ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان 1402 (نحوه عضویت)

ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بنیاد ملی نخبگان جهت انجام امور اجرایی و اداری خود در شهر تهران امکان جذب مشمولین خدمت وظیفه را در قالب امریه دارا است. ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان شامل چند مرحله است و دارا بودن شرایط خاصی را می‌طلبد.

در ادامه شرایط استفاده از این نوع امریه و مدارک و نحوه ثبت نام آن به استحضار عزیزان می‌رسد. متقاضیان عزیز در نظر داشته باشند که فراخوان‌های مربوط به جذب سرباز امریه برای هر استان به صورت جداگانه منتشر می‌شود و در متن فراخوان، استان مورد نظر ذکر می‌شود. متقاضیان می‌بایست راهنمای ثبت نام امریه برای سربازانِ فارغ‌التحصیل را به دقت مطالعه کرده سپس برای جمع‌آوری و ارسال مدارک اقدام کنند.

آشنایی با بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملی نخبگان تحت نظارت مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی افراد برجسته و همچنین توسعه و پیشرفت کشور، ضرورت برداشتن گام‌های انقلابی جهت رفع موانع، در سال ۱۳۸۵ تاسیس گردیده است.

این بنیاد وظایف اصلی خود را در قالب حمایت‌های مادی و معنوی از اشخاص مستعد و نخبه، راهنمایی آن‌ها به سمت تولید علم و فراهم آوردن پشتیبانی از پروژه‌ها و ابتکارات علمی اساتید دانشگاهی متمرکز ساخته است.

با عنایت به چالش‌های موجود در شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل در جامعه، بنیاد ملی نخبگان به ایجاد سامانه‌ای جهت ثبت‌نام اشخاص نخبه اقدام نموده تا از طریق ارزیابی مدارک تحصیلی و علمی آن‌ها، شایسته‌ترین افراد را شناسایی و از توانمندی‌های آن‌ها حمایت به عمل آورد.

بدین منوال، داوطلبانی که خود را صاحب استعدادهای ویژه یا نخبگی می‌دانند، بایستی از طریق وب‌گاه بنیاد نسبت به ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان

متقاضیان در صورت داشتن امتیازات لازم می‌توانند برای ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان اقدام نمایند.

برای ثبت نام بنیاد ملی نخبگان، داشتن مقالات علمی بین المللی، عضویت در نشریات دانشجویی، سابقه کار در شرکت‌های دانش بنیان و داشتن معدل مناسب از جمله مواردی است که می‌تواند برای کسب امتیازات و رسیدن به حد نصاب به داوطلبان کمک کند.

بر اساس امتیازبندی بنیاد ملی نخبگان در صورتی که افراد با مدرک کارشناسی ارشد امتیاز ۱۱۰ به بالا کسب کنند می‌توانند برای ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان اقدام کنند.

اگر داوطلبان امتیاز بین ۸۰ تا ۱۱۰ کسب کنند امکان بررسی شرایط و دریافت شرایط نخبگی برایشان فراهم است.

نکته قابل توجهی که داوطلبانِ عضویت در بنیاد ملی نخبگان باید در نظر داشته باشند این است که امتیاز ذکر شده بر اساس مدرک تحصیلی افراد متفاوت است.

بنیاد ملی نخبگان برای اعتبارسنجی و پالایش مدارک داوطلبان شرایط ویژه‌ای را اتخاذ کرده است.

شرایط مورد انتظار بنیاد برای ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان به دو گروه شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می‌شوند. با توجه به اعلامیه بنیاد ملی نخبگان، شرایط اولیه‌ای که متقاضیان امریه باید دارا باشند بدین شرح است.

شرایط ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان

💎برای مشاهده لیست ارگان‌هایی که امریه سربازی جذب می‌کنند روی لینک کلیک کنید.💎

شرایط عمومی ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان

🔷 نخبگان و استعدادهای برتر در اولویت هستند

🔷 فعال و تلاشگر

🔷 آشنایی به امور مرتبط با نخبگان، استعدادهای برتر و اجتماعات نخبگانی

شرایط اختصاصی ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان

🔶 داشتن حداقل مقطع کارشناسی ارشد

🔶 عدم غیبت در اخذ برگه آماده به خدمت

🔶 بومی استان

🔶 عدم وجود کسری خدمت و تقاضای استفاده از آن از شرایط ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان می باشد.

🔶 حداقل شش ماه تا تاریخ اعزام فرصت داشته باشند

برای آشنایی با امریه وزارت دفاع روی لینک کلیک کنید.

سایت ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان 1402

بنیاد ملی نخبگان در راستای بررسی مدارک فردی و تحصیلی اشخاص، سامانه‌ای راه‌اندازی نموده است تا از طریق آن افراد واجد شرایط بتوانند اطلاعات خود را وارد کرده و در نوبت دریافت تسهیلات این بنیاد قرار گیرند. نشانی اینترنتی ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان bmn.ir  می باشد که در این سامانه تمامی اطلاعیه های جدید در خصوص ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان درج شده است.

برای ثبت نام در سایت bmn. ir هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمامی رتبه‌های برتر کنکور و یا افرادی که اختراعی را به ثبت رسانده‌اند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

نخبه به چه کسی گفته می‌شود؟

بر اساس ماده 14 اساسنامه بنیاد ملی نخبگان کشور، نخبه به فرد برجسته و کارآمدی گفته می‌شود که، تاثیر وی در تولید علم، هنر و فناوری کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نوبغ فکری وی در راستای تولید دانش و نوآری، موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و متوازن کشور گردد.

شرایط کلی نخبگی برای استفاده از مزایای بنیاد ملی نخبگان در خدمت سربازی به شرح زیر است.

🔷 مقام‌های اول تا سوم المپیادهای دانشجویی و دانش‌آموزی در سطح کشوری و بین‌المللی

🔷 افراد دارای مشارکت موثر علمی در طرح‌های برگزیده جشنواره‌های علمی معتبر داخلی و خارجی

🔷 افراد دارای ثبت اختراع و اکتشاف

🔷 رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری

🔷 مقام‌های اول تا سوم رقابت‌های معتبر قرآنی کشوری و بین‌المللی

🔷 دو نفر اول آزمون جامع علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی

🔷 دانشجویان نمونه کشوری

🔷 برگزیدگان مسابقات داخلی و خارجی مهارت

🔷 خالقان آثار بدیع هنری و ادبی

🔷 برگزیدگان حوزه‌های علمیه

افراد در صورت داشتن این شرایط می توانند برای ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان اقدام نمایند.

زمان و نحوه ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان

نحوه ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان

زمان ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان معمولا به این موضوع بستگی دارد که آیا هر سال بنیاد ملی نخبگان قصد پذیرش افرادی را بعنوان سرباز امریه دارد یا خیر. در سال گذشته این بنیاد اقدام به جذب سرباز امریه در مرکز تهران نمود.

در سال جاری ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان تا آخر آذر ماه بوده است و به محض اطلاع از ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان در سال جدید در این مقاه اطلاع رسانی خواهد شد.

متقاضیان توجه داشته باشند که زمان جذب سرباز امریه توسط هر یک از دفاتر استان‌های بنیاد ملی نخبگان متفاوت است. بنابراین اخبار مربوط به زمان ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان و نوع و تعداد جذب سرباز امریه می‌بایست از طریق دفتر بنیاد ملی نخبگان در استان مربوطه پیگیری شود.

موضوع بعدی میزان فرصت باقی مانده مشمولان تا خدمت سربازی است. بنیاد نخبگان تنها به جذب افرادی برای امریه سربازی می‌کند که شش ماه یا بیشتر تا تاریخ اعزام آن‌ها فاصله باشد.

همچنین افرادی برای امریه انتخاب می‌شوند که تمامی شرایط مندرج در فراخوان بنیاد را دارا باشند، به درستی در بنیاد ملی نخبگان تشکیل پرونده داده باشند و مدارک خود را قبل از پایان ضرب‌العجل ارسال کرده باشند.

سال گذشته اطلاعیه ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان استان تهران منتشر شد که بر اساس آن مشمولانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این فراخوان بودند، مدارک خود را به آدرس apply@bmn.ir ارسال کرده تا شانس خود را در این فراخوان امتحان کنند.

متقاضیان استفاده از معافیت سربازی نخبگان باید درخواست خود را از طریق بانک اطلاعاتی بنیاد نخبگان ثبت کرده و بر اساس امتیازهای کسب شده بر اساس میزان فعالیت‌ها و سوابق علمی هر فرد، برای بهره مندی از معافیت نخبگان به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شوند.

💎برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان حقوق سرباز امریه روی لیینک آبی رنگ کلیک کنید.💎

طرح جایگزین خدمت سربازی برای اعضای بنیاد ملی نخبگان

طرح جایگزین خدمت سربازی برای اعضای بنیاد ملی نخبگان

طرح جایگزین خدمت به جای خدمت سربازی معمولی طرحی است که می‌تواند مورد توجه مشمولان دانشجوی کشور باشد. بر اساس این طرح افرادی که شرایط نخبه خطاب شدن و عضویت بنیاد ملی نخبگان را به صورت رسمی داشته باشند می‌توانند به جای خدمت دوره ضرورت در پادگان، پروژه‌ای علمی دریافت کنند و با پایان آن، مشمول دریافت کارت پایان خدمت دوره ضرورت سربازی شوند.

نحوه خدمت سربازان نخبه با سربازان دیگر تفاوت خواهد داشت. سرباز نخبه به پادگان فرستاده نمی‌شود و در صورت داشتن شرایط و با ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان می‌تواند با انجام پروژه‌های علمی خدمت خود را بگذراند. میزان حقوق دریافتی افرادی که از طرح جایگزین خدمت استفاده می‌کنند هم نسبت به سربازان معمولی کمی بیشتر است.

سربازان نخبه هم ابتدا به دوره آموزشی فرستاده می‌شوند اما آموزشی آن‌ها با سربازان وظیفه معمولی متفاوت است. پس از پایان دوره آموزشی این افراد می‌توانند با انجام پروژه‌های تحقیقاتی از رفتن به سربازی معاف شوند.

در حقیقت، سربازیِ این افراد همان پروژه‌ای است که موضوع آن از سوی سازمان ملی بنیاد نخبگان معرفی شده و سپس سرباز نخبه شروع به انجام پژوهش و پیگیری پروژه خود خواهد کرد. شرایط نخبگی برای معافیت سربازی، شامل گذراندن طول دوران خدمت به صورت انجام طرح ها و پروژه‌های معرفی شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح است.

این مشمولان با انجام پروژه‌های تحقیقاتی به مدت ۱۴ ماه یا بیشتر از کسری خدمت سربازی بهره‌مند می‌شوند. مدارک لازم برای استفاده از طرح جایگزین خدمت برای سربازان نخبه به شرح زیر است.

🔶 اصل شناسنامه

🔶 کپی شناسنامه تمام صفحات

🔶 اصل کارت ملی

🔶 کپی کارت ملی پشت و رو

🔶 دو عدد عکس 3*4 رنگی

🔶 گواهی اتمام تحصیلات دانشگاهی

🔶 دارا بودن معرفی‌نامه برای احراز هویت نخبگی از سازمان مربوطه

🔶 فرم تکمیل شده مشخصات فردی

🔶 انجام معاینات پزشکی

🔶 و مدارک دیگر

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام امریه قوه قضاییه روی لینک آبی رنگ کلیک فرمایید.

رشته‌های مورد نیاز برای ثبت نام در امریه بنیاد ملی نخبگان

باید دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی باشند. حداقل مدرک مورد تایید برای ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان، کارشناسی ارشد است. نوع رشته تحصیلی اهمیت ندارد، اما داشتن مدرک ارشد و دکتری ضروری است.

همچنین، داشتن رزومه پژوهشی و تحقیقاتی از شروط لازم برای قبولی است. در اطلاعیه جدید، ممکن است ثبت نام فقط برای برخی از رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی باشد.

رشته‌های مورد نیاز برای ثبت نام در امریه بنیاد ملی نخبگان

 اخبار پیرامون امریه بنیاد ملی نخبگان

انجام طرح جایگزین خدمت با به پایان رساندن طرح علمی به جای خدمت معمولی انجام می‌شود که حدود یک سال به طول می‌انجامد و دوره آموزشی این مشمولان نیز به نسبت دیگر سربازان کمتر است. پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی که به سربازان نخبه در طرح جایگزین خدمت واگذار می‌شوند، توسط ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب شده و اتمام آن حداقل 14 ماه زمان لازم دارد.

نکته مهمی که در طرح جایگزین خدمت وجود دارد این است که که مشمولان باید سه ماه قبل از اعزام به خدمت، برای دوره آموزشی خود اقدام کنند. عموماً ثبت نام مشمولان برای دوره آموزشی هر ساله، در تیرماه و دی ماه انجام می‌پذیرد. نخبگانی که دارای کسری خدمت هستند، امکان استفاده از کسری خدمت را دارند و از طول کل خدمت دوره ضرورت آن‌ها کاسته می‌شود.

خلاصه مقاله ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان

افراد بسیاری در کشور هستند که دارای استعدادهای شگرف در زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری هستند. این افراد معمولا با پایان دوران تحصیل خود، خدمت دوره ضرورت سربازی را پیش رو دارند. بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، شرایطی را فراهم آورده است که افراد نخبه می‌توانند با استفاده از آن بجای رفتن به پادگان و انجام خدمت سربازی معمولی، کاری را انجام دهند که در آن خبره هستند و مایه پیشرفت و شکوفایی کشور شوند. ثبت نام امریه بنیاد ملی نخبگان یکی از این طرح‌هاست.

این طرح‌ها هرساله توسط بنیاد ملی نخبگان پیگیری شده و افراد می‌توانند با مطالعه شرایط و ضوابطی که در بالا ذکر شد، در صورت عدم مغایرت، در بنیاد ملی نخبگان ثبت نام کنند. بعد از آن مشمولان می‌بایست شرایط را به دقت مطالعه کرده تا ببینند کدام یک از طرح‌ها برای ایشان مناسب است. با ارسال مدارک و تشکیل پرونده، می‌توانید یکی از طرح‌های امریه بجای خدمت، یا طرح پژوهشی-علمی بجای خدمت و… را انجام دهید.

برای دانلود فایل pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه امتیازبندی مشمولان برای استفاده از شرایط نخبگی چگونه محاسبه می‌شود؟

امتیازبندی دانشجویان برای هر رشته تحصیلی به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. شرایط کلی داوطلبان در همین متن ذکر شده است.

پروژه‌های علمی-پزوهشی برای استفاده از طرح جایگزین خدمت چگونه انتخاب می‌شوند؟

طرح‌های علمی-پژوهشی سربازان نخبه توسط ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می‌شوند که براساس نیازهای هر یک از مراکز دولتی می‌باشد.

مدت زبان خدمت سربازی در طرح جایگزین خدمت چقدر است؟

با استفاده از طرح جایگزین خدمت و دریافت پروژه علمی-پژوهشی سربازان نخبه می‌بایست حداقل 14 ماه صرف به اتمام رساندن پروژه و خدمت دوره ضرورت خود کنند. پس از تحویل پروژه و تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح، سربازان نخبه کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت ثبت نام امریه سربازی

    سایت ثبت نام امریه سربازی 1403 + زمان و شرایط ارگان ها

    مشمولان نظام وظیفه باید از سایت ثبت نام امریه سربازی سازمان های ارائه دهنده امریه اطلاع داشته باشند. از راه های گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه دریافت امریه می باشد. بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که نیروی انسانی...
  • ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد

    آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403

    ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403 آغاز شد. داوطلبانی که تمایل دارند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه آزاد شوند، می‌توانند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی (پیوسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)