ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حذف و اضافه دانشگاه پیام نور + زمان بندی و قوانین 1403

حذف و اضافه دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشجویانی که قصد دارند بعد از انتخاب واحد چند واحد درسی را حذف یا اضافه کنند می توانند در زمان مشخص شده‌ای از طریق سایت گلستان به آدرس osreg.pnu.ac.ir حذف و اضافه دانشگاه پیام نور را انجام دهند. معمولا زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور توسط دانشگاه مشخص می شود. به طوری که هر کدام از دانشجویان باید در زمان مشخص شده برای حذف و اضافه به آن مراجعه کنند.

از آن جا که فرایند حذف و اضافه دانشگاه پیام نور 1403 – 1403 برای دانشجویان جدید الورود می تواند کمی سخت باشد. لذا لازم است این امور آموزشی را برای این دسته از دانشجویان آموزش دهیم. حال اگر شما فرصت کافی برای حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ندارید یا به قوانین آن مسلط نیستید می توانید آن را به کارشناسان ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 واگذار نمایید. برای برقراری تماس با این افراد می توانید در تمام ساعات شبانه روز اقدام نمایید.

آموزش تصویری حذف و اضافه دانشگاه پیام نور 1403 – 1403

دانشجویان پیام نور که قصد دارند بعد از انتخاب واحد پیام نور، در زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور آن را اصلاح کنند باید به سایت گلستان به نشانی osreg.pnu.ac.ir یا reg.pnu.ac.ir مراجعه کنند و در آن جا وارد پنل دانشجویی خود شوند. بعد از آن لازم است اقداماتی را انجام دهند که مراحل آن را برای شما بازگو می کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام بدون کنکور پیام نور و شرایط + مدارک روی لینک کلیک کنید.

🔶 دانشجویان بعد از آن که وارد صفحه اصلی سایت گلستان شدند باید در آن جا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنند تا بتوانند به پنل دانشجویی خود وارد شوند.

 

آموزش تصویری حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

 

🔶 بعد از آن که وارد پنل دانشجویی خود شدند باید روی گزینه ثبت نام کلیک کنند.

🔶 حالا صفحه جدیدی برای آن ها باز می شود که در آن جا روی گزینه عملیات ثبت نام و ثبت نام اصلی کلیک کنند.

 

آموزش حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

🔶 صفحه جدیدی برای آن ها باز می شود که دو جدول مختلف دارد. جدول بالا انتخاب واحد دانشجو است و جدول پایین دروسی هستند که دانشجویی می تواند در حذف و اضافه آن ها را اخذ کنند.

برای کسب اطلاع از لیست رشته‌های بدون کنکور پیام نور روی لینک کلیک کنید.

نحوه حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

 

🔶 از میان دروسی که ارائه شده است می توانند تعدادی از آن ها را اخذ و تعدادی را حذف نمایند. شما برای این که دچار خطای سیستمی نشوید بهتر است در ابتدا واحدهای درسی خود را حذف و بعد از آن اخذ نمایید. دقت کنید که برای حذف و اضافه دانشگاه پیام نور لازم است قوانین انتخاب واحد و حذف و اضافه را رعایت کنید. برای حذف دروس می توانید گزینه مربوط به حذف را در کنار دروس مدنظر کلیک کنید.

🔶 بعد از آن که شما حذف دانشگاه پیام نور خود را انجام دادید می توانند تغییرات اعمال شده را در پایین صفحه ذخیره کنید.

 

ثبت تغییرات حذف و اضافه پیام نور

 

🔶 حالا شما باید درس هایی که می خواهید آن را اخذ نمایید را انتخاب کنید. برای این کار تیک کناری دروس را فعال کنید و بعد از آن تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید.

🔶 کلیه تغییراتی که شما انجام دادید در جدول بالایی مشخص می شود. بعد از آن که شما انتخاب واحد خود را مشاهده کردید و دیدید که انتخاب واحد شما درست است می توانید از صفحه کاربری خود خارج شوید تا تغییرات حذف و اضافه دانشگاه پیام نور شما تمام شود. دقت کنید که شما برای مشاهده انتخاب واحدترم جاری خود علاوه بر سامانه گلستان می توانید از طریق سامانه سهبا پیام نور نیز اقدام کنید.

با انجام کلیه مراحل بالا شما می توانید حذف و اضافه دانشگاه پیام نور خود انجام دهید. حال اگر در هر کدام از مراحل بالا شما دچار مشکل شدید یا نیاز به اخذ اطلاعاتی در این خصوص دارید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن درج شده در سامانه تماس حاصل فرمایید تا آن ها حذف و اضافه دانشگاه پیام نور شما را انجام دهند.

برای اطلاع از اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور مهر روی لینک کلیک کنید.

زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور 1403 – 1403

دانشگاه پیام نور برای دانشجویان خود زمانی را تعیین می کند که در آن می توانند انتخاب واحد کنند. حال اگر دانشجویی قوانین حذف و اضافه را رعایت نکند و یا قصد داشته باشد به هر طریقی آن را ویرایش نماید می تواند در زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور این کار را انجام دهد.

بنابراین کسانی که می خواهند واحدهای درسی خود را ویرایش کنند می توانند در این مهلت تعیین شده از جانب دانشگاه، حذف و اضافه 1403- 1403 را انجام دهند. در واقع بعد از آن که انتخاب واحد هر نیم سال تحصیلی تمام شد و دانشجویان ثبت نام اولیه خود را انجام دادند می توانند در زمان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور و تکمیل ظرفیت این تغییرات لازم را انجام دهند.

معمولا زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور هر ساله توسط دانشگاه پیام نور برای سه بازه زمانی مهر، بهمن و تابستان در سایت گلستان به آدرس osreg.pnu.ac.ir مشخص می شود. حال شما برای این که بتوانید از زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور 1403 – 1403 اطلاع داشته باشید آن را به تفکیک برای شما عنوان می کنیم.

 

زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

 

حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ترم مهر 1403-1404

کلیه دانشجویانی که در زمان انتخاب واحد دچار اشتباه شدند یا می خواهند به هر طریقی واحدهای درسی خود را حذف و اضافه کنند می توانند از ۸ تا ۲۰ مهر ماه 1403 اقدام کنند. این زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور نوبت مهر ماه برای دو بار تمدید شد. تمدید اولیه آن تا ۳۰ مهر ماه 1403 و تمدید دوم آن تا 7 آبان ماه بود.

برای شهریه دانشگاه پیام نور و جدول جدید مقاطع مختلف روی لینک کلیک کنید.

تاریخ حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ترم بهمن 1403 -1403

بعد از آن که شما نیمسال تحصیلی مهر ماه را تمام کردید باید برای نوبت بهمن ماه اقدام نمایید. برای این کار داوطلبان در تاریخ حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ترم بهمن باید اقدامات لازم را انجام دهند. معمولا این زمان نیز توسط دانشگاه گلستان دانشگاه پیام نور مشخص می شود که در حال حاضر تا 28 بهمن ماه 1403 ادامه دارد.

بنابراین کلیه دانشجویانی که بنا به دلایل مختلف قصد دارند در تاریخ حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ترم بهمن انتخاب واحد خود را اصلاح کنند می توانند از 16 تا 28 بهمن ماه 1403 به سایت گلستان به آدرس osreg.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ترم تابستان 1403 – 1403

دانشجویانی که قصد دارند در تابستان نیز با انتخاب واحد تحصیل کنند می توانند طبق قوانین انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای این بازه زمانی انتخاب واحد کنند و ترم تابستان اخذ نمایند. بعد از آن که مهلت انتخاب واحد دانشگاه توسط سایت گلستان تمام شد. این سامانه در فرصتی دوباره امکان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور را به دانشجویان فراهم می کند. به طوری که آن ها می توانند در زمان مشخص شده انتخاب واحدترم تابستان خود را اصلاح نمایند.

با توجه به این که هنوز اطلاعیه ای در مورد زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ترم تابستان 1403 – 1403 منتشر نشده است. لذا شما باید منتظر آن بعد از انتخاب واحدترم تابستان باشید.

زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ترم تابستان

خلاصه مقاله حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

دانشجویان زیادی هستند که بعد از انتخاب واحد دانشگاه پیام نور خود قصد دارند که آن را اصلاح کنند. با توجه به این که دانشجویان زیادی در این خصوص به بخش آموزشی دانشگاه مراجعه می کنند. لذا دانشگاه پیام نور برای آن ها فرصتی دوباره ارائه داده است تا بتوانند در زمان بندی تعیین شده حذف و اضافه دانشگاه پیام نور را انجام دهند. این زمان بندی توسط سایت گلستان به آدرس osreg.pnu.ac.ir منتشر می شود.

شما در آن زمان می توانید با ورود به پنل دانشجویی خود حذف و اضافه را انجام دهید؛ بنابراین شما در تاریخ حذف و اضافه دانشگاه پیام نور ترم بهمن می توانید انتخاب واحد خود را اصلاح کرده و برای نیم سال تحصیلی جدید در کلاس های درس حضور داشته باشید.

حال اگر در حین انجام حذف و اضافه دانشگاه پیام نور صفحه انتخاب واحد شما فعال نشد یا موفق نشدید دروس مدنظر خود را اخذ نمایید. در این صورت می توانید برای حل مشکلات خود با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ایران تحصیل پاسخگوی سوالات شما باشند.

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدت زمان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور چقدر است؟

معمولا مدت زمان حذف و اضافه دانشگاه پیام نور هر نیمسال تحصیلی توسط سایت گلستان منتشر می شود؛ اما معمولا یک هفته الی ۱۰ روز بعد از اتمام انتخاب واحد دانشگاه شروع می شود.

چرا صفحه حذف و اضافه دانشگاه پیام نور باز نمی شود؟

معمولا دانشجویانی که بدهی مالی دارند و شهریه ترم جاری و ترم های قبلی را پرداخت نکرده اند نمی توانند انتخاب واحد کنند و برای آن ها صفحه حذف و اضافه دانشگاه پیام نور فعال نمی شود. لذا شما در این خصوص باید بدهی های خود را پرداخت کنید یا با واحد مالی دانشگاه صحبت نمایید.

در صورتی که ظرفیت کلاس ها در حذف و اضافه دانشگاه پیام نور تکمیل شده باشد، چیکار باید کنیم؟

شما در این خصوص می توانید با واحد آموزشی دانشگاه پیام نور صحبت کنید تا ظرفیت کلاس ها را افزایش دهد تا شما بتوانید درس مدنظر خود را اخذ نمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • منابع درسی دانشگاه پیام نور

    منابع درسی دانشگاه پیام نور + لیست دروس | ایران تحصیل

    لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور برای مقاطع تحصیلی مختلف اعلام شده است. متقاضیان و دانشجویان می‌توانند بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود، منابع درسی خود را یافته و بر همان اساس هر ترم درسی را آغاز نمایند. آنها...
  • انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ + راهنما و کد دروس pnu.ac.ir

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شد. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌بایست پیش از آغاز هر نیمسال، در زمان مقرر انتخاب واحد خود را انجام دهند. این دسته از دانشجویان باید با...
  • ارشد فراگیر پیام نور

    ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1403 {شرایط،رشته ها و منابع} | pnu.ac.ir

    هر ساله افراد زیادی تصمیم به شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور گرفته و در زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور، اقدام به ثبت نام میکنند. کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور با در نظر گرفتن شرایط پذیرش...
تماس با مشاور