ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کارت پایان خدمت معاف از رزم + نمونه کارت و برگه

تفاوت کارت پایان خدمت معاف از رزم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کارت پایان خدمت معاف از رزم، این نوع از معافیت شامل مشمولینی است که از انجام کارهای سنگین و خدمات رزمی به دلیل مشکلات و یا بیماری های خاصی که دارند، معاف هستند.
همان گونه که از نام این معافیت پیداست، شامل افرادی است که به دلیل بیماری و یا مشکلات جسمی امکان انجام خدمات رزمی ندارند اما میزان بیماری آن ها نیز به گونه ای شدید و حاد نمی باشد که از معافیت کامل و دائم پزشکی بهره مند شوند و در نتیجه کارت پایان خدمت معاف از رزم را دریافت می نمایند.
کارت پایان خدمت معاف از رزم پس از تایید و تصویب رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی به سربازانی که واجد شرایط هستند تعلق می گیرد. برای آشنایی بیشتر با این نوع از معافیت و دریافت پاسخ سوالات خود تا انتهای این مقاله با ایران تحصیل همراه باشید.

کارت پایان خدمت معاف از رزم

مشمولین معاف از رزم، همان گونه که پیش تر اشاره شد، از خدمات رزمی و نیز انجام کارهای سنگین در طول دوره خدمت خود معاف می باشند.
در حقیقت معافیت از رزم به افرادی که از نظر جسمی و روحی مانند دیگر سربازان نیستند و توانایی اجرای خدمات رزم را ندارند، بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تعلق می گیرد.
به عنوان مثال می توان به افرادی اشاره کرد که از سلامت کامل برخوردار نبوده و دارای بیماری هایی که باعث معافیت سربازی می شود و یا نقص عضو هستند، اما از پس خدمت سربازی بر می آیند، در نتیجه می توانند نسبت به اخذ کارت پایان خدمت معاف از رزم اقدام کنند. برای مشاوره سربازی می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مشمولین خدمت وظیفه طبق ماده ۳۹ در قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا از نظر سلامت روحی و جسمی در چهار دسته تقسیم بندی می شوند :

۱) اشخاصی که دارای سلامت کامل جسمی و روحی می باشند و امکان گذراندن خدمت سربازی خود را به طور کامل دارند.
۲) اشخاصی که دارای نقص عضو هستند و یا مبتلا به بیماری های خاصی می باشند، اما توانایی انجام امور غیر رزمی توسط این افراد وجود دارد.
۳) اشخاصی که به طور موقت به دلیل بیماری و یا عدم رشد قادر به انجام خدمت ضروری نمی باشند.
۴) و در نهایت اشخاصی که دارای بیماری یا نقص عضو بوده و توانایی انجام خدمت ضرورت را به طور دائم ندارند.

عکس کارت پایان خدمت معاف از رزم

نمونه کارت پایان خدمت معاف از رزم

برگه معاف از رزم

 

برگه معاف از رزم

کارت پایان خدمت معاف از رزم اعصاب روان

معاف از رزم بیماری های اعصاب و روان شامل افرادی که دارای اختلالات خلقی می باشند و در موارد ضعیف تر افراد می توانند معافیت از رزم بگیرند و کارت معاف از رزم اعصاب روان دریافت نمایند.
در بخش اول قوانین بیماری های معافیت سربازی اعصاب و روان سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، اختلالات خلقی از جمله بیماری هایی است که به آن اشاره شده است.
■ در صورتی که این نوع اختلالات خلقی افسردگی خفیف با دارو قابل کنترل باشند و خطری برای اطرافیان نداشته باشد، شامل معاف از خدمات رزمی می شوند. اگر حداقل ۶ ماه از دوره افسردگی فرد و حمله حاد مانیا گذشته باشد ( هیچگونه علائم و نشانه ای از آن وجود نداشته باشد ) در این مورد نیز مشمول می تواند از معافیت از رزم اعصاب و روان استفاده نماید.
■ انواع اختلالات شخصیتی همچون صفات شخصیتی مرزی که باعث عدم توانایی برای فرد نگردد نیز شامل معاف از خدمات رزمی می شوند.
■ معافیت دائم شامل انواع اختلالات وسواس همچون اختلال پانیک، اختلال اضطراب، فوبیا و دیگر اختلالات اضطراب چنانچه از نوع شدید باشند می شود اما مشمولین در موارد خفیف این نوع بیماری ها می توانند از انجام خدمات رزمی معاف شوند.
■ همچنین بیماری های مرتبط با جراحی مغز و اعصاب که شامل تومورهای خوش خیم ستون فقرات بدون اختلالات عملی می باشند نیز معافیت موارد خاص و معافیت از رزم خدمت سربازی را شامل می شوند.
■ در حالت خفیف بیماری های داخلی مغز و اعصاب همچون انواع صغر عضلانی عضلات بزرگ، افراد می توانند معاف از رزم خدمت سربازی شوند.

جهت اطلاع از شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی کلیک نمایید.

آیا معاف از رزم در کارت ثبت می شود؟

نوع معاف در کارت پایان خدمت به هیچ عنوان ذکر نخواهد شد که این مورد یکی از اساسی ترین مسائلی است که مشمولین معاف از رزم می بایست بدانند و استخدام آن ها در دستگاه های دولتی و سازمان ها و ادارات وابسته به شرایط استخدام سازمان مورد نظر می باشد.
معاف از رزم در کارت پایان خدمت ثبت نخواهد شد و به همین خاطر ادارات و سازمان هایی که شرایط جسمی و روحی افراد برای آن ها حائز اهمیت نیست، می توانند این افراد را استخدام کنند و استخدام این افراد هیچ محدودیتی نخواهد داشت.
اطلاعات پزشکی معاف از رزم روی کارت پایان خدمت ثبت می‌شود. سردار کمالی در پاسخ به سوال: آیا سربازان مشمولی که همزمان دارای کسری ایثارگری و دارای کسری بسیج فعال هستند، می‌توانند از هر دو مورد استفاده کنند؟ گفت: این دسته از افراد از هر دو گزینه می‌توانند استفاده کنند. وی با اشاره به افرادی که نگران ثبت اطلاعات معافیت از رزم در کارت پایان خدمت هستند، بیان کرد: این افراد بدانند که که در تراشه کارت تمام اطلاعات ذکر می‌شود. ضمن اینکه قرار است روی کارت نیز این اطلاعات به ثبت برسد تا برای استعلام جاهای دیگر مشخص و قابل استفاده باشد.

نکته
در نظر داشته باشید که افراد معاف از خدمات رزمی نمی توانند در نیروی انتظامی استخدام شوند چرا که در طول ۳۰ سال خدمت، شرایط جسمی سالم برای این اشخاص دارای اهمیت می باشد.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با ثبت نشدن کسری ۹ روزه مشمولان غایب اظهار کرد: مشمولان غایب متولد ۷۲ و قبل از آن که از ۱۹ آذر ۹۶ اعزام شده‌اند، می‌توانند در ماه ۹ روز کسری خدمت بگیرند. با ابلاغ مقررات جدید سامانه وظیفه مبنی بر ثبت ۱۸ روز کسری برای سربازان در حال خدمت، گرفتن کسری ۹ روز در ماه به مشکل برخورده و در حال حاضر امکان ثبت در سامانه وجود ندارد. متقاضیان تا برطرف شدن مشکل سامانه وظیفه عمومی برای ثبت کسری مراجعه نکنند.

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا تفاوت کارت پایان خدمت معاف از رزم + نمونه کارت و برگه را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص خدمت معاف از رزم + نمونه کارت و برگه برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره نظام وظیفه آنلاین با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

3.6/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

154 دیدگاه دربارهٔ «کارت پایان خدمت معاف از رزم + نمونه کارت و برگه»

  1. Avatar photo سینا گفت:

    سلام وقت بخیر ، من چنتا خط رو دستم دارم و قرص اعصاب مصرف میکنم ولی نمیخوام کارت قرمز بگیرم . اگه معاف از رزم شم کارت قرمز میدن بهم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر معاف از رزم با کارت قرمز فرق دارد.

  2. Avatar photo mohamad گفت:

    سلام و عرض ادب
    من اشتباهی معاف از رزم عصاب عصاب روان قرار گرفتم و هچ مشکل جسمی روحی ندارم و غیر بومی خدمت مکنم نگهبانی هم میدم و اوایل خدمتم ب مشاوره رفتم و اعزامم کردن تهران و نامه سلامت بهم دادن خودمو از معاف از رزمی دراوردم .یگانم گف رو کارتم نمیاد و جز گروه الف شدم
    ولی سوالی ک پیش امده برام اینه ک هنوز رو برگه س وضعیتیم هسش .
    تورو خدا اگ میشه راهی ک روکارتم نیوفته رو بهم بگین چون دوماه بیشتر خدمت ندارم و نمیخوام کارتم خراب شه از اولشم نگهبانی دادم و میدان تیر همه چی رفتم.

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید با نظام وظیفه اطلاع بدید که مجدد شرایط شمارا چک کند
      اگر مشکلی نداشته باشید رو کارت نمیزنند.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
  • تمدید معافیت تحصیلی

    تمدید معافیت تحصیلی + ورود به سایت صدور

    قوانین جدید مربوط به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان اعلام شد. پس از پایان سن 18 سالگی، تمامی آقایان مشمول خدمت سربازی می شوند و می بایست برای انجام وظیفه خود هر چه سریع تر اقدام کنند؛ در غیر این صورت...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
تماس با مشاور