ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + دانلود pdf | ایران تحصیل

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد با فعال سازی سازمان سنجش و پرورش کشوری در دسترس داوطلبان قرار داده می شود که با فعال سازی  لینک دانلود این دفترچه داوطلبان می توانند از تمامی ضوابط و شرایط آزمون مطلع شوند. کنکور کارشناسی ارشد مانند سالیان گذشته توسط سازمان سنجش کشوری برگزار می گردد که دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد و متقاضیان باید آگاهی کامل از تمامی شرایط و ضوابط داشته باشند.

اطلاعات لازمه داوطلبان در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد قرار داده شده است و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای آگاهی بیشتر این دفترچه را دانلود نموده و به طور کامل و دقیق مطالعه کنند تا از تمامی بخش های آن مطلع شوند. با مطالعه دقیق و کامل دفترچه ثبت نام متقاضیان کمتر دچار اشتباه می شوند.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد راهنمای بسیار مناسبی برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد باشد که  تمامی اطلاعات و شرایط های دانشگاه های سراسری، نوبت دوم یا شبانه دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و غیره در دفترچه انتخاب رشته ثبت شده است. در این دفترچه بند و تبصره های مختلفی موجود است که شامل قوانین ثبت نام، بررسی رشته های امتحانی، نحوه ثبت نام در هر یک از دانشگاه ها، همچنین مدارک لازم برای ثبت نام که تمامی این موارد در دفترچه وجود دارد.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد هر ساله یک الی دو روز پس از اعلام نتاسج کنکور از طریق سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد.

امسال نیز دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد  در تاریخ 10 خرداد ماه 1403 دفترچه در سامانه قرار گرفت که متقاضیان می توانند آن را دانلود و مطالعه نمایند.

در ادامه لینک مستقیم دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مشاهده نمایید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد

دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

همان طور که در بالا به آن اشاره شد دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد از طرف سازمان سنجش بر روی سایت قرار داده می شود تا داوطلبان با مطالعه دقیق کامل این دفترچه از تمامی موارد آگاهی لازمه را کسب کنند. لینک دانلود دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد همزمان با ثبت نام برای کنکور کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش بارگذاری می شود که موجب می شود زمینه ای برای علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شود و اینک این لینک بر روی سایت وجود ندارد و داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان انتشار آن با ایران تحصیل همراه باشند.

 دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳   لینک دانلود

دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول تمامی اطلاعات مربوط به سهمیه و نحوه انتخاب رشته آورده شده است. در قسمت دوم اطلاعات مربوط به لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده وجود دارد. دفترچه معمولاً پس از اعلام نتایج اولیه روی سایت سنجش قرار می گیرد.

زمان دقیق بارگزاری دفترچه انتخاب رشته ارشد، به زمان برگزاری آزمون بستگی دارد. در سال گذشته از آنجایی که آزمون با کمی تاخیر برگزار شد، به همین دلیل دفترچه در اوایل شهریور روی سایت قرار گرفت.

 برای استخراج کدها از دفترچه داوطلبان باید از زمان دانلود دفترچه اطلاع داشته باشند.

داوطلبان با مطالعه کامل و آگاهی از ممنوعیت های ثبت نام و می توانند رشته مورد نظر خود را از بین  شش گروه رشته ای، علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی ، هنر، دامپزشکی انتخاب کنند. متقاضیان با پر کردن انتخاب رشته در دفترچه رشته های مورد علاقه خود را اعلام می کنند. دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نیز همزمان با آغاز ثبت نام بر روی سایت قرار داده می شود تا داوطلبان با مطالعه دقیق شروع به نام نویسی کنند. لازم به ذکر است که با پرداخت هزینه تعیین شده برای ثبت نام متقاضیان کد ۱۲ رقمی دریافت می کنند که در فرایند ثبت نام باید کد را وارد کنند و بعد از اتمام ثبت نام کد پیگیری ثبت نام دریافت می کنند که نشان دهنده اتمام فرایند ثبت نام می باشد.

 

 

  برای دریافت مشاوره انتخاب رشته ارشد کلیک کنید.

 

 

لیست رشته محل های دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

یکی از مهم ترین قسمت های دفترچه ارشد، لیست کد رشته ها است. برای هر رشته کدهای جداگانه ای در دفترچه آورده شده است که قابل تفکیک باشد. به علاوه اینکه هر مرکز دانشگاهی چند نفر پذیرش دارد و تعداد پذیرش در دوره های روزانه، شبانه و غیرانتفاعی و پیام نور و پردیس خودگردان چقدر است نیز در دفترچه آورده شده است.

برای انتخاب رشته باید تمامی کدهای مورد نظرتان را استخراج کرده و آن ها را در فرم اینترنتی خود درج نمایید. برای برخی رشته ها شرایط خاصی جهت پذیرش وجود دارد که توضیحات مربوط به آن ها نیز آورده شده است.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

جزئیات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳  شامل چندین بخش می باشد که شامل چنین مواردی است. دقت داشته باشید که در زمان انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه های سراسری از دانشگاه های آزاد جدا خواهند شد.

  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
  • سهمیه ها و تسهیلات
  • مقررات وظیفه عمومی
  • شرایط و ضوابط ثبت نام برای اتباع خارجی
  • مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد
  • نحوه تکمیل تقاضا نامه ثبت نام کنکور
  • جداول مربوط به رشته های امتحانی
  • امتحانات، انتخاب رشته و نحوه گزینش نهایی
  • جداول نام استان، نام و کد شهرستان محل اقامت
  • نمونه فرم پیش نویس تقاضا نامه ثبت نام
  • فرم مخصوص میانگین تعداد واحد های گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر   

قسمت های مختلف دفترچه شامل سه بخش اصلی می شود که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

توضیحات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در این فصل موارد زیر آورده شده است.

  • نحوه دریافت کارنامه اعلام نتایج
  • نحوه انتخاب رشته
  • توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد 
  • شیوه گزینش
  • بورسیه و معرفی رشته های دارای شرایط خاص
  • سهمیه های رزمندگان و ایثارگران
  • شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان
  • توضیحات مربوط به انتخاب رشته اینترنتی

جداول کد رشته محل ها دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در این بخش می توانید تمامی کد رشته ها را ملاحظه کنید.

✅  شرایط دانشگاه ها و فرم ها دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • ضوابط و مقررات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
  • فرم مخصوص معدل
  • فرم تاییدیه فارغ التحصیلان
  • پیش نویس فرم تقاضانامه انتخاب رشته الکترونیکی

جهت دریافت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد

مشاوره دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

همانطور که تمامی داوطلبان از این موضوع آگاه هستند که آزمون کارشناسی ارشد به صورت یکپارچه برگزار می گردد پس دفترچه مجزا برای دانشگاه های آزاد وجود ندارد. تمامی شرایط درج  شده برای ثبت نام شامل داوطلبان دانشگاه های آزاد نیز می باشد. بعد از اینکه دفترچه انتخاب رشته منتشر شد متقاضیان باید به مطالعه دقیق آن بپردازند و در صورت اینکه تمامی شرایط درج شده را داشتند وارد سازمان سنجش و پرورش برای ثبت نام شوند و در هنگام انتخاب رشته این دو دانشگاه از هم جدا می شوند.  برای ثبت نام در کنکور داوطلبان باید هزینه تعیین شده را پرداخت کنند. این هزینه را باید با کارت بانکی عضو شتاب از طریق اینترنت پرداخت کنند. با پرداخت هزینه داوطلبان سریال اعتباری خود را دریافت می کنند که با استفاده از آن می توانند اطلاعات خود را درج کنند. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از اشتباه داوطلبان فرم انتخاب رشته پیش نویس در دفترچه درج شده است. توصیه می شود قبل از این که داوطلبان فرم اصلی انتخاب رشته خود را پر کنند اول به طور پیش نویس این فرم را پر کرده تا دچار اشتباه نشوند. شما می توانید برای آگاهی از زمان انتشار دفترچه و فرم پیشنویس با ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

جهت دریافت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

برخی از شرایط احتصاصی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

  • متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد باید دارای مدارک کارشناسی و با کارشناسی ارشد و دکتری باشند.
  • دانشجویانی که ترم آخر کارشناسی را می گذرانند می توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند،  فقط کافیست تا پایان شهریور ماه سال جاری فارق التحصیل شوند.
  • آن دسته از دانشجویانی که خود در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل می باشند باید قبل از اتمام مهلت ثبت نام از دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل می باشند انصراف دهند تا بتوانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند.
  • داوطلبانی که جزو فارق التحصیلان گروه رشته های پزشکی می باشند باید تا قبل از ثبت نام وضیعت تعهد به خدمت تحصیلی آنها مشخص شود تا بتوانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند.
  • داوطلبانی که جزو گروه های دبیری می باشند باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بی قید و شرط وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه ممانعتی برای تحصیل ندارند دریافت کنند.

جهت ویرایش انتخاب رشته ارشد سراسری روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

سهمیه های مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳  درج می شود، جزئیات مهم درباره سهمیه ها می باشد که انواع سهمیه ها مانند سهمیه ایثارگران و رزمندگان و … وجود دارد. هر کدام درصدی در نتیجه کنکور سهمیم می باشند. معمولا تاثیر این سهمیه‌ها در دانشگاه های مختلف متفاوت است. شما برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد این موارد را دقت کنید که کارشناسان ایران تحصیل می توانند این موضوع را برای شما مشخص کنند. کافی است با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

شرایط نظام وظیفه که در دفترچه ثبت نام ۱۴۰۳  درج می شود

✔️ از جمله موارد مهم دیگری که در دفترچه ثبت نام ۱۴۰۳ درج می شود، شرایط نظام وظیفه می باشد. اطلاع از این قسمت دفترچه برای آقایان دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد.

✔️ آن دسته از متقاضیانی که جزو مشمولان غایب می باشند نمیتوانند ادامه تحصیل دهند و مجاز به تحصیل نیستند. برای این دسته از داوطلبان زمانی که در کنکور قبول شده باشند، برای آنها معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.

✔️ آن دسته از داوطلبانی که جزو دانشجویان اخراجی می باشند، تا زمانی که معافیت خدمت و با کارت پایان خدمت را دریافت نکرده باشند نمی توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

✔️ داوطلبانی که جزو افرادی می باشد که فارق التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دارند و اگر مشمول سربازی هستند مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمی باشند.

✔️ حداکثر سنوات مجاز تحصیل برای کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است.  

 

جهت ثبت نام مجدد انتخاب رشته ارشد آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

عوامل موثر بر انتخاب رشته کارشناسی ارشد 

از آنجایی که نوع رشته انتخابی شما در مقطع کارشناسی ارشد بر آینده شغلی و تحصیلی تان تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای انتخاب رشته حتماً از متخصصان کمک گرفته باشید.

در هنگام انتخاب رشته ارشد باید بدانید که آینده کاری شما متاثر از نوع رشته، نوع دانشگاه، بازار کار، شهر قبولی و امکان ادامه تحصیل در دکتری خواهد بود.

حتماً شما هم تجربه رویارویی با افرادی را داشته اید که رتبه چندان خوبی کسب نکرده اند، اما در یک دانشگاه خوب قبول شده اند. این موضوع بدین دلیل است که به جز رتبه عوامل دیگری نیز در انتخاب رشته افراد تاثیرگذار می باشد.

عوامل موثر بر انتخاب رشته کارشناسی ارشد 

اخبار پیرامون دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مهلتی دوباره برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و اطلاعیه های تاریخ ۸ و ۱۶ خرداد و با توجه به تقاضاهای مکرر داوطلبانی که در زمان مقرر موفق به انتخاب رشته نشده‌اند و برای مساعدت به آن ها، ترتیبی اتخاذ شد که این داوطلبان بتوانند از امروز شنبه ۱۰ تیرتا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ تیر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین بنا بر اعلام سازمان سنجش، برای داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده اند، امکان ویرایش کدرشته محل های انتخابی وجود ندارد.

حذف ۱۱۰۰ کد رشته کارشناسی ارشد از دفترچه کنکور

 معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود یک‌هزار و ۱۰۰ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد که هیچ شغلی برای آن وجود نداشت، از دفترچه کنکور حذف شد

 

خلاصه مطلب

همان طور که تمامی داوطلبان از این موضوع خبر دارند سازمان سنجش و آموزش کشوری مجری برگزاری این کنکور کارشناسی ارشد هستند. بر همین مبنا در زمان ثبت نام کنکور دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر روی همین سایت بارگذاری می شود. داوطلبان که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند در قدم اول باید در زمان انتشار دفترچه ثبت نام آن را دانلود کنند و به طور کامل و دقیق مطالعه کنند. زمان انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد همزمان با شروع ثبت نام برای کنکور این مقطع می باشد. با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام داوطلبان می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند و مدارک خواسته شده را برای ثبت نام بارگذاری کنند و اطلاعات کافی درباره مدارک خواسته شده داشته باشند تا تمامی آنها را برای ثبت نام آماده کنند و در دسترس باشد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر می باشید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود PDF مطلب کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری در روز چهارشنبه مورخ 10 خرداد 1403 منتشر شد.

 چگونه می توان نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ اقدام کرد؟

این دفترچه را می توان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و یا لینک موجود در همین مقاله دریافت نمود.

محتویات دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری شامل چه مواردی هستند؟

مندرجات این دفترچه را توضیحات، نحوه انتخاب رشته، جداول کد رشته محل ها، ضوابط پذیرش در دانشگاه ها و موسسات مختلف و... تشکیل می دهند.

 

 

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + دانلود pdf | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo هادی. گفت:

    سلام دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و آزاد یکی هستش؟ و اینکه میشه داخل هر دو شرکت کرد؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      خیر جدا هستند و هر کدام در سایت مربوطه بارگزاری میشود

    2. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      خیر سایت جداگانه دارد
      sanjesh.org و azmoon.org

  2. Avatar photo فاطمه. گفت:

    سلام دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را باید از کدام سایت بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      باتوجه به دانشگهی که مدنظر دارید از طریق سایت مرجع اقدام بفرمایید

    2. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      در سایت sanjesh.org

  3. Avatar photo قاسم گفت:

    سلام، برای کسب اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد کفایت می کند؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمامی شرایط عمومی و اختصاصی را بیان کرده است.

  4. Avatar photo ارسلان گفت:

    سلام، آیا سهمیه بندی ها در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ذکر شده است؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، بله، سهمیه بندی ها هم یکی از مواردی هستند که در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ذکر شده اند.

  5. Avatar photo قاسم گفت:

    سلام، در صورتی که قبل از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام به ثبت نام کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، تمامی اطلاعات برای انجام انتخاب رشته در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد درج شده و در صورت عدم مطالعه ممکن است برای انتخاب رشته با مشکل مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
تماس با مشاور