ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد + لینک استعلام سریع

دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشجویان دانشگاه آزاد پس از پایان تحصیلات خود برای انجام کارهایی مانند استخدام در شرکت های دولتی یا خصوصی و یا برای ادامه تحصیل به کشورهای خارج از کشور نیاز به داشتن ریز نمرات هستند. نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد در گذشته به صورت حضوری بود و اکنون کاملا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشیار صورت می گیرد. افراد فارغ التحصیل با مراجعه به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir می توانند اقدام به دریافت ریز نمرات  نمایند. در ادامه مقاله راهنمای دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت کامل و تصویری بیان خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که چنانچه موفق به دریافت ریز نمرات خود نشدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران مجرب ما راهنمای شما خواهند بود.

نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی

در سال های گذشته فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که نیاز به دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد داشتند باید به صورت حضوری به دانشگاه خود مراجعه کرده و درخواست ریز نمرات خود را می داند اما اکنون دانشگاه آزاد با راه اندازی سامانه آموزشیار این کار برای فارغ التحصیلان خود آسان تر کرده و تنها با مراجعه به این سامانه می توانند اقدام به دریافت ریز نمرات و مشاهده نمرات دانشگاه آزاد خود نمایند.

لازم به ذکر است نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشیار برای افرادی است که قصد پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور را دارند و نیاز به ترجمه ریز نمرات خود را دارند و دیگر افراد فارغ التحصیل بر اساس اطلاعیه های اعلام شده از سوی وزارت علوم می توانند همچنان از طریق مراجعه حضوری نیز اقدام نمایند.

📎 درخواست ریز نمرات از دانشگاه آزاد لینک  استعلام سریع

راهنمای تصویری دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد

افرادی که قصد دریافت ریز نمرات  برای ترجمه رسمی و ارسال به دانشگاه های خارج از کشور را دارند باید مراحل زیر را طی نمایند.

ابتدا وارد سامانه آموزشیار به نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir شوید.

پس از ورود به سامانه بر روی گزینه دانشجو کلیک نمایید

ورود به سامانه آموزشیار برای دریافت نمرات آزاد

پس از انتخاب گزینه دانشجو، چند گزینه برای شما نمایش داده می شود که باید مطابق با فرآیند مورد نظر خود یکی از آن ها را انتخاب نماید.

گزینه ریز نمرات مطابق با فرآیند مورد نظر

بعد از انتخاب فرآیند مربوطه باید  تیک مربوط به عبارت موارد فوق را مطالعه کردم و پذیرفتم را زده و سپس گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم را پس از مطالعه دقیق متن بزنید. این مرحله از کار به صورت دو مرحله ای تکرار می شود.

راهنمای دریافت ریز نمرات آزاد

در مرحله بعد باید اطلاعات خواسته شده مانند نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کرده و سپس دکمه ورود به سیستم را کلیک نمایید.

نحوه دریافت ریز نمرات

سپس رمز یکبار مصرف برای شما به شماره آی گپ ارسال خواهد شد که باید آن را در کادر مربوطه وارد نمایید. در صورتی که این برنامه را بر روی گوشی خود نصب ندارید می توانند از طریق لینک موجود در صفحه اقدام به نصب آن نموده و سپس رمز یک بار مصرف دریافت شده را وارد نمایید.

در مرحله بعد باید بر روی گزینه درخواست مجوز در منوی سمت راست کلیک کرده و از منوی کشوی باز شده گزینه ارسال / پیگیری درخواست را کلیک نمایید. پس از انتخاب این گزینه شما باید گزینه ریز نمرات دانش آموختگان را انتخاب نمایید و در نهایت کلید ثبت را کلیک نمایید.

ریز نمرات دانش آموختگان

راهنمای دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد در این قسمت به پایان رسید اما این درخواست ریز نمرات همراه با هزینه هایی می باشد که باید از طریق کارت های بانکی عضو شتاب و رمز دوم بانکی ابتدا هزینه های لازم را وارد کرده و در نهایت ثبت درخواست را نهایی نمایید.

 برای اطلاع  از نحوه ثبت نام در آموزشیار بر روی لینک کلیک نمایید.

نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت حضوری

فرد فارغ التحصیل دانشگاه آزاد پس از اتمام تحصیلات خود برای استخدام در مراکز دولتی و یا برخی از مراکز خصوصی نیاز به دریافت ریز نمرات خود دارد. این افراد باید مراحل زیر را طی نمایند :

ابتدا باید دانشنامه تحصیلی خود را دریافت نمایند.

سپس به دانشگاه محل تحصیل خود به صورت حضوری مراجعه کرده و درخواست دریافت ریز نمرات خود را ثبت نمایید.

در مرحله بعد باید هزینه دریافت ریز نمرات و هزینه های مربوط به تسویه حساب خود را انجام داده و ریز نمرات خود را دریافت نماید.

اگر فرد فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد برای پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور قصد دریافت ریز نمرات به صورت حضوری داشته باشد باید پس از دریافت ریز نمرات خود، مدارک و ریز نمرات توسط دارالترجمه های معتبر ترجمه گردد.

نکته: مدت انجام ترجمه ربز نمرات، بستگی به نوع زبان دارد به طور مثال برای زبان انگلیسی در حدود 3 روز و آلمانی ممکن است تا چندین هفته زمان ببرد. برای اطلاع دقیق از زمان ترجمه ریز نمرات و تحویل آن می توانید با مشاورین ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایند.

مدت زمان دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد

افراد داوطلب دریافت ریز نمرات  به دو صورت اینترنتی از طریق سامانه آموزشیار و یا از طریق مراجعه حضوری باید مدت زمانی را در انتظار دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد بمانند.

در روش نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار با توجه به محل زندگی افراد و دانشگاه متفاوت است و 2 الی 3 روز کاری زمان می برد تا پست آن را به فرد تحویل دهد.

اما در نحوه دریافت ریز نمرات به صورت حضوری نیازمند صرف زمان بیشتری می باشد و مدت زمان آن متغیر است.

 

مدت زمان دریافت ریز نمرات

مدارک لازم برای دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد

برای دریافت ریز نمرات  به صورت حضوری مدارکی مورد نیاز است که فرد در زمان درخواست ریز نمرات باید آن ها را ارائه نماید. این مدارک شامل:

اصل و تصویر دانشنامه

اصل کارت ملی هوشمند به همراه تصویر آن

فیش بانکی که برای درخواست ریز نمرات پرداخت شده است.

مدارک نام برده شده تنها برای مراجعه حضوری می باشد و اگر فرد از طریق سامانه آموزشیار اقدام به درخواست ریز نمرات بنماید نیازی به مدارک ذکر شده نمی باشد.

هزینه ترجمه ریز نمرات از دانشگاه آزاد

ترجمه مدارک و ریز نمرات از دانشگاه آزاد هر ساله از طریق اداره مترجمان رسمی به نشانی اینترنتی 000 مشخص میشود.

تعرفه های هزینه های ترجمه ریز نمرات انگلیسی و سایر زبان ها به صورت زیر است:

☑️ ریزنمرات دانشگاه (هر ترم) انگلیسی ۱۸۰،۰۰۰ ریال
☑️ غیر انگلیسی ۲۲۰،۰۰۰ ریال

این هزینه ها مطابق با هر سال تغییر کرده و در سامانه اداره مترجمان رسمی می توانید به روز ترین قیمت ها را مشاهده نمایید.

 برای اطلاع از ثبت نام ورودی‌های جدید دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

نکات نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد از طریق آموزشیار

زمان دریافت ریز نمرات از سامانه آموزشیار باید نکاتی را مد نظر قرار دهید . برخی از مهمترین نکات به شرح زیر است:

🎓 صدور گواهی نامه و دانشنامه و همچنین ریز نمرات تنها پس از پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی امکان پذیر است
🎓 اگر فرد متقاضی ریز نمرات خود را به صورت ترجمه نیاز داشته باشد باید هزینه آن را در سامانه پرداخت نماید
🎓 ریز نمرات ترجمه شده توسط سازمان مرکزی تایید می شود و سپس برای فرد صادر می گردد.
🎓 برای درخواست صدور ریز نمرات قابل ترجمه باید از طریق تیکت و یا تماس تلفنی اعلام گردد.

 

اخبار راهنمای ریز نمرات  دانشگاه آزاد

افزایش ۵ برابری هزینه ترجمه ریز نمرات فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد

پس از اینکه ابلاغیه جدید سازمان امور دانشجویان مبنی بر افزایش هزینه آزادسازی مدرک برای دانشگاه‌های دولتی منتشر شد، ظاهرا دانشگاه آزاد اسلامی نیز هزینه ترجمه ریز نمرات خود را افزایش داده است.

برای مهاجرت چه مدارکی باید ترجمه شود؟

در واقع ترجمه رسمی روی سربرگ مترجمانی که از طرف قوه قضاییه تایید شده‌اند ثبت شده است و بعد از آن امضا و مهر می‌شوند. حتی گاهی اوقات ممکن است  ترجمه رسمی شما نیاز به تایید وزارت امور خارجه ایران و دادگستری داشته باشد.

 برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد برای تمامی فارغ التحصیلین که قصد کار در مراکز دولتی و یا خصوصی دارند و یا اینکه قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند الزامی می باشد. افراد با مراجعه به سامانه آموزشیار می توانند ریز نمرات خود را دریافت نمایند و یا باید به صورت حضوری در دانشگاه محل تحصیل مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نماید. ما در این مقاله راهنمای دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت کامل و تصویری شرح دادیم. پس از مطالعه  مقاله، چنانچه در رابطه با آموزش تصویری نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد دچار سوال و یا ابهامی شدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران با تجربه ما راهنمای شما خواهند بود. هم چنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در اولین فرصت از سوی مشاوران ما پاسخ داده خواهند شد.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد برای پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور به چه صورت است؟

این فرآیند علاوه بر مراجعه حضوری به دانشگاه،از طربق سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir نیز ممکن می باشد.

 مدت زمان دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی چقدر است؟

با توجه به شهر و دانشگاه، انجام این فرآیند دو الی سه روز زمان می برد که البته این بازه با توجه به شرایط خاص متغیر خواهد بود.

چه مدارکی برای دریافت ریز نمرات دانشگاه آزاد به صورت حضوری لازم است؟

مدارک لازم برای انجام این امر شامل اصل و تصویر دانشنامه، تصویر کارت ملی و ... می باشد و برای دریافت به صورت اینترنتی این مدارک مورد نیاز نیست.

نظرات

56 دیدگاه دربارهٔ «دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد + لینک استعلام سریع»

  1. Avatar photo بهنام گفت:

    سلام برای ریز نمرات نوشتید باید در تیکت هم وارد بشیم و اونجا درخواست بدیم . من با یوزرنیم و پسورد ( شماره دانشجویی و کد ملی ) نمی توانم وارد شوم ایا راه حل دیکری هست ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      به دانشگاه مربوطه حضوری مراجعه نمایید

  2. Avatar photo لیلی گفت:

    باسلام. من در خارج از ایران هستم. از اینجا نمیتوانم وارد سامانه بشوم و درخواست ریز نمراتم رو بدهم. مادرم حضوری رفتن دانشگاه و انجا گفتن فقط از طریق سایت باید اقدام کرد . آیا جایی هست که اطلاعات را بدهم برایم درخواست کنند چون مادرم به کارهای اینترنتی وارد نیستن و کسی رو هم ندارم کمک کنه. ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما از طریق سایت اموزشیار درخواست دهید

  3. Avatar photo بهار گفت:

    سلام
    براي من اين ارور رو ميده
    دليلش چيه
    دانشجوی گرامی، مجاز به ثبت صدور گواهی ریز نمرات قابل ترجمه دانش آموختگان- ارسال توسط پست به آدرس دانشجو در نیمسال 3941 نمي باشيد.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      حضوری باید تشریف ببرید واحد دانشگاهی مربوطه

  4. Avatar photo رحیم بخشی گفت:

    با سلام و ارادت
    من سه ماه پیش از طریق سامانه آموزشیار درخواست ریز نمرات کارشناسی دادم و هزینه آنرا نیز پرداخت کردم . توی بررسی توسط کارشناس مربوطه ، اعلام داشته اند که تصویر دانشنامه بارگذاری نشده است . برای همین ریز نمراتم صادر نشده . راهنمایی بفرمایید که من تصویر دانشنامه رو کجا بایستی بارگذاری کنم؟ با سپاس

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز در زمان درخواست یه کادر مخصوص بارگزاری هر موردی وجود دارد.

  5. Avatar photo کاوه گفت:

    سلام وقت بخیر من برای ریز نمرات از طریق آموزشیار اقدام کردم بعد از این که به دانشگاه مراجعه کردم کپی ریز نمرات قابل ترجمه رو بهم دادن یعنی انگار به سایت آپلود شده بود و اونا کپی گرفتن آیا در روند ترجمه برا من مشکل میشه ؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز خیر مشکلی ندارد.

  6. Avatar photo نگین گفت:

    سلام، شما فرمودین دو سه روز ولی من بیست آبان درخواست دادم و هنوز به دستم نرسیده، تماسی هم نگرفتن پیامی هم ندادن. طبیعیه؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر به دانشگاه مراجعه کنید

  7. Avatar photo بی نام گفت:

    من یک ماهه برای ریز نمرات قابل ترجمه ارسال پست به آدرس دانشجودرخواست دادم ولی برام نفرستادن، از کجا باید پیگیری کنم؟ دانشگاهم میگه دست ما نیست

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بر اساس ورودی خود از سامانه ی اموزشیار و یا ساختمان مرکزی دانشگاه ازاد می توانید اقدام کنید

      1. Avatar photo صفری گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        به چه آدرسی باید مراجعه کنم؟
        در سامانه آموزشیار مراجعه کردم. درخواستم هست ولی اقدامی نشده

        1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

          سلام وقت بخیر
          حضورا به کارشناس آموزش رشته مراجعه فرمایید

  8. Avatar photo حسن گفت:

    با سلام بنده در سال 1372 در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شدم ایا امکان دریافت ریز نمرات بصورت اینترنتی را دارن ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به آموزش دانشکده مراجعه بفرمایید.

  9. Avatar photo سودابه محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سال ۹۴ مدرک کارشناسی ناپیوسته رو از دانشگاه آزاد پرند گرفتم و ۲سال هم غیرانتفاعی برای کاردانی خوندم الان برای کارشناسی پیوسته رشته روانشناسی تو دانشگاه آزاد احتیاج به ریز نمرات دارم برای معادل سازی دروس عمومی باید حضوری برم دانشگاه چون یکیش غیر انتفاعی هست یکیش آزاد از طریق سامانه آموزشیار چطور میتونم انجام بدم با توجه به این که نام کاربری ندارم و ۱۰ سال تقریبا گذشته ویا از طریق سامانه سجاد انجام بدم برای غیر انتفاعی زیر نمرات رو بهم میدن

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید به همون واحدای دانشگاهتان مراجعه کنید تا ریز نمرات را بگیرید.

  10. Avatar photo غزاله گفت:

    سلام روزتون به خیر من هر دو مقطع ارشد و لیسانس دانشگاه آزاد بودم واحد های متفاوت الان برای مقطع لیسانس چطور در خواست ریز نمرات بدم ؟( مقطع ارشد چون فعلا مدرک موقت دارم امکان پذیر نیست )

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید حضوری مراجعه داشته باشید به دانشگاه برای دریافت ریزنمران

  11. Avatar photo Zohreh گفت:

    با سلام اصلا مراحل این جوری نیست کد برام ارسال نکرد در آیگپ هر چی پشتیبانی پیام میدم پاسخگو نیستن من ریز نمرات برای ثبت نام ارشد لازم دارم لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      حضوری تشریف ببرید ستاد مرکزی دانشگاه آزاد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)