ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 + نکات مهم و راهنما 0 تا 100 | ایران تحصیل

راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه ها را دارند، میتواند مفید باشد و مطالعه آن تصویر درستی از فرایند کلی انتخاب رشته را ارائه میدهد. اگر می خواهید بدانید انتخاب رشته دانشگاه آزاد چگونه انجام می شود، باید به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه کنید و از طریق آن فرایند انتخاب رشته را انجام دهید.

داوطلبان برای داشتن مشاوره انتخاب رشته آزاد دقیق، می توانند از راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد استفاده نمایند تا در نحوه چینش انتخاب های خود با اشتباهات رایج در انتخاب رشته رو به رو نشوند.  چنانچه می خواهید در دانشگاه های آزاد انتخاب رشته کنید، بهتر است که برای این کار حتما از یک مرکز مشاوره خوب کمک بگیرید. مشاوران ما می توانند به طور کامل و مفصل شما عزیزان را راهنمایی کنند. به این منظور می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا از طریق راهنمایی جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به شما کمک نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد موجب ایجاد تغییراتی در مراحل ثبت نام، زمان برگزاری و اعلام نتایج این آزمون شده است، با این وجود انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به روال سابق و به طور مجزا صورت می گیرد. در واقع با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، مسیر انتخاب رشته این دو دانشگاه از یکدیگر جدا می شود.

افراد متقاضی رشته های با آزمون دانشگاه آزاد به جز 4 رشته دانشگاهی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402، می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته محل های گروه آزمایشی امتحانی خود اقدام نمایند و آن را در فرم راهنمای انتخاب رشته در سایت azmoon.org وارد کنند.

از آنجا که مرحله گزینش رشته‌های دانشگاه آزاد برای داوطلبان ادامه تحصیل در این دانشگاه بسیار حائز اهمیت است، چنانچه در ارتباط با نحوه ثبت نام، تکمیل فرم و زمان انتخاب رشته سوالی دارید، می توانید با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار دهند.

 

برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

با توجه به اطلاعات داده شده، نتایج کنکور آزاد و سراسری به شکل کارنامه ای شامل درصدها، تراز و رتبه داوطلب در سایت منتشر می شود. همزمان با انتشار کارنامه شاهد انتشار دفترچه انتخاب رشته آزاد توسط مسئولین امر نیز هستیم.

پس از دریافت دفترچه مذکور نوبت به الویت بندی کد رشته های مورد علاقه توسط داوطلب می رسد. در رابطه با زمان ثبت نام دانشگاه آزاد در سال جاری هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. سال گذشته زمان انتخاب رشته در نیمه دوم مرداد ماه بود.  از آن جا که اطلاعیه های مربوطه هنوز منتشر نشده است، اعلام هرگونه زمان دقیق در خصوص انتخاب رشته آزاد تنها در حد گمانه زنی خواهد بود.

در طول سال های قبل بدون هیچ وقفه و مشکلی شاهد برگزاری کنکور دانشگاه آزاد در تیر ماه و به دنبال آن انتخاب رشته در مرداد بودیم. اما با توجه به این که امسال کنکور در دو نوبت برگزار خواهد شد و از طرفی نوبت اول آن یعنی تیر ماه با یک هفته تاخیر و در تاریخ 14 و 15 تیر ماه 1402 برگزار میشود میتوان انتظار داشت زمان انتخاب رشته نیز با تعویق اعلام شود.

از طرفی همان طور که شاهد بودیم براساس تصمیمات گرفته شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون های ارشد و دکتری سراسری به تعویق افتاد که این موضوع مسلماً عقب افتادن زمان انتخاب رشته برای این دو مقطع تحصیلی را نیز به همراه دارد.

 

برای کسب اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

در رابطه با نحوه و چگونگی انتخاب رشته باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که هر داوطلب جهت انتخاب، پس از مشاهده کارنامه و اطلاع از رتبه و تراز خود باید از طریق ورود به سایت انتخاب رشته آزاد کلیه اقدامات لازم جهت انتخاب رشته مورد نظر خود از بین رشته های موجود را انجام دهد.

 1️⃣ سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org در زمان گزینش، فعال می شود و امکان ورود به آن برای هر فرد داوطلب وجود دارد. پس از ورود به سایت نوبت به کلیک کردن روی لینکی تحت عنوان لینک ثبت نام و انتخاب رشته می رسد.

ورود به سامانه azmoon.org

2️⃣ پس از باز شدن صفحه باید شناسه دانشگاه آزاد و کد ملی یا کد رهگیری مخصوص اتباع خارجی را در بخش های تعیین شده درج کنید.

ورود با کد ملی در سامانه azmoon.org

3️⃣ بعد از انجام این کار امکان ورود به پنل شخصی برایتان وجود دارد. دقت کنید که کد یا شناسه دانشگاه آزاد را می توانید در انتهای کارنامه خود بیابید. فقط توجه داشته باشید که قبل از انتخاب رشته، پرداخت هزینه تعیین شده الزامی است. برای این کار در صفحه باز شده روی لوگوی بانک مورد نظر جهت پرداخت کلیک کنید.

پرداخت هزینه انتخاب رشته آزاد

4️ در مرحله بعد با وارد کردن شماره کارت و رمز دوم پویا اقدام به پرداخت شماره سریال اعتباری انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنید. دقت داشته باشید بهتر است تمام مراحل فوق را با مرورگر کروم انجام دهید.

درگاه پرداخت هزینه انتخاب رشته آزاد

5️⃣ در این مرحله شما وارد پنل کاربری خود شده و با کلیک روی گزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد این بخش شده و طبق دستور العمل کد رشته محل های خود را اولویت بندی کرده و ثبت کنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

نخستین مرحله برای شروع فرایند انتخاب رشته، اطلاع از وضعیت فرد در انتخاب رشته دانشگاه مربوطه است. هر داوطلب به منظور اطلاع از وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، ضروری است به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، مراجعه کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت نماید.

داشتن کد دسترسی انتخاب رشته که معمولاً در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ درج می شود، به این معنا است که داوطلب مجاز به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می باشد و می تواند در هنگام انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کند.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد به اختصار در ذیل آمده است.

  • دریافت کارنامه اولیه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ و بررسی مجاز بودن داوطلب
  • مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
  • دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • اولویت بندی کد رشته محل های انتخابی
  • پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • تکمیل فرم انتخاب رشته 

اطلاعیه: جزئیات و کد رشته محل های دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه منتشر می گردد. برای کسب اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید از طریق تماس با شماره ثابت 9099075307 با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را به طور دقیق راهنمایی کنند.

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تأثیر رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

افراد داوطلبی که قصد دارند علاوه بر انتخاب رشته کنکور سراسری در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز شرکت کنند و شانس خود را در قبولی در رشته محل های این دانشگاه نیز امتحان نمایند، نباید از اهمیت رتبه و تراز اکتسابی غافل بمانند.

در سال های اخیر، رتبه در انتخاب و گزینش رشته از اهمیت بالایی برخوردار است و بالا بودن رتبه و تراز در هر زیر گروه سبب می شود تا شانس قبولی داوطلب در رشته محل های مربوط به آن زیر گروه بالاتر باشد. به همین جهت به داوطلبان توصیه می شود پس از مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ حتما به رتبه و تراز خود در هر زیر گروه توجه نمایید.

تأثیر رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نکته قابل توجه این که چنانچه داوطلب در زیر گروهی رتبه و تراز بهتری داشته باشد، به همان نسبت درصد قبولی بیشتری در رشته های آن زیر گروه خواهد داشت، اما توصیه می شود داوطلبان اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته خود را کاملا بر اساس فاکتور های مهم که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم انجام دهند و انتخاب های خود را بر حسب تلفیقی از انتخاب های خوش بینانه و منطقی و بدبینانه بچینند.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی بر انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همانطور که میدانید طبق قوانین جدید داوطلبان در هنگام ثبت نام باید کد سوابق تحصیلی خود را وارد کنند. این کد سابقه تحصیلی و ریز نمرات داوطلب را ارائه میدهد و در نهایت این سوابق تحصیلی بر قبولی شخص تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

در سال جاری در هر دو نوبت کنکور میزان تاثیر سوابق تحصیلی 40% از معدل پایه دوازدهم خواهد بود. در نتیجه عملکرد داوطلب در امتحانات نهایی پایه دوازدهم بسیار مهم است. در سال های آینده این تاثیر تا 60% افزایش میابد.

برای اطلاع از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

زیر گروه رشته های دانشگاه آزاد

رشته های هر گروه آزمایشی در کنکور سراسری بر اساس تأثیر ضرایب و اهمیت آن ها به چند گروه تقسیم می شوند که به هر گروه از آن ها یک زیر گروه گفته می شود. به عنوان مثال رشته تجربی دارای 5 زیر گروه است که در زیر گروه یک آن رشته هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و … قرار گرفته و در زیر گره دوم آن رشته هایی مثل داروسازی و… قرار دارد و هر زیر گروه دارای رتبه و تراز متفاوتی خواهد بود.

ضرورت توجه به رشته های درج شده در هر زیر گروه از آنجا مشخص می شود که سازمان سنجش در کارنامه اعلام نتایج کنکور سراسری رتبه متقاضیان را در هر زیر گروه ارائه می کند و از آنجا که داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می بایست بر اساس اطلاعات درج شده در همین کارنامه، انتخاب رشته خود را انجام دهند، بر همین مبنا توصیه می شود به توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ توجه نمایید.​

بر این اساس اگر به رشته خاصی علاقه دارید و می خواهید در آن رشته قبولی را کسب نمایید، علاوه بر فاکتور علاقه، کیفیت، بازار کار، مسافت، شهریه، رتبه بندی دانشگاه های آزاد، رتبه و تراز اکتسابی خود در هر زیر گروه را مد نظر قرار دهید. چون ممکن است رتبه و تراز اکتسابی شما در زیر گروهی بهتر باشد که در این شرایط توصیه می کنیم اگر به رشته های آن زیر گروه علاقه دارید، انتخاب های خود را در ابتدا از بین رشته محل های مندرج در همین زیر گروه اولویت بندی کرده و بعد از آن رشته های سایر زیر گروه ها را در لیست خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه در زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برسید. 

زیر گروه رشته های دانشگاه آزاد

برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته های مهندسی روی لینک کلیک کنید.

نحوه چینش اولویت ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

داوطلبان بعد از کسب اطلاع از نحوه گزینش رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بهتر است انتخاب های خود را در سه دسته خوشبینانه، منطقی و بدبینانه اولویت بندی نمایند. در این بخش طریقه اولویت بندی انتخاب رشته خوش بینانه، منطقی و بدبینانه را ارائه کرده ایم: 

 

نحوه اولویت بندی کردن انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

نوع اولویت بندی توضیحات تعداد انتخاب
خوش بینانه  انتخاب هایی هستند که به نوعی داوطلب در آن ها شانس کمی برای قبولی دارد ولی به دلیل
علاقه و با توجه به اینکه رشته و دانشگاه های خوبی هستند به آن ها علاقه دارددر کل این بخش از فرم انتخاب رشته اختصاص دارد به رشته محل هایی که به نوعی شانس قبولی در آن ها نداشته یا به عبارت دیگر شانس خیلی کمی دارید
 حداقل 20  درصد انتخاب و حداکثر 25 درصد انتخاب
منطقی منطقی رشته هایی هستند که سال گذشته داوطلبان با رتبه هایی نزدیک رتبه داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شدند و امسال درصورت تغییر نکردن ظرفیت ، منطقا داوطلب امسال هم باید در آن کد رشته محل قبول شود. حداقل 15 درصد انتخاب و حداکثر 20 درصد  انتخاب
بدبینانه  انتخاب هایی هستند که احتمال قبولی در آن ها با توجه به رتبه و تراز اکتسابی بیشتر است و به عبارتی قبولی در آن ها تضمین شده است  . حداقل 15 انتخاب و حداکثر 20 درصد انتخاب

برای اطلاع از مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

افرادی که علاوه بر رشته امتحانی اول در رشته امتحانی شناور (هنر و زبان) هم شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شدند، باید انتخاب های رشته امتحانی دوم یا سوم را نیز در همین فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج نمایند. در انتخاب رشته علاوه بر عواملی که در مطالب بالا عنوان کردیم، بهتر است به چند نکته قابل تأمل دیگر نیز توجه داشته باشید:

هزینه: متقاضیات باید حتماً در ترتیب انتخاب های خود، شهریه دانشگاه آزاد را نیز مورد توجه قرار داده و بر اساس تمکن مالی خود رشته محل های مورد علاقه را انتخاب کنند تا هنگام اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشکل رو به رو نشوند.

کیفیت: بررسی وضعیت هیئت علمی دانشگاه های مورد علاقه، داوطلب را در انتخاب رشته کمک می کند.

مسیر: شاخص بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد، مسیر داوطلب است. ممکن است کیفیت دانشگاهی قابل توجه باشد، اما داوطلب به دلیل دوری مسافت دانشگاه دیگری را در اولویت قرار دهد.

توجه به موارد ذکر شده بالا باعث می شود فهرستی دقیق تهیه کنید که شما به عنوان داوطلب تمام شانس های خود را در آن قرار داده و می توانید با خیال راحت انتخاب رشته خود را در سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org وارد کنید.

فرایند بررسی فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط نرم افزار سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به این شکل است که انتخاب های 1 تا 100 داوطلب به ترتیب بررسی می شوند.

نحوه چینش اولویت ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چنانچه ظرفیت رشته محلی توسط رتبه های بالاتر تکمیل نشده باشد، در زمان اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ آن رشته محل به عنوان قبولی داوطلب اعلام می شود. در غیر این صورت انتخاب های بعدی متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اطلاعیه: از امسال انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری ادغام شده است. داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در این 4 رشته دانشگاه آزاد موظف هستند کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم گزینش رشته های کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت نمایند.

بنر انتخاب رشته

رشته های با آزمون دانشگاه آزاد

اطلاع از رشته های با آزمون دانشگاه آزاد در زمان انتخاب رشته در این دانشگاه کاملاً ضروری به نظر می رسد.

در ابتدا باید عرض کنیم که اکثر قریب به اتفاق رشته های با کنکور آزاد در ردیف شماری از رشته های با کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در انواع گروه های آزمایشی مورد امتحان آشنا می کنیم.

رشته های گروه تجربی با کنکور دانشگاه آزاد

مامایی پرستاری
علوم و مهندسی صنایع غذایی مهندسی فضای سبز
بهداشت مواد غذایی دامپزشکی- دکتری عمومی
دامپزشکی بهداشت مواد غذایی
شیمی کاربردی میکروبیولوژی
دامپزشکی علوم آزمایشگاهی
زیست فناوری زیست شناسی سلولی و مولکولی

 

رشته های گروه ریاضی فنی با کنکور دانشگاه آزاد
مهندسی ساخت و تولید مهندسی برق
    مهندسی عمران مهندسی مکانیک
مهندسی معماری مهندسی نقشه برداری
مهندسی صنایع مهندسی پزشکی
علوم و مهندسی آب مهندسی ورزش
ریاضیات و کاربردها مهندسی مواد و متالورژی
مهندسی پلیمر معماری داخلی
مهندسی نفت مهندسی انرژی

 

رشته های گروه علوم انسانی با کنکور دانشگاه آزاد
حسابداری علوم تربیتی
روانشناسی مددکاری اجتماعی
مدیریت بازرگانی اقتصاد
علوم ورزشی هتلداری
علوم سیاسی گردشگری
مدیریت امور گمرکی حقوق

اطلاعیه: در صورت داشتن تمامی شرایط لازم، با پرداخت هزینه، رشته محل های مورد علاقه خود را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی (اصلی، شناور) استخراج نموده و اولویت بندی کنید. 

دانشگاه های پذیرنده رشته های با کنکور دانشگاه آزاد

یکی از اصول مهم و اساسی در زمان انتخاب رشته اطلاع داوطلب از دانشگاه های پذیرنده است. به علاوه، در کنار اطلاع از اسامی هر کدام از دانشگاه ها شناخت بهترین دانشگاه های پذیرنده رشته تحصیلی مورد نظر و همین طور امکانات هر یک از آن ها نیز بسیار لازم است.

در ادامه شما را با اسامی شماری از دانشگاه های پذیرنده آزاد در دوره با کنکور آشنا می کنیم.

دانشگاه های پذیرنده با کنکور دانشگاه آزاد اسلامی

استان سیستان و بلوچستان-واحد ایرانشهر استان تهران-واحد شهر قدس
استان فارس- واحد آباده استان کهگیلویه و بویراحمد-واحد یاسوج
استان فارس- واحد استهبان استان کهگیلویه و بویراحمد- واحد گچساران
استان قزوین-واحد قزوین ظرفیت خودگردان استان گلستان- واحد گرگان
استان تهران-واحد زرند استان گیلان-واحد رشت
استان هرمزگان-واحد بندرعباس استان لرستان-واحد بروجرد
استان مرکزی- واحد نراق استان همدان-واحد همدان
استان تهران-واحد اسلامشهر استان یزد-واحد یزد

شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

به علت ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام کرده و در زمان برگزاری کنکور در جلسه آزمون حضور داشته اند، با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری خود در صورت مجاز بودن، می توانند در انتخاب رشته دانشگاه ۱۴۰۲ شرکت نمایند.

شرکت در فرایند انتخاب رشته، نیازی به اعلام علاقه مندی در زمان ثبت نام کنکور سراسری ندارد و حتی داوطلبانی که در زمان ثبت نام تنها به منظور انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری شرکت کرده بودند، در صورت تمایل می توانند با پرداخت هزینه در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ شرکت کنند.

برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

اهمیت شهریه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

کسب آگاهی از شهریه رشته های مربوط به دانشگاه آزاد تأثیر بسیار زیادی در انتخاب رشته های داوطلبان خواهد داشت، چرا که در هنگام شروع فرآیند انتخاب رشته، می بایست به این نکته نیز توجه کرد و تناسب میزان مبلغ پرداختی هر ترم با بودجه مد نظر قرار گرفته شود. شهریه رشته های مختلف برای مقطع کارشناسی این دانشگاه در جدول زیر ارائه شده است.

شهریه مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 1402
علوم انسانی فنی مهندسی علوم پایه علوم پزشکی هنر
4 میلیون و 100 هزار تا 6 میلیون و 360 هزار تومان 4 میلیون و 200 هزار تا 6 میلیون و 500 هزار تومان 3 میلیون و 700 هزار تا 5 میلیون و 350 هزار تومان 7 میلیون و 680 هزار تا 11 میلیون و 800 هزار تومان 3 میلیون و 700 هزار تا 4 میلیون و 900 هزار تومان

بعد از پایان فرآیند انتخاب رشته، نتایج نهایی کنکور آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس azmoon.org منتشر خواهد شد. افرادی که در هر کدام از رشته های انتخابی خود پذیرفته شده اند، می بایست در زمان مشخص شده به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و ثبت نام نهایی را انجام دهند.

اما افرادی که موفق به پذیرش در انتخاب های خود نشده اند، فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را به عنوان یکی از گزینه های انتخابی جهت ورود به دانشگاه را خواهند داشت.

اهمیت شهریه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته آزاد 1402

از آن جایی که بحث گزینش رشته در دانشگاه آزاد به هیچ وجه شوخی بردار نیست و باید نهایت دقت و توجه را در رابطه با آن به خرج داد پس در زمان انتخاب باید نکاتی مهمی را در نظر گرفت.

از جمله این نکات باید به مواردی همچون آخرین رتبه قبولی در رشته مورد نظر، فاصله شهر مورد نظر تا محل اقامت، آب و هوای شهر مورد نظر جهت ادامه تحصیل، مبلغ شهریه پرداختی برای هر یک از رشته های معرفی شده تحت عنوان رشته های با آزمون دقت لازم را مبذول دارید.

در مشاوره انتخاب رشته آزاد مانند دانشگاه‌ های سراسری، تأثیر سوابق تحصیلی برای انتخاب رشته اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از اشتباهات رایجی که داوطلبان ممکن است در فرایند گزینش رشته با آن مواجه شوند، انتخاب رشته بدون توجه به استعداد و توجه به علایق خود است.

این موضوعات از مهم ترین مسائلی است که در مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به طور معمول مشاوران بر روی آن تمرکز کرده و به آن توجه می‌ کنند. ابتدا بر مبنای علایق شما به اولیت بندی و انتخاب پرداخته می‌ شود. سپس در بین رشته‌ های انتخابی شما، بر اساس آزمون‌ های هوش و استعداد، استعدادیابی می‌ شوید و از این طریق شما متوجه خواهید شد که در کدام رشته موفقیت بیشتری را در آینده کسب خواهید نمود.

یکی دیگر از مواردی که در مشاوره انتخاب رشته آزاد به آن توجه می‌ شود، انتخاب رشته اصولی و درست و مطابق با تراز شما برای پذیرش در بهترین دانشگاه و رشته‌ ای است که شما مد نظر دارید.

افراد بسیاری هستند که به دلیل بی اطلاعی از مراحل انتخاب رشته و یا عدم مراجعه جهت مشاوره، با وجود تراز و سوابق تحصیلی مناسب، نتوانسته‌ اند در رشته‌ های محبوب و پر طرفدار، ثبت نام کنند.

برای مشاوره انتخاب رشته آزاد به صورت اصولی و درست، با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز حتی ایام تعطیل آماده خدمت رسانی به شما داوطلبان عزیز خواهند بود.

جدیدترین اخبار دانشگاه آزاد 1402

جزئیات کلاس‌ ها و امتحاناتِ ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دستورالعمل ثبت نام ترم تابستان برای مقاطع مختلف مطابق با برنامه زمان‌ بندی انتخاب واحد دوره تابستان در دانشگاه آزاد اسلامی به این شرح است:

بر اساس دستور العمل‌ ها کلاس‌ های ترم تابستان  از ۲۵ تیر آغاز و تا ۳ شهریور ادامه دارد. امتحانات ترم تابستان دربازه زمانی ۵ تا ۱۰ شهریور برگزار می‌ شود.

اعلام نتایج مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد 

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، نتایج اولیه دعوت به مصاحبه آزمون دکتری 1402 دانشگاه آزاد اعلام شد. متقاضیان این امکان را دارند کهبا مراجعه به نشانی http://azmoon.org/ با ثبت نمودن کد دسترسی انتخاب رشته (عدد 7 رقمی پایین کارنامه سازمان سنجش) و وارد کردن کد ملی از نتیجه انتخاب رشته خود اطلاعات لازم را بدست آورند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ و همچنین بررسی زمان انتخاب رشته، مشاوره انتخاب رشته آزاد، نحوه چینش اولویت‌ ها در انتخاب رشته و میزان شهریه دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ پرداختیم.

داوطلبان گرامی باید توجه داشته باشند که با مطالعه راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانند مسیر درست خود را برای داشتن انتخاب رشته مناسب هموار سازند. چنانچه هنوز هم در مسیر انتخاب مناسب دچار ابهام و سوال هستید، می‌ توانید با کارشناسان با سابقه و کاردان ما در ایران تحصیل در تماس باشید تا با مشاوره انتخاب رشته آزاد شما را در فرایند گزینش مناسب یاری نمایند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

پادکست صوتی مقاله

5/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه نام دارد؟ 

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد سایتی به نام azmoon.org است.

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد چقدر است؟ 

با توجه به مشخص نبودن زمان برگزاری کنکور دانشگاه آزاد نمی توان زمان مشخصی را برای آن در نظر گرفت و همچنان باید منتظر ماند.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چگونه است؟

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به طور کامل داخل مقاله شرح داده ایم.

نظرات

24 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 + نکات مهم و راهنما 0 تا 100 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مهسا گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    با رتبه ۴۴ هزار منطقه ۲ تجربی میخوام انتخاب رشته آزاد رو انجام بدم
    میشه راهنماییم کنید که چه رشته هایی میتونم بزنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      این موضوع نیاز به برسی بیشتر دارد اگر مایل بودید با مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید

  2. Avatar photo Aida گفت:

    سلام برای انتخاب رشته پزشکی دانشگاه ازاد باید کارت اعتباری بخریم؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      از طریق کد دسترسی اخر صفحه کارنانه آزمون سراسری می توانید انتخاب رشته نمایید

  3. Avatar photo Bita گفت:

    سلام روز بخیر، من دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم با آزمون و هم با سوابق رو دیدم در دفترچه با سوابق تهران مرکز موسیقی ایرانی داره اما در دفترچه با سوابق موسیقی جهانی ، من کنکور و آزمون عملی موسیقی ایرانی دادم چطور میتونم از طریق کنکورم موسیقی ایرانی انتخاب کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید تو سنجش انتخاب رشته با آزمون رو شرکت کنید

  4. Avatar photo Bita گفت:

    سلام ، ببخشید من دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد امسال رو دیدم ، در دفترچه با سوابق در تهران مرکز موسیقی ایرانی داریم ، اما در دفترچه با آزمون تو همون دانشگاه نوازندگی موسیقی جهانی داریم ایرانی نداریم ، درصورتی که این دانشگاه در مقطع کارشناسی موسیقی جهانی نداره الان من همون موسیقی جهانی رو بزنم درسته ؟چون میخوام از طریق کنکور و آزمون عملیم ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله با ازمون را بزنید برای کارشناسی پیوسته اگر نبود کاردانی را انتخاب کیند

  5. Avatar photo باران گفت:

    سلام وقت بخیر
    زمان انتخاب رشته برای گروه زبان و هنر کلا ۳ استان (تهران ، تبریز ، فارس) و در مجموع ۱۵ حق انتخاب دارم می خواستم بپرسم دلیلش چی می تونه باشه و چرا استان های دیگه برام فعال نیست؟
    مجاز به انتخاب رشته هم هستم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      دفترچه راهنما را بررسی نمایید.

  6. Avatar photo یاسر گفت:

    سلام با رتبه 15204 منطقه سه و 49794کشوری میتونم پرستاری آزاد خوراسگان یا نجف آباد یا دهاقان بیارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست.

  7. Avatar photo علی گفت:

    سلام ایا با رتبه ۳۱۰۰۰ رتبه کل سهمیه نهایی می توان رشته اقتصاد دانشگاه آزاد تهران قبول شد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله احتمالش هست. میتوانید بدون کنکور نیز وارد این رشته بشوید.

  8. Avatar photo سارا گفت:

    هزینه ی دانشگاه آزاد کاردانی پیوسته (پیراپزشکی) رشته رادیولوژی در چه حد هست؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      پارسال حدود ۱۰ تومن بود

  9. Avatar photo حامد71 گفت:

    سلام وقتتون بخیر با رتبه 45242 و تراز 5538 منطقه 1 اصفهان میشه پرستاری و علوم آزمایشگاهی رفت ؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  10. Avatar photo خسروی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    هزینه انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد جقدره؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر هزینه ای ندارد وفقط خرید کارت اعتباری است که باید خریداری شود

  11. Avatar photo مریم گفت:

    با ۹۵۰۰ پزشکی میشه آورد؟

    1. Avatar photo abbasi گفت:

      سلام وقت بخیر
      شانس کمی دارید .

  12. Avatar photo Sevil گفت:

    درتبریز دانشگاه آزاد مبانی هنرهای تجسمی است .آخه کلاس تشکیل نمی شود

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر میشه واضحتر بفرمایید سوالتون رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲-1403

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۲ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)