ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم؟

در کلاس مجازی چگونه صحبت کنیم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

به دلایل متعدد همچون کویید 19 کلاس‌ها به صورت مجازی تشکیل شد و در این نوع کلاس‌ها استاد صحبت کرده و دانشجویان به صحبت‌های او گوش می‌دهند. اما به دلیل عدم ارتباط مستقیم بین استاد و دانشجو اگر از ابتدا تا انتهای کلاس استاد به صحبت کردن بپردازد قطعا جو کلاس خسته‌کننده خواهد بود. از آنجایی که کلاس‌های مجازی اکثرا در برنامه Adobe Connect تشکیل می‌شود قابلیت به اشتراک‌گذاری صدا و تصویر به واسطه دانشجو امکان‌پذیر است و این مسئله موجب ارتباط بهتر دانشجو با جو کلاس و استاد خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از اصلی‌ترین سوالات دانشجویان یعنی “چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم؟” بپردازیم.

 

اطلاعیه: پیش از صحبت در کلاس مجازی ابتدا باید هدست، میکروفون و بلندگو سیستم خود را چک کنید و از آن‌ها تست صدا بگیرید.

 

چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم؟

به دلایل مختلف از جمله بیماری کرونا تصمیم براین شد تا دانشجویان و اساتید برای تشکیل کلاس‌های خود از برنامه‌های متعددی همچون ادوب کانکت استفاده کنند. اما ورود و چگونگی صحبت در کلاس مجازی برای افراد مختلف مشکل است و برای بسیاری از دانشجویان این سوال وجود دارد که چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم؟ برای این منظور کلیه دانشجویان باید موارد متعددی را مورد بررسی قرار دهند و سپس به استاد مربوطه درخواست داده و پس از تایید می‌توانند صحبت کنند.

پیش از صحبت کردن در کلاس‌های مجازی در ابتدا باید چند مورد را بررسی کنید که عبارت است از:

  • اطمینان از نصب آخرین نسخه نرم‌افزار ادوب کانکت روی کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی
  • کامپیوتر یا لپ تاپ شما باید از هدست، بلندگو یا میکروفون برخوردار باشد.
  • آخرین نسخه نرم‌افزار فلش پلیر روی سیستم شما نصب شده باشد.

بعد از اینکه از موارد بالا اطمینان حاصل کردید و نرم‌افزارهای گفته شده را برای ورود به کلاس نصب کردید برای صحبت در کلاس و نظر دادن باید به استاد مربوطه درخواست دهید که میکروفون شما را فعال کند.

مطابق تصویر زیر ابتدا در بالای صفحه روی شکل آدمک کلیک کنید و بعد گزینه Raise Hand را انتخاب کنید.

 

درخواست صحبت کردن در کلاس مجازی

 

در این صورت در بخش حاضرین کلاس در کنار اسم شما علامت آدمک فعال خواهد شد و اگر استاد به شما دسترسی صحبت کردن را بدهد علامت فوق به علامت میکروفون تبدیل خواهد شد.

 

فعال کردن بلندگو در کلاس مجازی

 

مطابص تصویر زیر روی گزینه Allow کلیک کنید.

 

اجازه صحبت در کلاس مجازی

 

اکنون به راحتی می‌تونید در کلاس صحبت کرده و نظرات خود را با سایر هم‌کلاسی‌ها و استاد خود به اشتراک بگذارید. بعد از اینکه صحبت‌های شما به اتمام رسید میکروفون به واسطه شما یا استاد قابل غیرفعال شدن است برای این منظور می‌توانید روی گزینه میکروفون کلیک کنید تا غیرفعال شود.

 

چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم با موبایل

 

برای آن دسته از دانشجویانی که به دلیل عدم دسترسی به رایانه قصد دارند برای شرکت در کلاس‌های مجازی از گوشی یا موبایل استفاده کنند باید به مواردی که در زیر به آن اشاره می‌شود دقت داشته باشند.

 

راهنمای اتصال به کلاس مجازی با موبایل

 

پیش نیاز:

  • موبایل شما باید از اندروید 4.4 و یا بالاتر برخوردار باشد
  • اینترنت دریافتی از دیتای موبایل یا WiFi باید از سرعت مناسبی برخوردار باشد (4G , 3G)
  • داشتن هندزفری یا هدست برای صحبت و شرکت در کلاس

 

نصب نرم‌افزارهای موردنیاز موبایل

 

برای وارد شدن به کلاس‌های مجازی با موبایل باید نرم‌افزارهای متعددی را نصب کرد که موارد زیر از جمله مواردی است که باید به آن بپردازید.

  1. نصب مرورگر aloha یا Firefox برای گوشی‌های آیفون و سیستم عامل ios
  2. برای گوشی‌های اندروید نصب مرورگرهای FireFox یا CM Browser
  3. برای سیستم عامل اندروید و ios نصب نرم افزار Adobe Connect

 

برای نصب نرم‌افزارهای اندروید می‌توانید از فروشگاه گوگل (Google Play)، بازار، مایکت و غیره کمک بگیرید.

 

چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم با کامپیوتر

 

برای صحبت کردن در کلاس مجازی با کامپیوتر شما باید مواردی را که در ابتدا به آن اشاره کردیم را نصب کرده و بعد از اطمینان از نصب می‌توانید از نسخه وب و یا نصب برنامه ادوب کانکت برای ورود به کلاس آنلاین خود استفاده کنید.

در این برنامه از قبل برای شما کلاس‌ها تشکیل شده و با استفاده از اکانتی (نام کاربری و رمزعبور) که به شما تحویل می‌دهند می‌توانید به کلاس وارد شوید.

شاید برای دانشجویانی که برای نخستین بار به این برنامه و فضا وارد می‌شود سوال پیش بیاید که چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم با کامپیوتر؟ در اینجا برای پاسخ به این سوال باید گفت که شما پس از ورود به کلاس خود به واسطه برنامه ادوب کانکت می‌توانید مشابه تصاویر بالا روی گزینه آدمک در بالای صفحه کلیک کنید تا استاد متوجه درخواست شما شود و این امکان را برای‌تان فراهم کند تا به واسطه کامپیوتر مطالب و نظرات خود را در کلاس به اشتراک بگذارید.

پیش از صحبت کردن باید موارد متعددی را برررسی کنید از جمله بلندگو و میکروفون کامپیوتر و از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید تا در زمان صحبت در کلاس با مشکل روبرو نشوید.

 

صحبت در کلاس مجازی با کامپیوتر

 

برای تنظیم میکروفون و اسپیکر در برنامه Adobe Connect می‌توانید از این مسیر استفاده کنید و عملیات تست صدا را پیش از ورود به کلاس و صحبت انجام دهید.

می‌توانید از منوی “Meeting” گزینه “Auto Setup Wizard” را انتخاب کنید. بعد از بازشدن پنجره مربوطه می‌توانید گزینه “Next” را کلیک کنید.

در پنجره جدید می‌توانید روی گزینه  “Play Sound” کلیک کنید در صورتی که از هدست یا بلندگوی شما موسیقی پخش شد یعنی این عملیات به درستی قابل انجام است و برنامه ادوب کانکت در کامپیوتر شما برای پخش صدا مشکلی ندارد.

 

برای برطرف کردن مشکل صدا در کلاس مجازی وادانا می‌توانید به مقاله فوق مراجعه کنید و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

 

چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم با لپ تاپ

 

برای اینکه در کلاس مجازی با لپ تاپ وارد شده و صحبت کنید خودتان بهتر می‌دانید که لپ تاپ به دلیل قابل حمل بودن قابل استفاده در هرجایی است اما باید این نکته را پیش از نقل مکان خود در نظر داشته باشید که لپ تاپ با استفاده از شارژ محدود می‌تواند شما را همراهی کند در صورتیکه شما در محلی بدون برق و پریز باشید ممکن است در زمان صحبت کردن در کلاس لپ تاپ شما خاموش شود و در اینجا شما از کلاس خارج خواهید شد.

پس در ابتدا باید از وجود برق و امکان شارژ لپ تاپ اطمنیان حاصل کنید.

 

چگونه با لپ تاپ در کلاس مجازی صحبت کنیم

 

برای ورود به فضای کلاس باید برنامه ادوب کانکت را نصب کرده و یا از نسخه وب آن در مرورگر خود به آدرس اینترنتی www.adobe.com بروید و با توجه به کلاسی که در آن تشکیل شده است ورود کنید.

بسیاری از دانشجویانی که از لپ تاپ برای ورود به کلاس استفاده می‌کنند با این سوال درگیر هستند “چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم با لپ تاپ” شما باید پیش از هر اقدامی از اسپیکر و هدست یا هندزفری خود اطمینان حاصل کنید برای تست میکروفون یا بلندگوها در برنامه ادوب کانکت کافی است از منوی Meeting” گزینه “Auto Setup Wizard” را انتخاب کنید. بعد از بازشدن پنجره مربوطه می‌توانید گزینه “Next” را کلیک کنید.

در اینجا پس از بازشدن پنجره جدید می‌توانید روی گزینه “Play Sound” کلیک کنید اگر از اسپیکر شما موسیقی پخش شد می‌توانید به کار خودتان ادامه دهید زیرا این موضوع شما را از سلامت بلندگوها مطمئن می‌کند.

 

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

شرکت در کلاس‌های مجازی قاعدتا نمی‌تواند شور و حال کلاس‌های حضوری را برای استاد و دانشجو به همراه داشته باشد زیرا در کلاس‌های مجازی ارتباط مستقیمی بین دانشجو و استاد برقرار نیست و برای شرکت در کلاس باید مراحلی را با گوشی و یا رایانه خود انجام دهید. اما پس از ورود به کلاس بسیاری از دانشجویان با این سوال “چگونه در کلاس مجازی صحبت کنیم؟” درگیر هستند و نمی‌دانند باید از چه طریق به این قابلیت دست پیدا کنند. صحبت کردن و شرکت در کلاس‌های مجازی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کلاس مجازی است که جو کلاس را برای تمامی افراد حاضر صمیمی‌تر کرده و از کسل‌کننده بودن آن جلوگیری می‌شود.

ما در مطالب بالا برای صحبت در کلاس با استفاده از موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر پرداخته‌ایم اگر همچنان برای صحبت کردن در کلاس مجازی مشکل دارید و نمی‌دانید باید چه مسیری را طی کنید می‌توانید مطالب گفته شده را مجددا مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور