ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته بینایی سنجی بدون کنکور ۱۴۰۲

رشته بینایی سنجی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته بینایی سنجی بدون کنکور تنها راهکاری است که متقاضیان بدون شرکت در کنکور سراسری می توانند وارد این رشته شوند. در واقع در سال های اخیر برای تحصیل در رشته بینایی سنجی دو راه با آزمون و بدون آزمون وجود دارد. اصلی ترین علت تمایل متقاضیان به ثبت نام در رشته بینایی سنجی بدون آزمون این است که ظرفیت این رشته در دانشگاه‌های سراسری بسیار کم می‌باشد. به همین دلیل لازم است داوطلبان به هنگام انتخاب رشته کنکور، نهایت دقت را برای پذیرش در این رشته‌ داشته باشند. انتخاب رشته کنکور تجربی، به دلیل رقابت بالای داوطلبان آن در برابر سایر گروه های آزمایشی سخت تر و حساس تر است. همچنین با توجه به درآمد رشته بینایی سنجی در ایران، این رشته متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است.

با توجه به این که افراد زیادی قصد ثبت نام در رشته بینایی سنجی بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند. لذا در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم به صورت کامل در مورد آن صحبت کنیم. حال اگر در انتها مقاله سوالی در مورد رشته بینایی سنجی بدون آزمون داشته باشید می توانید آن را با مشاوران ایران تحصیل در میان بگذارید.

 

رشته بینایی سنجی بدون کنکور

رشته بینایی سنجی چیست؟

متأسفانه برخی از افراد فکر می کنند رشته بینایی سنجی (اپتومتری) همان چشم پزشکی است. در واقع آن ها کاملا مجزا از هم هستند و تفاوت‌هایی در عملکرد آن ها وجود دارد‌. نوع واحدهای دانشگاهی، رتبه قبولی و همچنین مقطع تحصیلی  هر یک از این رشته ها با هم متفاوت هستند. به عنوان مثال رشته اپتومتری را می‌توان به عنوان مرحله اولیه تشخیص بیماری‌های مختلف چشمی دانست.

📌 یک اپتومتریست یا بینایی سنج، بیماری‌های مختلف چشمی را تشخیص می‌دهد. در صورتی که فرد معاینه شده به عینک نیاز داشته باشد، عینک مورد نیاز و شماره چشم  او را تجویز می کند. همچنین دستور برخی از تمرین‌های لازم برای چشم افراد نیز توسط یک اپتومتریست یا بینایی سنج در اختیار او قرار داده می شود.

در واقع رشته بینایی سنجی و رشته چشم پزشکی کاملاً مرتبط و در ارتباط با یکدیگر هستند. اما تفاوت هایی میان این دو رشته وجود دارند. به عنوان مثال می توان بیان کرد که جراحی چشم توسط چشم پزشک انجام می گیرد. متخصص اپتومتریست می‌تواند نکات بهداشتی را آموزش دهد و همچنین عینک تجویز نمایند. به همین دلیل می توان دریافت که درآمد رشته بینایی سنجی در ایران بسیار بالا است.

رشته بینایی سنجی چیست؟

رشته بینایی سنجی چیست؟

 

کلیه داوطلبان عزیز می توانند برای اطلاع کامل در رابطه با رشته های تحصیلی پر درآمد تجربی کلیک کنند.

تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون کنکور

افراد بسیاری وجود دارند که علاقه مند به ثبت نام در رشته های بدون کنکور هستند که این امر در رشته بینایی سنجی هم صدق می کند، با پیدایش دانشگاه های پردیس بین الملل تمایل مردم به ورود در رشته های بدون کنکور بیشتر شده است. اما رسالت و هدف اصلی دانشگاه های پردیس بین الملل جذب دانشجوی خارجی بود و عدم موفقیت در این امر منجر به قطع فعالیت این دانشگاه ها گشت و این به معنای آن است که دیگر راهی برای تحصیل رشته بینایی سنجی بدون آزمون وجود ندارد.

📌 در حال حاضر رشته بینایی سنجی در کشور ما تنها در دانشگاه های سراسری وجود دارد. به طوری که در آن داوطلبان باید با آزمون وارد این رشته شوند. اما در صورتی که داوطلبی نتوانست رتبه قبولی را به دست بیاورد می تواند در دانشگاه های پردیس خودگردان سراسری در رشته بینایی سنجی ثبت نام کند. هر چند که برای ورود به این دانشگاه ها نیز باید حداقل رتبه را به دست بیاورید. اما امکان ورود به آن نیز وجود دارد.

امروزه تنها راهی که برای تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون کنکور می توانید بیابید ثبت نام در دانشگاه های آزاد خارج از کشور است که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت. در مورد شرایط داخلی کشور هم اگر تغییری در این رویه ایجاد شود می توانید از طریق پایگاه خبری دانشگاه آزاد از آن مطلع شوید.

برای آشنایی با رتبه قبولی بینایی سنجی روی لینک کلیک کنید.

 

تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون کنکور

 

تحصیل رشته بینایی سنجی بدون آزمون در خارج از کشور

زمانی که راهی برای ثبت نام در رشته بینایی سنجی بدون آزمون وجود ندارد معمولا کمتر کسی به سراغ مطالعه کتاب های درسی برای شرکت مجدد در کنکور تجربی خواهد رفت. در حالی که اغلب افراد به دنبال راه حلی برای دور زدن این آزمون هستند که اولین راه برای متقاضیان ورود به دانشگاه های آزاد خارج از کشور می باشد.

اما تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون کنکور دانشگاه آزاد در کشورهای خارجی کار ساده ای نیست و باید برخی از شرایط و مدارک را برای ورود به این دانشگاه ها را داشته باشید که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

تقریبا برای ورود به تمامی کشور های اروپایی فرد باید دارای مدرک آیلتس باشد.

علاوه بر این در رشته بینایی سنجی بدون کنکور دانشگاه آزاد در برخی از کشور ها مانند ژاپن زبان تدریسی خود را دارد و فرد باید برای طی کردن آن به زبان تدریسی مسلط گردد.

علاوه بر این اغلب دانشگاه های آزاد خارج از کشور برای جذب دانشجو خارجی برخی آزمون های به خصوصی دارند.

ارائه نامه تمکن مالی برای اغلب دانشگاه ها ضروری است.

علاه بر این بسته به مقطعی که قصد ثبت نام در آن را دارید باید مدارک پیش زمینه ای تحصیلی به دانشگاه مقصد خود ارائه دهید.

 

جهت اطلاع از اعتبار مدرک معادل چقدر است در خارج از کشور کلیک کنید.

تحصیل رشته بینایی سنجی بدون کنکور در خارج از کشور

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در خارج از کشور چقدر است؟

اگر بخواهید به هر علتی برای تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون آزمون به خارج از کشور بروید اولین موضوعی که برای شما حائز اهمیت است، هزینه هایی است که باید برای انجام این کار بپردازید، در ادامه به ارائه لیستی از هزینه های تحصیلی برای رشته بینایی سنجی در خارج از کشور (میانگین هزینه کشور های اروپایی) خواهیم پرداخت:

هزینه های تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون آزمون در خارج از کشور برای سال اول
شهریه و هزینه های دانشگاهی میانیگین ۳۱/۰۰۰ دلار
کتاب و تجهیزات آزمایشگاهی میانگین ۵/۷۰۰ دلار
هزینه های زندگی روزمره میانگین ۲۱/۰۰۰ دلار
مجموع ۵۷/۷۰۰ دلار
هزینه های تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون آزمون در خارج از کشور برای سال دوم
شهریه و هزینه های دانشگاهی میانگین ۳۶/۰۰۰ دلار
کتاب و تجهیزات آزمایشگاهی میانگین ۳/۵۵۰ دلار
هزینه های زندگی روزمره میانگین ۲۱/۰۰۰ دلار
مجموع ۶۰/۵۵۰ دلار

آشنایی با رشته بینایی سنجی بدون کنکور

 

هزینه های تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون آزمون در خارج از کشور برای سال سوم
شهریه و هزینه های دانشگاهی میانگین ۴۰/۰۰۰ دلار
کتاب و تجهیزات آزمایشگاهی میانگین ۱/۷۰۰ دلار
هزینه های زندگی روزمره میانگین ۲۱/۰۰۰ دلار
مجموع ۶۲/۷۰۰ دلار
هزینه های تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون آزمون در خارج از کشور برای سال چهارم
شهریه و هزینه های دانشگاهی میانگین ۲۶/۰۰۰ دلار
کتاب و تجهیزات آزمایشگاهی میانگین ۳/۱۰۰ دلار
هزینه های زندگی روزمره میانگین ۲۱/۰۰۰ دلار
مجموع ۵۰/۱۰۰ دلار

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پزشکی بدون کنکور خارج از کشور و شرایط تحصیل رایگان کلیک کنید.

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در خارج از کشور

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در خارج از کشور

بهترین دانشگاه های خارجی برای ثبت نام در رشته بینایی سنجی

انتخاب بهترین دانشگاه خارجی برای تحصیل در رشته بینایی سنجی برای داوطلبان مختلف متفاوت است، زیرا موقعیت هر کدام از داوطلبان با یکدیگر فرق می کند. لذا لازم است شما برای انتخاب بهترین دانشگاه های خارجی جهت تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون آزمون از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید. استفاده از این مشاوره به شما کمک می کند تا بر اساس هزینه تحصیل، اقامت و غیره در رشته بینایی سنجی  یکی از دانشگاه های آزاد خارج کشور ثبت نام کنید. اما با این حال کشور های آلمان، ترکیه، انگلستان، کانادا، روسیه و غیره از جمله کشور های خوب برای تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون آزمون هستند.

درآمد رشته بینایی سنجی در ایران

درآمد رشته بینایی سنجی در ایران بسته به نوع کار و کیفیت شما دارد. قطعا افرادی که در رشته اپتومتری فارغ التحصیل شدند و مهارت بالایی دارند به درآمد خوبی خواهند رسید؛ اما آن دسته از فارغ التحصیلانی که با رتبه های بسیار عالی به دانشگاه وارد شدند،  ولی نتوانستند مهارت خود را افزایش دهند در این شغل موفق نخواهند شد.

📌 آن دسته از فارغ التحصیلانی که علاوه بر تجویز عینک در ساخت آن ها  و فروش انواع عینک  فعالیت دارند، مسلما درآمد بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل درآمد این شغل بستگی به کیفیت کار افرادی که در آن مشغول هستند، عالی، متوسط یا خوب باشد.

درآمد رشته بینایی سنجی در ایران با توجه به این که روزانه تعداد افرادی که از گوشی های تلفن همراه و سیستم های کامپیوتری استفاده می کنند، رو به افزایش است. در آینده ای نه چندان دور بسیار بالا خواهد بود. به همین دلیل کلیه داوطلبان عزیز در صورتی که تخصص و مهارت بالایی داشته باشند می توانند به درآمد خوبی برسند.

برای کسب اطلاعات از رشته عکاسی بدون کنکور وارد شوید.

رتبه لازم برای قبولی در رشته بینایی سنجی بدون کنکور

رشته بینایی سنجی برای امور بهداشت، سلامت و مراقبت های چشمی مفید و موثر  است. لذا تمامی داوطلبان پس از ورود به این رشته می توانند تمرین ها و راهنمایی های لازم برای مراقبت از چشم را برای کلیه افراد ارائه دهند. قطعا سبک زندگی تمامی انسان ها نسبت به گذشته تغییر نموده است. بنابراین لازم است متناسب با این تغییرات مشکلات احتمالی برای چشم را برطرف کرد.

با توجه به این که در کشور ما رشته بینایی سنجی بدون آزمون وجود ندارد. لذا شما برای قبولی در این رشته باید وارد دانشگاه های آزاد خارج از کشور شوید. رتبه لازم برای قبولی در رشته بینایی سنجی بدون کنکور دانشگاه آزاد با توجه به شرایط فعلی آن ها متفاوت خواهد بود. لذا لازم است که شما در ابتدا دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس بر اساس شرایط آن ها ثبت نام کنید.

 

رتبه لازم برای قبولی در رشته بینایی سنجی بدون کنکور

 

خلاصه مطلب

در حال حاضر در کشور ما رشته بینایی سنجی بدون آزمون وجود ندارد. به طوری که کلیه داوطلبان این رشته تنها با شرکت در کنکور سراسری می توانند در مقطع کارشناسی آن قبول شوند. لذا داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته بینایی سنجی بدون کنکور دارند باید وارد دانشگاه های آزاد خارج از کشور نام نویسی کنند. در بالا به صورت میانگین هزینه هر ترم تحصیل در رشته اپتومتری را در دانشگاه های آزاد خارج از کشور را بیان کردیم. به طوری که شما با اطلاعات از آن ها می توانید ثبت نام کنید.

باید دقت کنید که رشته اپتومتری نسبت به سایر رشته ها متفاوت است. به همین دلیل توصیه می نماییم با دقت تمام و با کسب اطلاعات دقیق، به انتخاب این رشته بپردازید. حال شما برای مشاوره موفقیت در کنکور سراسری رشته بینایی سنجی بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، خواهند توانست به شما عزیزان خدمات لازم را ارائه نمایند. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به شکل پی دی اف کلیک کنید.

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا رشته بینایی سنجی با چشم پزشکی متفاوت است؟

بله، می توانید از تفاوت این دو رشته در مقاله مطلع شوید.

درآمد رشته بینایی سنجی در ایران چگونه است؟

درآمد رشته بینایی سنجی در ایران بسته به نوع کار و کیفیت شما دارد.

آیا می توان در رشته بینایی سنجی بدون کنکور شرکت کرد؟

خیر، هیچ دانشگاهی پذیرش دانشجو در رشته بینایی سنجی بدون کنکور در داخل کشور نیست.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲-1403

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۲ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)