ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بررسی تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد در اولین نسخه ی برنامه ی شاد ممکن نبود و بنابراین بسیاری از معلم ها از استفاده از این برنامه امتناع می کردند. شاد در ابتدا به علت شیوع کرونا و تنها برای برگزاری کلاس های درسی به صورت مجازی راه اندازی شد.وزارت آموزش و پرورش با این اقدام نوین باعث یکپارچه سازی ارتباط معلمان با دانش اموزان شد و با وجود شکست هایی که در ابتدای ظهور این برنامه شاهد آن بودیم در حال حاضر نقاط قوت بسیاری را می توان در ان دید. در حقیقت با بروز رسانی برنامه شاد در سال تحصیلی جدید، امکانات جدید به اخرین نسخه این اپلیکیشن اضافه شد. امکاناتی مانند انجام و ارسال تکلیف توسط دانش اموزان و کنترل و بارگزاری تکالیف جدید توسط معلم از قابل مشاهده می باشند.

در این مقاله به آموزش تصویری نحوه بارگزاری و تصحیح تکالیف دانش اموزان توسط معلم، نحوه پاسحگویی به تکالیف توسط دانش اموزان و مواردی از این قبیل خواهیم پرداخت.

چگونه در شاد تکلیف بسازیم؟

با بروز رسانی برنامه شاد و افزوده شدن افزونه ارسال تکلیف برای معلم ها، کنترل و بررسی تکالیف بسیار آسان تر شده است. در این قسمت به بررسی نحوه ارسال تکالیف در برنامه شاد توسط معلم خواهیم پرداخت. برای ارسال تکلیف برای دانش اموزان در منوی اصلی ورود به مدرسه من را انتخاب نمایید.برای بروز رسانی این برنامه به سایت اصلی شاد مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاع از مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول وارد شوید.

 

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

 

در فسمت بعد نقش خود را به عنوان معلم وارد نموده و به روی مشخصات خود کلیک کنید.

 

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

 

همانند تصویر زیر منویی با عنوان های ازمون، پیام های من و تکالیف نمایش داده می شود گزینه کلاس های من را انتخاب نموده و کلاس مورد نظر خود را از لیست مشاهده شده انتخاب نمایید.

 

 

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

 

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

 

در مرحله ی بعد بات تحصیلی همانند تصویر زیر نمایان می شود. پس از کلیک بر گزینه start گزینه ی افزودن تکلیف را انتخاب نمایید.

 

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

تکالیف دانش آموزان در برنامه شاد

 

در این مرحله شما باید مشخصات تکلیفی که بارگذاری کرده اید را وارد نمایید. برای این منظور گزینه ی عنوان را انتخاب نموده و نام تکلیف خود ار درج نمایید و تائید را انتخاب نمایید.در قسمت توضیحات نیز می توانید نحوه ارسال تکلیف را شرح دهید برای مثال (ارسال عکس) را یادداشت نمایید.توجه نمایید که در لیست تکالیف شما، الاترین تکلیف جدیدترین تکلیف خواهد بود.

 

نحوه ارسال تکالیف توسط معلم ها

نحوه ارسال تکالیف توسط معلم ها

 

اطلاعات تکمیلی مانند مهلت ارسال تکالیف ، نمره ی آن و ساعت آن در همین بات قابل تنظیم است. بر روی هریک کلیک کرده و پس از نوشتن آن ها، این اطلاعات در فایل نهایی برای دانش آموزان ظاهر خواهد شد.

 

نحوه ارسال تکالیف توسط معلم ها

نحوه ارسال تکالیف توسط معلم ها

 

همچنین در این بات معلمان قادر خواهند بود، تکالیف را به طور موقت غیرفعال نمایند تا در بازه ی زمانی موردنظر برای دانش اموزان به نمایش در آید.در انتها افزودن فایل ضمیمه می تواند، منبع تکلیف شما را برای دانش اموزان مشخص نماید این ضمیمه می تواند تصویری از صفجه ی کتاب درسی و یا فیلم کوتاهی برای انشاء نویسی باشد.

 

نحوه ارسال تکالیف توسط معلم ها

نحوه ارسال تکالیف توسط معلم ها

 

نحوه ارسال تکالیف در شاد توسط دانش آموزان

در نسخه ی ابتدایی برنامه شاد دانش اموزان و معلمان امکان ارسال تکالیف مورد نظر خود در برنامه شاد را ناشتند بنابراین در دسترس ترین راهکار عکس گرفتن از تکالیف و ارسال آن ها در گروه های واتساپی بود. این روش با وجود سادگی، یاعث بی نظمی در گروه های واتساپی میشد و معلم را در تصحیح و کنترل تکالیف سرگردان می کرد. بنابراین برنامه شاد برای جل این مشکل اقدام به افزودن افزونه ارسال تکالیف نمود که چگونگی ارسال تکالیف توسط معلم ها در ابتدای این مقاله قرار داده شده است در این بخش و در ادامه به بررسی نحوه ارسال تکالیف در شاد توسط دانش آموزان خواهیم پرداخت:

  • کلاس و درس مورد نظر خود را انتخاب نمایید .
  • با کلیک بر کلاس درسی مورد نظر خود ، تکالیف ایجاد شده توسط معلم را در قسمت تکالیف درجریان، مشاهده خواهید کرد .
  • دانش آموزان موظف اند تا قبل از به پایان رسیدن زمان و تاریخ فعال بودن هر تکلیف ، پاسخ های خود را ارسال نمایند.
  • پس از پایان مهلت انجام ، تکالیف در جریان به قسمت تکالیف به اتمام رسیده افزوده می شوند .
  • در این مرحله می توانید ضمن مشاهده پاسخ صحیح تکالیف که توسط معلم بارگذاری می شود ، نمره خود را نیز مشاهده نمایید.

 

برای اطلاع از چگونگی مخفی کردن شماره تلفن در برنامه شاد کلیک کنید.

 

نحوه کنترل تکالیف در برنامه شاد توسط معلمان

افزونه ی تکالیف برای معلم ها در سه بخش تکالیف در جریان، تکالیف به اتمام رسیده و ثبت تکالیف ارائه گردیده است. اضافه شدن این موارد در برنامه شاد از تاریخ 15 شهریور سال گذشته به یادگیری هر چه بیشتر دانش اموزان در زمان تحصیل مجازی کمک خواهد کرد. همچنین معلم ها با بررسی تکالیف دانش اموزان از وضعیت درسی هر یک اطلاع حاصل می کنند.از ویژگی های سرویس تکلیف برنامه شاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد و تعریف تکالیف توسط معلمان
  • امکان دسترسی هر معلم به دانش آموزان کلاس های خود و پیگیری تکالیف آن ها
  • امکان ارسال سوال به صورت فایل
  • امکان ضمیمه نمودن پاسخ به صورت فایل توسط دانش آموز
  • امکان ضمیمه نمودن فایل پیوست به سوالات به صورت تصویر ، صدا و یا فایل توسط معلم
  • امکان تصحیح تکلیف توسط معلم و ثبت نمره
  • امکان مشاهده نمره تکلیف

برای دانلود مستقیم برنامه شاد برای کامپیوتر کلیک کنید.

آخرین اخبار آموزش مجازی

آموزش مجازی مهارت های ارتباطی دانش آموزان را تضعیف کرده است

همه‌گیری کرونا طی دو سال اخیر همه جنبه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داد. برای برخی دانش‌آموزان و دانشجویان، پذیرش در مدارس و دانشگاه‌ها مصادف با پیدایی کرونا بود و این قشر نتوانست محیط حقیقی آموزش (حضور در کلاس درس، حیاط مدرسه و غیره را تجربه نماید. این جمعیت در حقیقت «هویت دانش‌آموزی و دانشجویی» را کسب نکرد، محیط مدرسه و دانشگاه را ندید. نتوانست ارتباط چهره به چهره با معلمین و مدرسین و دیگر دانش‌آموزان را تجربه کرده و نقش معلم، دانش‌آموز و دانشجو را در یک جامعه بیاموزد.برخی مهارت‌ها همچون ارتباط با همسالان باید در فضای واقعی (در مدارس و دانشگاه‌ها) حاصل شود. آموزش مجازی این فرصت را نیز از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفت و بالتبع مهارت‌های ارتباطی تضعیف شد.

امتحانات دانش آموزان همچنان حضوری خواهد بود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و افزایش مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: اگر خانواده‌ها با ابازگشایی مدارس همراهی کنند می‌توانیم مانع آسیب بیشتر به دانش آموزان شویم.بازگشایی مدارس نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و پیگیری‌های خاص بود که خوشبختانه با تاکید دولت و دستور مقام عالی وزارت آموزش ‌و پرورش این برنامه‌ریزی‌ها از دی‌ماه سال گذشته در حال انجام بود. امتحانات حضوری دانش آموزان در دی‌ماه سال گذشته در راستای همین برنامه‌ریزی‌ها بود.وی افزود: در نتایج بسیاری از پژوهش‌های بین المللی و داخلی به آسیب‌های جدی آموزش‌های غیرحضوری اشاره شده و به همین دلیل، علی‌رغم فراگیری بیماری کرونا، آموزش حضوری در بسیاری از کشورها از سال گذشته آغاز شده بود.در حقیقت تعطیلی مدارس در ایران به 62 هفته رسیده است و نباید اجازه دهیم ادامه دار شود.

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

خلاصه مطالب

شاد در ابتدا به علت شیوع کرونا و تنها برای برگزاری کلاس های درسی به صورت مجازی راه اندازی شد.وزارت آموزش و پرورش با این اقدام نوین باعث یکپارچه سازی ارتباط معلمان با دانش اموزان شد و با وجود شکست هایی که در ابتدای ظهور این برنامه شاهد آن بودیم در حال حاضر نقاط قوت بسیاری را می توان در ان دید. از جمله این نقاط قوت می توان به بررسی تکالیف دانش اموزان در برنامه شاد توسط معلم اشاره کرد. در این خصوص و در ارتباط با نحوه ی بارگزاری تکالیف توسط معلم در این مقاله اشاره شد در صورت وجود هرگونه سوال در این زمینه با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در شاد تکلیف بسازیم؟

نحوه ایجاد تکلیف در برنامه شاد توسط معلم ها در این مقاله ارائه شده است برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به سایت ایران تحصیل مراجعه نمایید.

تعطیلی مدارس در ایران به دلیل کرونا چه مدت به طول انجامیده است؟

در جدود 62 هفته

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور