ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های مورد نیاز سرباز معلم + بخشنامه سال 1402

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ دی ۱۴۰۲
رشته های مورد نیاز سرباز معلم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های مورد نیاز سرباز معلم در سال 1402 اعلام شد. افرادی که شرایط و مدارک فارغ التحصیلی اعلام شده از سوی وارت آموزش و پرورش را دارند، می توانند نسبت به دریافت این امریه اقدامات لازم را انجام دهند. دریافت امریه سرباز معلمی، راهی برای راحت تر گذراندن دوران سربازی می باشد.

هر ساله ارگان ها و نهاد های دولتی مختلف، ممکن است کمبود منابع انسانی خود را از راه گزینش سربازان نظام وظیفه جبران کنند. متقاضیان دریافت امریه سرباز معلمی می توانند پس از اطلاع از شرایط و ضوابط و همچنین رشته های مورد نیاز سرباز معلمی، نسبت به نام نویسی در این امریه اقدام کنند.

شما می توانید ثبت نام سرباز معلمی را به صورت تلفنی و تنها با شماره گیری شماره 9099075307، در کمترین زمان ممکن انجام دهید. مشاوران آکادمی ایران تحصیل، همه روزه از ساعت 8 الی 12 آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

شرایط ثبت نام سرباز معلم 1402

هر یک متقاضیان خدمت در مناطق محروم آموزشی، به عنوان سرباز معلم می‌توانند پس از مطالعه بخشنامه قرار داده شده در سایت وزارت آموزش و پرورش هر استان می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. یکی از موارد ذکر شده در این بخشنامه شرایط ثبت نام سرباز معلم می باشد. این شرایط عبارت اند از:

شرایط ثبت نام سرباز معلم

  • دارا بودن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در رشته های مورد نیاز سرباز معلم. توجه کنید که اولویت پذیرش با متقاضیانی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد(فوق لیسانس)هستند.
  • عدم برخورداری از سوء پیشینیه قضایی، اخلاقی و منع استخدام
  • جذب سربازان نظام وظیفه که فارغ التحصیل رشته های علوم پزشکی نظیر پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و … هستند در امریه وزارت آموزش و پرورش ممنوع می باشد.
  • سربازانی که متقاضی دریافت امریه وزارت آموزش و پرورش هستند، نباید حتی یک روز غیبت در کارنامه طول خدمت آنها وجود داشته باشد.
  • تاریخ اعزام پذیرفته شدگان در ماه های تیر، مرداد و شهریور می باشد و متقاضیان سرباز معلمی باید در تاریخ های مشخص شده، دفترچه نظام وظیفه خود را پست کرده و تاریخ اعزام آنها مشخص شده باشد.
  • پذیرفته شدگان امریه آموزش و پرورش خدمت خود را در مناطق محروم به انجام خواهند رساند.

رشته های مورد نیاز سرباز معلم

آن دسته از داوطلبانی که بخشنامه امریه سرباز معلمی وزارت آموزش و پرورش را مطالعه کرده اند و واجد شرایط عمومی می باشند، بایستی با بررسی جدول رشته ها، نسبت به ثبت نام سرباز معلم اقدامات لازم را انجام دهند.

رشته های مورد نیاز سرباز معلم در مقطع لیسانس
آموزش راهنمایی و مشاوره
کاردرمانی
گفتار درمانی
آموزش ابتدایی
مشاور خانواده و مددکاری اجتماعی
علوم شناختی
مشاور توان بخشی
روانشناسی عمومی
روانشناسی شخصیت
روانشناسی تربیتی
روانشناسی بالینی
آموزش کودکان استثنائی
روانشناسی کودکان استثنائی
روانشناسی بالینی گرایش کودک و نوجوان

 

رشته های مورد نیاز سرباز معلم در مقطع کارشناسی ارشد
مددکاری اجتماعی
مشاوره خانواده
روانشناسی مثبت گرا
کار درمانی
گفتار درمانی
مشاوره توان بخشی
تمام گرایش های علوم شناختی
مشاوره مدرسه
آموزش راهنمایی
روانسنجی
برنامه ریزی آموزشی
فناوری آموزشی
تکنولوژی آموزش
علوم تربیتی
روانشناسی عمومی
روانشناسی شخصیت
روانشناسی بالینی
برنامه ریزی درسی
تمام گرایش های علوم تربیتی
آموزش کودکان استثنائی

 

اخبار پیرامون سرباز معلمی

شرایط و اطلاعیه های جذب سرباز معلم، در وبسایت آموزش و پرورش هر استان، به طور جداگانه اعلام می شود. دقت کنید که تنها فارغ التحصیلان رشته های فوق امکان نام نویسی در امریه سرباز معلمی وزارت آموزش و پرورش را خواهند داشت.

برای دریافت مشاوره ثبت نام امریه سرباز معلمی، می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307، تماس بگیرید. مشاوران آکادمی ایران تحصیل شما را در تمامی مراحل ثبت نام یاری می کنند.

اخبار پیرامون رشته های مورد نیاز سرباز معلم

«کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بحرانی است!»

حبیب الله دهمرده، در گفتگویی اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و این موضوع بعد از بازنشستگی 71 هزار نفر از معلمان پس از اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، تشدید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری راه دانا، سرباز معلمان نیرو های موقتی برای این وزارتخانه هستند، به طوری که به ظن خودشان پس از دو سال خدمت با حقوق اندک، توجهی به درخواست استخدام آنها نمی شود، این در حالی است که این نیرو ها می توانند بخشی از کمبود نیروی انسانی جوان در حوزه معلمی را در وزارت آموزش و پرورش جبران کنند. وزارت آموزش و پرورش می تواند با استناد بر ماده 28 اساسنامه فرهنگیان، با برگزاری یکسال دوره آموزشی برای سرباز معلمان، آنها را در همان منطقه در حال خدمت استخدام کند.

«حقوق سرباز معلم ها کفاف زندگی را نمی دهد.»

به گفته سرباز معلم ها، یکی از مشکلات و دشواری های این دوره حقوق بسیار اندک آن است. این در حالی است که سرباز معلم ها به طور معمول به روستا و مناطق کم برخوردار و دور افتاده کشور برای خدمت آموزشی، فرستاده می شوند و مدارس محل خدمت عموما فاقد امکانات رفاهی مناسب است. با توجه به این شرایط عموم سرباز معلم ها از حقوق اندک سرباز معلمی، شکایت دارند. چرا که بسیاری از این افراد، متاهل و صاحب خانواده می باشند. درآمد ناکافی و فشار اقتصادی به سرباز معلم ها، باعث کم شدن انگیزه و تاثیر منفی در نحوه انجام خدمت و برخورد با دانش آموزان خواهد شد.

برای اطلاع از جزئیات استخدام رسمی سرباز معلمان، کلیک کنید.

خلاصه مطلب

ثبت نام و دریافت امریه وزارت آموزش و پرورش یکی از پرطرفدارترین امریه ها میان سربازان نظام وظیفه می باشد. ارگان ها و نهادی مختلف استانهای کشور، با توجه به کمبود نیروی انسانی خود، اطلاعیه هایی را مبنی بر جذب سربازان نظام وظیفه منتشر می کنند. هدف این کار راحت تر شدن دوران سربازی و همچنین کمبود نیروی انسانی ارگان ها می باشد.

وزارت آموزش و پرورش نیز سرباز معلم های خود را به مناطق کم برخوردار و دور افتاده کشور می فرستند تا تمام نقاط کشور از خدمات آموزشی و امکان تحصیل در مدرسه، برخوردار باشند. متقاضیان می توانند پس از مطالعه شرایط ثبت نام و رشته های مورد نیاز سرباز معلم، به آموزش و پرورش استان خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های مورد نیاز سرباز معلم چیست؟

برای اطلاع از لیست رشته های مورد نیاز در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به مقاله بالا مراجعه کنید.

شرایط ثبت نام در امریه سرباز معلمی چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط، نداشتن سوء پیشینه و ... برای اطلاع از جزئیات بیشتر، این مطلب را مطالعه کنید.

آیا سرباز معلمان در آموزش و پرورش استخدام می شوند؟

استخدام سرباز معلمان در آموزش و پرورش قطعی نمی باشد.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «رشته های مورد نیاز سرباز معلم + بخشنامه سال 1402»

  1. Avatar photo ربابه مشکانی گفت:

    سلام لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم،من کارشناسی رشته مدیریت عملیات امداد و نجاتم از تهران ، متأسفانه هیچ جا پذیرش نداره و میخوام برای ارشد بخونم وبعد آزمون معلمی بدم. خودم علاقه به معلم بهداشت و پرورشی و کادر اداری و یا ورزشی آموزش و پرورش رو دارم ولی نمیدونم چه رشته هایی رو بخونم یا اصلا ظرفیتش چقده چون میخوام چند سال وقت و هزینه کنم، اگه ظرفیت کمه همون علوم تربیتی یا روانشناسی بخونم خیلی سر در گمم لطفا راهنماییم کنید🙏🙏🙏

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      باید بررسی بشه
      با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)