ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها + 10 رشته عالی | ایران تحصیل

بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با نزدیک شدن به ایام کنکور سراسری و بازار داغ کنکور بحث انتخاب رشته برای هر دانش‌آموز دختر و پسر کنکوری بسیار بالا گرفته است. به عنوان نمونه، داوطلبان دختر گروه آزمایشی ریاضی به دنبال اطلاع از این موضوع هستند که بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها چیست؟ حتی برخی از خانم‌ها رشته‌های مهندسی خاصی را مدنظر دارند و به طور مثال به دنبال اطلاع از درآمد رشته مهندسی پزشکی برای خانم ها و یا بازار کار مهندسی کامپیوتر برای زنان هستند. به همین جهت در این مقاله از ایران تحصیل قرار است رشته‌هایی را به شما دوستان معرفی کنیم که می‌توانند بهترین رشته تحصیلی برای دخترها تلقی شوند.

لازم به ذکر است که اگر شما نیاز به مشاوره دقیق‌تر نسبت به این موضوع دارید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

همانطور که می‌دانید انتخاب بهترین رشته تحصیلی برای دخترها بسیار اهمیت دارد. بر هیچکس پوشیده نیست که رشته‌های گروه مهندسی از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و گستردگی بالایی دارند. به همین دلیل این گروه همیشه جزو انتخاب‌های اصلی خانم‌ها برای انتخاب رشته می‌باشند. در نتیجه در این مقاله به این موضوع و معرفی بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها می‌پردازیم.

ویژگی های بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، بعضی از رشته‌های گنجانده شده در گروه مهندسی از جمله پردرآمدترین و بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها هستند. اما ممکن است این سؤال برای شما مطرح شود که بهترین رشته تحصیلی برای دخترها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اولین فاکتور و ویژگی که باید به آن بپردازیم این است که داوطلب باید به رشته انتخابی خود علاقه‌مند بوده و استعداد کافی را در آن زمینه داشته باشد. به عنوان مثال رشته مهندسی مکانیک در میان دختران محبوبیت کمتری دارد. با این حال شما اگر به این رشته علاقه داشته و توانایی لازم را برای ورود به این رشته دارید، بهتر است آن را در لیست انتخاب رشته خود قرار دهید.

دومین موردی که باید به آن توجه کرد، به بحث بازار کار و میزان درآمدی آن رشته مربوط می‌شود. به هر حال شما باید رشته‌ای انتخاب کنید که بازار کار مناسبی داشته و میزان پذیرش نیروی کار خانم در آن بالا باشد؛ در غیر این صورت همه زحمات شما در زمان تحصیل هیچ می‌شود.

سومین مزیت و ویژگی که بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها باید دارا باشند، این است که شما باید شرایط پذیرش خود را در آن رشته‌ها مورد بررسی قرار دهید. در نتیجه باید با داشتن یک هدف مشخص و تلاش روتین، نتیجه مطلوب و قابل قبولی را در کنکور سراسری برای خود رقم بزنید. اینگونه شانس شما در بهترین رشته‌های گروه مهندسی بالا خواهد بود.

ویژگی های بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها

لیست بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها

تا اینجای مقاله درباره اهمیت بالا و ویژگی بهترین رشته تحصیلی برای دخترا پرداختیم. حال در این قسمت از مقاله قصد داریم تا مهم‌ترین و بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها را برای شما ارائه دهیم. همانطور که می‌دانید هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند در همه رشته‌های گروه مهندسی شرکت کنند، اما فقط چند رشته مشخصی هستند که دخترها می‌توانند در آن عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته و شانس موفقیت بیشتری در آینده کاری خود متصور شوند. در ادامه به هر کدام از این رشته‌ها به طور جداگانه پرداخته شده است.

مهندسی پزشکی برای خانم ها

حوزه کاری رشته مهندسی پزشکی به ساخت و طراحی انواع و اقسام ابزار و تجهیزات پزشکی، درمان و تشخیص بیماری‌های مختلف می‌پردازد.

مهندسی پزشکی برای خانم ها از لحاظ مختلفی از جمله بازارکار و سطح درآمد و همچنین میزان پذیرش بالا در خانم‌ها، کاملا مناسب بوده و جزو رشته‌های محبوب به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که مهندسی پزشکی از جمله رشته‌هایی است که هنوز در ایران اشباع نشده و همچنان شرایط مناسبی را دارا است.

در رابطه با بحث مهاجرت به کشوری خارجی و اشتغال در مهندسی پزشکی برای خانم ها در خارج از ایران نیز باید بگوییم که کشورهایی همچون کانادا، انگلستان، آمریکا و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که بازار کار خوبی در این رشته تحصیلی دانشگاهی داشته و شرایط مناسبی را برای محصلین و فعالین این رشته در نظر گرفته‌اند.

مهندسی پزشکی برای خانم ها

رشته مهندسی معماری برای خانم ها

رشته مهندسی معماری از دیگر رشته هایی است که خانم ها معمولاً استقبال زیادی از تحصیل در آن می کنند. این رشته با جذابیت های خاصی که دارد می تواند بهترین رشته  گروه مهندسی از نظر دختران باشد.

از آن جایی که معمولاً خانم ها علاقه زیادی به هنر و انجام کارهای هنری دارند رشته مهندسی معماری می تواند بهترین رشته تحصیلی برای دختر باشد.

در سال‌های گذشته همه ما رشته معماری را به عنوان یکی از بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها می‌شناسیم. البته شما به عنوان علاقه‌مندان رشته معماری باید این را بدانید که این رشته به هیچ عنوان تخصص ساده‌اس نیست و علاوه بر وجود دروس سخت و دشوار در آن، به طراحی و انجام پروژه‌های سنگین و همچنین طراحی و ساخت مدلسازی نیز نیاز است.

یکی از فاکتورهایی که شانس موفقیت شما را در رشته معماری بالا می‌برد، داشتن خلاقیت و دید بصری وسیع است. لازم است به این نکته توجه کنید که در سال‌های گذشته تعداد افراد بسیاری در رشته معماری فارغ‌التحصیل شده‌اند، در نتیجه برای موفقیت در این رشته و کسب نتایج خوب باید برنامه قوی داشته و طبق یک روتین درست و اصولی درس بخوانید.

بنر انتخاب رشته کنکور

رشته مهندسی کامپیوتر برای خانم ها

بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان رشته مهندسی کامپیوتر را به دلیل اینکه تخصص‌های آن روزبه‌روز در حال گسترش است، جزو بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها دانست. لازم به ذکر است که رشته مهندسی کامپیوتر یکی از سخت‌ترین تخصص‌های دانشگاهی بوده و شامل سه گرایش نرم افزار، سخت افزار و فناوری اطلاعات می‌شود. تجربه سال‌های گذشته نشان داده که دانشجویان دختر بیشتر گرایش‌های نرم افزار و فناوری اطلاعات را جزو اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

در سال‌های اخیر بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر برای خانم‌ها در حال رشد و توسعه بوده و میزان پذیرش دخترها در کارهای مربوط به این رشته بسیار بالا رفته است. آن دسته از افرادی که در این رشته تحصیل خود را ادامه می‌دهند، در آینده شغلی خود می‌توانند به عنوان فریلنسر یا کارمند فعالیت کنند.

بهترین رشته های تحصیلی در دنیا کدام اند؟ برای اطلاع کافیست روی لینک مربوطه کلیک کنید.

رشته مهندسی مخابرات برای خانم ها

رشته مهندسی مخابرات را می‌توان رشته‌ای تلفیق شده از مهندسی کامپیوتر و برق دانست. افراد مشغول به تحصیل در این رشته تحصیلی وظایف و مسئولیت‌های مختلفی از جمله خدمات سوئیچینگ، نگهداری و نصب خطوط تلفن را بر عهده دارند. با توجه به تکامل زیاد فناوری های ارتباط اینترنتی درخواست ادامه تحصیل و فعالیت در این رشته در بین داوطلبان از جمله دختران بالا رفته است. به همین جهت شاید بتوان مهندسی مخابرات را نیز یکی دیگر از بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها در نظر گرفت.

مهندسی عمران برای خانم ها

مهندسی عمران همواره یکی از رشته‌های محبوب در گروه مهندسی میان پسرها و دخترها بوده است. البته همین موضوع سبب شده و در سال‌های اخیر بازار کار رشته عمران اندکی اشباع شده باشد. با این وجود همچنان جذابیت این رشته باعث شده که همواره جزو انتخاب‌های اصلی داوطلبین باشد.

دخترانی که قصد تحصیل و فعالیت در رشته مهندسی عمران را دارند، باید بدانند که کار در این رشته مانند فضای کارگاهی و اصطلاحاً مردانه است. البته پس از فارغ التحصیلی، کار در دفاتر فنی و طراحی برای دختران امکان‌پذیر بوده و آن‌ها می‌توانند در این قسمت‌ها بازدهی کاری بهتری را برای شرکت محل کار خود داشته باشند.

مهندسی عمران برای خانم ها

مهندسی کشاورزی برای خانم ها

رشته مهندسی کشاورزی به طور کلی شامل سه گرایش ماشین آلات، آب و اقتصاد کشاورزی می‌شود. این رشته با توجه به آب و هوای ایران پتانسیل بسیار بالایی برای زراعت وجود دارد. با این وجود آن دسته از دخترانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید در وهله اول علاقه زیادی به این رشته داشته و بتوانند ایده‌های خوبی در این زمینه بدهند.

لازم به ذکر است که افراد محصل در این رشته، می‌توانند پس از فارغ التحصیلی با سرمایه نسبتا کمی کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. این نکته را نباید فراموش کنید که تحصیل و فعالیت در زمینه کشاورزی نیاز به صبر و حوصله بسیار بالایی دارد.

مهندسی برق برای خانم ها

در سال‌های قبل رشته مهندسی برق بازار و شرایط مناسبی برای ورود خانم‌ها به این رشته را نداشت. اما با گذشت زمان و تغییر شرایط موجود، رشته مهندسی برق نیز به لیست انتخاب‌های دختران برای تحصیل در دانشگاه اضافه شد.

به طور کلی رشته مهندسی برق شامل 4 گرایش الکترونیک، کنترل، قدرت و مخابرات است. با توجه به تعاریف این گرایش‌ها، داوطلبان دختر ترجیح می‌دهند گرایش رشته تحصیلی خود را از میان 3 گاریش مخابرات، الکترونیک و کنترل انتخاب کنند؛ چراکه در گرایش قدرت در رشته مهندسی برق شامل یک سری کارهای فیزیکی در زمان استخدام بوده و با روحیات بسیاری از خانم‌ها سازگار نیست.

رشته مهندسی شیمی برای خانم ها

یکی از دشوارترین رشته‌های تحصیلی در گروه مهندسی می‌توان به رشته مهندسی شیمی اشاره کرد. با وجود دشواری بسیار زیاد این رشته، اما می‌توان آن را در لیست بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها دانست.

درباره بازار کار رشته مهندسی شیمی نیز می‌توان ذکر کرد که خانم‌ها شانس بالاتری برای استخدام در شرکت‌ها و کارخانه‌ها دارند. دلیل این موضوع را می‌توان در داشتن ریزبینی و دقت به جزئیات بالا در خانم‌ها خلاصه کرد.

رشته مهندسی شیمی برای خانم ها

رشته مهندسی صنایع برای خانم ها

از دیگر رشته‌هایی که می‌تواند برای دختران مناسب باشد، می‌توان به مهندسی صنایع اشاره کرد. رشته مهندسی صنایع بازار کار نسبتاً گسترده‌ای دارد، به این صورت که فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در مشاغلی از جمله بانکداری، خدمات مشاوره‌ای، شرکت‌های هواپیمایی، کشتیرانی، صنعت بیمه، خدمات شهری، بیمارستان‌ها و … فعالیت شغلی خود را آغاز کنند. به دلیل شباهت بسیار زیاد این رشته با رشته مدیریت صنعتی، بیشتر افرادی که در این رشته تحصیل کردند، در حوزه‌های مدیریتی مشغول به کار می‌شوند.

رشته مهندسی هوافضا برای خانم ها

یکی دیگر از رشته‌های مهمی که می‌تواند برای خانم‌ها مناسب باشد، مهندسی هوافضا است. در این رشته شما باید در شاخه‌هایی مانند توسعه و نگهداری هواپیما و موشک فعالیت کرده و پس از پایان زمان تحصیل، در نیروهای دفاعی مشغول فعالیت شوید.

 

برای آشنایی با بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها روی لینک کلیک کنید.

 

آیا رشته مهندسی نفت برای خانم ها مناسب است؟

رشته مهندسی نفت یکی از رشته های پرطرفدار در بین آقایان و خانم ها می باشد. اما آیا این رشته برای خانم ها مناسب است؟ توجه کنید که در هر صورت نمی توان پاسخ کلی به این پرسش داد، اما با یک بررسی، می توان مشاهده کرد که تعداد فارغ التحصیلان آقا در رشته مهندسی نفت بسیار بیشتر از خانم ها است. همین موضوع باعث می شود بازار کار مهندسی نفت برای آقایان بهتر از خانم ها باشد. یکی دیگر از دلایلی که کارفرمایان به طور عمده تمایل دارند تا با مهندس های نفت آقا همکاری کنند، ماهیت بسیار سخت این رشته می باشد. البته توجه کنید که علاقه و استعداد دو فاکتور بسیار مهم در انتخاب رشته هستند و علی رغم موارد گفته شده، به علاقه و اهداف خود نیز توجه کنید. افرادی که استعداد ویژه ای در درس شیمی، فیزیک، ریاضی، مکانیک و زمین شناسی دارند، می توانند در رشته مهندسی نفت به موفقیت برسند. با توجه به نزدیک بودن زمان انتخاب رشته، پیشنهاد می کنیم که به طور دقیق در خصوص رشته ها و بازار کار هرکدام به طور دقیق تحقیق کنید. برای اینکار می توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

چرا بعضی از رشته های مهندسی برای خانم ها مناسب نیست؟

لیست بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها را از این مواردی که در این مقاله مشاهده کردید می‌توان بیشتر در نظر گرفت. اما با این حال تجربه سال‌های قبل شرکت‌کنندگان و محصلان رشته‌های مهندسی این را ثابت کرده است که همه رشته‌های گروه مهندسی برای خانم‌ها مناسب نیستند. در بعضی از این رشته‌ها بازار کار مناسبی برای خانم‌ها فراهم نشده است. یکی از این رشته‌هایی که برای خانم‌ها بازار کار خوبی وجود ندارد رشته مهندسی مکانیک است. یا به عنوان مثال می‌توان از مهندسی نفت و مهندسی مواد یاد کرد که به عنوان شرایط سنگین و سختی که در آن وجود دارد، زیاد برای دخترها مناسب نیستند.

البته همه این توضیحاتی که در این قسمت از مقاله ارائه دادیم، نباید باعث شود که از علاقه خود دست بکشید. این بدین معنا است که اگر شما آماده کار در شرایط سخت و دشوار هستید، می‌توانید به دنبال علایق جدی خود بروید.

 

چنانچه پس از خواندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها داشتید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با ابهامات خود را با کارشناسان ما در ایران تحصیل مطرح کنید.

بنر انتخاب رشته

خلاصه مطلب

ما در این مقاله از ایران تحصیل به معرفی بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها و نکات مربوط به آن پرداختیم. شما با خواندن این مقاله دریافتید که بهترین رشته تحصیلی دختران باید چند ویژگی مشخص داشته باشد. داوطلب باید به آن رشته علاقه داشته و بازار کاری برای او وجود داشته باشد. همچنین او باید شرایط پذیرش را در آن رشته داشته باشد.

همچنین در این مقاله خواندید که از بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها می‌توان به رشته‌هایی از جمله مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی شیمی و مهندسی معماری و همچنین مهندسی عمران اشاره کرد. هرکدام از این رشته‌ها توضیحاتی داشت که در متن مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای حل شدن سوالات خود، یا از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان ما تماس گرفته و یا سوالات خود را در کامنت‌های همین مقاله بپرسید.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها روی لینک کلیک کنید.

 

3.4/5 - (23 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می‌توانم بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها را بشناسم؟ 

به کمک استفاده از مشاور تحصیلی و استفاده از تجربیات و دانش وی می تواند به این مهم دست پیدا کنید.

بازار کار مهندسی کامپیوتر برای زنان چگونه است؟ 

بازار کار این رشته محبوب به جز آقایان برای خانم ها هم بسیار خوب است و فعالیت در آن با کسب درآمد بالا برای فرد همراه است.

بهترین رشته تحصیلی برای دختر چیست؟ 

از بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها می‌توان به مواردی از جمله مهندسی کامپیوتر، معماری، عمران و شیمی اشاره کرد.

نظرات

15 دیدگاه دربارهٔ «بهترین رشته های مهندسی برای خانم ها + 10 رشته عالی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فرشته گفت:

    سلام من فوق دیپلم کودکیاری دارم دوست دارم بهداشت و درمان کار کنم
    مثل وزن کردن و… چجوری میتونم با مدرک کودکیاری لیسانس این شغلی ک می‌خوام داشته باشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید دیپلمتون رو در رشته تجربی بگیرید و برای رشته های بهداشت عمومی در ازمون سراسری شرکت کنید

  2. Avatar photo . گفت:

    سلام وقتتون بخیر،ببخشید رشته مکانیک خودرو در هنرستان یعنی برای دیپلم برای دختر ها موجوده یعنی میتونن این رشته رو بخونن؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام در دانشگاه میتونید رشته مهندسی مکانیک رو انتخاب کنید

      1. Avatar photo Rebecca گفت:

        سلام
        یعنی در دبیرستان نمیشه انتخاب کرد؟
        برا انتخاب این رشته در دبیرستان باید بریم چه رشته ای ؟

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای پذیرش در رشته های گروه مهندسی بهتر است در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل نمایید

  3. Avatar photo Fc گفت:

    سلام. خانم ها هم میتونن تو رشته اویونیک هواپیما تحصیل کنن؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتوانید در دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل کنید

      1. Avatar photo الهه گفت:

        سلام وقت بخیر، آیا فقط با دیپلم انسانی با معدل پایین میشهدر دانشگاه درس خواند مرسی

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام بله

  4. Avatar photo آیدا 1515 گفت:

    با عرض سلام و وقت بخیر
    آیا خانم ها با تحصیل در رشته مهندسی عمران بعد از فارغ التحصیلی فقط میتوانند در دفاتر مهندسی مشغول به کار شوند؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر فقطی وجود ندارد و محدودیتی ندارید.

  5. Avatar photo بنیامین گفت:

    سلام
    مهندسی پزشکی بازار کارش در کشورهای غربی چطوره؟(برای خانم ها)

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند

  6. Avatar photo ساناز گفت:

    مهندسی معماری وجود نداره دوست عزیز، معماری یک هنره، دوستانی که عمران خوندن مهندس هستند،دوستان معمار هنرمند و ایده پرداز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور