ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های دانشگاه امام علی 1403

رشته های دانشگاه امام علی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست رشته های دانشگاه امام علی 1403 اعلام شد. کلیه داوطلبان و متقاضیان می توانند بعد از اطلاع از کد رشته های دانشگاه افسری امام علی برای ثبت نام اقدام کنند. البته توجه داشته باشید که ممکن است شرایط تحصیل در شماری از رشته های تحصیلی دانشگاه افسری امام علی با شرایط ورود به دیگر رشته های این دانشگاه در مواردی متفاوت باشد. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاع از این جزئیات با یکی از مشاوران تحصیلی خبره در ایران تحصیل 9099075307 به مشورت بپردازید تا بهترین نتیجه را در هنگام تصمیم گیری داشته باشید.

در این نوشته، قصد معرفی رشته های این دانشگاه را برای شما دوستان عزیز داوطلب تحصیل در رشته های این دانشگاه شناخته شده داریم. امیدواریم با اطلاعاتی که در این رابطه در اختیار شما دوستان عزیز قرار می دهیم بتوانید بهترین و دقیق ترین انتخاب رشته را انجام دهید.

مد نظر داشته باشید دانشگاه امام علی در حال حاضر آزمون ورودی دانشجویان سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را برگزار کرده و هم اکنون در حال گذراندن مراحل گزینش متقاضیان است. شما میتوانید با مطالعه مطلب پیش رو نقشه راه خود را برای قبولی در آزمون 1403-1404 داشته باشید و با اطلاع از رشته هایی که میتوانید انتخاب کنید این تصمیم را جامه عمل بپوشانید.

زمان ثبت نام دانشگاه افسری امام علی

ثبت نام دانشگاه امام علی معمولاً در فصل پاییز و در آذر ماه برای کلیه داوطلبان و متقاضیان انجام می شود. در این زمان، داوطلب می تواند با مراجعه به سامانه اعلام شده برای ثبت نام در رشته های دانشگاه امام علی اقدامات ضروری را انجام دهد.

زمان ثبت نام دانشگاه افسری امام علی

روند برگزاری این آزمون تقریبا در سال های اخیر، اواخر پاییز بوده و اگر همین روال در سال آینده هم پیش برود انتظار می رود ثبت نام مجددا در پایان پاییز 1403 شروع شود. لازم به ذکر است ارتش در پیشگیری از شیوع کرونا بسیار سختگیر است و همین حالا یعنی اواسط بهمن ۱۴۰۳ در زمان نگارش این متن متقاضیان در حال پذیرش باید از ماسک استفاده کنند. پس میتوان احتمال کمی در نظر گرفت که در صورت شیوع کورونا امکان لغو این آزمون مانند سال 1400 وجود داشته باشد.

در غیر اینصورت امکان معوق شدن زمان ثبت نام در رشته های تحصیلی این دانشگاه افسری به وقت دیگری بسیار بعید است.

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

 

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام علی

آیا ثبت نام در رشته های تحصیلی این دانشگاه به شکل حضوری انجام می شود یا ثبت نام تنها به صورت اینترنتی صورت می گیرد؟

در پاسخ خدمت شما دوستان عزیز عرض می کنیم که ثبت نام در رشته های تحصیلی دانشگاه امام علی تنها به شکل اینترنتی و از طریق سامانه در نظر گرفته شده برای ثبت نام انجام می گیرد. در نتیجه، امکان ثبت نام حضوری به هیچ عنوان وجود ندارد.

بعد از معرفی رشته های موجود در دانشگاه افسری امام علی و اطلاع از کلیه جزئیات مرتبط با این رشته ها از جمله زمان ثبت نام و حتی گرایش های هر یک از آن ها می توانید دست به ثبت نام بزنید. نحوه ثبت نام در رشته های تحصیلی این دانشگاه شناخته شده طی مراحل و فرآیندهای خاصی برای داوطلبان انجام می شود.

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام علی

ثبت نام در این دانشگاه از بین گروه های آموزشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی صورت میگیرد و آزمون ورودی آن با کنکور متفاوت است. به این معنا که برای ورود به این دانشگاه نیاز است تا در آزمون اختصاصی آن شرکت کنید.

علاوه بر این داوطلبان ادامه تحصیل در این دانشگاه باید شرایط عمومی و اختصاصی ویژه ای داشته باشند تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند که در ادامه به این شرایط خواهیم پرداخت.

نکته دیگر اینکه پس از قبولی در آزمون ورودی در صورت مغایرت هر نوع اطلاعات فردی مانند سن، قد، معدل و… با واقعیت، از تحصیل در این دانشگاه محروم میشوید. اگر این مرحله احراز را نیز پشت سر بگذارید وارد مراحل مصاحبه حضوری می شوید که شامل مصاحبه فردی، عقیدتی و ورزشی می شوید.

شرایط ثبت نام در دانشگاه افسری امام علی

در ابتدا باید بدانید شرایط و قوانین ثبت نام در رشته های دانشگاه امام علی دو دسته شرایط اختصاصی و عمومی را در برمی گیرد.

شرایط عمومی که قبل از هر کاری برای ثبت نام در رشته های امام علی باید به طور کامل آن ها را بشناسید تا از وجود آن ها در خود اطمینان حاصل کنید شامل موارد زیر است:

✅ اعتقاد به دین اسلام

✅ تابعیت ایران

✅ قبول داشتن نظام جمهوری اسلامی

✅ اعتقاد به ولایت فقیه

✅ اعلام آمادگی برای تلاش در حفظ تمامیت ارضی

✅ آمادگی برای برای اعزام به ماموریت های مختلف در نقاط مختلف کشور

✅ داشتن روحیه فداکاری و انگیزه برای خدمت به مردم

✅ تعهد دادن به میزان 2 برابر هزینه دوره آموزش (در صورت اخراج یا استعفا)

✅ داشتن حداقل 16 سال تمام سن و حداکثر 20 سال تمام برای رشته های خلبانی. حداقل 16 سال تمام و حد اکثر 22 سال تمام برای سایر رشته ها.

✅ سلامت کامل جسمی و روانی

✅ حداقل 165 سانتی متر قد

✅ میزان بینایی 10 از 10 برای رشته های خلبانی و 8 از 10 برای سایر رشته ها

✅ نداشتن سابقه کیفری و فساد اخلاقی

✅ نداشتن عضویت و هرنوع ارتباط با هرگونه احزاب و گروه های سیاسی

برای کسب اطلاع بیشتر و مطالعه شرایط اختصاصی در زمینه شرایط ورود به دانشگاه امام علی روی لینک کلیک کنید.

ظرفیت هر یک از رشته های دانشگاه امام علی

ظرفیت رشته های دانشگاهی از جمله موارد بسیار مهمی است که هر کدام از داوطلبان پیش از انجام ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه های مختلف باید از آن اطلاع حاصل کنند.

ظرفیت هر یک از رشته های دانشگاه افسری امام علی

رشته های دانشگاه امام علی هم از این امر مستثنی نیستند. مسلماً‌ هر فرد قبل از هر اقدامی برای ثبت نام در رشته های مختلف این دانشگاه باید از ظرفیت رشته های ارائه شده مطلع شود.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام رشته های دانشگاه افسری بدون کنکور میتوانید روی لینک کلیک کنید.

طبیعیست ظرفیت رشته های موجود جهت پذیرش، میزان یکسانی ندارند و همچنین هر ساله با تغییراتی همراه میشوند. پیشنهاد میشود برای اطلاع دقیق در حوزه این امر تاثیرگذار با مشاوران مجرب ایران تحصیل تماس حاصل کنید تا بصورت آنلاین و 24 ساعته جواب سوالات تخصصی خود را بیابید.

معرفی رشته های موجود در دانشگاه افسری امام علی

در این بخش با معرفی رشته های موجود در دانشگاه افسری امام علی در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

معرفی رشته های دانشگاه افسری امام علی می تواند کمک زیادی به شما در زمان انتخاب رشته های تحصیلی این دانشگاه باشد.

این رشته های در یک دسته بندی کلی به صورت زیر ارائه میشوند:

لیست رشته های موجود در دانشگاه امام علی
رشته علوم دفاعی (در گرایش های پدافند هوایی، توپخانه صحرایی، پیاده و…) مهندسی نگهداری و تعمیر بالگرد
مهندسی عمران / خلبانی بالگرد عقیدتی سیاسی (در گرایش های سیاسی و الهیات)

همچنین میتوانید رشته های ارائه شده در دانشگاه افسری را به تفضیل و با جزئیات بیشتری در جدول زیر مطالعه کنید:

رشته گرایش های زیرشاخه
مهندسی عمران مهندسی عمران
مهندسی دفاعی استحکامات و عمران الکترونیک مخابرات و جنگال مکانیک و الکترومکانیک مهمات
علوم دفاعی پیاده نظام زرهی توپخانه ها صحرایی و موشک ها پدافند هوایی
مدیریت دفاعی اداری و پرسنلی دارایی دژبانی آماد ترابری
بهداشت و درمان  

 

مهندسی و نگهداری بالگرد  

 

آیا تحصیل در دانشگاه امام علی تنها برای آقایان امکانپذیر است؟

جواب این سوال به طور قطع آری است. از رشته های دانشگاه امام علی هیچکدام جهت ادامه تحصیل بانوان تعریف نشده است. اما جالب است بدانید دانشگاهی با نام دانشگاه افسری کوثر اقدام به جذب دانشجو خانم در رشته های نظامی میکند. در رابطه با شرایط عمومی ورود به این دانشگاه میتوان گفت داوطلب باید تقریبا شرایطی مشابه با شرایط آقایان هنگام پذیرش اولیه داشته باشند.

نکته دیگر اینکه پذیرش این دانشگاه و زمان برگذاری آزمون های آن زمان مشخصی ندارند و این دانشگاه بنا به نیاز های سازمانی اقدام به جذب نیرو میکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط پذیرش و اطلاع از سایت ثبت نام دانشگاه افسری کوثر روی لینک کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته های دانشگاه افسری امام علی

نتایج این آزمون در حدود 2 ماه پس از انجام آزمون منتشر می شود. البته این زمان بسته به تعداد داوطلبین میتواند زودتر یا دیرتر شود. پس از اعلام نتایج آزمون در اواسط بهمن ماه (درصورتی که آزمون 1403-1404 در زمان معمول یعنی آذر انجام پذیرد) نیاز است شما مراحل احراز هویت را پشت سر بگذراید. همانطور که ذکر شد هیچکدام از اطلاعات شما نباید مغایرت داشته باشد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته در دانشگاه های افسری

پس از انجام احراز هویت داوطلبین و انجام معاینات پزشکی جهت اطمینان از سلامت داوطلب، شما در پروسه مصاحبه قرار میگیرید که شامل مصاحبه های کتبی و شفاهی هستند. یکی از مهمترین مصاحبه ها بخش ورزشی آن است که شامل حرکات دراز نشست، شنا بارفیکس و دو میشود.

در پایان پذیرفته شدگان باید اطلاعات فردی اعضای خانواده خود را در سایت gozinesh.aja.ir ثبت کنند.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

سایر دانشگاه های افسری ایران

به جز دانشگاه افسری امام علی، دانشگاه های خاتم الانبیاء ، دانشگاه هوایی شهید ستاری،دانشگاه علوم دریایی امام خمینی، دانشگاه فارابی و… بطور سالیانه برای تکمیل کادر های افسری خود آزمونی را به عنوان آزمون ورودی برگزار می کنند تا فارغ التحصیلان گروه های آزمایشی مختلف علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، علوم انسانی و در برخی موارد الهیات و معارف اسلامی با شرکت و کسب نمره قبولی، وارد دانشگاه افسری شده و مشغول به تحصیل در دانشگاه های افسری ارتش شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید در مقاله محل برگزاری آزمون دانشگاه افسری ارتش علاوه بر مطالعه حوزه های برگزاری این آزمون ها اطلاعاتی از سایر دانشگاه ها نیز به دست آوید.

مرحله مصاحبه ورودی رشته های دانشگاه امام علی

همانطور که پیش تر اشاره شد پس از قبولی در رشته ی مورد نظر خود و احراز هویت و معاینات پزشکی، داوطلب باید در چند مرحله مصاحبه حضوری کتبی و شفاهی شرکت کند.

در مرحله کتبی شما با مصاحبه سیاسی و عقیدتی مواجه می شوید که در آن سوالاتی مربوط به مسائل دینی، مسائل سیاسی روز ایران و جهان، راهپیمایی های مشارکت شده و… موجود است.

بخش شفاهی مصاحبه که یکی از مهمترین بخش ها برای ورود به دانشگاه افسری امام علی است شامل 3 بخش مجزاست. این بخش ها شامل مصاحبه شفاهی فرماندهی، مصاحبه شفاهی عقیدتی و مصاحبه شفاهی حفاظتی میباشد.

در بخش مصاحبه فرماندهی از شما درباره شخصیت حقیقی تان سوالاتی میشود. پیشنهاد میشود با صداقت کامل به پاسخ این سوالات بپردازید. ممکن است در این بخش درباره اعضای خانواده، دوستان و آشنایان شما هم سوالاتی پرسیده شود.

در بخش مصاحبه عقیدتی همانطور که از نامش پیداست به بحث در رابطه با امور دینی و احکام پرداخته می شود. در بخش مصاحبه حفاظتی نیز با شما سوالاتی در زمینه مسائل امنیتی کشور و سفر های خارج از مرز ایران مطرح میکنند.

مرحله مصاحبه ورودی رشته های دانشگاه امام علی

مشاوران ایران تحصیل می توانند راهنماگر خوبی برای شما در رابطه با مصاحبه دانشگاه های افسری باشند و شما را به طور کامل و دقیق با مراحل و فرآیندهای این مرحله مهم آشنا کنند همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه افسری امام علی هر سال در حدود آذر ماه آغاز میشود و برگذاری آن در حدود اواسط دی ماه است. جواب نتایج این آزمون در اواخر بهمن ماه به دست انتشار می رسد و در طول چند هفته مراحل احراز هویت و معاینات و مصاحبات قبل از ورود آن انجام میپذیرد.

رشته های دانشگاه امام علی برای علاقه مندان به تحصیل در موضوعات نظامی و ارتشی بسیار جذاب بوده و از تنوع خوبی برخوردار است. از این رشته های میتوانیم برای مثال به رشته های استحکامات و عمران، مکانیک و الکترومکانیک، مخابرات و جنگال و… اشاره کنیم.

در صورتی که نیاز به هرگونه راهنمایی در زمینه های رشته های دانشگاه امام علی، منابع آزمون ورودی، سوالات مصاحبه ها و… دارید بصورت 24 ساعته و آنلاین مشاوران ما منتظر پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان انتخاب رشته های دانشگاه امام علی برای تمامی داوطلبان وجود دارد؟

با توجه به برگزاری آمون اختصاصی این دانشگاه ، تنها آن دسته از داوطلبانی که در مرحله اولیه آزمون پذیرفته شده باشند، می توانند در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت کنند.

آیا امکان انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه افسری امام علی برای داوطلبان انسانی وجود دارد؟

بله. برخی از رشته های دانشگاه امام علی مربوط به داوطلبان رشته انسانی می باشد.

برای بانوان امکان پذیرش در کد رشته های دانشگاه افسری امام علی وجود دارد؟

خیر. برای بانوان دانشگاه دیگری با نام دانشگاه افسری کوثر وجود دارند که بانوان علاقه مند به این رشته های میتوانند در آن پذیرش شوند.

 

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «رشته های دانشگاه امام علی 1403»

  1. Avatar photo فائزه اسلامی گفت:

    من متولد ۱۳۸۳ هستم و قصد دارم در دانشگاه افسری ثبت نام کنم
    می‌خوام بدونم رشته های دانشگاه کوثر هم یا رشته های دانشگاه امام علی یکی هست؟
    من میخوام رشته مهندسی عمران استحکامات بخونم
    اون هم نیاز داره به معاینات پزشکی؟ عمل آپاندیس جزو چیزاییه که رد میکنن آدمو؟

  2. Avatar photo محسن پگاهی گفت:

    سلام می‌خوام بدونم رشته ی جنگ افزار ها هم جزو رشته های دانشگاه امام علی هستش ؟؟؟؟

  3. Avatar photo ایمان گفت:

    سلام خدا قوت عرض می کنم اما انتقاد :
    در تمام موضوعات بالا، هیچ اطلاعات قابل استفاده ای جز تکرار این جمله نگذاشتید :
    «مشاوران خبره مجموعه بزرگ ایران تحصیل می توانند راهنماگر خوبی برای شما در رابطه با… باشند»!!!!
    خب عزیز من، کاربری که از طریق اینترنت به دنبال کسب اطلاعات مربوط به این موضوع هست، اهمیت و لزوم مشاوره رو میدونه؛ به دنبال حداقل اطلاعات اومده، نه اینکه اطلاعات صفر و تبلیغ هزار!!!!
    غرضی وجود نداشت و صرفا یک انتقاد بود.
    خداقوت مجدد و یاحق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور