ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام تامین اجتماعی ۱۴۰۲ + راهنمای جامع | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۹ دی ۱۴۰۲
ثبت نام تامین اجتماعی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه ثبت نام تامین اجتماعی مشخص شده است. ما در ادامه قصد داریم به تمامی سوالات شما در رابطه با ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه پاسخ دهیم. برای ثبت نام اولیه تامین اجتماعی و همچنین فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی لازم است یک سری نکات را بدانید که در ادامه این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

اگر در رابطه با ثبت نام غیر حضوری تامین اجتماعی و همچنین نام نویسی غیرحضوری تامین اجتماعی نیز اطلاعاتی را ندارید، توصیه می‌کنیم در ادامه ما را همراهی کنید زیرا این موارد نیز می‌تواند سوال برانگیز باشد.

چرا ثبت نام تامین اجتماعی انجام می‌شود؟

عموماً افرادی که برای ثبت نام تامین اجتماعی و ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه اقدام می‌کنند، تصمیم دارند سوابق خود را چک کنند. به صورت کلی با هر هدفی که برای فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی اقدام کرده باشید، ابتدا نیاز به ثبت نام اولیه تامین اجتماعی خواهید داشت.

پس از ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه و ثبت نام اولیه تامین اجتماعی می‌توانید به مشاهده سوابق بیمه سربازی، استعلام انواع خدمات مربوط به بیمه، درخواست کمیسیون پزشکی و بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی… بپردازید.

نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

قبل از هر چیز برای ثبت نام تامین اجتماعی، فیلتر شکن یا وی پی ان خود را خاموش نمایید. برای ثبت نام اولیه تامین اجتماعی لازم است ابتدا به وبسایت eservices.tamin.ir مراجعه کنید. با مراجعه به این وبسایت و کلیک روی گزینه ثبت نام، یک سری اطلاعات از شما خواسته خواهد شد.

این موارد شامل اطلاعات هویتی، شماره تلفن و… می‌شود. دقت کنید که در این قسمت حتماً شماره تلفن همراه معتبر وارد کنید. زیرا در غیر این صورت لازم است به صورت حضوری برای فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی اقدام نمایید. همچنین برای نوبت دهی تامین اجتماعی می‌بایست اول مراحل ثبت نام در سامانه را طی کنید.

ثبت نام غیر حضوری تامین اجتماعی

پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده جهت ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه، یک سری پرسش‌های امنیتی نیز از شما پرسیده خواهد شد. هر کدام از پرسش‌ها را که انتخاب کردید، لازم است در یک قسمت یادداشت کنید. در مرحله آخر نیز تمامی اطلاعاتی که وارد کرده‌اید، به شما نمایش داده خواهد شد تا صحت آن‎‌ها را تایید کنید. تا به این مرحله، فرایند ثبت نام غیر حضوری تامین اجتماعی انجام شده است، حالا لازم است منتظر باشید تا سازمان اطلاعات شما را بررسی کرده و صحت آن‌ها را تایید کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عملیات پس از فراموشی نام کاربری ایران خودرو کلیک کنید.

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی چند روش وجود دارد؟

بعد از نام نویسی غیرحضوری تامین اجتماعی و فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی ، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، مشاهده سوابق بیمه است. اگر در گذشته بیمه تامین اجتماعی شده‌اید؛ اما به صورت دقیق آمار تعداد ماه‌ها و روزهایی که برای شما بیمه رد شده است، ندارید، می‌توانید از این خدمت در سایت بهره بگیرید.

توجه داشته باشید که مشاهده سوابق بیمه تنها از سال 86 به بعد امکان پذیر است. برای قبل از سال 86 امکان مشاهده سوابق بیمه وجود ندارد. اگر هرگونه اشتباه یا مغایرتی را در سوابق بیمه‌ای خود مشاهده کردید، می‌توانید به صورت حضوری به شعب برای بررسی مغایرت مراجعه نمایید.

یکی از روش‌های دیگری که برای مشاهده سوابق وجود دارد، استفاده از برنامه کارمند است. این برنامه هم در گوشی‌های اندروید و هم در گوشی‌های آیفون قابل نصب کردن می‌باشد.

فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی

برنامه تامین اجتماعی من نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید برای مشاهده سوابق بیمه خود از آن استفاده کنید. این برنامه توسط سازمان تامین اجتماعی ساخته شده است و فعلاً تنها نسخه اندروید آن ارائه شده است.

آخرین روشی که می‌توان از آن به عنوان روش غیر حضوری برای مشاهده سوابق یاد کرد، استفاده از کدهای ussd است. با شماره گیری، #۴* می‌توانید سابقه بیمه خود را به راحتی مشاهده نمایید.

در صورتی که به هر دلیلی از روش‌های فوق برای مشاهده سوابق بیمه استفاده نکردید، می‌توانید به صورت حضوری نیز اقدام نمایید.

اگر قصد ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی را دارید کلیک کنید.

مراحل گام به گام برای ثبت نام تامین اجتماعی

همانطور که اشاره کردیم، برای ثبت نام غیر حضوری تامین اجتماعی لازم است در وبسایت این سازمان ثبت نام کرده و حساب کاربری خود را فعال نمایید. به صورت کلی یک سری موارد برای ثبت نام اینترنتی تامین اجتماعی بررسی گردید، در این قسمت می‌توانید تمامی مراحل برای نام نویسی غیرحضوری تامین اجتماعی را ملاحظه کنید.

در ابتدا وارد سایت شوید، سپس از شما کد ملی فرد بیمه شده خواسته می‌شود. همچنین لازم است شماره تلفن همراه فرد بیمه شده را نیز وارد نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات هویتی برای فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی، باید کاملاً مطابق با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه شما باشد. اگر این اطلاعات با شناسنامه و کدملی شما مطابقت نداشته باشند، نمی‌توانید ثبت نام اولیه تامین اجتماعی را با موفقیت به اتمام برسانید.

اگر کدملی و شماره شناسنامه شما یکسان است، لازم است در هر دو قسمت موارد خواسته شده را وارد کنید.

فرمت مجاز جهت ثبت گذرواژه

جهت ثبت نام تامین اجتماعی از شما خواسته می‌شود که گذرواژه خود را نیز وارد کنید. گذرواژه‌ای که وارد می‌کنید، لازم است یک سری ویژگی‌ها را داشته باشد تا مورد قبول قرار بگیرد. این موارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اینکه حتماً با حروف لاتین تعیین شده باشد.

با یک حرف انگلیسی شروع شده باشد.

در آن عدد، حروف کوچک و بزرگ استفاده شده باشد.

حداقل 8 کاراکتر داشته باشد.

در آن از نام و نام خانوادگی استفاده نکنید.

برای کسب اطلاعات کاربردی از سامانه سهام عدالت شماره شبا کلیک کنید.

نکات نهایی ثبت نام در وبسایت تامین اجتماعی

تمامی این مراحل تنها اقدامات اولیه برای فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی

می‌باشد. جهت ثبت نام نهایی و ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه لازم است منتظر بررسی اطلاعات توسط سامانه و اعلام نتایج به وسیله پیامک بمانید.

گاهی برای ثبت نام غیر حضوری تامین اجتماعی ، پیامکی با مبنای مراجعه به شعبه برای شما ارسال می‌شود. در این وضعیت برای برای کامل شدن نام نویسی غیرحضوری تامین اجتماعی، لازم است به حضوری نیز مراجعه‌ای داشته باشید.

نحوه حذف درخواست

اگر نیاز به حذف درخواست خود داشتید، می‌توانید گزینه حذف درخواست از پایین صفحه را کلیک کنید. با فشردن این گزینه، پیام موفقیت آمیز بودن حذف درخواست را مشاهده خواهید کرد. در صورت نیاز می‌توانید مجدد برای ثبت نام تامین اجتماعی اقدام کنید.

پیامک در صورت فعال سازی حساب کاربری

همانطور که اشاره کرده بودیم پس از ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه و ثبت نام تامین اجتماعی ، لازم است منتظر دریافت نتیجه ثبت نام بمانید. نتیجه ثبت نام به صورت پیامک برای شما فرستاده خواهد شد. این پیامک بدین صورت است که حساب کاربرای شما فعال شده است.

جناب آقای/ سرکار خانم

ثبت نام با موفقیت انجام شده است. برای فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی با مدارک هویتی به نزدیک‌ترین شعبه مراجعه کنید.

اگر در اطلاعاتی که وارد کرده‌اید، مغایرتی مشاهده گردد، پیامک ارسال شده برای شما به گونه‌ای است که می‌خواهد، دوباره برای ثبت نام اقدام کنید و یا برای رفع مغایرت، به نزدیک‌ترین شعبه مراجعه نمایید.

پیامک عدم تطبیق اطلاعات، ممکن است با برای تکراری بودن کد ملی، تکمیل نکردن مراحل ثبت نام تا آخر و… نیز ارسال گردد.

نحوه بازیابی گذرواژه در سامانه چگونه است؟

پس از ثبت نام اینترنتی تامین اجتماعی، ممکن است برخی افراد گذرواژه خود را فراموش نمایند. در این صورت با طی کردن مراحل زیر می‌توانید برای بازیابی گذرواژه اقدام کنید.

در ابتدا لازم است روی گزینه بازیابی کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، از شما خواسته می‌شود که کدملی خود را وارد کنید. با وارد کردن کدملی، به دو روش می‌توانید برای بازیابی گذرواژه خود اقدام نمایید. روش اول از طریق شناسه و روش دوم از طریق سوالات امنیتی است.

برای بازیابی از طریق شناسه، ابتدا این گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که تلفن همراه شما ثبت شده باشد، ادامه مراحل طی خواهد شد، اما اگر تلفن همراه ثبت نشده باشد، با خطا رو به رو شده و نمی‌توانید مراحل را تا انتها طی کنید. پس از چند دقیقه، پیامکی با عددی 6 رقمی برای شما ارسال خواهد شد. حالا کافی است این کد 6 رقمی را در کادر خواسته شده وارد کنید. توجه داشته باشید که این کد از زمان ارسال تنها 20 دقیقه معتبر خواهد بود.

نام نویسی غیرحضوری تامین اجتماعی

حال کافی است گذرواژه جدید را وارد کنید و دکمه تایید را بزنید.

برای بازیابی از طریق سوالات امنیتی ، کافی است مراحل زیر را طی کنید. ابتدا این گزینه که مورد دوم است، انتخاب نمایید. توجه کنید که برای استفاده از این روش، باید سوالات امنیتی را ثبت کرده باشید. اگر ثبت نکرده باشید، به شما گفته می شود که امکان بازیابی وجود ندارد. حالا سوالات امنیتی به شما نشان داده می‌شود. کافی است این سوالات را انتخاب کرده و پاسخ ها را وارد کنید. با کلیک روی گام بعدی،گذرواژه ای جدید به شما داده می‌شود. این گذرواژه را وارد کنید و دکمه ثبت را بزنید.

آیا امکان نمایش و ویرایش پروفایل در سامانه وجود دارد؟

بله پس از ثبت نام تامین اجتماعی می‌توانید برای نمایش و ویرایش اطلاعات وارد شده خود اقدام نمایید. برای این کار، کافی است به پورتال وارد شوید. پس از وارد شدن درست در قسمت چپ، گوشه صفحه گزینه پروفایل را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را اعمال نمایید. در این قسمت گزینه‌هایی همچون نمایش و ویرایش پروفایل، سربرگ امنیت قسمت کلمه عبور، سربرگ امنیت قسمت سوالات امنیتی را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی با کد دستوری USSD

همانطور که در موارد قبل اشاره کرده بودیم، یکی از راه‌های استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی، کدهای دستوری هستند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که با استفاده از کدهای دستوری چه خدماتی را می‌توان دریافت کرد. برای دریافت پاسخ درادامه همراه ما باشید. به صورت کلی برای استفاده از خدمات با کدهای دستوری لازم است ابتدا کد دستوری #۱۴۲۰*۴* را بگیرید. سپس براساس نیاز خودتان می‌توانید از خدمات زیر استفاده کنید.

  • استعلام موارد مختلف
  • خدمات بیمه درمان
  • خدمات سایر بیمه‌ها
  • آشنایی با قوانین
  • پرسش و پاسخ‌ها
  • استعلام موارد مختلف
  • آشنایی با سازمان

خدمات وبسایت تامین اجتماعی

با عضویت در وبسایت تامین اجتماعی، می‌توانید از یک سری خدمات بهره مند شوید که شامل موارد زیر می‌شود. فراموش نکنید که این خدمات برای افراد عضو شده در سایت می‌باشد. یعنی افرادی که با نام نویسی غیرحضوری تامین اجتماعی برای فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی اقدام کرده‌اند.

  • مشاهده پرونده و سوابق الکترونیکی فرد بیمه شده
  • بررسی کلیه سوابق
  • اعلام سابقه به موسسات
  • اعتراض به سوابقی که ثبت نشده
  • محاسبه میانگین دستمزد دو سال آخر
  • درخواست برای دریافت دفترچه بیمه
  • دریافت کمک هزینه ازدواج (هدیه ازدواج)
  • درخواست برای دستمزد در زمان بیماری
  • درخواست مرخصی زایمان و کمک هزینه زایمان
  • درخواست کمک هزینه کفن و دفن
  • محاسبه خرید خدمت سربازی
  • محاسبه مبلغ حقوق بازنشستگی
  • استعلام بدهی سازمان

نام‌نویسی در بیمه تامین اجتماعی

تا به این قسمت از مطلب ما سعی کردیم نکات اصلی دررابطه با نحوه ثبت نام تامین اجتماعی را در اختیار شما قرار دهیم. در این قسمت به موضوعی می‌پردازیم که ممکن است سوال بسیاری از افراد باشد. اینکه نحوه نام نویسی در بیمه تامین اجتماعی چگونه است. در واقع قبل از ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه و یا فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی، لازم است در این سامانه نام نویسی کرده باشید. برای نام نویسی یا باید محل کارتان برای شما بیمه رد کند و یا خودتان به صورت خویش فرما با در دست داشتن مدارک برای ثبت نام مراجعه نمایید. در هر دو حالت فرد فرمی را پر کرده و کدی منحصر به فرد برای افراد صادر خواهد شد که همان شماره بیمه نام دارد.

خلاصه مقاله ثبت نام تامین اجتماعی

موضوع مورد بحث ما در این مطلب، ثبت نام تامین اجتماعی و خدمات این سازمان بود. قبل استفاده از هرگونه خدمات در سازمان تامین اجتماعی، لازم است ابتدا برای ثبت نام تامین اجتماعی اقدام نمایید. با ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه و ثبت نام اولیه تامین اجتماعی می‌توانید برای دریافت خدمات اقدام نمایید.

ما مراحل فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی را به صورت کامل بررسی کردیم و تمامی نکات را بررسی نمودیم. از آنجایی که مراحل فعال سازی و نام نویسی غیرحضوری تامین اجتماعی ممکن است سوال بسیاری از افراد باشد، به صورت کامل موارد مرتبط با ثبت نام غیر حضوری تامین اجتماعی و ثبت نام اینترنتی تامین اجتماعی را نیز بررسی کردیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا روش ثبت نام تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ تغییراتی را داشته است؟

خیر مراحل ثبت نام مانند قبل می باشد.

برای ورود به سامانه فعال سازی حساب کاربری بیمه به چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

برای ورود لازم است شماره تلفن همراه و اطلاعات هویتی خود را وارد کنید.

آیا امکان فعال سازی حساب کاربری تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری وجود دارد؟

بله افراد می توانند به صورت غیر حضوری برای فعال سازی حساب خود اقدام کنند.

آیا امکان اعتراض به سوابق بیمه به صورت غیر حضوری وجود دارد؟

بله امروزه می توانید به صورت غیر حضوری اعتراض خود را ثبت نمایید.

نظرات

18 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام تامین اجتماعی ۱۴۰۲ + راهنمای جامع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo علی گودرزی گفت:

    سلام
    بنده در سایت ثبت نام کردم الان وارد نمیشم میگه که حساب کاربری شما غیرفعال است چیکارکنم واسه غرامت کرونا باید از این طریق اقدام کنم وگرنه درست نمیشه خواهشن راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      به یکی از شعبات تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

  2. Avatar photo Mahnaz alizadeh گفت:

    سلام وقت بخیر من میخواد وارد سامانه بشم میزنه حساب کاربریم غیر فعاله باید چیکار کنم ؟

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      به صورت حضوری به یکی از شعبات تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

  3. Avatar photo طاووس هوسمی گفت:

    برای ثبت نام اولیه تامین اجتماعی باید حضوری مراجعه کرد یا از طریق سایت میشه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      ثبت نام بیمه تامین اجتماعی از طریق سایت هم می شود.

  4. Avatar photo مهرداد محمدي گفت:

    سلام وقت بخير
    ببخشيد من بخوام بيمه تامين اجتماعي خويش فرما ثبت نام كنم بايد حتما حضوري برم انجام بدم يا نه از تو سايت هم ميشه ثبت نام كرد؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله از طریق سایت هم میتوانید بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کنید.

  5. Avatar photo محمد عبدی گفت:

    سلام. من محمد هستم .الان چند ماه بیمه تامین اجتماعی خودم رد میکنم از محل کارم بیرون اومدم ولی بیمه تامین اجتماعی من فعال نشده برای درمان ازاد حساب میشه باید چیکار کرد

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر باید از طریق اداره بیمه تامین اجتماعی حضوری پیگیری کنید برای اطلاعات بیشتر با مرکز تماس یگیرید

  6. Avatar photo Reza گفت:

    من حسابم کاربریم مسدود شده چیکار کنم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام . با سازمان بیمه تامین اجتماعی تماس بگیرید

  7. Avatar photo شاهین جعفری گفت:

    سلام رفتم بیمه قبل سابقه دارم قطع شد ادامه بدم یه شماره بیمه بهم داد گفت با گوشی ثبت نام کن یک هفته شبانه روز آدمی شدن هرچی میزنم بر میگرده اول راهنمایی کنید ممنون

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      برای ثبت نام تامین اجتماعی با شماره 9099075307 تماس بگیرید

  8. Avatar photo ثبت نام غیرحضوری درسایت تامین اجتماعی گفت:

    هرجی ثبت نام میکنم بااینکه همه درست واردشده آخرتاییدومیزنم میزنه خطادرسامانه خدایی سرکاریه

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام سامانه تأمین اجتماعی احتمالا اختلال داره صبح با مرکز تماس بگیرید براتون انجام بدیم

      1. Avatar photo سعید گفت:

        سلام راه حل برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی فرزند زیر ۱۸ سال که تلفن همراه به نام خودشان صادر نمیشود چیست؟

        1. Avatar photo behrouzi گفت:

          سلام روزتون بخیر یا استفاده از شماره تماس پدر یا مراجعه حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    راهنما جامع ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + شرایط

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ + بهترین منابع

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)