ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ + اعتبار، شهریه و مزایا

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۲
دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیام نور یا غیر انتفاعی؟ کدام دانشگاه برای شما مناسب تر است؟ تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در میان دانشگاه‌های مختلف سراسری و آزاد، امروزه شاید انتخاب برای داوطلبان کمی مشکل باشد. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب قصد داریم به سوال شما در رابطه با این که دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ پاسخ دهیم. دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی هر دو زیر نظر ورزات علوم هستند. اما هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند که می‌تواند در مقایسه با اعتبار دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی تاثیر گذار باشد. از طرفی با قیاس شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی، متوجه تغییرات بسیار بیشتری نیز خواهید شد. بنابراین برای این که در مورد مقایسه اعتبار مدرک و شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اعتبار دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟

اعتبار دانشگاه یکی از مواردی است که برای بسیاری از دانشجویان در انتخاب نوع دانشگاه مهم است. به همین خاطر در این بخش قصد داریم به یکی از سوال‌های مهم داوطلبان کنکور یعنی اعتبار دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟، پاسخ دهیم. در یک جمله، دانشگاه‌های روزانه بدون شهریه پرداز از اعتبار بیشتری نسبت به پیام نور و غیرانتفاعی برخوردار هستند. چرا که اعتبار یک دانشگاه را اساتید، دانشجویان، افتخارات دانشکده و…تعیین می‌کنند.

به این ترتیب ممکن است در برخی شعبه‌ها، اعتبار دانشگاه پیام نور بیشتر باشد و در برخی موارد اعتبار دانشگاه غیر انتفاعی. از طرفی اعتبار موضوعی است که همیشه ثابت نمی‌ماند؛ زیرا اساتید و دانشجویان در این دو دانشگاه مدام در حال تغییر و تحول هستند. پس برای پاسخ به این سوال باید شعبه‌های مد نظر خود را مطرح نمایید تا پاسخ دقیق‌تری به شما داده شود. اگر اعتبار برای شما مهم است، برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

لیست رتبه بندی دانشگاه‌های غیر انتفاعی را با می‌توانید با کلیک روی  لینک مربوطه ببینید.

تحصیل در خارج از کشور با مدرک پیام نور یا غیر انتفاعی

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید و نمی‌دانید دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی؟ در ادامه همراه ما باشید. امروزه دانشجویان بسیاری از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند اما شاید در این مورد دغدغه داشته باشند که آیا مدرک من برای مهاجرت مورد قبول واقع خواهد شد یا خیر؟ خبر خوب این است که بسیای از دانشگاه‌های خارج از کشور مدارک دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی را قبول دارند؛ اما این که مدرک دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟

تحصیل در خارج از کشور با مدرک پیام نور یا غیر انتفاعی

باید بگوییم بستگی به معدل، تعداد مقالات شما، مدرک زبان و دیگر امتیازهایی دارد که تاثیر به سزایی خواهد داشت. به طور مثال بسیاری از کشورهای اروپایی مدرک دانشگاه پیام نور را به عنوان مدرکی کاملا معتبر قبول دارند؛ اما برخی دیگر مدرک این مرکز را قبول ندارند، مانند برزیل و ترکیه. پس بستگی به کشور مورد نظر و دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، نیز خواهد داشت.

آزمون سراسری دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی هر سال یک مرتبه برگزار می‌شود. اما برای پذیرش بدون کنکور که در نیمسال اول و نیمسال دوم در نظر گرفته شده است، متقاضیان باید سوابق تحصیلی خود را در سایت دانشگاه بارگذاری کنند. چنانچه داوطلب در رشته انتخابی قبول شود، بایستی برای اسم نویسی نهایی به آموزش دانشکده مراجعه نماید.

شهریه دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی

برای بسیاری از دانشجویان میزان شهریه نیز بسیار مهم است. در سال‌های گذشته شهریه دانشگاه پیام نور تفاوت فاحشی با دانشگاه غیرانتفاعی داشت. اما امروز بعد از مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی متوجه خواهید شد که تفاوت چندانی وجود ندارد. البته به صورت کلی شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کمی بیشتر خواهد بود، اما نه مانند سال‌های گذشته که تفاوت بسیار زیادی در این زمینه مشاهده می‌شد. پس اینکه از لحاظ شهریه دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ باید به شما بگوییم تقریبا شهریه یکسان است، اما اگر برای شما هزینه اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم دانشگاه پیام نور را انتخاب نمایید.

شرایط قبولی دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی

یکی از سوالات پر تکرار کاربران، شرایط قبولی دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی؟ است. اکثر افراد نمی‌دانند که برای تعیین رشته و انتخاب دانشگاه‌های سراسری شهریه پرداز، پیام نور گزینه مناسب‌تری است یا غیر انتفاعی. در واقع در هر دو دانشگاه، قبولی دانشجویان بر اساس کنکور سراسری و یا بدون کنکور است که همین مورد باعث شده شرایط برای داوطلبان راحت شود.

شرایط قبولی دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی

اما نکته حائز اهمیتی که فرد بایستی به آن توجه داشته باشد، این است که تنوع رشته‌های با کنکور بیشتر از رشته‌های بدون کنکور است. بنابراین اگر فردی می‌خواهد به عنوان مثال در رشته برنامه نویسی تحصیل کند، باید از قبل مطمئن شود که آیا این رشته  بدون کنکور هم به داوطلبان ارائه می‌شود یا خیر. 

بهترین رشته‌های دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی

تفاوت چندانی بین رشته‌های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی وجود ندارد. اما در برخی مواقع لیست رشته تحصیلی دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی دارای فرق‌هایی است. بنابراین در لیست زیر به برخی از رشته‌های ارائه شده در این دو دانشگاه اشاره خواهیم کرد.

بهترین رشته‌های دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های سراسری است که زیر نظر وزارت علوم می‌باشد. در ادامه به بهترین رشته‌های موجود در سیستم جامع دانشگاهی گلستان پیام نور می‌پردازیم:

بهترین رشته‌های تجربی پیام نور:

✅ فیزیک

✅ شیمی کاربردی

✅ شیمی محض

✅ پزشکی

✅ میکروبیولوژی

✅ آزمایشگاه

بهترین رشته‌های ریاضی پیام نور:

✅ مهندسی برق

✅ مهندسی کامپیوتر

✅ مهندسی صنایع

✅ مهندسی عمران

بهترین رشته‌های انسانی پیام نور:

✅ حقوق

✅ روانشناسی

✅ حسابداری

✅ مدیریت

برای مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

بهترین رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی یکی از دانشگاه‌های سراسری است که زیر نظر وزارت علوم می‌باشد. در ادامه به بهترین رشته‌های موجود در این دانشگاه می‌پردازیم:

بهترین رشته‌های تجربی غیر انتفاعی:

✅ شیمی محض

✅ شیمی کاربردی

✅ مهندسی صنایع غذایی

✅ میکروبیولوژی

بهترین رشته‌های ریاضی غیر انتفاعی:

✅ مهندسی نفت

✅ مهندسی رسانه

✅ مهندسی کامپیوتر

✅ مهندسی عمران

بهترین رشته‌های انسانی غیر انتفاعی:

✅ مدیریت دولتی

✅ مدیریت بازرگانی

✅ فلسفه

✅ روانشناسی

✅ حقوق

بهترین رشته‌های دانشگاه غیرانتفاعی

 بازار کار  دانشگاه پیام نور بهتر است یا غیرانتفاعی؟

در خصوص مدرک همه چیز به خودتان بستگی دارد. زیرا در بازار کار امروز مانند گذشته، نام دانشگاهی خاصی مهم نیست. آنچه اهمیت دارد، مهارت‌ها و سابقه و تخصص کاری شماست. ممکن است دانشجویی با مدرک دانشگاه پیام نور و حتی معدلی پایین، رزومه کاری بسیار عالی داشته باشد؛ اما از طرفی دانشجویی دیگر با مدرک غیرانتفاعی و معدل خوب، در بازار کار مهارتی نداشته باشد. طبیعی است در این حالت فردی که در پیام نور تحصیل کرده، از موقعیت کاری بهتری برخوردار خواهد شد. 

لیست دانشگاه‌های غیرانتفاعی معتبر

اگر برای سوال دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ به نظر شما غیرانتفاعی بهتر است، در ادامه همراه ما باشید. امروز به دلیل تنوع بسیار بالای دانشگاه‌ها برخی دانشجویان برای انتخاب دچار مشکل می‌شوند. اگر به هر دلیلی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی را دارید، لازم است بدانید برخی از شعبه‌های دانشگاه غیرانتفاعی موسسه هستند و زیر نظر وزارت علوم فعالیت نمی‌کنند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم معتبرترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی را به شما معرفی کنیم.

ده دانشگاه برتر غیر انتفاعی کشور :

1- دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ تهران (وابسته به جهاد دانشگاهی)

2- دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) مشهد (وابسته به آستان قدس رضوی)

3- دانشگاه غیرانتفاعی علوم و فنون مازندران

4- موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی سجاد مشهد

لیست دانشگاه‌های غیرانتفاعی معتبر

5- موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شیخ بهایی اصفهان

6-  موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نبی اکرم تبریز

7-  موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صدرالمتالهین(صدرا) تهران

8- موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شمال آمل

9- موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صنعتی مازندران بابل

10- موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علامه محدث نوری (ره) نور

در حال حاضر 7 درصد از دانشجویان کل کشور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه‌های پیام نور نیز شعبه‌های متفاوتی دارند که اگر برای پاسخ به سوال دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ به نظر شما دانشگاه پیام نور بهتر است، لازم است در مورد این موضوع نیز اطلاعات کافی داشته باشید. در قسمت بعد شعبه‌های پیام نور را به شما معرفی‌ می‌کنیم.

برای اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

معرفی دانشگاه‌های پیام نور

دانشگاه پیام نور برای افراد شاغل و یا افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند سر کلاس حاضر باشند، بهترین انتخاب است. در این مرکز حتی گاهی برای برخی واحدها هیچ استادی وجود ندارد که درس را تدریس نماید. به همین دلیل بیشتر دانشجویان در این مرکز به صورت خودخوان و خودآموز مطالب درسی را فرا می‌گیرند. اما اگر در پاسخ به سوال دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ دانشگاه پیام نور مد نظر شماست. باید بگوییم دانشگاه پیام نور تهران و کرج جز بهترین دانشگاه‌های این مرکز برای افراد ساکن در تهران و کرج هستند. امروز شعبه‌های این دانشگاه در تمامی استان‌ها و شهرها قرار دارد که تقریبا با یکدیگر از همه نظر یکسان هستند. تنها تفاوت مریوط به محل دانشگاه، امکانات، ساختمان و…. خواهد شد.

نتیجه گیری نهایی دانشگاه پیام نور بهتر است یا غیرانتفاعی؟

قبل از هر چیزی لازم است بدانید، هدف نهایی شما از تحصیل چیست؟ آیا فقط به دنبال گرفتن یک مدرک هستید و یا برای شما بازار کار، علاقه، شغل و بسیاری موارد دیگر مهم است؟ البته که برای بسیاری از داوطلبان، علاوه بر مدرک اولویت‌های دیگری نیز وجود دارد. پس اگر فقط مدرک برای شما مهم نیست، باید ابتدا علاقه خود را مشخص کنید. اگر در رشته مورد علاقه خود برای دانشگاه غیر انتفاعی پذیرفته شدید، خیلی بهتر است از این که در رشته‌ای که به آن هیچ علاقه‌ای ندارید در دانشگاهی عالی تحصیل کنید. از طرفی در هر دانشگاهی که بودید، حتما روی مهارت‌ها و فراگیری دروس به صورت عملی تمرکز داشته باشید. با این روش پس از فارغ التحصیلی دغدغه کار نخواهید داشت. اگر هنوز هم در مورد این که دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ سوال دارید، با ما در ارتباط باشید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به تمامی سوال‌های مخاطبان در خصوص اینکه دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ پاسخ دهیم. برای پاسخ به این سوال به مقایسه اعتبار دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی پرداختیم. همچنین درباره بازار کار و لیست بهترین رشته‌های هر یک از این دانشگاه‌ها اشاره کردیم تا با دید باز برای انتخاب رشته و ورود به پیام نور یا غیر انتفاعی، تصمیم بگیرید. اگر هنوز در مورد مقایسه اعتبار مدرک و شهریه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی سوال دارید، به راحتی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود فایل PDF دانشگاه پیام نور بهتره یا غیر انتفاعی، کلیک کنید.

3.6/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیام نور یا غیر انتفاعی؟ کدام دانشگاه برای شما مناسب تر است؟ تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای یافتن شغل در سازمان‌های دولتی، دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟

به صورت کلی برای یافتن شغل، امروز مدرک تنها نیمی از راه است. موضوع اصلی که تعیین کننده محل و کیفیت شغل شماست، توانایی و مهارت‌هایتان می‌باشد.

مقایسه اعتبار دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی با چه معیاری سنجیده می‌شود؟

برای مقایسه اعتبار، از اساتید، افتخارات، جوایز، سطح علمی دانشجویان پذیرفته شده و سطح علمی دانشجویان فارغ التحصیل استفاده می‌شود.

شهریه دانشگاه پیام نور یا دانشگاه غیرانتفاعی بیشتر داشت؟

طبیعی است که شهریه دانشگاه غیرانتفاعی از پیام‌ نور بیشتر خواهد بود.

نظرات

21 دیدگاه دربارهٔ «دانشگاه پیام نور بهتره یا غیرانتفاعی؟ + اعتبار، شهریه و مزایا»

  1. Avatar photo Meti گفت:

    سلام خسته نباشید. بنظرتون برای رشته مهندسی کامپیوتر در سبزوار دانشگاه پیام نور بهتره یا دانشگاه غیرانتفاعی ابن یمین یا دانشگاه غیرانتفاعی بیهق؟
    از نظر کیفیت تدریس و امکانات تدریس برای این رشته..

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز سوال شما نیاز به بررسی تخصصی و مشاوره ی اختصاصی دارد لطفا با شماره ی مجموعه در تماس باشید.

  2. Avatar photo Niloofar گفت:

    سلام آیا دانشگاه غیر انتفاعی فیض السلام رتبه خوبی دارد ؟ دانشگاه پیام نور خمینی شهر بهتر است یا دانشگاه غیر انتفاعی فیض السلام ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رنکینگ دانشگاه غیرانتفاعی بالاتر از پیام نور میباشد

  3. Avatar photo الناز گفت:

    سلام ایا دانشگاه پیام نور مرکز شیراز خوبه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رنکینگ دانشگاه پیام نور از غیرانتفاعی پایین تر میباشد و قطعا پیام نور شرایط خاصی دارند مانند امتحانات که به صورت کشوری و تستی میباشد

  4. Avatar photo .... گفت:

    سلام
    مهندسی کامپیوتر پیام نور شیراز بهتر است یا مهندسی غیرانتفاعی پاسارگاد شیراز؟!

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز غیرانتفاعی بالاتر از پیام نور است.

  5. Avatar photo سجاد گفت:

    واحد هایی که در دانشگاه پیام نور خوندم منتقل میشه به غیر انتفاعی؟ بنا به دلایلی دانشگاه غیر انتفاعی برای من بهتره

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما میتونید از دانشگاه ریز نمرات بگیرید و تحویل دانشگاه غیرانتفاعی دهید و قطعا دروس عمومی شما تطبیق خواهد خورد

  6. Avatar photo ناصریان گفت:

    سلام ارزشش رو داره من از دانشگاه غیرانتفاعی برم پیام نور؟ کدومش بهتره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه غیرانتفاعی بهتر از پیام‌نور نیباشد

  7. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام ببخشید موسسه آل طه بهتره یا پیام نور کدوم یک مدرکش معتبر تره؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بستگی دارد کدام پیام نور قبول شده باشید. بصورت کلی آَل طاها دانشگاه خوبی میباشد.

  8. Avatar photo ریحانه گفت:

    سلام
    دانشگاه غیر انتفاعی از پیام نور سطح بالاتری داره؟
    ولی موسسه غیرانتفاعی با پیام نور چطوره؟کدومش بهتره

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حالت کلی سطح غیر انتفاهی ها از پیام نور بالاتر هستش اما استثناعاتی وجود داره

  9. Avatar photo رضا گفت:

    بین موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور فکر کنم قطعا پیام نور بهتره . مگر اینکه غیرانتفاعی دانشگاه باشه و معتبر مثل علم و فرهنگ.

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      درجه اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی ازپیام نور بالاتر میباشد مانند دانشگاه سوره وهنر معماری پارس وعلم وفرهنگ هم مورد سوم خوبه

  10. Avatar photo امین گفت:

    سلام دانشگاه مفید قم بهتره یا دانشگاه پیام نور قم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از نظر رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی از دانشگاه های پیام نور بالاتر است.

      1. Avatar photo نرگس گفت:

        سلام دانشکده بین الملی هدی قم بهتره یا پیام نور ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور