیر از فارسی، رسمی نشده است، این موضوع به لطف شاعرانی چون فردوسی و اسدی طوسی و دیگران محقق شده است. زبان فارسی امانتی است که به دست ما سپرده شده و برای پویایی‌اش باید آن را حفظ کنیم و به آن اهمیت بدهیم. اگر توجه به زبان فارسی را کاهش دهیم، روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و ما امانتدار خوبی نخواهیم بود و نمی‌توانیم دین‌مان را به شاعران بزرگ و نویسندگان ادا کنیم.

بنر انتخاب رشته

خلاصه مطلب

باتوجه به افزایش یافتن ارتباطات بین المللی در سایه شبکه های اجتماعی و …، نیاز به یادگیری زبان های مختلف نیز افزایش یافته است. به همین دلیل نیز افراد زیادی با تحصیل در دانشگاه و اخذ مدارک معتبر دانشگاهی، علاوه بر انجام مشاغلی چون مترجمی، به آموزش این زبان به سایر افراد نیز می پردازند. اما راه ورود به دانشگاه برای تحصیل در این رشته ها چیست؟ در ابتدا می بایست متقاضیان در کنکور زبان شرکت کرده و رتبه مورد نیاز را کسب کنند. سپس با انتخاب یکی از رشته های این گروه می توانند تحصیلات خود را آغاز کنند. در مقاله فوق لیست رشته های کنکور زبان ارائه شد.

همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به مقاله فوق، جدول زیر شاخه های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز را نیز مشاهده کنند. پس از مطالعه مقاله فوق، چنانچه در رابطه با کنکور زبان سوالی داشتید می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله فوق بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

4.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های کنکور زبان شامل چه مواردی می شوند؟ 

رشته های کنکور زبان موارد مختلفی از جمله رشته مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان فرانسه و از این قبیل از رشته ها را شامل می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

کدام یک از رشته های کنکور زبان از بقیه بهتر و کاربردی تر است؟ 

برای دریافت راهنمایی و مشاوره تحصیلی درخصوص رشته های کنکور زبان، با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توانم از لیست کامل رشته های کنکور زبان مطلع شوم؟ 

برای اطلاع از لیست کامل رشته های کنکور زبان می توانید به مقاله فوق مراجعه کنید و یا با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

151 دیدگاه دربارهٔ «رشته های کنکور زبان با رتبه مورد نیاز 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Sara گفت:

    سلام وقت بخیر با کنکور زبان فرانسه میشه دانشگاه زبان دیگه ای مثل اسپانیایی خوند؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر امکان پذیر نیست

  2. Avatar photo متین گفت:

    با چه معدلی و چه رتبه ای میتونم رشته مترجمی زبان دانشگاه تبریز قبول شم ؟خودم اهل تبریزم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      معدل های بالای 17 و رتبه های زیر 2000 شانس قبولی بالاتری دارند

  3. Avatar photo Mary گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، برای مترجمی ازاد اصفهان حداقل چه رتبه ای لازمه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تا حدود 12000 احتمال قبولی دارید.

  4. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام با رشته ی ریاضی میشه به رشته ادبیات انگلیسی وارد شد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در پذیرش های بدون آزمون محدودیتی وجود ندارد.

  5. Avatar photo sani گفت:

    سلام ببخشید حداقل رتبه برای قبولی زبان چینی شهید بهشتی چنده ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      زیر ۱۰۰۰ رتبه قبولس میباشد

  6. Avatar photo Mqifk گفت:

    سلام با رنبه ۲۰۰۰۰ سهمیه منطقه ۲ احتمال قبولی در دانشگاه دولتی دارم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      شانس تون پایین است

  7. Avatar photo کنکور ۱۴۰۲ گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من روی سایت قلمچی دیدم که پارسال و سال قبل با ۶۰۰۰ منطقه ۲ ترکی علامه طباطبایی قبول شده بودن
    میتونم امسال قبول شم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      نمیشود با اطمینان گفت
      چون از انتخاب سایر داوطلبین که رتبه شون از شما بعتر شده است خبر نداریم

  8. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام با ۵ هزار سهمیه ۵
    آموزش زبان گرگان میارم

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      احتمالش هست.

  9. Avatar photo Haniye گفت:

    سلام ببخشید با رتبه ۲۰۰۰ منطقه یک، میتونم دانشگاه دولتی شیراز یا دانشگاه الزهرا تهران قبول بشم؟ خودم هم از شیراز هستم. زبان و ادبیات انگلیسی

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      شانس قبولیو دارید .

  10. Avatar photo نیک گفت:

    سلام و خسته نباشید
    با رتبه سهمیه نهایی ۶۳ و کشوری ۱۲۵ رشته زبان و ادبیات انگلیسی شانس قبولی تو دانشگاه تهران یا بهشتی یا علامه روزانه رو دارم ؟ بومی شیرازم
    ممنون میشم پاسخ بدید اولویت اول تا سومم رو دانشگاهای تهران و اولویت چهارمم رو دانشگاه شیراز زدم و پنجم رو فرهنگیان زدم که دعوت به مصاحبه شدم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      شما با توجه به رتبه تون قبول خواهید شد

  11. Avatar photo نیکی گفت:

    سلام وقت بخیر
    با رتبه سهمیه نهایی ۶۳ و کشوری ۱۲۵ امکان قبولی تو دانشگاهای تهران ، بهشتی، علامه رو دارم ؟ بومی شیرازم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      بله با توجه به رتبه ای که کسب کردید قبول خواهید شد

  12. Avatar photo Eli گفت:

    سلام رتبه ی من در کنکور زبان با سهمیه نهایی ۷۱۲ و رتبه کشوری ۹۰۰۰
    بنظرتون شانس قبولی رشته زبان و ادبیات انگلیسی سمنان یا مترجمی دامغان در دانشگاه دولتی رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شانس قبولیتون متوسطه

  13. Avatar photo هانیه گفت:

    سلام وقت بخیر با رتبه ۶ هزار و خوردی زبان امکان قبولی در رشته های زبان دانشگاه بابلسر و گرگان روزانه هست؟
    رتبه لازم برای ترکی استانبولی علامه چ حدودی هست؟باتشکر

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . خیر متاسفانه شانس قبولی پایینی دارید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور زبان

    بانک سوالات کنکور زبان

    مطالعه و بررسی بانک سوالات کنکور زبان بسیار اهمیت دارد. بیشتر داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری به محض اینکه آزمون تمام می‌شود، به دنبال دریافت بانک سوالات کنکور زبان هستند تا با مقایسه پاسخ‌های خود و پاسخنامه منتشر شده...
  • دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

    دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۳ منتشر شد. کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این گروه می توانند پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان کد رشته های گروه منحصراً زبان را انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج...
  • راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور زبان

    راهنما جامع انتخاب رشته کنکور زبان 1403 {0 تا 100} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته کنکور زبان 1403 برای داوطلبان این گروه آزمایشی به زودی آغاز خواهد شد. از آن جایی که بحث انتخاب رشته کنکور زبان از جمله پرچالش ترین اتفاقات برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان است در نتیجه کسب اطلاعات دقیق...
تماس با مشاور