ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 {راهنما جامع} | ایران تحصیل

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 پس از دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد برای این امر اقدام کنند. البته اطلاع از نحوه و شرایط انتخاب رشته آزاد در این مقطع برای هر داوطلب ضروری است.

نکته بسیار مهم این که استفاده از مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و دریافت راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در این زمان جهت داشتن بهترین و حرفه ای ترین انتخاب در این دوره اهمیت زیادی دارد.

البته این راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید با توجه به شرایط فرد داوطلب خدمت وی ارائه شود. در این نوشته، اطلاعاتی را در رابطه با انتخاب رشته دکترای آزاد در اختیار شما قرار می دهیم. بعلاوه، براساس نیاز شما داوطلبان عزیز به ذکر رشته های تحصیلی دکتری و همین طور دانشگاه های پذیرنده برای شما عزیزان می پردازیم.

اطلاعیه: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تا 6 اردیبهشت 1403 تمدید شد.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری دانشگاه آزاد و انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری آزاد نوبت به انجام فرآیند انتخاب رشته دکتری می رسد.

باید عرض کنیم که کارنامه انتخاب رشته دکتری آزاد در سایت سازمان سنجش کنکور و همزمان با انتشار کارنامه اولیه انتخاب رشته دکتری در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

در رابطه با زمان انتخاب رشته دکتری آزاد باید خدمت شما عرض کنیم که این زمان بلافاصله پس از انتشار کارنامه اولیه انتخاب رشته دکتری شروع می شود و داوطلبان می توانند برای این امر اقدام کنند.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

در سال های گذشته، زمان انتخاب رشته دکتری آزاد با توجه به برگزاری آزمون دکتری در اسفند ماه در اردیبهشت ماه بود و داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده توانستند دست به انتخاب رشته دکتری آزاد بزنند.

امسال نیز این قاعده پا بر جا بوده و داوطلبان میتوانند تا تاریخ 6 اردیبهشت 1403 یعنی روز چهارشنبه اقدام به انتخاب رشته کنند.

در نتیجه، فعلاً نمی توانیم تاریخ خاصی را برای انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و به دنبال آن انتخاب رشته دکتری آزاد خدمت شما داوطلبان گرامی عرض کنیم.

مورد بسیار مهمی که باید در اینجا عرض کنیم این است که با توجه به اهمیت انتخاب رشته دکتری آزاد دقت زیاد داوطلبان در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد بسیار ضروری است و باید چینش آن ها در برگه انتخاب رشته با رعایت اصول و قوانینی انجام شود.

مشاوران ایران تحصیل با توجه به تجربه بالای خود در زمینه انتخاب رشته دکترای آزاد می توانند راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد خوبی برای شما عزیزان داوطلب در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد باشند. 

کال تو اکشن تماس

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

فرم انتخاب رشته دکتری آزاد

فرم انتخاب رشته دکتری آزاد برای تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت  شرکت می‌نمایند، شامل چندین قسمت می‌شود. دریافت اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات و مدارک هر یک از داوطلبان ، از جمله اطلاعاتی است که لازم است در فرم مربوطه وراد شود. همچنین استنباط هر یک از اطلاعات با استفاده از جداول مربوط به دفترچه امکان پذیر می‌باشد.

فرم انتخاب رشته دکتری آزاد

داوطلبانی که مایل به شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می‌باشند، حتماً لازم است چنانچه مشمول خدمت سربازی می‌باشند، نسبت به ارائه مدارک معافیت تحصیلی اقدام نمایند. زیرا قبل از پر کردن فرم انتخاب رشته دکتری آزاد ، لازم است از واجد شرایط بودن خود جهت انتخاب رشته آگاه شوید. تمامی شرایط برای ثبت نام و پذیرش در دفترچه دکتری موجود می‌باشد.

 

برای اطلاع از شهریه دکتری دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چگونه برای داوطلبان انجام می گیرد؟

در ابتدای بحث در رابطه با نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد باید نکته بسیار مهم  کلیدی را خدمت شما داوطلبان عزیز عرض کنیم.

آن هم این که علی رغم ادغام کنکور ورودی دکتری دانشگاه آزاد و سراسری و انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری آزاد در همان سایت سازمان سنجش شاهد انجام انتخاب رشته این دو دانشگاه در سایت های جداگانه ای هستیم.

برای دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری روی لینک کلیک کنید.

 انتخاب رشته دکتری آزاد بعد از انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری آزاد در سایت سازمان سنجش در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه‌ آزاد یعنی سایت دانشگاه آزاد انجام می شود. شما با پرداخت مبلغ 190 هزار تومان و پر کردن فرم انتخاب رشته میتوانید به انتخاب رشته اقدام کنید.

سایتی به نشانی azmoon.iau.ac.ir که هر فرد داوطلب در زمان انتخاب رشته باید به آن مراجعه کنند و با طی مراحل و فرآیندهای لازم دست به انتخاب رشته های مورد علاقه خود بزنند.

شرایط شرکت در انتخاب رشته دکتری آزاد

شرکت در انتخاب رشته دکترای دانشگاه‌ آزاد تحت شرایط و ضوابطی برای داوطلبان این دوره انجام می گیرد.

در واقع، داطلبان در صورت نداشتن این شرایط لازم امکان انجام انتخاب رشته را پس از انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری آزاد ندارند.

شرایط شرکت در انتخاب رشته دکتری آزاد

از میان شرایط لازم برای شرکت در انتخاب رشته دکترای آزاد می توان به این مورد اشاره کرد که لزوماً فرد باید برای انتخاب رشته مجاز شده باشد و رتبه لازم را برای انتخاب رشته کسب کرده باشد.

در غیراینصورت، به هیچ وقت امکان انتخاب رشته دکتری آزاد برای وی وجود ندارد.

برای اطلاع دقیق از کلیه شرایط و ضوابط لازم برای انتخاب رشته در دوره دکتری آزاد با مشاوران خبره و کاردان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای آگاهی از رشته های دکتری دانشگاه آزاد 1403 روی لینک بزنید.

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

بحث انتخاب رشته در دوره دکتری آزاد چیزی نیست که بشود ساده از کنار آن گذشت. درست است که داوطلبان این دوره با توجه به طی دوره ارشد و کارشناسی تجربه بیشتری در زمینه انتخاب رشته دارند اما باز هم دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری آزاد ضروری است و نباید از آن گذشت.

البته این مشاوره انتخاب رشته دکتری آزاد را نباید از هر فردی دریافت کرد. زیرا ممکن است وی تجربه کافی را در این زمینه نداشته باشد و متأسفانه آینده تحصیلی شما را به عنوان داوطلب خراب کند.

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

موارد بسیاری در هنگام انتخاب رشته مورد توجه قرار بگیرد. از میان این موارد می توان به مواردی همچون علاقه داوطلب به رشته های دانشگاهی، تمایل یا عدم تمایل وی به تحصیل در دانشگاهی در شهر دیگر و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

بدون در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا انجام انتخاب رشته ای دقیق و مؤثق در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد برای فرد داوطلب امکان پذیر نیست. شما میتوانید با تماس با شماره 9099075307 با مشاورین مجرب ایران تحصیل بصورت شبانه روزی در تماس باشید.

برای ویرایش انتخاب رشته دکتری روی لینک کلیک کنید.

لیست رشته های قابل انتخاب دکتری آزاد

از جمله مواردی که هر داوطلب باید در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد از آن ها مطلع باشد لیست رشته های دکتراست.

در واقع، بدون اطلاع از اسامی این رشته ها و شناخت دقیق آن ها نمی توان انتخاب رشته ای عالی را انجام دهد.

لیست رشته های قابل انتخاب دکتری آزاد 

در ادامه، با ذکر اسامی شماری از رشته های دانشگاهی در مقطع دکتری در خدمت شما دوستان عزیز داوطلب هستیم.

لیست رشته های دانشگاه آزاد در دوره دکتری
زبان و ادبیات فارسی زبان و ادبیات عربی
زبان و ادبیات فارسی- ادبیات غنایی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی
زبان و ادبیات فارسی-ادبیات عرفانی مدیریت ورزشی
سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی علوم اقتصادی- اقتصاد اسلامی
علوم اقتصادی- اقتصاد سنجی تاریخ- تاریخ اسلام
فیزیولوژی ورزشی جامعه شناسی-جامعه شناسی فرهنگی
مردم شناسی ادیان و عرفان
             بیومکانیک ورزشی       تصوف و عرفان اسلامی
جامعه شناسی ورزشی            فلسفه اسلامی
             علوم قرآن و حدیث           فلسفه تطبیقی
برنامه ریزی درسی روان شناسی تربیتی
کلام-کلام اسلامی تصوف و عرفان اسلامی
فلسفه علم فلسفه تطبیقی
برنامه ریزی درسی حقوق عمومی

برای آشنایی با دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکور روی لینک بزنید.

لیست دانشگاه های پذیرنده دکتری آزاد

اطلاع از لیست دانشگاه های پذیرنده رشته های دکتری آزاد در زمان انتخاب رشته دکترا برای هر فرد داوطلب ضروری است.

در این بخش، شماری از دانشگاه های پذیرنده دکتری آزاد را خدمت شما عزیزان ذکر می کنیم. برای اطلاع از لیست کامل دانشگاه های پذیرنده دکتری آزاد با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

لیست دانشگاه های پذیرنده دکتری آزاد
واحد تهران شمال واحد کرج
واحد تهران مرکزی واحد نجف آباد
واحد همدان واحد اهواز
واحد علوم تحقیقات واحد تبریز
واحد فسا واحد سنندج
واحد سمنان واحد سبزوار
واحد تهران جنوب واحد اراک
واحد ساری واحد مشهد
واحد اسلامشهر واحد بجنورد
واحد اصفهان-خوراسگان واحد مرودشت
واحد تنکابن واحد رودهن

 

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در دوره دکتری

اطلاع و آگاهی نسبت به ظرفیت پذیرش دانشگاه های آزاد در دوره دکتری از جمله موارد ضروری است که قبل از انتخاب رشته باید اطلاعات دقیقی را در مورد آن از طریق دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بدست آوریم.

باید عرض کنیم که ظرفیت پذیرش دانشگاه های آزاد در دوره دکتری با توجه به دفترچه دکترای سال 98 پایین است.

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در دوره دکتری

اما در رابطه با این موضوع در سال جاری و برای کنکور دکترای پیش رو فعلاً‌ نمی توان نظر قطعی داد و باید تا زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته دکترای آزاد و دفترچه راهنمای انتخاب رشته صبر کرد.

بنر کال تو اکشن

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری چه برای دانشگاه آزاد و چه برای دانشگاه سراسری پای ثابت ورود به دانشگاه ها در دوره دکتری است.

یعنی شما هیچ راه در رویی برای فرار از شرکت در این مصاحبه ندارید. 

درست است که همه داوطلبان از مصاحبه دکتری فراری هستند و با شنیدن اسم آن دچار ترس و هراس می شوند. اما این گونه هم نیست که نتوان در آن قبول شد. 

به هر حال کلی از داوطلبان آزمون دکترا در طول سال های قبل از این مصاحبه سربلند و مؤفق بیرون آمده اند.

پس اگر دیگران توانسته اند شما هم می توانید. فقط کافیست با نکات و جزئیات شرکت در آن آشنا شوید و بدانید برای مؤفقیت در این مرحله چه کاری باید انجام دهید. 

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبین عزیز بهتر است در زمان مصاحبه ظاهری آراسته و مرتب حضور یابند، همچنین آشنایی و آمادگی کافی برای مواجهه با سؤالاتی که در طول برگزاری جلسه مصاحبه از شما پرسیده می شود‌ را کسب کرده و  اطلاعات خود را در رابطه با رشته مورد نظر خود افزایش دهید.

برای دریافت بهترین مشاوره قبولی و پذیرش در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با مشاوران مجموعه ایران تحصیل 9099075307 تماس حاصل کنید و با قبولی های سال های گذشته و مشاوران خبره در ارتباط باشید.

خلاصه مطلب

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای بسیاری از عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در هر یک از واحد های دانشگاه آزاد را دارند موردی بسیاری حیاتی و حساس است.

از این رو کسب اطلاعات و مشاوره با اساتید و مشاورین تحصیلی  امری واجب است و شاید شما را با زوایای جدیدی از این امر خطیر آشنا کند که سابقا به آن توجهی نداشته اید.

لازم به ذکر است انتخاب رشته دکتری تا تاریخ 6 اردیبهشت 1403 تمدید شده است و داوطلبین بهتر است هرچه سریعتر اقدام به انتخاب رشته کنند زیرا امکان تمدید این مهلت به احتمال زیاد وجود نخواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در کدام سایت میتوان به انتخاب رشته دکتر در دانشگاه آزاد اقدام کرد؟

با استفاده از سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ایران تحصیل

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سال جاری چه زمانی است؟ 

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سال جاری هنوز مشخص نیست. جهت اطلاع از زمان انتخاب رشته دکتری در سال جاری با مشاوران ما در تماس باشید.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه کاری انجام دهم؟

برای دریافت مشاوره و راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

کارنامه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه زمانی منتشر می شود؟

زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سال جاری هنوز مشخص نیست.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 {راهنما جامع} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo تارا گفت:

    سلام خسته نباشید. انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از کی شروع میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      زمان انتخاب رشته دانشگاه ازاد و سراسری در مقطع دکتری به اتمام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته دکتری۱

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته شدگان است، چرا که پس از  اعلام نتایج آزمون دکتری، قبول شدگان باید در بازه زمانی معین شده  برای انتخاب رشته در سامانه سنجش و آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس...
  • تمدید-مهلت-انتخاب-رشته-دکتری-سراسری1

    تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 {مهلت آخر} | ایران تحصیل

    سازمان سنجش و آموزش کشور برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور دکتری زمانی را در نظر می‌ گیرد. البته گاهی این زمان تمدید می گردد تا افراد جامانده از انتخاب رشته، بتوانند در تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری حداکثر ۵۰...
  • رشته‌های دکتری پیام نور

    رشته های دکتری پیام نور ۱۴۰۳ + جدول محل دانشگاهی | ایران تحصیل

    تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور برای همه امکان‌پذیر است؛ زیرا دانشجویان آن می‌توانند از راه دور تحصیل کرده و حضور در کلاس‌‌های درس کاملاً اختیاری است. به همین دلیل تحصیل در این دانشگاه‌ها مورد توجه بسیاری از افراد شاغل نیز...
  • ویرایش انتخاب رشته دکتری

    ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ + تاریخ و مهلت | ایران تحصیل

    ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ برای کلیه داوطلبان دکتری سراسری امکانپذیر شد. بر این اساس، همه متقاضیانی که پس از انتشار کارنامه اولیه، موفق به کسب نمره مجاز شده و انتخاب رشته دکتری را انجام داده اند، می توانند در...
تماس با مشاور