ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۳ شرایطی دارد و تمامی واجدین شرایط این آزمون باید کلیه فرآیند نام نویسی خود را با بهره‌گیری از مدارک ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی در موعد مقرر به صورت اینترنتی به واسطه سایت مرکز سانجش آموزش پزشکی کشور به آدرس  اینترنتی sanjeshp.ir ارسال کنند.

آزمون دستیاری دندانپزشکی یکی از آزمون‌هایی است که سالانه به واسطه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می‌شود، تمامی دانش آموختگان رشته دانپزشکی عمومی با شرکت در این آزمون و همچنین کسب نمره مورد تایید به دوره تخصص یا رزیدنتی خود وارد می‌شوند، بعد از فراگیری مهارت‌های لازم و همچنین پشت سرگذاشتن آموزش‌های تکمیلی قادر خواهند بود تا به عنوان متخصص به جامعه و بیماران خود خدمت کنند. در ادامه قصد داریم به صورت جامع و کامل به بررسی و آشنایی با شرایط و فرآیند ثبت نام آزمون دستاری دندانپزشکی بپردازیم.

 

شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 

 

برای ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی کلیه متقاضیان عزیز باید از شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند. شرایط اختصاصی که در ادامه برای شما ارائه خواهیم نمود برای کلیه داوطلبان لازم می باشد.

شرایط اختصاصی 

  • داشتن مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی ، یا فارغ التحصیل شدن افراد حداکثر تا تاریخ 97/6/31 برای شرکت کنندگاه در ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی الزامی می باشد.
  • آن دسته از فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی عمومی که مشمول طرح نیروی انسانی می باشند لازم است به هنگام ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی را ارائه نمایند.
  • تمامی افرادی که جزو فارغ التحصیلان رشته های تخصصی بالینی و Ph.D در رشته های دیگر تخصصی بالینی هستند می‌توانند در صورت پرداخت شهریه و انجام کلیه تعهدات قانونی خود برای ورود و ادامه تحصیل در این رشته اقدام کنند.
  • ارائه گواهی معافیت یا پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) به هنگام ثبت نام الزامی می باشد.
  • در حال حاضر تمامی داوطلبانی که در مقطع دکتری از سهمیه استانی دندانپزشکی استفاده می‌کنند می‌بایست گواهی اشتغال به کار ارائه دهند
  • مشمولان قانون خدمات پزشکان و گیراپزشکان در صورتی که خدمات مشمول موضوع قانون مذکور را حداکثر 3 ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و در مناطقی با ضریب محرومیت چهار پنجم و محروم تر شروع کرده و در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.
  • ارائه ی گواهی نشان دهنده ی پایان خدمات موضوع خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) حداکثر تا تاریخ 1397/6/31 که به تائید معاونت های توسعه ، بهداشتی، درمان یا آموزش دانشگاه علوم پزشکی مربوط رسیده باشد. این افراد در صورت قبولی ،موظف به ارائه ی گواهی پایان طرح هستند و در غیر این صورت ، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.
  • داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی مربوط به وضعیت طرح نیروی انسانی که توسط شبکه ی بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی صادر شده باشد، پذیرفته نمی شود.
  • ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی دارای شرایط سنی نمی باشد. 
  • تمامی مشمولان خدمت سربازی که در سنوات قانونی موفق به اتمام تحصیلات خود شده و به لحاظ قانون نظام وظیفه عمومی مرتکب خطا نشده باشند، می توانند نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام کنند. در صورت قبولی این گروه از شرکت کنندگان، برای آن ها معافیت موقت تحصیلی صادر خواهد شد. 
  • براساس قانون تسهیل ازدواج جوانان، دانشجویان متاهل آقا و خانم در رشته دندانپزشکی قادر هستند در این آزمون شرکت کنند. این گروه از داوطلبان در صورت عدم بهره مندی از این تسهیلات در دوره دانشجویی، می‌توانند حداکثر تا یک سال بعد از دوری از درس از این تسهیلات استفاده کنند. متقاضیان فقط یک مرتبه می توانند با بهره‌گیری از این تسهیلات در آزمون دستیاری دندانپزشکی شرکت نمایند. 

 

در صورتیکه فرد پذیرفته شده در مدت مقرر ثبت نام خود را به انجام نرساند و یا بعد از فرآیند نام نویسی نسبت به آغاز دوره خود اقدام نکند، این امر به معنی انصراف از تحصیل تلقی شده و داوطلب به مدت دو سال از شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی محروم خواهد شد. 

 

شرایط عمومی

 

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تعیین شده در قانون اساسی
  • دارا بودن تمامی شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور
  • برخورداری از سلامت و توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • نداشتن وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های ملحد و محارب و هواداری از آن ها
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سوء سابقه کیفری 

 

 

ثبت نام آزمون دستیاری در اسفند ماه به صورت الکترونیک صورت خواهد پذیرفت.

 

سهمیه های ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 

سهمیه های ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 

 

به هنگام ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی  کلیه داوطلبان عزیز می توانند هر یک از سه سهمیه در نظر گرفته شده را انتخاب نمایند. انواع سهمیه هایی که در دفترچه است ممکن می باشد را می توان شامل : سهمیه ی آزاد ، سهمیه ی رزمندگان ، سهمیه ی بومی تقسیم نمود که واجدین شرایط به هنگام ثبت نام باید سهمیه مورد نظر را انتخاب نمایند.

سهمیه های مازاد : سهمیه مازاد بر اساس آئین نامه ی اجزائی «تسهیل ادامه ی تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر » (10% مازاد بر ظرفیت کل). سهمیه ی کادر نیروهای مسلح (2/5 درصد مازاد بر ظرفیت کل) .

سهمیه ی آزاد : اگر داوطلبی مشمول سهمیه های رزمندگان، بومی، مازاد نیروهای مسلح و مازاد استعداد درخشان نباشد، مشمول سهمیه ی آزاد محسوب خواهد شد.

نکات مهم : داوطلبانی که از سهمیه های رزمندگان ، بومی و استعداد درخشان استفاده می کنند، ابتدا به صورت آزاد پذیرش می شوند (به استناد تبصره 2 بند ج شیوه اجرائی آزمون این راهنما) . در صورت عدم احراز حد نصاب نمره توسط داوطلبان سهمیه های بومی و رزمندگان ، ظرفیت مربوط به سهمیه ی آزاد تعلق خواهد گرفت.

سهمیه رزمندگان: تمامی جزئیاتی که به داوطلبان مشمول سهمیه های 25 درصد و 5 درصد رزمندگان در جدول زیر توضیح داده شده است.

انواع سهمیه های 25 درصد رزمندگان و ایثارگران
جانباز
فرزند جانباز 25 درصد و بالاتر
همسر جانباز 25 درصد و بالاتر
آزاده
فرزند آزاده
همسر آزاده
فرزند و همسر شهید و مفقود الاثر
رزمنده داوطلب بسیجی
رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح

 

 افرادی که شامل سهمیه 5 درصد رزمندگان و ایثارگران می شوند در جدول زیر توضیح داده شده است:

 

انواع سهمیه های 5 درصد رزمندگان و ایثارگران
جانباز کمتر از 25 درصد
همسر و فرزند جانباز کمتر از 25 درصد
همسر و فرزند رزمنده داوطلب بسیجی
همسر و فرزند رزمنده جهادگر
همسر و فرزند رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح

 

سهمیه بومی:  افرادی که در یک استان خاص از سهمیه بومی، داوطلب می‌بایست در همان استان متولد شده و حداقل دو مقطع از مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه خود را در آن استان سپری کرده باشد. یا اینکه متقاضی باید سه مقطع از مقاطع تحصیلی خود را در آن استان گذرانده باشد.

 

جهت اطلاع از منابع آزمون دستیاری دندانپزشکی روی عبارت کلیک کنید .

 

 

 

راهنمای سامانه ثبت نام آزمون دستیاری 

 

راهنمای سامانه ثبت نام آزمون دستیاری 

جهت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی ، کلیه داوطلبان عزیز می توانند در زمان مقرر ، با ورود به سامانه ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. دفترچه ثبت نام در اسفند ماه در زمان مقرر برای کلیه داوطلبان در سایت قرار داده خواهد شد. با توجه به جابه جایی که در روز برگزاری آزمون در سال های اخیر شاهد بوده ایم، لازم است از زمان دقیق این آزمون اطلاع یابید.

میران تاثیر سهمیه ها در تمامی زیر گروه های مختلف در نظر گرفته شده است ، بنابراین به هنگام ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی و  آزمون لیسانس به دندانپزشکی از این میزان تاثیر سهمیه ها آگاه شوید. با توجه به شلوغی خطوط توصیه می نماییم که ثبت نام را به روزهای پایانی موکول ننمایید. خرید کارت اعتباری برای تمامی داوطلبان به هنگام ثبت نام لازم و ضروری می باشد.

داوطلبان گرامی لازم است کلیه مدارک خود را در سامانه ثبت نام آزمون دستیاری ارائه نمایند. در صورت عدم ارسال یا نقص مدارک مربوط به سهمیه در بازه ی ثبت نام ، سهمیه مورد درخواست برای داوطلبان لحاظ نخواهد گردید. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که پس از اتمام زمان ثبت نام سامانه مورد نظر در دسترس نخواهد بود.

برای کسب اطلاع در زمینه ثبت نام دوره پودمانی MDPH دندانپزشکی روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام آزمون دستیاری ۱۴۰۳

 

در سال های مختلف با توجه به جابه جایی که در زمان ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی شاهد بوده ایم، باید داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که امکان ثبت نام در اسفند ماه برای آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی می باشند، امکان پذیر می باشند. ایران تحصیل سامانه ثبت نام آزمون دستیاری را جهت سهولت کار تمامی داوطلبان عزیز راه اندازی نموده است.

آن دسته از داوطلبان عزیزی که مایل به ثبت نام می باشند، لازم است ابتدا به صورت دقیق دفترچه ثبت نام را مطالعه نمایند و پس از آن ، نسبت مدارک خود را در سامانه ثبت نام آزمون دستیاری به صورت فایل اسکن شده ضمیمه نمایند. هر گونه مغایرت اطلاعات وارد شده با مدارک حقیقی داوطلبان برابر با قوانین نخواهد بود و داوطلب به عنوان متخلف شناخته خواهد شد.

داوطلبان گرامی می توانند برای اطلاع دقیق از رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد و  رتبه قبولی دندانپزشکی پردیس بین الملل با متخصصین و مشاورین ما تماس حاصل نمایند. متخصصین ما می توانند با توجه به تخصص خود ،تمامی موارد مورد نیاز برای داوطلبان عزیز خدمات لازم را ارائه نمایند. مشاورین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

 

اخبار پیرامون ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی

  • تمدید دوباره مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی 

فرصت مجدد ثبت نام در سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ دوشنبه ۲۳ خرداد تا ساعت ۱۲ سه شنبه ۲۴ خرداد ارائه شده است و داوطلبان فرصت دارند مدارک ثبت نامی خود را در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir تکمیل کنند.

  • جزئیات آزمون دستیاری رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۳ 

اگر داوطلبین در بازه ثبت نام، مدارک خود را به صورت ناقص ارسال یا نقص مدارک مربوط به سهمیه مورد درخواست برای داوطلب لحاظ نخواهد شد.

تغییر سهمیه، پس از پایان مهلت ثبت نام به هیچ وجه امکان پذیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی www.sanjeshp.ir مراجعه کنید.

  • زمان جدید سه آزمون دندانپزشکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد 

براساس تازه ترین ویرایش تقویم آزمون‌های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۳، سه نوبت آزمون گروه دندانپزشکی تغییر کرد.

این تغییر زمان برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال ۱۴۰۳، آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی و آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دندانپزشکی (بورد دندانپزشکی) در سال ۱۴۰۳ تعیین شد.

 

برای دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

 

کانال اطلاع رسانی ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 98

کانال اطلاع رسانی

 

خلاصه مطلب

برای جذب دستیاران دندانپزشک از بین داوطلبین فارغ التحصیل یا دانشجویان سال آخر رشته دندانپزشکی عمومی، سی و ششمین آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۳ برگذار می‌شود، ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی از شرایط خاصی برای پذیرش برخوردار است که این شرایط با توجه به سهمیه‌هایی که برای این آزمون در نظر گرفته شده است در وبسایت سنجش آموزش پزشکی  کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir  منتشر می‌شود. ما در متن به بالا به صورت کامل به بررسی شرایط این آزمون پرداخته‌‌ایم. در صورت هرگونه ابهام و سوال می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

آزمون دستیاری دندانپزشکی هرساله به واسطه وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور برگزار شده و شرایط مربوط به ثبت نام این آزمون در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی قرار داده شده و توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی به کلیه متقاضیان اعلام می شود.  سهمیه هایی برای داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی در نظر گرفته شده که این سهمیه ها در دفترچه درج شده است برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط این آزمون می‌توانید به ابتدای این مقاله مراجعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی در چه تاریخی منتشر میشود؟

دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی در اسفند ماه منتشر میشود.

برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۳ در چه تاریخی است؟

برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۳ احتمالا اواخر مرداد ماه برگزار گردد.

شرایط شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۳ چیست؟

برای شرکت در آزمون باید از شرایطی دارا باشید که داخل مقاله شرح داده شده است.

تاثیر سهمیه در آزمون دستیاری دندانپزشکی به چه صورت است؟

تاثیر سهمیه در مقاله توضیح داده شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + مهلت تمدید

    کلیه داوطلبانی که قصد دارند در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کنند باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدامات اولیه را انجام دهند. معمولا وزارت بهداشت کشور هر ساله برای آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت...
  • کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

    دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری 1403

    همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری دکتری کلیه متقاضیان و داوطلبان شرکت در این آزمون مهم باید اقدامات لازم را جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403 انجام دهند. توجه کنید که دریافت این کارت برای...
  • ثبت-نام-آزمون-دکتری

    آغاز ثبت نام آزمون دکتری سراسری 1403 + ورود sanjesh.org

    برخی از افراد پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، علاقمند به تحصیل در مقطع دکتری هستند؛ آن ها باید در زمان مقرر برای ثبت نام آزمون دکتری اقدام نمایند. تمامی این افراد برای ثبت نام در این آزمون،...
  • هزینه ثبت نام آزمون دکتری

    هزینه ثبت نام آزمون دکتری + قیمت کارت اعتباری 1403 | sanjesh

    هزینه ثبت نام آزمون دکتری هر سال تغییر خواهد کرد. به علاوه هزینه ثبت نام آزمون دکتری با تاخیر نیز با هزینه ثبت نام در حالت عادی متفاوت می باشد.  داوطلبان آزمون دکتری برای ثبت‌نام، ابتدا باید سریال کارت اعتباری...
تماس با مشاور