ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی برای سال تحصیلی جاری منتشر شده است. در سالیان اخیر با گسترش ظرفیت‌های آموزش عالی در كشور، امكان برخورداری داوطلبان از پذيرش در رشته‌های براساس سوابق تحصيلی (بدون آزمون) در ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فراهم شده است. پذیرش دانشجویان از این طریق با هدف اجرای قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی كشور، مصوب شده در تاریخ 10 شهريور ماه سال 1392 در مجلس شورای اسلامی، انجام می‌شود. پذيرش در رشته‌/محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصيلی، در دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالی غيرانتفاعی صورت می‌گیرد. ثبت نام از طریقِ دفترچه پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری، با رعايت قوانين و مقررات مربوطه و با ملاک معدل كتبی يا كل ديپلم، با توجه به نوع ديپلم داوطلب و رشته انتخابی وی توسط سازمان سنجش آموزش كشور اجرا می‌شود.

متقاضیان استفاده از دفترچه بدون کنکور سراسری یا پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها، می‌بایست با تهیه دفترچه راهنمای ثبت نام این دانشگاه‌ها، شرایط و ضوابط پذیرش را به دقت مطالعه کنند. دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با بررسی لیست رشته/محل‌های بدون کنکور مندرج در دفترچه، ثبت نام نهایی خود را در فراخوان دفترچه بدون کنکور سراسری انجام دهند.

تاریخ انتشار دفترچه پذیرش بدون آزمون سراسری

تاریخ انتشار دفترچه پذیرش بدون آزمون سراسری

دانشگاه‌های سراسری دو بار در سال به صورت بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند. برای هر ترم تحصیلی یک بار دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی منتشر می‌شود. داوطلبان گرامی فرصت این را دارند که یا برای ثبت نام در ورودی مهرماه، و یا برای ثبت نام همراه با ورودی‌های ترم بهمن دانشگاه‌ها، دفترچه پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری را تهیه کرده و ثبت نام کنند. با توجه به اینکه ممکن است ظرفیت‌ها و رشته‌های اعلام شده در هر دوره دچار تغییرات و اصلاحات شود، عموما برای پذیرش در هر ترم تحصیلی، یک دفترچه جداگانه منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است که دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی ورودی مهرماه منتشر و نتایج آن اعلام شده است. برای اطلاع داشتن داوطلبان از مهلت ثبت نام مهرماه، اضافه می‌شود که ثبت نام در سال جاری در بازه 18 تا 24 مرداد ماه انجام شد و هفته آخر شهریور ماه اسامی پذیرفته‌شدگان اعلام شد. افراد قبول شده در این ثبت نام هفته اول مهرماه را فرصت داشتند تا در دانشگاهی که قبول شده‌اند، ثبت نام کنند.

هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی برای ترم بهمن اعلام نشده است. معمولا دفترچه بدون کنکور سراسری مربوط به ترم بهمن، با آغاز مهلت تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری در آذرماه منتشر خواهد شد که به محض انتشار دفترچه این صفحه با اطلاعات جدید بروز می‌شود. سال گذشته بازه ثبت نام در فراخوان ترم بهمن از 14 تا 20 آذرماه بود و ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده در هفته اول دی ماه انجام شد.

💎برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.💎

دانلود دفترچه پذیرش بدون کنکور سراسری

علاوه بر ورودی مهرماه، دانشگاه‌های سراسری کشور برای ورودی ترم بهمن نیز به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌کنند. پذیرش بدون آزمون ورودی بهمن این دانشگاه‌ها گاهی اوقات تحت عنوان تکمیل ظرفیت نیز مطرح می‌شود. داوطلبان باید پس از انتشار فراخوان ثبت نام، با دانلود دفترچه پذیرش با سوابق تحصیلی سراسریِ ترم بهمن ۱۴۰۳، برای ثبت نام و انتخاب رشته آماده باشند.

متقاضیان دقت داشته باشند که قبل از شروع ثبت نام حتما مفاد دفترچه را به دقت و کامل مطالعه کرده تا اخلالی در ثبت نام ایشان صورت نگیرد. دفترچه بدون کنکور سراسری ورودی مهر، در مرداد ماه سال جاری منتشر شده است. برای کسب اطلاعات تکمیلی، داوطلبان دفترچه بدون کنکور سراسری ورودی بهمن سال گذشته را مطالعه کنند. به محض انتشار دفترچه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته ورودی بهمن، این صفحه با دفترچه جدید بروز خواهد شد.

دانلود دفترچه پذیرش بدون کنکور سراسری

شرایط ثبت نام دفترچه بدون کنکور سراسری

شرایط ثبت نام دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی با جزئیات کامل و لیست تمام رشته‌/محل‌های مورد پذیرش در دفترچه‌ ورودی مهر و بهمن سازمان سنجش و آموزش کشور وجود دارد. برای تسهیل کسب اطلاعات توسط داوطلبان عزیز، شرایط ثبت نام دفترچه به اختصار معرفی می‌شوند. شرایط دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری دارای دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است.

شرايط عمومی
🔶 اعتقاد به دین اسلام و يا يكی از اديان مطرح در قانون اساسی کشور

🔶 عدم اثبات دشمنی (نه اعتراض) نسبت به نظام کشور

📌تبصره: در صورتی كه دانشجو سابقا با نظام کشور عداوتی داشته، بايد تغيير در نظر او نسبت به نظام کشور اثبات شود

🔶 عدم سابقه عضويت در سازمان‌های غيرقانونی، فراماسونی و نظایر ایشان

🔶 عدم اثبات فساد اخلاقی داوطلب

🔶 عدم اعتياد به مواد مخدر توسط داوطلب

شرايط اختصاصی
🔷 داشتن مدرک ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6، یا گواهينامه دوره پيش‌دانشگاهی (نظام سالی-واحدی يا ترمی-واحدی) یا اخذ آن حداكثر تا تاريخ 31 شهریور ۱۴۰۳، ديپلم دوره چهارساله دبیرستان نظام قديم يا داشتن مدرک كاردانی (فوق ديپلم) و يا مدرك سطح يک حوزوی

📌تبصره 1: دارندگان مدرک كاردانی (فوق ديپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، دارندگان مدرک كاردانی پيوسته و همچنين آن دسته از داوطلبانی كه حداكثر تا تاريخ 31 شهریور ۱۴۰۳ در مقطع كاردانی (فوق ديپلم) فارغ‌التحصيل می‌شوند، می‌توانند در اين مرحله ثبت نام خود را انجام دهند.

📌تبصره 2: فارغ‌التحصيلان رشته‌های تحصيلی مورد نياز وزارت بهداشت (مشمولين خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان) در مقطع كاردانی بايد حداكثر تا تاريخ 31 شهریور ۱۴۰۳ دوره خدمت خود را به اتمام برسانند.

📌تبصره 3: فارغ‌التحصيلان دوره كاردانی رشته‌های تحصيلی گروه‌های تحصيلی غيرپزشكی حداكثر تا تاريخ 31 شهریور ۱۴۰۳ تنها به شرطی قادرند در اين مرحله شركت کنند كه تعهدات و خدمات قانونی خود را تکمیل کرده باشند.

📌تبصره 4: دانشجويان محروم از تحصيل آموزشی، موضوع موارد مرتبط در آيين‌نامه آموزشی و همچنين دانشجويان مقطع كارشناسی كه مدرک معادل كاردانی را اخذ کرده‌اند نيز، مانند مقررات مربوط به دانشجويان انصرافی، پس از تسويه حساب كامل با مؤسسه آموزش عالی مربوطه و همچنين «اداره كل امور دانشجويان داخل» و «صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری»، و در صورت نداشتن مشكل نظام وظيفه (براي برادران) حق ثبت نام داشته و محدوديتی شامل آن‌ها در انتخاب رشته نمی‌شود. مشخص است اين دسته از داوطلبان می‌توانند تمامی تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصيلات خود به صورت يكجا انجام دهند.

🔷 دانشجويانی كه از معافيت تحصيلی استفاده می‌كنند، در اين مرحله از ثبت نام و انتخاب رشته لازم است که شرايط مندرج در مقررات وظيفه عمومی که در دفترچه ذکر شده را دارا باشند.

💎برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره سهمیه مناطق در کنکور روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.💎

سهمیه‌های مندرج در دفترچه پذیرش بدون کنکور سراسری

مانند دانشجویانی که از طریق شرکت در آزمون سراسری بخت خود را برای ورود به دانشگاه‌ها امتحان می‌کنند، امکان استفاده از انواع سهمیه در دفترچه بدون کنکور سراسری نیز وجود دارد. داوطلبان دقت داشته باشند که اگر کارت اعتباری شرکت در رشته‌های با آزمون را خریداری کرده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای استفاده از امکان دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی وجود ندارد.

سهمیه‌هایی که برای انتخاب رشته در دفترچه با آزمون وجود دارد، تقریبا همان‌هایی است که در دفترچه پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری هم وجود دارد. لیست سهمیه‌ها و نحوه و میزان تاثیر هر کدام با ذکر جزئیات در هر دو دفترچه ورودی مهر و بهمن قابل دسترسی است. برای تسهیل کسب اطلاعات توسط داوطلبان عزیز، لیست سهمیه‌های موثر در دفترچه بدون کنکور سراسری ۱۴۰۳ به اختصار شرح داده می‌شود.

✅ سهمیه مناطق – دسته‌بندی شده مطابق با دفترچه آزمون سراسری که سهمیه هر منطقه 1، 2 یا 3 است.

✅ سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا

✅ سهمیه مناطق محروم – به 500 نفر از داوطلبان بومی هر منطقه اعطا می‌شود. (مجموع داوطلبان با آزمون و سوابق تحصیلی)

✅ سهمیه داوطلبان شهرستان‌های جنوب استان کرمان، و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان

✅ سهمیه داوطلبان آزمون سراسری در مناطق درگیر بلایای طبیعی

✅ سهمیه داوطلبان شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان

✅ سهميه داوطلبان دچار سوختگی در حادثه آتش‌سوزی مدارس

سهمیه‌های مندرج در دفترچه پذیرش بدون کنکور سراسری

نحوه گزینش دانشجویان براساس دفترچه پذیرش بدون کنکور

پذيرش رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصيلی به روش متمركز خواهد بود. فقط معدل كتبی يا معدل كل داوطلبان واجد شرايط، با توجه به نوع ديپلم ملاک و مبنای پذيرش قرار مي‌گيرد.
از آنجا كه پذيرش داوطلبان صرفاً بر اساس سوابق تحصيلِ ایشان (معدل كتبی يا معدل كل ديپلم) انجام می‌شود، و نظر به اينكه دروس امتحانی داوطلبان دارای ديپلم با توجه به نوع ديپلم آنان (رياضی، تجربی، انسانی و …) متفاوت است، لذا چنانچه نوع ديپلم داوطلب با گروه تحصيلی كه داوطلب در آن شرکت می‌کند متفاوت باشد، درصد اعمال معدل متفاوت خواهد بود.

در خصوص میزان تغییرات نحوه احتساب معدل، برای سنجشِ داوطلبانی که نوع دیپلم آنان با گروه آموزشی که در آن داوطلب شده‌اند تفاوت دارد، پیشنهاد می‌شود جدول مربوط به ضریب معدل را در دفترچه پذیرش بدون کنکور سرارسی مطالعه نمایید. بدیهی است که در صورت ایجاد تغییرات در جدول ورودی بهمن سال جاری با جدول سال قبل یا جدول ورودی مهرماه، ملاک تغییرات در ضریب، بر اساس جدول ورودی بهمن‌ماه که به زودی منتشر خواهد شد انجام می‌شود.

در صورت مغایرت اطلاعات وارد شده در دفترچه با اطلاعات حقیقی داوطلب، از ادامه ثبت نام آنان جلوگیری به عمل می‌آید. مطالعه دفترچه بدون کنکور سراسری برای ثبت نام در این مدل پذیرش، بیش از هر اقدام دیگری ضروری است.

اخبار پیرامون دفترچه پذیرش بدون کنکور

🎉امتیازات دفترچه بدون آزمون سراسری

با وجود امکان ثبت نام در دفترچه بدون آزمون سراسری، داوطلبانی که فرصت ثبت نام در آزمون سراسری را از دست داده‌اند، می‌توانند با خرید کارت اعتباری انتخاب رشته و تکمیل دفترچه شانس دیگری برای ورود به دانشگاه برای خود ایجاد کنند.

داوطلبان عزیزی که در آزمون سراسری ثبت نام کرده اما به هر دلیلی نتوانسته‌اند سر جلسه کنکور حضور بهم رسانند، می‌توانند با تهیه دفترچه پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری و بدون نیاز به خرید کارت اعتباری جدید، در رشته‌های بدون آزمون انتخاب رشته کنند تا شانس ورود به دانشگاه را از دست ندهند.

دانشجویانی که که کارت اعتباری شرکت در آزمون سراسری را دریافت کرده و در جلسه کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، می‌توانند بدون نیاز به ثبت نام مجدد و خرید کارت اعتباری جدید، رشته‌های دفترچه پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری را نیز در دفترچه انتخاب رشته وارد کنند.

فرصتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال‌های اخیر در اختیار داوطلبان کنکور گذاشته است از این حیث با اهمیت است که شرکت و قبولی در کنکور سراسری بعنوان تنها راه ورود به دانشگاه‌های دولتی از میان رفته و داوطلبان عزیز شانسی به غیر از شرکت و قبولی در کنکور برای ورود به دانشگاه خواهند داشت. 

خلاصه مطلب

دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی منتشر شده است. هرساله با نزدیک شدن به شروع هر ترم تحصیلی، دفترچه بدون کنکور سراسری منتشر می‌شود که لیست رشته‌/محل‌های مورد پذیرش در آن وجود دارد. دفترچه پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری مربوط به ورودی ترم مهر در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان واجد شرایط توانستند در دانشگاه‌هایی که پذیرش شده‌اند ثبت نام کنند. دفترچه بدون کنکور سراسری مربوط به ترم بهمن نیز در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

داوطلبان با تهیه و مطالعه این دفترچه می‌توانند از میان کد/رشته‌های منتشر شده، برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه اقدام به انتخاب رشته نمایند. دفترچه ورودی مهر و دفترچه ورودی بهمن سال گذشته در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش و در متن بالا قرار داده شده است. به محض انتشار دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی مربوط به ترم بهمن سال تحصیلی جاری، این مطلب بروز خواهد شد.

💎برای دانلود مطالب این صفحه بصورت pdf کلیک کنید.💎

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دفترچه بدون کنکور سراسری مختص دانش‌آموزان استعداد درخشان است؟

خیر، تمامی داوطلبان می‌توانند از این طریق انتخاب رشته نمایند.

آیا اتباع غیر ایرانی می‌توانند دفترچه بدون آزمون اساس سوابق تحصیلی را تهیه کنند؟

بله، بر اساس شرایط ذکر شده در دفترچه بدون کنکور سراسری، اتباع غیر ایرانی قادر خواهند بود در بعضی از رشته‌/محل‌های اعلام شده انتخاب رشته نمایند.

آیا دفترچه مشابهی برای آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد؟

خیر، دفترچه پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری مختص مقطع کارشناسی است و گزینش داوطلبان براساس معدل کتبی و دیپلم آنان انجام می‌شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور