ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام در مسابقه هوشیار + مراحل و چیستی

ثبت نام در مسابقه هوشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سازمان برگزار کننده آزمون تیزهوشان، با هدف برقراری عدالت آموزشی یک مسابقه تلویزیونی به نام مسابقه هوشیار را برگزار می‌ کند. موضوع سؤالات این مسابقه، هوش هستند و دانش‌ آموزانی که در چند سال اخیر در آزمون تیزهوشان قبول شده‌ اند می توانند در آن شرکت کنند. این مسابقه امید دارد دانش‌ آموزان کلاس ششم یا نهم آن را ببینند و ایده‌ های سؤال‌ های هوش را فرا بگیرند. در این مقاله از ایران تحصیل می توانید با شرایط، زمان و نحوه ثبت ‌نام در مسابقه هوشیار بیشتر آشنا شوید.

داوطلبانی که قصد شرکت در این مسابقه را دارند، چنانچه در حین ثبت نام در مسابقه هوشیار با مشکل و یا خطایی غیرمنتظره مواجه شدند، می توانند با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل کنند. مشاوران ما به دقت شما را درخصوص نحوه رفع مشکل ایجاد شده راهنمایی خواهند کرد.

آشنایی با مسابقه هوشیار

طبق گزارش‌ های روابط عمومی شبکه آموزش سیما، هوشیار نوعی مسابقه تلویزیونی است که آن را در 52 قسمت و با همکاری سمپاد ساخته اند. همان طور که گفته شد، هدف این برنامه متناسب با عدالت آموزشی است. همیشه آزمون هایی برای ورود به مدارس سمپاد برگزار می‌ شود. هم اکنون سعی کرده‌ اند که حتی دانش‌ آموزان مناطق محروم و یا کم بضاعت هم با این آزمون‌ ها آشنا شوند.

آشنایی با مسابقه هوشیار

در واقع هدف این است این دانش‌ آموزان با افرادی که در مدارس غیر انتفاعی و خصوصی درس می‌ خوانند، تفاوت زیادی نداشته باشند. یعنی از لحاظ آشنایی با این آزمون‌ ها هنگام برگزاری آزمون با شرایط یکسانی در آن شرکت کنند. برای این که دانش‌ آموزان دچار مشکلاتی و دغدغه‌ هایی مثل استرس کنکور نشوند، سعی بر این است که اقداماتی انجام دهند. این برنامه با رویکرد سرگرمی به دانش‌ آموزان مطالبی را می‌ آموزد.

در این برنامه دانش‌ آموزان دختر و پسر به حالت مسابقه در دو گروه سه نفر مسابقه می‌ دهند. در هر قسمت 10 تست هوش بر اساس الگوهای از قبل تعیین شده طراحی می‌ گردد و هر گروه باید به 5 تای آن جواب دهند. در کنار این سوالات، دانش آموزان با چالش های روبرو می‌ شوند.

برای دانلود آخرین نسخه برنامه شاد با آموزش تصویری، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه ثبت ‌نام در مسابقه هوشیار

عدالت آموزشی در کشور ما بر کودکان که سرمایه انسانی اصلی هستند، تمرکز دارد. شبکه آموزش در طی این روزها برنامه‌ های متعددی برای گسترش عدالت آموزشی و به‌ وجود آوردن بستری برای بالا بردن کیفیت آموزش با آموزش‌ و‌ پرورش همکاری می‌ کند. هدف از این کار یکپارچه‌ سازی عدالت آموزشی است و برای نمونه می‌ توان برنامه مدرسه تلویزیونی و کنکور مدرسه را نام برد.

حالا قرار است که با یاری معاونت استعداد های درخشان وزارت آموزش‌ و پرورش برنامه تازه‌ ای با نام هوشیار در شبکه آموزش نماید. این برنامه در 50 قسمت نکات علمی و آموزشی را برای یادگیری بهتر دانش آموزان در نظر گرفته‌ اند. این برنامه با نام هوشیار در 50 قسمت به صورت رایگانی با همکاری بهترین معلمان از تلوزیون پخش می‌ شوند. اگر به نحوه شکل گیری مدرسه تلوزیونی و در ادامه فعالیت‌ های آن توجه کنید، می‌ فهمید که تلوزیون و پلتفرم ها سبب سهولت آموزش می‌ شوند.

نحوه ثبت نام در مسابقه هوشیار

برای شرکت و ثبت‌ نام در مسابقه هوشیار باید اقدامات زیر را انجام دهید و تمام این روندها را طی کنید:

  • یکی از سؤالات آزمون ورودی کلاس هفتم سال‌ های گذشته سمپاد را به‌ دل خواه خودتان انتخاب کنید.
  • سؤال را روی یک‌ تخته وایت‌ برد به‌ طوری‌ که خوانا باشد حل کنید.
  • حالا باید با موبایل خود یا والدین تان روش حل سؤال را توضیح دهید و فیلم‌ برداری کنید، فیلم نباید بیشتر از 2 دقیق باشد.
  • اکنون باید به سایت https://hush.sampad.gov.ir مراجعه کنید و در مسابقه ثبت‌ نام کنید و فیلم ضبط شده را ارسال کنید.
  • در مرحله آخر باید منتظر بمانید تا متخصصان فیلم را ببینید و نظر بدهند. در صورتی که واجد شرایط ثبت نام در مسابقه هوشیار باشید، به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

برای اطلاع از لیست بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

علت شکل گیری و برگزاری مسابقه هوشیار

در روزهای که امکان تدریس به‌ صورت فیزیکی وجود نداشت، همه دنیا به فکر این بودند که راه جدیدی برای تدریس به دانش‌ آموزان پیدا کنند. اما ثبت ‌نام در مسابقه هوشیار و آموزش آنلاین تنها به اینجا ختم نمی‌ شود. چون در آن روزها بار دیگر کمبود نیروی انسانی، فضای برای مسابقه و آموزش، تحول در تألیف ساختار کتب، تقویت پژوهش علمی و عملی حس شد. در واقع این مسائل چالش‌ های پیشرفت دستگاه تعلیم‌ و تربیت کشور هستند.

اما با شکل‌گیری این برنامه و احراز هویت در سامانه شاد و تغییر کردن رویکرد شبکه آموزش با طراحی برنامه‌ های مثل مدرسه تلویزیونی این روند ساختار بهتری نسبت به گذشته خود گرفت. تلویزیون با کمک مخاطب 64 میلیونی تلویزیونی که در کل کشور وجود داشت کمک شایانی به فراگیر شدن آموزش کرد. حالا اگر دوباره به هم صدایی آموزش‌ و پرورش و تلویزیون در زمینه عدالت آموزشی توجه کنیم، به یک نتیجه واحد می‌ رسیم.

علت شکل گیری و برگزاری مسابقه هوشیار

این دو رکن با استفاده از مزایایی یکدیگر به طرح‌ های نوعی دست می‌ یابند که نمونه آن در برنامه مدرسه تلویزیونی دیده می‌ شود. این بار تلویزیون می‌ خواهد با ساخت برنامه‌ ای مثل مسابقه هوشیار یک گام پیش برود. همچنین برای دانش‌ آموزان باهوشی که توانای رفتن به کلاس‌ های تقویتی را ندارند در راستای عدالت آموزشی کمک کند.

برای اطلاع از نکات مهمی که قبل از ثبت نام مدارس تیزهوشان باید بدانید و مطالعه نظرات درباره مدارس تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون ثبت نام در مسابقه هوشیار

📢 رئیس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان اعلام کرد که مسابقه «هوش یار» فاصله دسترسی دانش آموزان به مدارس سمپاد را کم کرده است:

الهام یاوری، با بیان اینکه در سال گذشته یکی از اهداف مرکز سمپاد تسهیل ورود دانش‌ آموزان دهک‌ های پایین درآمدی به این مدارس بوده است، گفت: در این‌ خصوص چندین فعالیت انجام شده است؛ اولین فعالیت تدوین و اجرای برنامه «هوشیار» شبکه آموزش سیما بود که توانست فضایی را ایجاد کند تا دانش‌ آموزانی که به کلاس‌ ها و کتاب‌ های کمک آموزشی دسترسی ندارند با فضای کلی این آزمون آشنا شوند و تمرینی داشته باشند برای حل مسائلی که شبیه به مسائل ورودی آزمون سمپاد است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه نحوه طراحی سوالات آزمون ورودی سمپاد به صورت کلی تغییر یافته بیان کرد: در مسابقه هوشیار سعی کرده‌ ایم که شباهت این سوال‌ ها با سوال‌ های معمول این حوزه و با سوالاتی که در کتاب‌ ها و کلاس‌ ها مورد توجه قرار می‌ گیرد کمتر شود؛ که در این امر شبکه آموزش با ارائه مسابقه «هوشیار» کمک شایانی کرد.

یاوری گفت: این کاهش شباهت باعث شد که پیش‌ بینی پذیری آزمون کم‌ تر شود؛ بنابراین دانش‌ آموزانی که واقعا استعداد بیشتری دارند از کسانی که با تمرین و آموزش‌ های مکرر به تست‌ های هوش مسلط شده‌ اند، پیشی خواهند گرفت. البته ما نیازمند برنامه‌ های تخصصی‌ تر و جامع‌ تر در این حوزه هستیم. با توجه با مقدمات بودجه‌ ای و امکاناتی که داریم، محدودیت‌ هایی ایجاد می‌ شود و زمان بیشتری نیاز است که بتوانیم دور بعدی مسابقه «هوش یار» را پخش کنیم. اما باز هم در همین حد ابزار خیلی خوبی است و دستاوردی بزرگ قلمداد می‌ شود.

مسابقه تلویزیونی «هوش یار» در 52 قسمت به تهیه کنندگی مسعود ساکت اف با مشارکت سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) تولید و از شبکه آموزش سیما پخش شد. هدف این برنامه در راستای شعار شبکه آموزش مبنی بر عدالت آموزشی می‌ باشد.


 

خلاصه مقاله ثبت نام در مسابقه هوشیار

شرکت و ثبت نام در مسابقه هوشیار فرصت خوبی برای محک‌ زدن شما است و همچنین مزیت‌ های فراوانی دارد. سطح این مسابقه مطمئناً بالا است و شما برای شرکت در آن باید خیلی تلاش کنید. ما در این مقاله از ایران تحصیل تصمیم گرفتیم همه چیز را درباره مسابقه هوشیار به شما بگوییم تا با آگاهی بیشتری در آن شرکت کنید. همچنین تماشای این مسابقه جذاب می‌ تواند سطح هوشتان را بالا ببرد و شما را با سوال‌ های آزمون سمپاد آشنا کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که اگر قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارید، حتما این برنامه 52 قسمتی را مشاهده کنید.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با ثبت نام در مسابقه هوشیار و یا نیاز به راهنمایی برای ثبت نام، می توانید با مشاوران مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل کنید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود. در صورت تمایل می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نیز برای ما نوشته و ارسال کنید.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله ثبت نام در مسابقه هوشیار، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اولین قدم برای ثبت نام در مسابقه هوشیار چیست؟

یکی از سؤالات آزمون ورودی کلاس هفتم سال‌های گذشته سمپاد را به‌دلخواه خودتان انتخاب نمایید. سپس سؤال را روی یک‌تخته وایت‌برد با دست خط خوانا حل کنید. حالا باید با موبایل خود یا والدینتان روش حل سؤال را توضیح دهید و فیلم‌برداری نمایید.

عدالت آموزشی چیست؟

عدالت آموزشی یعنی دسترسی یکسان و برابر همه به آموزش. در واقع منظور این است که دانش‌آموزانی که در مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار زندگی می‌کنند هم بتوانند از آموزش عالی استفاده کنند.

هدف از برگزاری مسابقات هوشیار چیست؟

هدف از برگزاری این مسابقات گسترش عدالت آموزشی است. برای رسیدن به این هدف سازمان سمپاد با آموزش پرورش و تلویزیون همکاری می‌کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
تماس با مشاور