ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کد سوابق تحصیلی متوسطه ۱۴۰۳ + استعلام مستقیم | ایران تحصیل

کد سوابق تحصیلی متوسطه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کد سوابق تحصیلی متوسطه از مواردی است که در ثبت نام کنکور سراسری کاربرد دارد، افرادی که بعد از سال ۱۳۸۴ دیپلم خود را دریافت کرده اند و یا بعد از سال ۹۱ اقدام به دریافت مدرک پیش دانشگاهی خود کرده اند، مشمول دریافت سوابق تحصیلی برای استفاده در ثبت نام کنکور سراسری می باشند.

کد سوابق تحصیلی نشانگر تمامی تمرات و ریز نمرات فرد در پیش دانشگاهی، سال دیپلم و به طور کلی دبیرستان می باشد، فرد برای ثبت نام در کنکور سراسری باید اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه از سامانه dipcode.medu.ir کند و سوابق خود را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد.

کارایی کد سوابق تحصیلی متوسطه

کد سوابق تحصیلی در اصل نمایانگر عملکرد و نمرات فرد در مقطع تحصیلی دبیرستان می باشد، کارایی این کد صرفا برای ثبت نام در کنکور می باشد، افرادی که در پایان دوره دبیرستان خود مدرک پیش دانشگاهی دریافت کرده اند و یا بعد از آن در نظام تحصیلی (۶-۳-۳) فارغ التحصیل شده اند باید برای شرکت در کنکور سراسری اقدام به ارائه این کد به سازمان سنجش کنند.

افرادی که در کنکور سراسری شرکت می کنند باید مقطع متوسطه را با قبولی پشت سر گذاشته باشند، در اصل معیار تشخیص قبولی یا عدم قبولی سازمان سنجش در هنگام ثبت نام متقاضیان همین کد سوابق تحصیلی افراد می باشد.

علاوه بر این طبق اعلام سازمان سنجش معدل نهایی فرد در نتیجه کنکور افراد می تواند تا ۳۰ درصد تاثیر مستقیم و مثبت داشته باشد، از همین جهت هم افراد برای اینکه از این ۳۰ درصد تاثیر بهره مند شوند باید اقدام به ثبت کد سوابق تحصیلی (که شامل تمامی نمرات افراد می باشد) در زمان ثبت نام در کنکور سراسری نمایند.

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات کنکور سراسری با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه از dipcode.medu.ir 

همانطور که پیش تر توضیح داده شد افرادی که بسته به نظام تحصیلی خود دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند و یا افرادی که در نظام (۶-۳-۳) تحصیل کرده اند برای ثبت نام در کنکور سراسری باید اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی کنند، هر ساله مدت زمان مشخصی از سوی سازمان سنجش برای دریافت کد تحصیلی و اعمال آن در فرایند ثبت نامی کنکور در نظر خواهد گرفت که در ادامه به بررسی این بازه های زمانی برای هر یک از این دو گروه خواهیم پرداخت:

  • افرادی که در نظام درسی قدیمی تحصیل کرده اند و مدرک پیش دانشگاهی دارند هر سال در بهمن ماه باید قبل از ثبت نام کنکور سراسری اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی نمایند.
  • افرادی که در نظام جدید تحصیلی درس خود را به پایان رسانده اند برای دریافت کد سوابق تحصیلی و اعمال آن در فرایند ثبت نام کنکور باید گوش به زنگ مدرسه و محل آموزش خود باشند، قبل از ثبت به محض ثبت نمرات از سوی مدارس و تکمیل پرونده شما مدرسه موظف است تا موعد دریافت کد سوابق تحصیلی را به شما اطلاع دهد.

 

دریافت سوابق تحصیلی دبیرستان برای ثبت نام کنکور

 

 

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دبیرستان از dipcode.medu.ir

دریافت کد سوابق تحصیلی تماما به صورت اینترنتی مقدور می باشد و هر شخصی از هرجایی می تواند اقدام به دریافت این کد برای تکمیل فرایند ثبت نام خود کند، افراد برای جستجوی کارنامه و سوابق تحصیلی خود در این سامانه می توانند از ۳ طریق اقدام نمایند:

  1. در راه اول فرد می تواند بعد از ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام به جستجوی سوابق به کمک کد دانش آموزی و تولد کند.
  2. در روش دوم فرد برای دریافت کد سوابق می توانند از کد دانش آموزی و مشخصات فردی مانند نام و نام خانوادگی اقدام نمایند.
  3. در  روش آخر فرد با استفاده از کد ملی و کد منطقه برای سوابق تحصیلی باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود از طریق dipcode.medu.ir اقدام نماید.

 

راهنمای تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه از dipcode.medu.ir

دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه تمامی آنلاین و اینترنتی می باشد و برای دریافت آن باید اقدام به مراجعه به وبسایت dipcode.medu.ir کنند و با استفاده از مشخصات خود با طی کردن مراحلی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • در گام اول فرد باید با مراجعه به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی از پنل بالایی سایت گزینه ثبت نام دانش آموز ایزانی را انتخاب نماید. (در صورت غیر ایرانی بودن فرد می تواند اقدام به انتخاب گزینه ثبت نام دانش آموز اتباع کند)

 

کد سوابق تحصیلی متوسطه

  • در گام بعدی باید مواردی اعم از کد منطقه، شماره شناسنامه، شماره همراه، نظام تحصیلی و دیگر موارد شناسایی را به سامانه وارد کنید.

دریافت کد سوابق تحصیلی

 

 

  • در مرحله بعدی در صورتی که تمامی موارد را به درستی وارد کرده باشید مشخصات کد تحصیلی خود را مشاهده خواهید کرد، در صورتی که تمامی این موارد درست بود می توانید اقدام به دریافت کد تحصیلی خود نمایید.

 

دریافت کد سوابق تحصیلی

 

 

در صورت مغایرت نمرات ثبت شده در زمان دریافت کد سوابق تحصیلی چه باید کرد؟

در برخی از مواقع ممکن است فرد با وارد کردن مشخصات خود با اطلاعات غلطی مواجه شود که با نمرات او متفاوت می باشد، از همین جهت برای رفع این مشکل رایج در وبسایت dipcode.medu.ir گزینه ای تحت عنوان اطلاعات با کارنامه من مغایرت دارد طراحی شده است.

در این مواقع فرد باید با کلیک روی این گزینه اقدام به شرح اعتراض خود و دریافت کد رهگیری نماید، بعد از گذشت چند روز با اطلاعیه خود وبسایت فرد باید مجددا با وارد کردن کد پیگیری و شماره دانش آموزی اعتراضی که قبلا ثبت کرده است را پیگیری نماید. 

 

برای مطالعه و دانلود دفترچه سوالات کنکور ارشد با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

مشمولین اعمال کد سوابق تحصیلی دبیرستان در زمان ثبت نام کنکور

کد سوابق تحصیلی متوسطه برای ثبت نام در کنکور صرفا برای برخی از افراد با ویژگی های مشخص صادر می شود این کد را نمی توان کدی سراسری برای تمام دانش آموزان دانست، افرادی که شامل اعمال کد سوابق تحصیلی متوسطه می باشند باید شرایط زیر را داشته باشند.

  • افراد برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید در یکی از رشته های نظری تجربی، انسانی و ریاضی فیزیک تحصیل کرده باشند.
  • کد سوابق تحصیلی دبیرستان مختص به افرادی می باشد که بعد از سال ۱۳۸۴ فارغ التحصیل شده باشند.
  • افرادی که در نظام ترمی و واحدی فارغ التحصیل شده باشند نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند.
  • کسانی که دیپلم خود را در خارج از کشور گرفته اند نمی توانند اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی دبیرستان کنند.

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه از جمله موارد حائز اهمیت برای ثبت نام در کنکور می باشد، افرادی که بعد از سال ۸۴ چه در نظام قدیم و چه در نظام جدید فارغ التحصیل شده اند باید با مراجعه به وبسایت dipcode.medu.ir اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی نمایند.

تاثیر معدل در نتیجه کنکور سراسری صرفا به کمک کد سوابق تحصیلی دبیرستان امکان پذیر خواهد بود و همین مسئله منجر به الزامی شدن وارد کردن این کد در زمان ثبت نام آزمون سراسری می باشد.

 

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای دریافت کد سوابق تحصیلی متوسطه به چه سامانه ای باید مراجعه کرد؟

دریافت کد سوابق تحصیلی برای تمامی افراد از طریق سایت dipcode.medu.ir امکان پذیر می باشد.

کارایی کد سوابق تحصیلی چیست؟

تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور به وسیله این کد اعمال می شود.

چه کسانی مشمول اعمال کد سوابق تحصیلی در زمان ثبت نام کنکور هستند؟

تمامی افرادی که از سال ۸۴ به بعد چه در نظام تحصیلی قدیمی و جه در نظام تحصیلی جدید فارغ التحصیل شده اند برای ثبت نام کنکور باید اقدام به دریافت این کد نمایند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور