ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 + رشته ها

ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه‌های معتبر و جامع کشور است که رشته‌های متنوعی برای تحصیل دانشجویان از طریق دو روش با کنکور و بدون کنکور ارائه داده است. ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد از طریق سامانه انجام می‌شود. اما این فقط در صورتی امکان پذیر است که در میان دانشجویانی که موفق به قبولی در ترم مهر نشده‌اند یا از نتایج کنکور ارشد راضی نیستند در زمان تکمیل ظرفیت بهمن ماه برای ثبت نام به سامانه دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

بنابراین این دانشگاه از طریق بدون کنکور دانشجویان و داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در ترم بهمن هستند را پذیرش می‌کند. از این رو در این مقاله قصد داریم به ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد که از طریق روش‌های استعداد‌ درخشان و سوایق تحصیلی افراد صورت می‌پذیرد، بپردازیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن با مشاورین ایران تحصیل 9099075307 تماس بگیرید.

زمان ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد 1403-1404

پذیرش استعداد‌های درخشان دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد هر سال یک مرتبه و در بازه زمانی مشخص، صورت می‌پذیرد. اما در حال حاضر اطلاعیه‌ای در رابطه با زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد استعداد درخشان بهمن، منتشر نشده است.

☑️ ثبت نام کارشناسی ارشد آزاد براساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان در خرداد ماه برگزار شده تا دانشجویان واجد شرایط بتوانند در تاریخی که از سوی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می‌شود، جهت ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

☑️ همچنین گفتنی است، فراخوان ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد و استعداد‌های درخشان در سال 1403 انجام نمی‌شود. بنابراین فقط داوطلبانی که برای ورودی مهر ماه مدارک خود را در خرداد به دبیرخانه دانشگاه مربوطه ارسال کرده بودند، اما به دلیل ناقص بودن مدارک نتوانستند وارد ثبت نام خود را تکمیل کنند، می‌توانند از مهر ماه برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه آزاد شوند.

زمان ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد

ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد استعداد‌ درخشان

داوطلبان متقاضی ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد براساس سوابق تحصیلی می‌توانند از طرح ثبت نام استعداد درخشان استفاده کنند. استعداد‌های درخشان به افراد دارای استعداد‌های برتر و فارغ التحصیلان ممتاز این دانشگاه و دیگر مراکز علمی معتبر گفته می‌شود. که بدون ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد و با دارا بودن شرایط خاصی میتوانند در این مقطع به تحصیل بپردازند.

بیشترین تعداد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع ارشد، دانشچویانی هستند که در طرح استعداد‌های درخشان ثبت نام می‌کنند. برای ثبت نام در این طرح داوطلبان رشته های پزشکی و غیرپزشکی می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونکی مرکز سنجش، پذیرش و فارق التحصیلی دانشگاه آزاد دفترچه راهنما را مطالعه کرده و پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام خود را انجام دهند و سپس انتخاب رشته نمایند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن استعداد درخشان 1403-1404

داوطلبان ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد بدون کنکور که قصد استفاده از سهمیه استعداد درخشان دارند، با مراجعه به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

◀ در گام اول با مراجعه به سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد و گزینه «ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ( استعداد درخشان) 1403» انتخاب کنید.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ( استعداد درخشان)

◀ در گام دوم بر روی گزینه « خرید کارت» انتخاب کنید.

خرید کارت اعتباری آزمون استعداد درخشان

◀ در گام بر گزینه “ادامه” کلیک کرده تا وارد مرحله بعدی شوید.

ادامه ثبت نام آزمون استعداد درخشان

◀ در گام چهارم  اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و بر روی «ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید» کلیک کنید.

ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید کارت اعتباری آزمون استعداد درخشان

◀ در گام پنجم اطلاعاتی که وارد کردید را تایید کنید و گزینه « بلی» را انتخاب نمایید.

تایید اطلاعات وارد شده در سامانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

◀ در گام ششم هزنیه ثبت نام خود را « پرداخت» کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد استعداد درخشان

◀ در گام هفتم گزینه « ثبت نام» را انتخاب کنید.

ورود به بخش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد استعداد درخشان

◀ در گام هشتم با کلیک بر روی گزنیه « ورود به ثبت نام» اطلاعات خواسته شده از جمله کارت اعتباری خریداری شده را وارد کنید. و سپس با ورود به سیستم ثبت نام و تکمیل فرم تقاضانه، بارگذاری فایل عکس شده، بارگذاری تصویر ریز نمرات کارشناسی و سپس انتخاب استان، دانشگاه و رشته‌ مورد نظر.

ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد براساس سوابق تحصیلی

برای ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد در سامانه  از طریق سوابق تحصیلی هم می‌توان اقدام کرد. فارقغ التحصیلانی که مدرک کارشناسی خود را از تمامی دانشگاه‌های متعبر کشور دریافت کرده باشند. می‌توانند ثبت نام خود را بر اساس سوابق تحصیلی انجام دهند و در صورتی که شرایط و معدل لازم را دارا باشند امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند.

در سال 99 و در دوران همه گیری کرونا سازمان سنجش اطلاعیه‌ای در خصوص پذیرش بدون کنکور ارشد برای متاقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد داشتند منتشر نمود. تا داوطلبانی که در کنکور ارشد ثبت نام نکرده اند یا از نتایج خود راضی نبوده اند بتوانند در این مقطع ثبت نام کنند.

حدود یک سال بعد از سال 99 ثبت نام کارشناسی ارشد ازاد با سوابق تحصیلی برداشته شده و هنوز معلوم نیست در سال 1403 امکان ثبت نام با سوابق تحصیلی وجود داشته باشد. در صورت انتشار اطلاعیه‌ پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد، این مقاله بروز خواهد شد.

لیست‌ رشته‌های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ترم بهمن استعداد درخشان

◀ لیست رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور که مختص استعداد‌های درخشان است از طریق اطلاعیه‌های پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد همزمان با آغاز ثبت نام منتشر می‌شود، بنابراین برای مشاهده کامل‌ترین لیست رشته‌ها بهتر است به دفترچه منتشر شده در سایت دانشگاه موردنظر خود مراجعه کنید.

☑️ در حال حاضر پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق استعداد درخشان و براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌پذیرد. متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ارشد آزاد، بایستی ابتدا دفترچه ثبت نام بدون کنکور استعداد درخشان در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد را از سنجش و یا azmoon.org دانلود کرده و علاوه بر رشته از شرایط عمومی و اختصاصی آن مطلع کردند.

☑️ از این رو در ادامه لینک دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن استعداد درخشان آزاد را آورده‌ایم تا با مطالعه آن بتوانید برای ثبت نام به سایت ثبت نام مراجعه کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال در اینباره می‌توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل مشورت کرده و از جزئیات آن آگاه شوید.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن استعداد درخشان آزاد
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد استعداد درخشان

مدارک ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن

برای ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد استعداد درخشان، لازم است مدارک مورد نیاز را آماده کنید و به موقع وارد سایت سنجش و آموزش کشور شوید. این مدارک عبارت است از:

  • عکس پرسنلی 3*4 باید جدید و تمام رخ باشد
  • سریال ثبت نام خود که قبلا در سامانه ثبت نام کنکور ارشد ستجش دریافت کرده باشید
  • اصل فرم تکمیل شده معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی
  • لازم به ذکر است که تقریبا تمامی شرایط عمومی و خصوصی پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور یکسان می‌باشد.

مدارک ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن استعداد درخشان 1403-1404

قبل از آغاز ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد تمامی شرایط و ضوابطی که داوطلبان باید دارا باشند در دفترچه‌ای به نام دفترچه ثبت نام ارشد استعداد درخشان آزاد منتشر می‌شود. در ادامه بخشی از مهم‌ترین شرایطی که داوطلبان باید برای ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد رعایت کنند را آورده‌ایم.

پس از انتشار دفترچه سال جاری در صورتی که تغییرات در شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور لحاظ شده باشد، متن این مقاله به‌‌روز خواهد شد. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال درباره ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد می‌توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل با شماره تلفن ثابت 9099075307 تماس بگیرید.

شرایط عمومی ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد استعداد درخشان

هر سال سازمان سنجش برای ورود داوطلبان ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد شرایط عمومی در نظر می‌‍گیرد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تعریف شده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پایبنذدی عملی به احکام دین اسلام
  • عدم هرگونه خصومت و یا مخالفت با انقلاب و نظام جمهوری اسللامی ایران
  • نداشتن هرگونه ارتباط با گروهک‌های منافقین و ضد انقلابی
  • نداشتن هرگونه سابقه فساد اخلاقی
  • عدم داشتن سو سابقه کیفری یا اعمال مخالفت با قوانین تحصیلی

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن استعداد درخشان

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته‌های غیر پزشکی

شرایط ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد استعداد درخشان در رشته‌های غیر پزشکی شامل موارد زیر است:

  • کسب معدل 16 به بالا در رشته‌های غیر پزشکی / بر اساس امتیاز حاصل از معدل تراز شده با ظرفیت 40درصدی
  • پذیرش دانش آموختگان تا 3 سال پس از فارق التحصیلی
  • رعایت هم نامی گروه عمده احصیلی رشته مقطع کارشناسی با رشته مورد تقاضا برای ارشد الزام است.
  • داوطلبان استعداد درخشان ارشد مجاز به انتخاب 100 کد رشته / محل می‌باشند.
  • متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند با تهیه کارت اعتباری در بیش از یک مجموعه امتحانی ثبت نام کنند، در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد رشته‌های پزشکی

شرایط ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد استعداد درخشان در رشته‌های پزشکی عبارت است از:

  • داشتن معدل حداقل 17
  • متقاضیان لازم است حداکثر در نیم 8 نیمسال تحصیلی فارق التحصیل شده باشند
  • متقاضیان باید رشته‌ای همنام و متجانس با رشته خود در مقطع کارشناسی انتخلاب کنند
  • داوطلبان مشمول نظام وظیفه می بایست شرایط پذیرش را دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 مطالعه کنند.
  • پذیرش در ارشد بدون کنکور آزاد برای پزشکی تا یک سال پس از فارق التحصیلی امکان پذیر است.

خلاصه مقاله ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد

در این مقاله ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بررسی کردیم. شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد استعداد درخشان، هر سال از طریق دفترچه‌ای که از سوی دانشگاه آزاد منتشر می‌شود، اعلام می‌گردد. همچنین زمان این آزمون بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در خرداد ماه یا تیر ماه می‌باشد.

در ضمن دریافتیم ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد فقط از طریق استعدادهای درخشان صورت می‌پذیرد. استعدادهای درخشان شامل دانشجویان برتر که بالاترین معدل کسب نموده‌اند یا دارای سوایق پژوهشی فعالی در زمینه تحصیلی خود می‌باشند.

همچنین گفتیم که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد از طریق سوابق تحصیلی در صورت داشتن شرایط لازم و معدل بالا امکان پذیر است. با این حال ثبت نام بر اساس سوایق تحصیلی تنها در سال 99 و در دوران کرونا صورت گرفت و در حال حاضر امکان ثبت نام بر این اساس وجود ندارد. درصورت انتشار اطلاعیه‌ای در این خصوص این مقاله بروز می‌شود.

برای دانلود فایل pdf کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن استعداد درخشان در چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام ثبت نام بدون کنکور ارشد در خرداد ماه بوده و در حال حاضر در بهمن ماه انجام نمی‌شود.

مدارک ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن ماه 1403 چیست؟

مدارک ثبت نام بدون کنکور ارشد ترم بهمن شامل عکس پرسنلی و تکمیل فرم ثبت نام است.

دفترچه ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد در کدام سایت قرار می‌گیرد؟

دفترچه ثبت نام ترم بهمن کارشناسی ارشد آزاد در سایت سنجش و azmoon.org منتشر می‌شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های کارشناسی ارشد پردیس خودگردان

    رشته های کارشناسی ارشد پردیس خودگردان 1403 + جدول شهریه

    تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد پردیس خودگردان بدون کنکور 1403 در میان داوطلبانی که رتبه مورد نیاز قبولی را کسب نکرده‌اند، متقاضی بالایی دارد. هر ساله لیست رشته‌ها از طریق فراخوان‌های سایت پردیس خودگردان اعلام می‌شود تا داوطلبان بتوانند...
  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
تماس با مشاور