ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 + pdf | ءsanjesh

دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان و نحوه دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که علاقه مند به ثبت‌نام و ورود به رشته‌های کارشناسی ناپیوسته هستند، می‌توانند در مهلت‌های مقرر شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org به طور همزمان برای نام نویسی و انتخاب رشته اقدام نمایند. این متقاضیان می‌بایست ابتدا با کلیک بر روی لینک دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی، شرایط و ضوابط درج شده پذیرش و نام نویسی را مطالعه کرده و سپس فرم انتخاب رشته را در سامانه تکمیل نمایند.

نام نویسی رشته های با کنکور و بدون کنکور این دوره از 28 خرداد ماه شروع می شود و تا تاریخ 4 تیر ماه ادامه خواهد داشت. دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ نیز در 28 خرداد منتشر می شود. چنانچه در مورد موقعیت تحصیلی، ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های مختلف، میزان شهریه، و تکنیک‌های قبولی در انتخاب رشته نیازمند با هر گونه سوالی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

ضرورت دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 

ورود به رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته از دو طریق با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد. در این میان، زمان ثبت‌نام  در هر دو شیوه یکسان می‌باشد و شرایط نیز در یک دفترچه راهنما درج شده است. از این رو، تمامی داوطلبان علاقه مند به ورود به کارشناسی ناپیوسته می‌بایست ابتدا برای دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی اقدام کرده و متناسب با شرایطی که در آن ذکر شده به انجام فرایندهای لازم بپردازند.

از آنجا که در این دفترچه علاوه بر تمامی نکات لازم برای نام نویسی، لیست رشته‌های کاردانی به کارشناسی نیز ذکر شده است، بهتر است که متقاضیان ابتدا رشته‌ها را شناسایی کرده و بر اساس شرایط خود اولویت‌های قرار داده شده در فرم انتخاب رشته را به ترتیب پر کنند.

جهت آشنایی با لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی وارد لینک شوید.

ضرورت دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 

زمان دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

همانند روال هر ساله، مهلت انتشار دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی و تکمیل فرایند ثبت‌نام آن یکسان می‌باشد. بدین ترتیب، داوطلبان بایستی پس از بارگذاری و مطالعه دقیق دفترچه در صورت داشتن شرایط لازم برای انتخاب رشته اقدام کنند.

در سال جاری نیز سازمان سنجش اعلام کرد که علاقه مندان می‌توانند از تاریخ 28 خرداد، دفترچه راهنما را دانلود کرده و اطلاعات خواسته شده به همراه رشته‌های مورد نظر خود را در فرم قرار داده شده در سامانه درج نمایند. ضمناً نام نویسی و انتخاب رشته داوطلبان رشته‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز در همین بازه زمانی بوده و می‌توانند ابتدا فرم پیش نویس قید شده در پایان دفترچه را تکمیل کنند تا در هنگام وارد کردن در سامانه دچار مشکل نشوند.

برای آشنایی با ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

نحوه دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش امکانپذیر می‌باشد. از این رو متقاضیان می‌توانند پس از ورود به صفحه اصلی سایت sanjesh.org و کلیک بر روی منوی کاردانی به کارشناسی، لینک فعال اطلاعیه انتشار دفترچه را انتخاب نمایند.

همچنین می‌توانید لینک دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی را از سایت ایران تحصیل دریافت نموده و ابهامات احتمالی خود را در مورد هر کدام از زمینه‌ها و مراحل نام نویسی مطرح فرمایید. نکته دیگر آنکه دانلود دفترچه به صورت رایگان می‌باشد، اما برای ثبت‌نام لازم است که هزینه‌ای جهت خرید کارت اعتباری واریز شود. در ادامه لینک دانلود میستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ارائه شده است.

برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 کلیک کنید. 

نحوه دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

مفاد دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 

به طور کلی دفترچه انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی سراسری شامل دو  بخش اساسی می‌باشد. بخش اول به جزئیات ثبت‌نام و تمامی مراحل مربوط به آن اختصاص دارد. در این بخش مواردی همچون تاریخ فرایند نام‌نویسی، شرایط عمومی و اختصاصی، شیوه شرکت دانشجویان انصرافی، وضعیت نظام وظیفه، هزینه و مدارک لازم برای ثبت‌نام، اقدامات عملی برای انجام آن و  نحوه تکمیل فرم قید شده است.

بخش دوم نیز به ترتیب، ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران، قوانین پذیرش دانشگاه آزاد، فرهنگیان شاغل، روال  گزینش دانشجو، مواد امتحانی و ضرایب دروس  معرفی رشته‌های با آزمون و بدون آزمون همه گروه‌های تحصیلی را توضیح می‌دهد. در ادامه  مندرجات برخی از این بخش‌ها را ذکر می‌کنیم.

برای دریافت دفترچه کاردانی ناپیوسته بدون آزمون آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

اصلاحیه دفترچه ثبت‌نام کنکور کاردانی به کارشناسی

سازمان سنجش هر از گاهی بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ، اطلاعیه ایی را مبنی بر اصلاحیه و اعلام تغییر در این دفترچه منتشر می‌کند. بر این اساس، در دفترچه جدید یک سری رشته‌های جدید اضافه می‌شود که لازم است متقاضیان با مطالعه آن‌ها و در صورت تمایل نسبت به ویرایش انتخابات خود اقدام نماید.

در آزمون سال جاری اطلاعیه مذکور در تاریخ 12 و 16 مرداد بر روی سایت قرار گرفته است. همه داوطلبان اعم از رشته‌های با کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی که قبلاً در مهلت‌های تعیین شده نام نویسی کرده‌اند، می‌توانند از تاریخ 19 لغایت 22 مرداد ماه اطلاعات خود را مشاهده و اصلاح کنند. لازم به ذکر است که برای دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی بایستی کد رهگیری را که پس از تکمیل ثبت‌نام دریافت کرده‌اید را درج نمایید.

نکته مهم آن است که اگر متقاضیان رشته‌های بدون آزمون، در زمان‌های مقرر شده یعنی 23 خرداد تا 4 تیر موفق به نام نویسی نشده‌اند، مجاز خواهند بود تا در این مرحله ثبت‌نام را انجام دهند. برای این امر نیز ورود به سایت سازمان سنجش . مطالعه دفترچه راهنما ضروری می‌باشد.

به منظور آشنایی با زمان ثبت‌نام کنکور کاردانی به کارشناسی بر لینک کلیک کنید. 

اصلاحیه دفترچه ثبت‌نام کنکور کاردانی به کارشناسی

شرایط دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی

  • برخورداری از مدرک کاردانی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي باشد. دانشجویانی که در تحصیل در دوره کاردانی می‌باشد اگر مدرک خود را نهایت هم تا ۳۱ شهریور سال جاری دریافت نمایند مجاز خواهند بود تا از میان  رشته محل‌های  ترم اول اول و دوم انتخاب کنند. اما چنانچه این افراد  پس از پایان شهریور تا  تاریخ فارغ التحصیل شوند تنها می‌توانند رشته محلهای نیمسال دوم را انتخاب نمایند.
  • علاقه مندان به شرکت در رشته‌های گروه علوم پزشکی در صورت پذیرش می‌بایست بعد از فارغ‌التحصیلی بر حسب نوع سهمیه قبولی تعهدات قانون خود را انجام دهند.
  •  دارندگان کاردانی گروه پزشکی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته مشمول سهمیه ۳۰ درصد و ۷۰ درصد نمی‌باشند، آن رشته انتخاب شده توسط آنها در فهرست  رشته‌های قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان باشد.
  • افراد دارای مدرک کاردانی که معدل آنها پایین‌تر 14  است،  در رشته مرتبط خود در منطقه کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شوند  ملزم به صبر کردن واحد جبرانی نیست.
  • آن دسته از داوطلبان کنکور در در مقطع کارشناسی پیوسته گروه‌های پزشکی فارغ  التحصیل شده و از کاردانی  برخوردار هستند مجاز به انتخاب  رشته‌های گروه پزشکی مرتبط با مدرک خود هستند.
  • افرادی که  مدرک  بالاتر از کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته را دارند نمی‌توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نام نویسی و شرکت نمایند.

اطلاعیه

به منظور اطلاع از نحوه دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی از سراسر کشور از طریق شماره 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید. 

برای کسب اطلاع در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی  روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم برای نام نویسی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

یکی دیگر از مواردی که دفترچه انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی در اختیار متقاضیان قرار داده است، مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام است. این موارد به شرح زیر می‌باشند.

  • کارت ملی و شناسنامه
  • خرید کارت اعتباری و دریافت سریال
  • وارد کردن کد و نام مجموعه ثبت‌نامی
  • وارد کردن معدل دوره کاردانی
  • وارد کردن کد رشته تحصیلی مربوطه مقطع کاردانی و کد موسسه دریافت مدرک
  • وارد کردن کد پیگیری سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  • وارد کردن کد 13 رقمی برای داوطلبان غیر ایرانی
  • وارد کردن کد پستی محل سکونت، کد و عنوان شهرستام جهت تعیین حوزه امتحانی

برای کسب اطلاعات بیشتر از دفترچه کنکور کاردانی به کارشناسی وارد شوید. 

مدارک لازم برای نام نویسی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

شرایط قبولی در کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

ثبت‌نام و انتخاب رشته دانشگاه د در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز همزمان با دانشگاه‌های سراسری صورت می‌گیرد. بنابراین با دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی  می‌توان به قوانین  و اقتصاد پذیرش دانشگاه دست یافت. مهم‌ترین این شرایط به شرح زیر می‌باشند:

  • داوطلبان باید جهت انتخاب کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد به جداول موجود در دفترچه راهنما دقت کنند.
  •  در صورت انتخاب رشته‌های دامپزشکی بایستی قانون تناسب رشته تحصیلی مقطع کاردانی با رشته‌های کاردانی مجاز رعایت گردد.
  • برای شرکت در رشته‌های گروه علوم پزشکی با آزمون دانشگاه آزاد لازم  است که داوطلب به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور و مجموعه تحصیلی کاردانی مرتبط را برگزیند.
  • متقاضیان ورود کارشناسی ناپیوسته می‌بایست مطابق با زمان بندی که بعداً در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر می‌شود به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرایند نام نویسی و انتخاب رشته را انجام دهند.
  •  آزمون سازمان سنجش آموزش کشور الزامی است.
  •  افرادی که علاقه مند به پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد هستند باید دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته این دانشگاه را مطالعه کرده و در سامانه انتخاب رشته کنند.

برای آشنایی با هزینه انصراف از دانشگاه آزاد کاردانی، کارشناسی و ارشد وارد لینک شوید.

بنر انتخاب رشته

جدیدترین اخبار انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403

زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403

تاریخ اسم نویسی و سامانه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی آزاد با دانشگاه دولتی فرق دارد. تاریخ ثبت‌نام و همچنین شروع فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش به آدرس azmoon.org اعلام می‌شود. در حال حاضر تاریخ انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی 1403 اعلام نشده است.

تاریخ برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی 1403

دانشجویان ترم آخر دوره کاردانی پیوسته و دوره کاردانی ناپیوسته که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته می‌باشند، می‌توانند با شرکت کردن در کنکور کاردانی به کارشناسی و اخذ پذیرش در کد رشته محل‌های ارائه شده، برای ادامه تحصیل در این دوره اقدام کنند. آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ در 3 شهریور ماه 1403 و آزمون کاردانی به کارشناسی 1403 در تاریخ 6 شهریور ماه 1403 برگزار می‌گردد. 

برای آگاهی از زمان صدور کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی بر روی لینک کلیک کنید. 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا علاوه بر اعلام زمان و نحوه دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی، نکاتی را در مورد مفاد و شرایط مهم بیان کنیم. در دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی، معمولاً رشته‌ها و همچنین شرایط پذیرش دانشگاه‌ها ارائه شده است و همین امر کمک می‌کند تا داوطلبان گزینش رشته موفق‌تری داشته باشند. 

اگر شما نیز قصد دارید یک انتخاب رشته موفق داشته و همه اطلاعات لازم جهت پذیرش در دانشگاه‌های مختلف را دریافت کنید، می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید. برای این منظور کافی است که در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 از طریق شماره 9099075307 با ما تماس بگیرید. 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی چه زمانی منتشر می شود؟

در سال جاری نیز سازمان سنجش اعلام کرد که علاقه مندان می توانند از تاریخ 28 خرداد، دفترچه راهنما را دانلود کنند.

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی چه بخش هایی دارد؟

در این مقاله می توانید با مهمترین بخش های دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی آشنا شوید.

برای دریافت دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی به کجا باید مراجعه کرد؟

داوطلبان لازم است برای این منظور به سایت سازمان سازمان سنجش مراجعه فرمایند.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1403 + pdf | ءsanjesh»

  1. Avatar photo دیبا گفت:

    هرکار کردم نتونستم دفترچه انتخاب رشته کنکور رو دانلود کنم. وقتی اومد میشه شما هم بزارید رو سایتتون؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      هنوز دفترچه ها اعلام نشده هر زمان که اعلام شد داخل سایت بارگزاری انجام میشود

  2. Avatar photo حنانه گفت:

    سلام امکان دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری رو ندارم متاسفانه این دفترچه ها مثل قدیم چاپ نمیشن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      هنوز دفترچه ها اعلام نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی

    رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ + دانشگاه ها | ایران تحصیل

    لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که قصد نام نویسی در رشته های آزمون کارشناسی ناپیوسته سراسری سال جاری را دارند، می توانند پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه شرایط درج شده...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

    زمان و نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ مشخص شد. داوطلبانی که در زمان اولیه نام نویسی، فرم تقاضانامه را تکمیل و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، در صورت نیاز به اصلاح یا تغییر مورد یا موارد...
  • منابع کنکور کاردانی به کارشناسی 

    منابع کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

    آیا از لیست منابع کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳ آگاهی دارید؟ متقاضیانی که قصد شرکت در رشته های با آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته را دارند، بایستی علاوه بر اطلاع از مفاد و ضرایب امتحانی آزمون کاردانی به کارشناسی، از...
  • ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

      سامانه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳   ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۳ آغاز شد ، با توجه به تغییرات بوجود آمده در زمان بندی آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور به دلیل شیوع ویروس...
تماس با مشاور