ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اجازه خروج همسر در سامانه میخک

اجازه خروج همسر در سامانه میخک
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) که تا مدتی پیش به نام سامانه تاک (تایید اسناد کنسولی) بود، سامانه ای است برای انجام خدمات کنسولی نظیر:  تصدیق امضا، دریافت گذرنامه یا پاسپورت، مدارک تحصیلی و ثبت مدارک پزشکی برای دریافت هزینه و صدور گواهی سوء پیشینه برای افراد ساکن در خارج از مرز های ایران. یکی از خدمات این سامانه تنظیم وکالتنامه و تصدیق امضا (از قبیل اجازه خروج همسر، اجازه خروج مشمولین، اجازه ازدواج دختر و…) است که در این مقاله به طور اختصاصی به موضوع صدور اجازه خروج همسر در سامانه میخک پرداخته خواهد شد. در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوال میتوانید همه روزه با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در تماس باشید.

اجازه خروج همسر در سامانه میخک

معرفی سامانه میخک

در سال های گذشته هموطنانی که در خارج از مرز های ایران زندگی میکردند برای انجام امور کنسولی خود باید به صورت حضوری به کنسولگری ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه میکردند که این امر، فرآیندی زمان بر بود و گاها برای انجام کارهای ساده هموطنان مجبور بودند زمان زیادی را صرف نوبت گیری و انتظار در دفاتر کنسولگری کنند. دولت برای حل این مشکل سامانه تایید اسناد کنسولی یا به اختصار تاک را معرفی نمود. پس از گذشت زمان و گسترش یافتن خدمات ارائه شده توسط این سامانه نام آن به سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی و یا سامانه میخک تغییر یافت.

هدف از تاسیس سامانه میخک تسهیل خدمات کنسولی درخارج از کشور است.

اجازه خروج از کشور همسر در سامانه میخک

با توجه به قوانین جمهوری اسلامی ایران، بانوان متاهل برای خروج از کشور نیاز به دریافت وکالتنامه و یا اجازه خروج از سوی همسر خود دارند. لازم به ذکر است این قانون برای همه افراد با تابعیت ایرانی لازم الاجرا است و  در این امر تفاوتی بین افراد ساکن ایران و یا خارج از ایران نمی باشد. برای انجام این کار لازم است ابتدا در سایت سامانه میخک به آدرس یییییییییییی ثبت نام و با پر کردن فرم های مربوطه کد رهگیری را دریافت کنید. این خدمات در دفاتر اسناد رسمی نیز ارائه میشود اما با توجه به نبود دفتر اسناد رسمی در خارج از ایران، هموطنان ساکن در کشور های دیگر با مراجعه به سامانه میخک و دریافت کد رهگیری میتوانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به نمایندگی مربوطه در کشور محل سکونت مراجعه و اقدام به تنظیم وکالت نامه و یا صدور اجازه خروج همسر نمایند.

 

برای اطلاع از نحوه درخواست پاسپورت از سامانه میخک کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای دریافت اجازه خروج همسر

به منظور تکمیل روند صدور اجازه خروج همسر در نمایندگی های هر کشور، علاوه بر کد رهگیری یا رسید خدمت دریافت شده از سامانه میخک، لازم است مدارکی را برای نهایی کردن امور مربوطه ارائه دهید. شایان ذکر است که بانوان متاهل در خارج از ایران نیز برای اموری از قبیل تمدید پاسپورت نیاز به اجازه همسر خود دارند. مدارک مورد نیاز برای ارائه به نمایندگی ها شامل:

  •   پرسشنامه اجازه خروج همسر در سامانه میخک و فرزندان و تکمیل آن(مضاء ذیل فرم مذکور توسط شوهر و یا پدر (برای فرزندان) باید کاملا مشابه امضای درون گذرنامه معتبر ایشان باشد)
  • تصویر گذرنامه ایرانی شوهر و یاپدر (برای فرزندان) که امضاء شوهر یا پدر در محل مربوطه درج شده باشد(امضاء مندرج در گذرنامه باید کاملا شبیه امضاء ذیل پرسشنامه اجازه همسر و فرزندان باشد)
  • اصل شناسنامه، گذرنامه
  • قبض پرداخت تعرفه مربوطه

خروج زن متاهل از کشور بدون اجازه همسر امکان پذیر است؟

طبق قوانین، زنان متاهل برای خروج از کشور نیازمند رضایت کتبی زوج هستند اما زوجه در شرایط اضطراری همچون فوت یکی از بستگان درجه نزدیک، سفر زیارتی، ملاقات پدر و مادر، درمان یا موارد دیگری همچون ضروریات شغلی یا انجام امور اداری یا تجاری بازرگانی، در صورت عدم اذن شوهر میتواند از دادستان محل درخواست گذرنامه اجازه خروج از کشور بگیرد.

برای آشنایی با وثیقه خروج از کشور کلیک کنید.

فرم اجازه خروج همسر در سامانه میخک

همانطور که پیش از این توضیح داده شد،  طبق قوانین کشور، بانوان متاهل برای خرج از کشور نیاز به اجازه از سمت همسر خود هستند. یکی از مدارکی که برای انجام این امر لازم است، تکمیل فرم اجازه خروج همسر در سامانه میخک توسط زوج است. با ورود و ثبت نام در سامانه میخک و درج اطلاعات هویتی و شخصی، آقا میتواند اقدام به تکمیل فرم و یا تنظیم وکالت نامه کند. لازم به ذکر است که این پرسشنامه به ازای هر بار خروج خانم از کشور باید مجدا تکمیل شود، تنها در صورتی نیاز به تکرار این امر نیست که آقا در فرم تکمیل شده گزینه مربوط به اجازه دائمی را علامت زده باشد و یا اقدام به تنظیم وکالت نامه مبنی بر اجازه دائمی خروج همسر از کشور کرده باشد. در ادامه میتوانید فرم درخواست اجازه خروج همسر را دریافت نمایید.

 pdf فرم رضایت نامه خروج همسر دانلود

وکالتنامه در سامانه میخک

صدور وکالت برای اجازه خروج همسر سامانه میخک

یکی از چندین خدماتی که سامانه میخک ارائه میدهد تنظیم انواع وکالت نامه اعم از: وکالت نامه امور اداری، فروش ملک، طلاق خرید و فروش سهام و انواع وکالت نامه های خاص با درج متن شخصی است. یکی از انواع این وکالت نامه ها وکالت نامه اجازه خروج همسر است.  مراحل تنظیم وکالت نامه و مدارک مورد نیاز در ادامه آمده است.

  • ورود به سامانه میخک به آدرس www.mikhak.mfa.ir
  • ثبت نام و درج اطلاعات شخصی

*توجه کنید که در قسمت ورود اطلاعات شخضی لازم است دقت کافی داشته و اطلاعات درج شده را به طور دقیق بررسی نمایید زیرا ویرایش این اطلاعات پس از تایید نهایی بسیار زمان بر و نیازمند پیگیری های بسیار است.

  • ثبت نهایی اطلاعات
  • انتخاب گزینه ” وکالتنامه”

مدارک مورد نیاز:

  1. تکمیل پرسشنامه وکالت نامه ی مورد نظر در سامانه میخک به آدرس www.mikhak.mfa.ir که در بالا به آن اشاره شد.
  2. ارائه اصل کارت ملی، شناسنامه یا گذرنامه ایرانی.
  3. به همراه داشتن مشخصات شناسنامه ای و آدرس وکیل در ایران.
  4. حضور فرد وکالت دهنده (موکل) و امضاء سند وکالتنامه در حضور مامور کنسولی الزامی است.
  5. تنظیم وکالت نامه صرفاً با در دست داشتن اصل شناسنامه و یا اصل گذرنامه معتبر ایرانی امکان پذیر است.
  6. ذکر موضوع کامل و صحیح وکالت نامه، از موارد مهم در رسیدن به نتیجه بوده، لذا مقتضی است متن آن را قبلاً تهیه و سپس به پرسشنامه “وکالتنامه خاص” انتقال دهید.
  7. هرگونه خط خوردگی و یا اضافه نمودن مشخصات و اطلاعات در متن وکالت نامه پس از تصدیق، آن را از اعتبار ساقط می سازد.
  8. ذکر مشخصات کامل سجلی و آدرس دقیق محل سکونت وکیل الزامی است.
  9. پرداخت هزینه های مربوطه.

 

برای اطلاع از مراحل  دریافت گواهی عدم سو پیشینه ایرانیان مقیم خارج کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون اجازه همسر برای خروج از کشور

راه اندازی پرسمان تردد در سامانه میخک وزارت خارجه

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به رضایت مندی برخی از ایرانیان خارج از کشور از نحوه خدمات کنسولی و همچنین طرح برخی مشکلات از نحوه خدمات دهی کنسولگری‌ها بخاطر رفتار برخی کارمندان گفت: حضور سفرا و سرکنسول‌های کشورمان در بین ایرانیان مقیم خارج از کشور و جامعه خارجیان ایرانیان خارج از کشور کمک می‌کند که درک درستی از این موضوع داشته باشیم.

وزیر امورخارجه تصریح کرد: مایلم که این نوید را به ایرانیان خارج از ایران بدهم که طی حداکثر شش ماه آینده روندی را شروع می‌کنیم که در بین جامعه ایرانیان مقیم هر منطقه و حوزه و یا کشور بر اساس ترکیب جمعیتی ایرانیان که در آن کشور داریم تعدادی از افراد به عنوان معتمدین ایرانیان آن کشور به ما معرفی شوند تا ما بتوانیم در شش ماهه آینده نشستی را با حضور رئیس جمهور برگزار کنیم.

خلاصه مطلب

طبق قوانین جمهوری اسلای ایران بانوان متاهل برای خروج از کشور به هر قصدی اعم از تفریح و یا کار، مستلزم دریافت اجازه و یا وکالتنامه از همسر خود هستند. همچنین بانوان ایرانی مقیم کشور های دیگر نیز از این قانون مستثنی نیستند و برای اوری از جمله تمدید پاسپورت نیازمند اجازه همسر هستند. در سال های اخیر با شروع همه گیری ویروس کرونا و وقت گیر بودن مراجعه حضوری به کنسولگری ها، سامانه ای تحت عنوان سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی و یا به اختصار “میخک” جهت تسهیل امور کنسولی ارائه و راه اندازی شد. در مقاله بالا به نحوه تکمیل فرم درخواست اجازه خروج همسر در سامانه میخک و همچنین تنظیم وکالت نامه پرداخته شده است. در صورت وجود هر گونه سوال میتوانید از طریق شماره های مندرج با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت پی دی اف کامل مطالب این صفحه کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای صدور اجازه خروج همسر چه مدارکی نیاز است؟

برای مراجعه حضوری به نمایندگی ها مدارکی از جمله فرم رضایت امه خروج همسر که در سامانه میخک قرار دارد احتیاج است. باقی موارد در مطلب بالا ذکر شده است.

سامانه میخک چه خدماتی را ارائه میدهد؟

سامانه میخک خدمات کنسولی را در اختیار هموطنان مقیم خارج کشور میگذارد.

خروج زن متاهل از کشور بدون اجازه همسر امکان پذیر است؟

در اغلب موارد خیر، برای اطلاع از شرایطی که زوجه میتواند بدون اذن همسر از کشور خارج شود، مقاله بالا را مطالعه نمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)