ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بودجه بندی دین و زندگی کنکور

بودجه بندی دین و زندگی کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

درس دین  زندگی یکی از دروس عمومی است که بسیاری از داوطلبان برای بالا بردن رتبه روی آن سرمایه گذاری می کنند. در صورتی که اطلاع دقیقی از بودجه بندی دین و زندگی کنکور  داشته باشید، می توانید درصد بالایی بزنید. مطالعه دقیق مهم ترین فصول دین و زندگی کنکور نظام جدید و قدیم به همراه تحلیل سوالات، می تواند معجزه کند. برنامه ریزی شما باید بر اساس بودجه بندی نظام جدید دین و زندگی برای داوطلبان پایه دوازدهم و دانش آموزان  و برای فارغ التحصیلان نیز با توجه به بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم صورت بپذیرد.

 

 

برای دریافت فایل بودجه بندی دین و زندگی کنکور  – نحوه مطالعه دقیق دین و زندگی و همچنین مشاوره و برنامه ریزی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

بودجه بندی دین و زندگی کنکور نظام جدید

 

بودجه بندی دین و زندگی کنکور نظام جدید

بودجه بندی دین و زندگی کنکور نظام جدید

 

می توان گفت در محتوای مربوط به کتاب های نظام جدید و نظام قدیم به طور کلی تغییرات زیادی را مشاهده نمی توان کرد. اما برخی از محتواهایی که در کتاب های نظام جدید وجود دارند در سال 98 پس از برگزاری اولین کنکور سراسری مشخص گردیده است. ما این تعداد سوالات را برای داوطلبان نظام جدید ارائه خواهیم نمود اما توصیه می نماییم که حتما به بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم نیز دقت داشته باشید تا با مباحث مهم آشنا شوید.

کل سوالات دین و زندگی 25 بر اساس بودجه بندی دین و زندگی کنکور  می باشند. با توجه به اینکه سال 98 اولین کنکور مربوط به داوطلبان نظام جدید برگزار گردید، لذا ما در رابطه با این کنکور ارائه سخن خواهیم نمود. در کنکور 98 از درس دین و زندگی پایه دهم 9 سوال طرح شده بود. اما پراکندگی این سوالات مختلف می باشد. درس دینی پایه یازدهم نیز به طور کلی تنها 8 سوال از آن در کنکور وجود داشته است. برای دینی پایه دوازدهم نیز 8 سوال اختصاص داده شد. بنابراین با این تفسیر می توان گفت درس دین و زندگی پایه دهم با یک سوال اختلاف اهمیت بیشتری نسبت به دروس دیگر خواهد داشت.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که روش خواندن آیات دین و زندگی کنکور به نوبه خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در یک دسته بندی دیگر می توان گفت در بحث آیات و روایات 11 سوال مطرح می گردد و همچنین در متن کتاب درسی نیز 9 سوال طرح می گردد. از اشعار و احادیث به هیچ عنوان غافل نشوید و با دقت آن را مطالعه نمایید. پاورقی های سوالات نیز از جمله مباحث مهم و کاربردی است که باید بدان توجه داشته باشید.

 

 

بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم

همانطور که ذکر گردید، با توجه به سوالات سال 98 و بر اساس بودجه بندی دین و زندگی کنکور ، دین و زندگی پایه دهم از اهمیت بیتشری برخوردار است. اما کدام فصول دین و زندگی پایه دهم از اهمیت بیشتری برخوردار است، سوالی است که در ادامه بدان خواهیم پرداخت. در جدول زیر برخی از فصول را گردآوری نموده ایم .

 

دروس مبحث
درس اول هدف زندگی
درس دوم پر پرواز
درس سوم پنجره‌ای به روشنایی
درس چهارم آینده روشن
درس پنجم منزلگاه بعد
درس ششم واقعه بزرگ
درس هفتم فرجام کار
درس هشتم آهنگ سفر
درس نهم دوستی با خدا
درس دهم یاری از نماز و روزه
درس یازدهم فضیلت آراستگی
درس دوازدهم زیبایی پوشیدگی

تقریبا می توان گفت 36 درصد سوالات را کتاب این پایه تشکیل می دهد. در حین مطالعه یادداشت برداری کنید و سوالات مهم را به صورت دقیق یادداشت نمایید. برای بودجه بندی دین و زندگی کنکور در سایر دروس می توانید با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید

 

بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم پنج سال اخیر

 

بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم پنج سال اخیر

بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم پنج سال اخیر

 

در جدول زیر به بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم اشاره خواهیم نمود. داوطلبان عزیز می توانند جزوه دین و زندگی کنکور را در وب سایت ما تهیه نمایند و با استفاده از آن برای کنکور خود را آماده نمایند.

دروس دین و زندگی سال دوم نام درس 90 91 92 93 94
یک جلوه های حکمت و تدبیر 4 1 5 6 4
دو با کاروان هستی 2 3 5 7 4
سه سرمایه های انسان 6 3 4 5 2
چهار خودحقیقی 3 1 2 4 4
پنج پنجره ای رو به روشنایی 7 5 2 8 7
شش آینده ای روشن 4 6 7 3
هفت منزلگاه بعد 2 3 4 3 4
هشت واقعه بزرگ 5 3 3 3 3
نهم فرجام کار 3 6 4 5 4
دهم اعتماد بر او 1 4 4 5 2
یازدهم دوستی با حق 3 3 5 4 5
دوازدهم فضلیت آزاستگی 4 4 3 2
سیزدهم زیبایی و عفاف 1 5 5
چهاردهم نظارت همگانی 4 3 1 1
پانزدهم کار و درآمدحلال 1 2 6
شانزدهم یاری از نماز و روزه 2 6

 

برای اطلاع از بودجه بندی دین و زندگی کنکور پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم وارد سایت شوید.

 

دروس دین و زندگی سال سوم دبیرستان اسم درس 90 91 92 93 94
یک هدابت الهی 7 6 6 5 4
دو خدایت مستمر 4 5 5 8 3
سوم معجزه ای از نوع کتاب 3 5 4 5
چهاردهم گستردگی رسالت پیامبر 3 4 4 5 2
پنجم تدام رسالت 8 6 5 10 6
ششم جایگاه رسالت 5 2 6
هفتم وضع فرهنگی و سیاسی عصر ائمه 5 5 4 5 4
هشتک احیای ارزش های راستین 3 6 4 6 5
نهم خورسید پنهان 4 3 2 1 5
دهم در انتظار طلوع 3 6 2 3 4
یازدهم مرجعیت و ولایت فقیه 5 1 2 2 3
ویژگی های حکومت اسلامی 5 6 3 1 5
سیزدهم عزت نفس 1 3 2 3
چهاردهم زمینه های پیوند 2 1- 3
پازندهم پیوند مقدس 3 2
شانزدهم کانون مهر 4 1 2 4 3

همانطور که در جداول مربوط به بودجه بندی دین و زندگی کنکور مشاهده نمودید، برخی از مباحث ممکن است در سال های اخیر بسیار تکرار شده باشند و در برخی از سال های دیگر سوالی از آن مطرح نشود. بنابراین منظور از بودجه بندی و توجه به بودجه بندی این نیست که شما تنها به صورت انتخابی این مباحث را مطالعه نمایید. شما باید به دروس پرتکرار نیز توجه داشته باشید.

 

آیا می توان تنها با مطالعه متن کتاب درصد بالای 70 داست؟

یکی از سوالات پرتکراری که داوطلبان در تمامی دروس دارند این است که ما نسبت به برخی از مطالب کتاب علاقه ای نداریم و یا اینکه آن ها از همان ابتدا یاد نگرفته ایم، آیا می توان بدون اینکه این مطالب را مطالعه نمود، امید به درصد بالا داشت؟؟ ما در این زمینه بارها و بارها این به این موضوع اشاره نموده ایم که هدف شما از شرکت در کنکور سراسری چیست؟؟ چه رتبه ای مد نظر دارید؟ کدام دانشگاه را برای قبولی خود انتخاب نموده اید؟ علاقه مند به تحصیل در چه رشته ای هستید؟؟ آیا از درصد های لازم برای رتبه مورد نظر خود اطلاعی دارید؟؟

بسته به تمامی پاسخ های شما، ما نیز می توانیم پاسخ متفاوتی بدهیم. اما یک نکته مهم : اگر به بودجه بندی دین و زندگی کنکور نظام قدیم و جدید دقت لازم را داشته باشید، متوجه خواهید شد که سازمان سنجش و آموزش کشور برای محک زدن داوطلبان خود در سال های مختلف، از برخی مباحث پرتکرار اصلا سوالی طرح ننموده است. توجه داشته باشید که کنکور به دلیل تمایز و تقسیم دانش آموزان با پشتکار بالا، پرتلاش و همچنین با سواد با دانش آموزان ضعیف طراحی شده است. بنابراین با توجه به این فلسفه شاید بتوانید در رابطه با نحوه مطالعه بر اساس بودجه بندی نظام جدید دین و زندگی و نظام قدیم آشنا شوید.

نکته دیگری که برخی از داوطلبان در رابطه با منابع مطالعه کنکور و درس دین و زندگی در رابطه با آن بسیار سوال دارند این است که آیا می توان بدون مطالعه آیات ، درصدهای بالا داشت؟؟ تمامی کارشناسان، سوالات کنکور را به سه سطح آسان، متوسط و دشوار تقسیم می نمایند. اولا متن درس و آیات دین و زندگی کاملا به هم گره خورده اند. بنابراین بر اساس مهم ترین فصول دین و زندگی کنکور نظام جدید و قدیم حتما متوجه این موضوع خواهید شد. ثانیا چگونه این اطمینان را دارید که شما می توانید به 100 درصد این متن تسلط داشته باشید؟؟ بسیاری از داوطلبان با همین اشتباه یک سال از قبولی خود عقب افتاده اند. بنابراین به هیچ عنوان ما این کار را توصیه نمی نماییم.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با بودجه بندی دین و زندگی کنکور ارائه نماییم. در صورتی که سوالی در رابطه با مهم ترین فصول دین و زندگی کنکور نظام جدید و قدیم دارید و یا مایل به کسب اطلاع از این مطب هستید، می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشند. دریافت فایل کامل بودجه بندی نظام جدید دین و زندگی و همچنین بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم پس از تماس با مشاوران ما امکان پذیر خواهد بود.

 

 

مطالب مرتبط

مهم ترین فصول دین و زندگی کنکور نظام جدید و قدیم

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه بودجه بندی دین و زندگی کنکور بر چه اساسی تعیین می شود؟

با توجه به مهم ترین فصول دین و زندگی کنکور نظام جدید و قدیم و سوالات طراحی شده در هر سال کنکور می توانید از مهم ترین مباحث اطلاع یابید.

 

آیا بودجه بندی نظام جدید دین و زندگی با بودجه بندی نظام قدیم بسیار متفاوت است؟

تقریبا می توان گفت نحوه طراحی سوالات برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید درس دین و زندگی یکسان است.همچنین بسیاری از دروس نیز برای هر دو نظام بسیار مهم هستند و هر ساله از آن سوالاتی طرح می گردد.

 

چگونه می توانم از بودجه بندی دینی کنکور نظام قدیم بر اساس هر کتاب و مبحث به مبحث مطلع شوم؟

برای اطلاع از جدول بودجه بندی می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • منابع کنکور سراسری

    منابع کنکور سراسری 1403 | بهترین منابع درسی کنکور سراسری

    پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور منابع کنکور سراسری 1403 اعلام گردید. کلیه داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه با توجه به منابع مطالعه کنکور باید نسبت به خرید کتب مورد نیاز اقدام نمایند....
  • بهترین منابع عربی کنکور

    بهترین منابع عربی کنکور ۱۴۰۳

    آیا تا به حال این فکر به ذهنتان خطور کرده است که در صورت عدم انتخاب منبعی مناسب برای دروس مختلف کنکور از جمله درس عربی چه بلایی ممکن است بر سر رتبه شما در کنکور بیاید؟ چگونه می توان...
  • رشته کارگردانی

    رشته کارگردانی + بازار کار، دروس، رتبه و شهریه

    رشته کارگردانی، یکی از رشته‌های پرطرفدار سینما است که معمولاً افراد زیادی به آن علاقه دارند. در این رشته بازیگران و کلیه عوامل سینما را هدایت می‌کنند و نقش پررنگی در صنعت سینما ایران دارد. بازار کار رشته کارگردانی بسیار...
  • منابع کنکور هنر

    منابع کنکور هنر ۱۴۰۳ + معرفی بهترین منبع سوالات

    لیست منابع کنکور هنر ۱۴۰۳ اعلام شد. کلیه افراد و داوطلبان مایل به شرکت در کنکور این گروه آزمایشی الزاماً باید اطلاعات لازم را در رابطه با کتاب های کنکور هنر بدست آورند و در ادامه اقدامات لازم را برای...
تماس با مشاور