ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه پیام من دانشگاه پیام نور + ورود و عضویت | pm.pnu.ac.ir

اپلیکیشن پیام من پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای دریافت لینک دانلود و آموزش نصب اپلیکیشن پیام نور تماس بگبرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اپلیکیشن پیام من پیام نور در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گرفت تا ضمن اطلاع از جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌های آموزشی، دسترسی بسیار راحتی به بخش‌های مختلف داشته باشند. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند با نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور به صورت آنلاین در همه آزمون‌ها شرکت نموده و در کوتاهترین زمان نمرات خام خود را مشاهده کنند.

آشنایی با آموزش کار با اپلیکیشن پیام من و همه بخش‌های بسیار اهمیت دارد تا هر چه بهتره از قابلیت‌های آن استفاده نماییم. از این رو با دریافت مشاوره برای یادگیری نحوه عضویت در این اپلیکیشن می‌توانید راحت‌تر ثبت نام خود را انجام دهید.  در این خصوص چنانچه با سؤال یا ابهامی مواجه شدید، می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس یگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

اپلیکیشن پیام من پیام نور چیست؟

دانشگاه پیام نور که به عنوان یکی از مهمترین دانشگاه‌های برگزار کننده کلاس‌های غیرحضوری شناخته می‌شود، از پیشرفت‌های تکنولوژی عقب نمانده و با طراحی یک نرم افزار خاص توانسته است خدمات مجازی قابل ملاحظه ایی به دانشجویان خود ارائه دهد.

اپلیکیشن پیام من پیام نور که چندی پیش معرفی شد، امکانات بسیاری را در خود جای داده است. برای مثال، دسترسی به پرونده تحصیلی، آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های صادر شده در دانشگاه، بانک مقالات و کتب، مشاهده نمرات پیام نور، جدول زمان بندی کلاس‌ها و برنامه‌های درسی، برگزاری جلسات آنلاین، برنامه امتحانات و … از جمله مهم‌ترین بخش‌های این برنامه می‌باشد.

البته خوشبختانه برای نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور و بهره مندی از سایر امکانات آن، نه تنها نسخه اندروید، بلکه نسخه ios و تحت آن نیز در دسترس می‌شود تا دانشجویان بتوانند در هر شرایطی از این نرم افزار استفاده نمایند.

اپلیکیشن پیام من پیام نور چیست؟

برای اطلاع از شهریه پایان نامه پیام نور وارد لینک مربوطه شوید.

نکاتی در باب نصب اپلیکیشن پیام من پیام نور

اگر می‌خواهید با آموزش کار با اپلیکیشن پیام من پیام نور آشنا شوید، باید بگوییم که ابتدا باید متناسب با دستگاه خود مشخص کنید که قصد دارید از چه طریقی به آن وارد شده یا آن را نصب نمایید. برای این منظور، به نکات زیر توجه  کنید.

  • برای نسخه‌های اندروید می‌توانید به سایت دانشگاه پیام نور پیام من با آدرس اینترنتی pnu.ac.ir مراجعه نمایید. در این سامانه نسخه دانشجو، استاد، نسخه امن استاد، و نسخه امن دانشجو به تفکیک قرار داده شده است تا دانلود به راحتی صورت گیرد.
  • دارندگان گوشی‌های آیفون می‌بایست با استفاده از اکانت سیب اپ برای نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور اقدام کنند.
  • نسخه تحت وب این برنامه همه امکانات موجود در اپلیکیشن من را دارا می‌باشد و نیازی به دانلود از طریق سیب اپ نیست.
  • اگر از نسخه تحت وب استفاده می‌کنید و یا در درگاه پرداخت دچار مشکل شدید، می‌توانید از مرورگر کروم استفاده نمایید.
  • نرم افزار را از دیگر سایت‌ها که قدیمی یا مشابه هستند، نصب نفرمایید.
  • اگر نسخه تحت وب را انتخاب کنید، می‌بایست مبلغی را جهت عضویت در پرداخت نمایید. با این کار می‌توانید همه بخش‌های برنامه را فعال کنید. پس از اینکه نوع پرداخت را مشخص کرید، وارد درگاه واریز می‌شوید و بعد از آن تمامی بخش‌ها به نمایش در خواهد آمد.
  • قبل از نصب همه نرم افزارهای لازم از قبیل adobe connect و فلش پلیر را در کامپیوتر و یا گوشی خود داشته باشید.

برای اطلاع از نحوه اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود برنامه پیام من پیام نور

دانشگاه‌ها پیام نور در کنار سامانه آموزش مجازی، نرم افزار پیام من را برای برگزاری امتحانات مجازی دانشگاه پیام نور راه اندازی کرده اسن. دانشجویان موضفند با توجه به امکانات و سیستم‌های موجود یکی از نسخه‌های ارائه شده در این نرم افزار را دریافت و نصب کنند.

در حال حاضر نسخه اندروید و ios این اپلیکیشن در دسترس است و نسخه دسکتاپ آن نیز در حال توسعه است. علاوه بر این دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان را دارند که جهت استفاده از نسخه آنلاین و تحت وب این اپلیکیشن، وارد سامانه پایام من به آدرس pm.pnu.ac.ir شوند. برای سهولت دسترسی، در ادامه لینک ورود به سامانه پیام من پیام نور ارائه شده است.

برای ورود به سامانه تحت وب پیام من کلیک کنید.

دانلود برنامه پیام من پیام نور 

آموزش کار با اپلیکیشن پیام من پیام نور

پس از نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور ، حال می‌توانید به این برنامه وارد شوید. برای این منظور، ابتدا بایستی نام کاربری ( شماره دانشجویی) و رمز عبور ( که به صورت پیش فرض کد ملی شما می‌باشد) خود را در فیلدهای قرار داده شده در صفحه اول وارد نمایید.

توصیه می‌شود که بعد از اولین ورود، رمز عبور خود را حتماً تغییر دهید تا بعداً دچار مشکل نشوید. همچنین، چنانچه رمز خود را فراموش کردید، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه ” فراموشی رمز” ، آن را بازیابی نمایید.

اما توجه داشته باشید که این رمز یک بار مصرف بوده و تنها 15 دقیقه اعتبار دارد. نکته دیگر آنکه، در صورتی که نتوانستید لاگین کنید، با تماس با بخش فناوری مرکز و یا استان خود، از آن‌ها تقاضای بازیابی یا ریست کردن رمز کنید.

در پایین این صفحه مستطیلی با عنوان ” ورود بدون عضویت” قرار داده شده است که صرفاً برای ورود به سیستم اطلاع رسانی دانشگاه می‌باشد. در غیر اینصورت با عضویت در اپلیکیشن پیام من پیام نور مجاز به استفاده از چند گزینه می‌باشید. برای مثال چنانچه نمره جدیدی برای شما اعلام شده باشد، می‌توانید آن را در بالای صفحه اپلیکیشن مشاهده فرمایید.

در بخش گروه‌ها نیز کلاس‌ها و محتواهای ارسال شده از سوی اساتید گنجانده شده است. همچنین، منوی اخبار برای آگاهی از جدیدترین اخبار به تفکیک هر استان می‌باشد.

اطلاعیه: به منظور دریافت آموزش کار با اپلیکیشن پیام من پیام نور و نصب آن از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای آموزش نحوه کار با سایت سهبا دانشگاه پیام نور روی لینک بزنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

بخش کلاس‌ های اپلیکیشن پیام من پیام نور

یکی از مهمترین قسمت آموزش کار با اپلیکیشن پیام من مربوط به منوی ” کلاس‌ها ” می‌شود. پس از اینکه وارد این بخش شدید، می‌توانید نمرات، منابع، نام اساتید و اطلاعات هر کدام از واحدهای درسی خود را مشاهده کنید. بعلاوه، شما قادر خواهید بود تا درس‌هایی را که قبلاً استاد تدریس نموده است را ببینید.

برای این کار، وقتی که نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور را انجام دادید، در صفحه اول، لیست چند کلاس آخر شما برایتان به نمایش درخواهد آمد. اما اگر مایل به اطلاع از لیست کامل کلاس‌ها باشید، بایستی بر روی دکمه ” مشاهده همه” کلیک نمایید.

چنانچه در هنگام ورود متوجه شدید که لیست کلاس‌ها ناقص می‌باشد، با استفاده از انتخاب دکمه ” همگام سازی” که در منوی این برنامه قرار داده شده است، آن‌ها را به روزرسانی کنید.

البته دقت داشته باشید که اجرا و اتمام این عملیات  چند دقیقه زمان می‌برد. بنابراین تا انجام کل فرایند صبور باشید. با کلیک بر روی نام هر درس، وارد adobt connect و محیط کلاس می‌شوید. بدین ترتیب، با حضور استاد شما هم می‌توانید کلاس را داشته باشید.

جهت آگاهی از رشته های ارشد فراگیر پیام نور بر لینک مربوطه را انتخاب نمایید.

حضور در جلسات آنلاین در اپلیکیشن پیام من پیام نور

در مورد بخش جلسات آنلاین اپلیکیشن پیام من پیام نور باید بگوییم که استاد عهده دار ایجاد آن‌ها می‌باشد. نکته قابل ذکر این است که این جلسات لزوماً همه ساعات اصلی درس را پوشش نمی‌دهد.

ممکن است در برخی از موارد نتوانید جلسه ای را که استاد تشکیل داده است را مشاهده نمایید. در چنین مواقعی از استاد درخواست کنید تا در مورد وارد کردن تمام دروس هم نام مطمئن شود.

طبق آموزش کار با اپلیکیشن پیام من، دانشجو می‌تواند به جلسات آنلاین اجرا شده قبل نیز دسترسی داشته باشد. البته این در صورتی است که استاد در هنگام برگزاری جلسه آن را ضبط کرده باشد. داشتن فلش پلیر برای استفاده از این قسمت ضروری می‌باشد. جهت فعال سازی فلش پلیر نیز می‌توانید بر روی آیکن سمت آدرس بار کلیک نموده و در قسمت تنظیمات آن را فعال کنید.

برای شرکت در کلاس های آنلاین برنامه پیام من پیام نور باید مراحل زیر را طی کنید:

  • زمانی که برنامه پیام من پیام نور را نصب کرده و وارد آن شدید، ابتدا از شما نام کاربری و کلمه عبور درخواست خواهد شد. براساس استانداردهای پیام نور، نام کاربری همان شماره دانشجویی و رمز عبور که همان کد ملی است را ثبت کرده و وارد برنامه شوید.

گام اول حضور در جلسات آنلاین در اپلیکیشن پیام من پیام نور

  • پس از ورود به برنامه، به قسمت های مختلف آن دسترسی خواهید داشت. یکی از بخش ها مربوط به «آزمون های آتی» می باشد. برای حضور در آزمون آنلاین باید بر روی این بخش کلیک کنید.

گام دوم حضور در جلسات آنلاین در اپلیکیشن پیام من پیام نور

  • اگر موقع مراجعه به سامانه، آزمونی را مشاهده کردید، لینک آزمون در دسترس شما خواهد بود. با کلیک کردن بر روی لینک آزمون، این امکان را دارید که برای مشاهده و پاسخ سوالات اقدام کنید.

به منظور ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور وارد لینک شوید.

نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور

خوشبختانه نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور و شرکت در آزمون‌های آن رایگان می‌باشد و نیازی به پرداخت هیچ مبلغی نمی‌باشد. دانشجویان می‌توانند به محض اینکه استاد نام درس و ساعت برگزاری آزمون آن را منتشر کرد، در برنامه پیام من مشاهده کنند.

نکته جالب آن است که تعداد ورود به آزمون از زمان شروع تا پایان آن نامحدود می‌باشد و اگر مایل به پایان امتحان هستید، می‌توانید به صورت اختیاری دکمه ” پایان آزمون” را فشار دهید.

این کار باعث می‌شود تا دانشجو از صفحه مربوطه خارج شود. بعلاوه، یکی از مزیت‌های مهم اپلیکیشن پیام من پیام نور آن است که تنها دقایقی پس از اتمام آزمون، نمرات خام قابل مشاهده می‌باشد. حتی این امکان وجود دارد که هر تعداد که می‌خواهید به آزمون وارد شده و پاسخ‌های خود را تغییر دهید. سامانه مذکور این قابلیت را دارد که از طریق تکنیک‌های خاصی، استاد را از تقلب‌های احتمالی مطلع نماید.

نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور

برای دریافت مشاوره انتخاب موضوع پایان نامه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

قابلیت‌ های اپلیکیشن پیام من پیام نور

برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن پیام من پیام نور لازم است تا سایر امکانات موجود در این برنامه و سامانه را توضیح دهیم.

  • تسهیل ارتباط با استاد و پیگیری هر روزه محتوای دروس ارائه شده
  • دسترسی سریع و آسان به نتایج آزمون‌های آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری در دانشگاه و یا گرفتن تماس
  • دسترسی به بانک مقالات. بر اساس گفته مسئولین مربوطه،دانشجویان در اپلیکیشن پیام من پیام نور می‌توانند به چند میلیون مقاله معتبر دنیا دست پیدا کنند. بعلاوه، در صورت نیاز به ترجمه مقالات انگلیسی نیز امکان درخواست ترجمه وجود دارد.
  • ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات احتمالی به دانشگاه از طریق ایمیل. علاوه بر این، می‌توانید از همین طریق نیز پاسخ‌های ارسال شده را نیز دریافت نمایید.
  • به روزرسانی مداوم و همگام سازی همه اطلاعات موجود
  • امکان ورود و نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور به عنوان مهمان و بدون نیاز به عضویت در برنامه. البته در صورت عضویت امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • اشغال کردن فضای بسیار کم در در گوشی
  • امکان دریافت هشدار یا نوتیفیکیشن همزمان با ارسال ژیام از جانب مدیر، استاد یا مسئولین مربوطه

جهت اطلاع از شرایط ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

پشتیبانی اپلیکیشن پیام من پیام نور

به طور معمول، در هر سامانه ایی بخش‌های خاصی را برای پاسخگویی به سؤالات و یا حل مشکلات احتمالی در نظر گرفته می‌شود. در اپلیکیشن پیام من پیام نور نیز چنانچه دانشجویان نیازمند راهنمایی باشند، ابتدا بایستی به بخش سؤالات متداول مراجعه نموده و سپس چنانچه رفع نگردید، به بخش پشتیبانی و پیگیری وارد شوند. در قسمت پشتیبانی سه گزینه در نظر گرفته شده است که با انتخاب هر کدام به مرحله بعد می‌روید. این سه گزینه عبارتند از:

  • می‌خواهم پیشنهاد، انتقاد یا درخواست جدیدی را ارائه بدهم
  • استاد یا همکار فناوری هستم و صرفاً مشکلی در رابطه با پنل تحت وب دارم
  • مشکلی با نرم افزار اندروید، آیفون یا تحت وب دانشجویان دارم

با کلیک بر روی هر کدام از موارد بالا، مجدداً صفحه دیگری برایتان باز می‌شود که یا باید گزینه مورد نظر را کلیک نمایید، یا اینکه اطلاعات مربوطه را وارد کنید.

پشتیبانی اپلیکیشن پیام من پیام نور

اگر می‌خواهید بدانید که دانشگاه پیام نور بهتر است یا غیرانتفاعی؟ وارد لینک مربوطه شوید.

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با نصب اپلیکیشن پیام من پیام نور توضیح دادیم و آموزش کار با آن را بیان کردیم. با توجه به اینکه این سامانه تقریباً نوپا به شمار می‌رود و از بخش‌ها و خدمات متعددی تشکیل شده است، به طور معمول دانشجویان نیازمند راهنمایی هستند و یا احتمالاً دچار مشکل می‌شوند.

سامانه ایران تحصیل شرایطی را فراهم کرده است تا این عزیزان بتوانند تنها از طریق تماس با شماره 9099075307 پاسخ‌های خود را دریافت نمایند. برای دریافت مشاوره‌های لازم، می‌توانید از ساعت 8 صبح الی 1 شب در همه روزهای هفته با ما در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای دریافت لینک دانلود و آموزش نصب اپلیکیشن پیام نور تماس بگبرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای نصب اپلیکیشن امتحانات پیام نور به چه چیزی نیاز است؟

ابتدا لازم است که نرم افزاری جانبی از قبیل ادوب و فلش پلیر را نصب کرده و در زمان های تعیین شده وارد اپلیکیشن شوید.

آیا در اپلیکیشن پیام من، کلاس های آنلاین نیز برگزار می شود؟

بله. در بخش جلسات آنلاین دانشجویان می توانند در کلاس های مجازی شرکت کنند.

در صورتی که در نصب و کار با اپلیکیشن پیام من پیام نور دچار مشکل شدیم، چه باید کرد؟

برای رفع نواقص احتمالی و دریافت پاسخ های خود می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید. 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «سامانه پیام من دانشگاه پیام نور + ورود و عضویت | pm.pnu.ac.ir»

  1. Avatar photo امپرور گفت:

    برای گرفتن اپلیکیشن امتحانای پیام نور روی آیقون باید چه کرد عزیزان؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید ببینید اون برنامه تحت وب دارد یا خیر.

  2. Avatar photo رضائی گفت:

    سلام رشته های حضوری هم باید با اپلیکیشن امتحانامونو بدیم؟؟؟ پیام نور پرند درس میخونم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      امتحانات شما حضوری مسباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پیام نور

    ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 اعلام شد. داوطلبانی که علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند....
  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1403

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)