ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان 1403

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان یکی از مواردی است که دانشجویان اهل کاشان و یا عزیزانی که قصد دارند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند نیاز است تا از آن اطلاع کافی داشته باشند.

این دانشگاه هر ساله در بازه زمانی حدود 2 اسفند تا 25 اسفند اقدام به پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد بدون کنکور میکند. لازم به ذکر است این بازه زمانی تقریبی است و نسبت به الگوی سال های گذشته این دانشگاه پیشبینی میشود.

این دانشگاه طبق طرح حمایت از استعداد های درخشان اقدام به پذیرش دانشجو میکند و در واقع یکی از شروط اصلی پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان داشتن سوابق تحصیلی مناسب است.

در این مقاله از ایران تحصیل به بررسی مراحل ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان، مدارک مورد نیاز و شرایط پذیرش این دانشگاه خواهیم پرداخت.

روش های ثبت نام کارشناسی ارشد در دانشگاه کاشان

این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو به دو صورت با آزمون و بدون آزمون اقدام می کند که در پذیرش دانشجویان به صورت با آزمون، داوطلبان باید با شرکت در کنکور و کسب رتبه مورد نظر رشته خود را انتخاب و در دانشگاه کاشان ثبت نام کنند.

اما روش دیگر یعنی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه کاشان در مقطع کارشناسی ارشد، هرساله در تاریخی که طبق اطلاعیه های وبسایت دانشگاه اعلام میشود (اواسط تا اواخر اسفند ماه) بصورت اینترنتی انجام میگیرد.

برای ثبت نام در دانشگاه کاشان باید از مواردی اطلاع داشته باشید تا تصمیم دقیق گرفته و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید. علاوه بر این میتوانید با تماس با مشاورین ایران تحصیل 9099075307 در تماس بوده و از بروز این دست مشکلات جلوگیری کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری روی لینک کلیک کنید.

شرایط عمومی پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان

مانند تمامی دانشگاه ها جهت ثبت نام و ورود به دانشگاه کاشان در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون باید شرایط خاصی داشت. این شرایط به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم میشوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان

از شرایط عمومی پذیرش در این دانشگاه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول قانون اساسی.

✅  قبول داشتن حکومت جمهوری اسلامی و رهبری.

✅ عدم ارتباط با گروه های تروریستی، ضد حکومتی و ضد انقلابی و…

✅ عدم سوپیشینه و برائت از ایجاد هرگونه اخلال در محیط تحصیل

در صورتی که داوطلب یکی از شرایط عمومی را بنا به هر دلیلی نداشته باشد از ثبت نام او در دانشگاه کاشان ممانعت خواهد شد.

برای کسب اطلاع در زمینه سامانه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه ها با کلیک روی لینک مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

شرایط اختصاصی پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان

همانطور که اشاره شد جهت ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان شرایط اختصاصی نیز مطرح شده و مورد بررسی قرار داده میشود. این موارد به شرح زیر اند:

داوطلب باید پس از گذشت 6 نیم سال (ترم) حداقل 3/4 (سه چهارم) از واحد های خود را با معدل قابل قبول به پایان رسانده باشد.

✅ منظور از معدل قابل قبول این است که داوطلب باید جزو 20% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد.

✅ مدت تحصیل مقطع کارشناسی داوطلب نباید بیش از 8 نیمسال به طول انجامیده باشد.

✅ پذیرش و ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان منوط به تایید شورای تحصیلات تکمیلی و هیئت علمی دانشگاه کاشان است.

✅ داوطلب باید در رشته های مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود اقدام به ثبت نام و تعیین رشته کند. در غیر این صورت شورای تحصیلات تکمیلی ممکن است درخواست وی را رد کنند.

✅ هر داوطلب میتواند فقط یک بار و دقبقا بلافاصله پس از فارق التحصیلی در مقطع پیشین خود اقدام به ثبت نام بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد کند.

✅ رتبه های 1 الی 15 المپیاد های دانشجویی با ارائه معرفی نامه از طرف دبیرخانه المپیاد مربوطه نیز میتوانند بدون آزمون اقدام به ثبت نام کنند.

شرایط اختصاصی پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان

مد نظر داشته باشید اطلاعات فوق جهت ثبت نام در نیمسال اول 1403-1404 بوده است و ممکن است در اطلاعیه های آینده که مربوط به نیمسال دوم همین سال تحصیلی است تغییراتی اعمال شود.

نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان

کلیه داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه کاشان در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور را دارند باید ابتدا از واجد شرایط بودن خود جهت ثبت نام اطمینان حاصل کنند و سپس به وبسایت register.kashanu.ac.ir مراجعه نمایند.

📌برای مشاهده لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون کلیک کنید.

 

در صفحه ابتدایی این سامانه روی گزینه استعداد های درخشان کارشناسی ارشد کلیک کنید.

شروع فرایند ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان

در مرحله بعد شما با وارد کردن اطلاعات فردی اولیه مطابق شکل زیر اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده و نام کاربری (همان کد ملی شما) و رمز عبور خود را تعیین کنید.

وارد کردن اطلاعات فردی ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان

پس از ثبت نام شما باید با کد ملی و رمز عبوری که تعریف کرده اید وارد سامانه شده و در اولین قدم کارت اعتباری 120.000 تومانی ثبت نام را خریداری کنید. در این صورت وارد مراحل تکمیل اطلاعات (فردی و تحصیلی)، انتخاب رشته، ارسال مدارک و… خواهید شد.

🔴 نتیجه این درخواست پس از بازبینی و تایید نهایی هیئت علمی و تشخیص آن ها برای قبولی در رشته منتخب شما، از طریق همین سامانه برای شما قابل مشاهده میشود.

برای اطلاع از شرایط کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی روی لینک کلیک کنید.

مدارک ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه کاشان

همانطور که در سرفصل قبلی به آن اشاره شد، برای ثبت نام در این دانشگاه شما نیاز به ارائه و بارگزاری مدارکی دارید. این ودارک طبق آخرین اطلاعیه های سایت دانشگاه کاشان به شهر زیر است:

1️⃣ ارائه فرم تکمیل شده 1 و 2 در قالب فایل با فرمت JPEG

2️⃣ بارگزاری عکس کارت ملی با کیفیت مناسب در قالب JPEG

3️⃣ ارائه تصویر اسکن شده یا با کیفیت از صفحه اول شناسنامه به همراه تمام صفحاتی که در آن ها توضیحات وجود داشته باشد.

4️⃣ تصویر ریز نمرات دوره کارشناسی تا حداقل پایان نیمسال ششم بصورت ممهور و در فرمت JPEG

 

زمان ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد کاشان

زمان ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد کاشان

برای ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان معمولا حد فاصل اواسط اسفند تا پایان اسفند در نظر گرفته میشود. این تاریخ در سال گذشته یعنی نیمسال اول 1403-1404 تاریخ 2 اسفند 1401 آغاز شد و تا 25 اسفند 1401 نیز ادامه داشت.

زمان ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد کاشان

طبق روند هر ساله این دانشگاه انتظار میرود در سال آینده نیز چنین بازه زمانی بعنوان مهلت ثبت نام داوطلبین استعداد درخشان این دانشگاه اعلام گردد.

 

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه کاشان

 

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کاشان بصورت بدون آزمون را دارید قطعا باید از رشته هایی که این دانشگاه بصورت بدون آزمون دانشجو میپذیرد نیز مطلع باشید. این رشته ها در جدول زیر آمده است:

زبان و ادبیات فارسی جغرافیا و برنامه ریزی شهری زبان و ادبیات عربی
علوم اجتماعی علوم قرآن و احادیث نهج البلاغه
باستان شناسی مدیریت کسب و کار شیمی
فیزیولوژی ورزشی فیزیک ریاضی محض
ریاضی کاربردی مهندسی برق مهندسی شیمی
مهندسی سیستم های انرژی مهندسی عمران مهندسی مکانیک
مهندسی معدن مهندسی مواد مهندسی کامپیوتر
علوم و مهندسی آبخیزداری علوم و مهندسی محیط زیست علوم و مهندسی مراتع
فناوری معماری هنر اسلامی و فرش مهندسی شهرسازی

لازم به ذکر است هر ساله ممکن از رشته هایی از این لیست کم و یا به آن اضافه شود. برای اطلاع دقیق از رشته های این دانشگاه میتوانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با مشاورین مجرب ایران تحصیل برای قبولی در دانشگاه کاشان در ارتباط باشید.

قوانین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه کاشان کارشناسی ارشد

دانشجویان باید بدانند که در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه کاشان در مقطع کارشناسی ارشد در سال 1403 یک سری از قوانین وجود دارد که اطلاع از آنها خالی از لطف نیست.

🔵 پذیرش بدون کنکور دانشگاه کاشان بر اساس ضوابط وزارت تحقیقات، فناوری و علوم دانشگاه می باشد و پس از از اینکه سوابق و فعالیت های دانشجو ارزیابی شد پذیرش آن ها انجام می‌شود و ارسال مدارک برای داوطلبان هیچ گونه حقی را برای آن ها ایجاد نخواهد کرد.

🔵 پس از اینکه دانشجو از سوی دانشگاه کاشان پذیرفته شد در صورتی که بعد از ثبت نام از تحصیل منصرف شود باید هزینه آموزش رایگان را به سازمان امور دانشجویان پرداخت کند.

🔵 دانشجوی پذیرفته شده نهایی، مجاز نمی باشد که رشته یا محل تحصیل خود را تغییر دهد و هزینه ای که برای بررسی مدارک و ثبت نام واریز می شود مسترد نمی گردد.

🔵 داوطلبانی که اسامی آن ها جزو پذیرفته شدگان می باشد باید بدانند که پذیرش آن ها مشروط بوده در واقع تایید و پذیرش نهایی به تایید صلاحیت آن ها از سوی دبیرخانه گزینش دانشجویان انجام می شود.

🔵 مدت مجاز برای خانم هایی که در مقطع کارشناسی پیوسته صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب سنوات استفاده کرده اند ده نیمسال می باشد.

🔵 همچنین ذکر شده است که پذیرش دانشجویان بلافاصله بعد از دانش آموختگی آن ها می باشد و صرفاً یک بار امکان پذیر است.

کارشناسی ارشد بدون کنکور

خلاصه مطلب

دانشگاه کاشان یکی از بهترین انتخاب ها برای عزیزانی است که در این شهر یا شهر های نزدیک به آن در حال زندگی هستند. دانشگاه کاشان هرساله در ماه اسفند اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بصورت بدون کنکور میکند.

از مهمترین شرایط قبولی در طرح استعداد های درخشان این دانشگاه داشتن سوابق و نمرات و معدل قابل قبول در مقطع کارشناسی است بطوری که داوطلب باید از لحاظ معدل در 20% برتر هم رشته ای ها و هم دوره ای های خود باشد.

 

برای دریافت این مقاله در قالب PDF روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه کاشان چیست؟

تصویر کاملا واضحی از کارت ملی، صفحه اول شناسنامه، تصویر ریز نمرات حداقل تا پایان نیمسال ششم در مقطع کارشناسی و تصویر فرم های تکمیل شده را با فرمت  JPG آماده کنند.

 

ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد کاشان 1403 چه زمانی است؟

در حال حاضر طبق اخبار اعلام شده از سوی این دانشگاه زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه کاشان از امسال تا 30 ماه بهمن سال 1403 اعلام شده است که دانشجویان می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند و تا یک ماه بعد این روند ادامه دارد.

آیا برای ثبت نام  اولیه در این دانشگاه باید هزینه ای پرداخت کرد؟

به با مراجعه به سایت این دانشگاه و مراجعه به بخش مربوطه می توانید از هزینه ها و شرایط اولیه پذیرش مطلع شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

    رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 {شرایط و دانشگاه} | sanjesh

    فهرست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 از طریق فراخوان دانشگاه‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرند در وبسایت رسمی این دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. متقاضیان تحصیل در هرکدام از رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون می‌توانند...
  • ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه دولتی 1403 + شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری برای داوطلبان و متقاضیان شرکت در این طرح جامع آغاز شد. هر داوطلب در صورت داشتن شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی می تواند برای انجام فرآیند نام نویسی در سایت دانشگاه...
  • کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

    ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی 1403 +شرایط، شهریه و رشته ها

    ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی یکی از انتخاب هایی است که پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی، افراد علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیش رو دارند. در چنین شرایطی می توان از امکان ثبت...
تماس با مشاور