ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی + مهر 1403

دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که به رشته زبان آلمانی علاقه‌مند هستند می توانند در دانشگاه های روزانه، آزاد و غیرانتفاعی درس بخوانند. زبان آلمانی یکی از زبان های سخت دنیا است که لازم است وقت زیادی را برای آن صرف کنید. در حال حاضر هر ساله داوطلبان زیادی برای تحصیل در رشته زبان آلمانی در کنکور سراسری شرکت می کنند؛ اما با توجه به این که ظرفیت پذیرش آن در دانشگاه های مختلف محدود است، شما باید در مورد ظرفیت و لیست دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی اطلاعاتی داشته باشید. با توجه به این که در حال حاضر زبان آلمانی یکی از زبان های زنده دنیا است.

به همین دلیل لازم است استعداد و مهارت آموزشی خوبی در آن داشته باشید. حال اگر قصد دارید در مورد این زبان اطلاعاتی را بدانید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

گرایش‌های رشته زبان آلمانی

رشته زبان آلمانی در کشور ما دو گرایش مترجمی و ادبیات دارد که هر دو گرایش در دانشگاه های کشور تدریس می شوند. در ادامه در مورد هر کدام از گرایش های رشته زبان آلمانی صحبت خواهیم کرد.

 

گرایش مترجمی زبان آلمانی

همان گونه که می دانید رشته زبان آلمانی یکی از رشته های سختی است که شما باید برای یادگیری آن زمان زیادی را صرف کنید. به طوری که اگر تاکنون در مورد آن هیچ پیش زمینه ای ندارید باید تلاش بیشتری کنید تا مهارت های کافی را در آن کسب کنید. گرایش مترجمی رشته زبان آلمانی یکی از گرایش هایی است که شما در آن مکالمه، گرامر و نگارش زبان آلمانی را در طول ۴ سال کارشناسی یاد می گیرید. در این رشته شما کتاب های تخصصی زیرا مطالعه خواهید کرد:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمام روش های مهاجرت کاری آلمان کلیک کنید.

 

دروس تخصصی مترجمی زبان آلمانی در مقطع کارشناسی
زبان شناسی همگانی ۱ و ۲ جمله نویسی و مقدمات انشاء ۱ و ۲
ترجمه ساده از آلمانی ۱ و ۲ زبان دوم ۱ و ۲ و ۳ و ۴ (یک زبان اروپایی)
اصول ترجمه مبانی نگارش فارسی
انشاء ۱ و ۲ درآمدی بر ادبیات ۱ و ۲
ترجمه ساده از فارسی ۱ و ۲ ترجمه نامه های اداری و بازرگانی ۱ و ۲
بررسی ترجمه های متون اسلامی ۱ و ۲ تلخیص متون ۱ و ۲
ترجمه پیشرفته از فارسی ۱ و ۲ ترجمه متون علوم انسانی ۱ و ۲
ترجمه متون مطبوعاتی ۱ و ۲ بررسی تطبیقی ساختمان دستور زبان فارسی و آلمانی

گرایش مترجمی زبان آلمانی

 

گرایش زبان و ادبیات آلمانی

یکی از گرایش های زبان آلمانی، زبان و ادبیات است که در آن در مورد فرهنگ و ادبیات کشور آلمان و زبان آلمانی مطالعه خواهید کرد. به همین دلیل شما کتاب های زبان اصلی شاعران و نویسندگان آلمانی را مطالعه کرده و آن ها را تجزیه و تحلیل می کنید. در ادامه به کتاب های درسی تخصصی گرایش زبان و ادبیات آلمانی به همراه دروس مشترک آن با گرایش مترجمی اشاره خواهیم کرد.

برای اطلاع از شرایط تحصیل در آلمان و راه های مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

دروس مشترک زبان آلمانی و مترجمی زبان آلمانی در مقطع کارشناسی
دستور زبان آلمانی ۱ و ۲ درک مفهوم متن و تمرین بیان ۱ و ۲
گفت و شنود و آزمایشگاه ۱ و ۲ تجزیه و تحلیل دستوری متن ۱ و ۲
تمرین واژگان و اصطلاحات ۱ و ۲ دستور پیشرفته ۱ و ۲
اصول تحقیق
دروس تخصصی ادبیات و زبان آلمانی در مقطع کارشناسی
تلخیص‌ متون‌ زبان‌ شناسی‌ همگانی‌
بررسی‌ چند نمایشنامه‌ جمله‌ نویسی‌ و مقدمات‌ انشاء
گزیده‌ای‌ از ادبیات‌ مردمی‌ جهان‌ ترجمه‌ ساده‌ از آلمانی‌ به‌ فارسی‌
بررسی‌ آثار منثور خواندن‌ متون‌ ساده‌
اصول‌ نامه‌ نگاری‌ خواندن‌ متون‌ پیشرفته‌
ترجمه‌ متون‌ اسلامی‌ انشاء
بررسی‌ و نقد شعر ترجمه‌ پیشرفته‌
سخنرانی‌ و بحث خواندن‌ با تفسیر
بررسی‌ آثار ترجمه‌ شده‌ از آلمانی‌ به‌ فارسی درآمدی‌ بر ادبیات‌

 

لیست دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی 1403

شما به دو روش مختلف می توانید در رشته زبان آلمانی تحصیل کنید؛ ثبت نام در کنکور سراسری و ثبت نام بدون کنکور. اگر می خواهید از طریق کنکور سراسری در رشته زبان آلمانی تحصیل کنید می توانید دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، اصفهان یا دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی را انتخاب کنید. البته موسسات دیگری نیز وجود دارند که ثبت نام در رشته زبان آلمانی را بدون شرکت در کنکور سراسری انجام می دهند که در این مورد می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

دقت کنید که در دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبایی و آزاد واحد تهران مرکزی گرایش زبان و ادبیات زبان آلمانی تدریس می شود که در دانشگاه‌های تهران، اصفهان و آزاد واحد تهران مرکزی نیز گرایش مترجمی آن به علاقه‌مندان ارائه می شود. تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی که به صورت روزانه است یکی از بهترین دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی است که شما برای قبولی در آن نیاز به رتبه ۳ رقمی دارید.

برای مشاوره ثبت نام دانشگاه راهنما جامع و شهریه آن ها کلیک کنید.

لیست دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی

 

ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در رشته زبان آلمانی مهر 1403

هر کدام از دانشگاه های مذکور برای ورودی مهر ماه و بهمن ماه از میان داوطلبان عزیز دانشجو می پذیرند. شما با شرکت در آزمون سراسری می توانید در این دانشگاه ها قبول شوید؛ اما ظرفیت هر کدام از دانشگاه های دارای رشته زبان و ادبیات آلمانی برای مهر 1403 چقدر است؟ با توجه به این که در حال حاضر دفترچه کنکور سراسری 1403 منتشر نشده است.

لذا اطلاعات دقیقی در مورد آن وجود ندارد؛ بنابراین شما باید منتظر برگزاری کنکور سراسری 1403 باشید؛ اما می توان ظرفیت پذیرش دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی را بر اساس دفترچه انتخاب رشته سال 1401 بیان کرد که به صورت میانگین در هر سال ۱۲۰ دانشجو در گرایش مترجمی و ۱۲۵ دانشجو در رشته ادبیات و زبان آلمانی از سراسر کشور پذیرش می شوند. از این میان حدود ۱۰۵ نفر در دانشگاه های روزانه و ۲۰ الی ۱۵ نفر در دانشگاه های شبانه قبول می شوند که ظرفیت دانشگاه های آزاد نیز برای هر گرایش ۶۰ نفر است.

برای اطلاع از بورسیه تحصیلی آلمان و مراحل دریافت آن کلیک کنید.

رتبه لازم برای قبولی در رشته زبان آلمانی

حداکثر رتبه لازم برای قبولی در رشته زبان آلمانی به انتخاب سایر دانشجویان بستگی دارد. به طوری که اگر دانشجویان زیادی در انتخاب رشته خود این رشته را به عنوان یکی از رشته های مورد علاقه خود انتخاب کنند، شما باید برای قبولی در این رشته تلاش زیادی کنید. همچنین ظرفیت پذیرش دانشگاه های دارای رشته زبان و ادبیات آلمانی روی آن تاثیر مستقیمی دارد. لذا ممکن است سالانه بر اساس عوامل مختلفی ظرفیت پذیرش دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی تغییر کند که در رتبه لازم برای قبولی در رشته زبان آلمانی موثر خواهند بود.

اما با توجه به نتایج دانشجویانی که در سال های گذشته در رشته زبان آلمانی قبول شدند می توان دریافت که شما برای قبولی در دانشگاه تهران در منطقه یک باید رتبه ۱۲۰ را کسب کنید. در منطقه سه نیز با رتبه ۲ هزار می توانید در رشته زبان آلمانی قبول شوید. برای قبولی در گرایش مترجمی زبان آلمانی در دانشگاه اصفهان باید رتبه ۱۱۰۰ تا ۳۰۰۰ را کسب کنید. البته هر چه رتبه شما بالاتر باشد می توانید درصد قبولی خود را در دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی بیشتر کنید.

رتبه لازم برای قبولی در رشته زبان آلمانی

 

بازار کار رشته زبان آلمانی در ایران

شما برای موفقیت در رشته زبان آلمانی باید مانند رشته های دیگر در آن علاقه و استعداد داشته باشید و تلاش زیادی در این مورد به کار ببرید. اگر جزو افرادی هستید که وقت کافی برای یاد گرفتن زبان آلمانی ندارید باید گفت که موفقیت شما در این رشته بسیار کم خواهد بود. برای شروع کار نیز لازم است در ابتدا اصول و قواعد زبان آلمانی را به دقت یاد گرفته و بعد از آن اقدامات لازم را برای آن انجام دهید. در حال حاضر در کشور ما رشته زبان آلمانی موقعیت خوبی دارد و شما می توانید در زمینه های زیادی با دانش زبان آلمانی خود مشغول به کار شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار مدرک علمی کاربردی در خارج از کشور روی لینک کلیک کنید.

مطبوعات، صدا و سيما، شرکت‌های مختلف و صنعت توریسم از جمله آن ها هستند. البته به غیر از آن ها می توانید خودتان به ترجمه کتاب و فیلم مشغول شوید و با فروش آن ها درآمد کسب کنید. هم چنین می توانید زبان آلمانی را در آموزشگاه های زبان مختلف تدریس کنید و یک مرجع درآمد خوبی داشته باشید. البته می توانید در استخدامی ها شرکت کرده و شرکت های دولتی مانند سفارتخانه ها قبول شوید و در آن جا به عنوان مترجم زبان آلمانی مشغول به کار شوید که درآمد بسیار خوبی خواهید داشت.

 

خلاصه مطلب

رشته زبان آلمانی یکی از رشته هایی است که سالانه از میان داوطلبان کنکور سراسری دانشجو می پذیرد. این رشته در دانشگاه های محدودی از کشور ارائه می شود؛ بنابراین اگر شما به رشته زبان آلمانی علاقه داشته باشید باید با دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی آشنا شوید. در حال حاضر تنها در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، اصفهان یا دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی این زبان تدریس می شود که ظرفیت پذیرش آن ها برای هر سال تحصیلی متفاوت است.

هم اکنون اطلاعات کاملی در مورد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها دارای رشته زبان آلمانی برای مهر 1403 منتشر نشده است؛ اما طبق ظرفیت پذیرش آن ها در سال های گذشته در گرایش مترجمی ۱۲۰ نفر و در گرایش ادبیات و زبان آلمانی ۱۲۵ نفر بوده است که ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد نیز برای هر کدام از گرایش ها ۶۰ نفر می باشد. لذا شما باید تلاش بیشتری کنید تا در رشته زبان آلمانی قبول شوید. در بالا برای اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار فارغ‌التحصیلان رشته هر آلمانی اشاره کردیم. حال اگر شما سوال دیگری در مورد دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی داشته باشید می توانید در تمام ساعات شبانه روز با کارشناسان ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 در میان بگذارید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

4.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای ورود به رشته زبان آلمانی نیاز به پیش زمینه داریم؟

خیر؛ شما برای ورود در رشته زبان آلمانی نیازی به پیش زمینه ندارید؛ اما اگر قبلا در مورد این رشته مطالعه کرده باشید بسیار خوب خواهد بود.

بازار کار فارغ‌التحصیلان رشته زبان آلمانی در ایران چگونه است؟

در حال حاضر این داوطلبان می توانند با توجه به علاقه خود در مطبوعات، صدا و سيما، شرکت‌های مختلف، صنعت توریسم، ترجمه کتاب و فیلم و غیره مشغول به کار شوند.

ظرفیت رشته زبان آلمانی در کشور بیشتر است یا رشته انگلیسی؟

در حال حاضر ظرفیت پذیرش در رشته زبان انگلیسی در کشور  چند برابر زبان آلمانی است. ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ های دارای رشته زبان آلمانی حدود ۱۲۰ نفر در گرایش مترجمی و ۱۲۵ نفر در گرایش ادبیات است که ظرفیت دانشگاه های آزاد نیز برای هر گرایش ۶۰ نفر می باشد.

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «دانشگاه های دارای رشته زبان آلمانی + مهر 1403»

  1. Avatar photo نیلوفر گفت:

    سلام، وقت بخیر.
    زنجان یا شهرهای نزدیک اطرافش دانشگاهاش زبان آلمانی دارن؟!

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا براتون بررسی گردد

  2. Avatar photo سارا گفت:

    سلام دانشگاههای غیر انتفاعی هم‌رشته ادبیات زبان آلمانی و مترجمی زبان آلمانی رو دارند؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در استان تهران خیر

  3. Avatar photo طاها نخعی گفت:

    ببخشید رشته زبان آلمانی دانشگاه های تهران بدون کنکور میشه پذیرش گرفت یا برای دانشگاه های تهران باید فقط کنکور داد ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      بدون کنکور پذیرش ندارد شما باید در کنکور سراسری شرکت کنید

  4. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام رشته زبان المانی بدون کنکور هم پذیرش دارد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دانشگاه آزاد بله

      1. Avatar photo Sahar گفت:

        سلام من زبان آلمانی رو خوندم الان دوستدارم بدون کنکور وارد دانشگاه بشم و اینکه دانشگاه های دولتی بدون کنکور ثبت نام میکنن؟ من برای مهاجرت دارم میخونم اگه دانشگاه هم بخونم این زبان رو تو مهاجرت کمکی بهم میکنه؟ یا تو آلمان میتونم با این مدرک زبان درآمد داشته باشم؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          واحدهای دانشگاه ازاد زبان المانی را بدون کنکور ارائه میکنند. برای مهاجرت تفاوت چندانی ندارد که مدرک زبان المانی شما دانشگاهی یا اموزشگاهی.

  5. Avatar photo غزل گفت:

    سلام
    دانشگاه های شیراز هیچکدوم زبان آلمانی تدریس نمیکنن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      دانشگاه ازاد رو میتوانید مدنظر داشته باشید

  6. Avatar photo مریم حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای رشته مترجمی زبان آلمانی بدون کنکور چه امکانی در دانشگاه های ایران وجود داره

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . منظور شما از امکان چی هست ؟

  7. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام من دانشجو ترم آخر بهداشت عمومی هستم ‌علاقه زیادی به مترجمی مخصوصا زبان آلمانی دارم . اگه از رشتم انصراف بدم و کنکور بدم میتونم دوباره دولتی بیارم؟علاوه بر اینکه واحد های عمومی هارو که گذروندم رو نخوام دیگه پاس کنم ؟امکانش هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      بله امکان پذیر است.اما راه منطقی اتمام رشته اول و بعد شروع رشته جدید می باسد.

  8. Avatar photo سین جیم گفت:

    سلام بین دانشگاه شهید بهشتی و علامه کدام برای رشته زبان آلمانی مناسب تر است ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر هر دو در یک سطحن

  9. Avatar photo نانی گفت:

    با سلام .بنده ارشد زبان المانی.روزانه و شبانه مجاز شدم و سهمیه 5 درصدی دارم.میخواستم بدونم با رتبه13در سهمیه و 124 بدون سهمیه و تراز 2591 در زیر گروه یک…. رتبه 11 در سهمیه و 99 بدون سهمیه و تراز 3309 در زیر گروه دو ….. و رتیه 12 در سهمیه و 119 بدون سهمیه و تراز 3017در زیر گروه سه….. در کدام گرایش که به ترتیب مترجمی .اموزش و زبان و ادبیات میشود شانس قبولی دارم ؟ بر چه اساسی 3 انتخاب را الویت بندی کنم؟دو دانشگاه تهران و بهشتی با ظرفیت بسیار محدود ارایه میدن و هدف بنده فقط داشنگاه تهران هست.عذرمیخوام طولانی شد.اگر راهنمایی کنید بسیار ممنون میشم.

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا برای دریافت مشاوره با شماره های سایت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور