ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه تکنسین داروخانه شویم؟ + مراحل، شرایط و هزینه

چگونه تکنسین داروخانه شویم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه تکنسین داروخانه شویم؟، ثبت نام دوره تکنسین داروخانه که یکی از دوره های پرطرفدار و جذاب علوم پزشکی در جهاد دانشگاهی است در دو بخش مقدماتی-پیشرفته و تکمیلی صورت می گیرد و و پس از اتمام دوره، مدرک تکنسین داروخانه اعطا می شود.

تکنسین داروخانه یا نسخه خوان

تکنسین داروخانه شخصی است که به داروساز کمک می نماید تا داروهایی را که بیمار سفارش می دهد را آماده نماید. تکنسین داروخانه وظیفه دارد تا داروها را با هم مخلوط نماید و نسخه ها را از بیمار دریافت نماید. در واقع در داروخانه‌های بزرگ که همه روپوش سفید می‌پوشند، تمایز تکنسین داروخانه یا نسخه خوان از دکتر داروساز کمی سخت است. در ظاهر شبیه به هم هستند و وظایفی مشابه به هم انجام می‌دهند. اما علی رغم این تشابه ظاهری تفاوت‌های زیادی میان وظایف تکنسین داروخانه و داروساز وجود دارد، تکنسین یا دستیار داروخانه که در عرف با عنوان نسخه‌خوان هم شناخته می‌شود به نسبت دکتر داروساز وظایف متعدد و عمومی‌تری بر عهده دارد. با این وجود تکنسین نقش مهم و غیرقابل‌ انکاری در پیشبرد کار داروخانه و خدمت به بیمار بر عهده دارد.

 

برای اطلاع از اینکه چگونه تکنسین داروخانه شویم؟ + مراحل، شرایط و هزینه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

این دوره آموزشی در تعداد زیادی از کشور های پیشرفته همچون آمریکا و بریتانیا دوره های آموزشی برای این حرفه یکی از ملزومات شروع به کار در این حرفه است. امروزه داروخانه ها بدون داشتن مدرک و انجام دوره های کارآموزی در داروخانه اجازه استخدام به افراد را نمی دهند. برای همین آموزشگاه های معتبر سراسر کشور شروع به برگزاری این دوره های آموزشی کرده اند. در نتیجه علاقه مندان به حرفه تکنسین داروخانه می توانند با ثبت نام در دوره آموزش تکنسین داروخانه و دریافت مدرک در سطح ملی و بین المللی در این حرفه شروع به کار کنند.

هزینه دوره تکنسین داروخانه

برای ثبت نام دوره تکنسین داروخانه می توانید به مراکز زیر مراجعه کرده و در دوره مورد نظر، ثبت نام نمایید:

● جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران
● جهاد دانشگاهی تهران
● جهاد دانشگاهی شهید بهشتی
● مجتمع فنی
● سازمان نظام پرستاری

هزینه شرکت در هر کدام از مراکز متفاوت است. به طور معمول هزینه شرکت در دوره از ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان بسته به مرکز انتخابی متفاوت است.

 

جهت مشاهده  داروسازی بدون کنکور کلیک نمایید.

 

مدارک ثبت نام در دوره تکنسین داروخانه

برای ثبت نام در دوره تکنسین داروخانه مدارک زیر نیاز است:
■ آخرین مدرک تحصیلی
■ کپی شناسنامه
■ کپی کارت ملی
■ واریز هزینه
■ عکس پرسنلی

همان گونه که در بالا اشاره شد، دوره تکنسین داروخانه شامل دو بخش مقدماتی-پیشرفته و تکمیلی می شود.
▪︎ دوره مقدماتی-پیشرفته ۹۰ ساعت
▪︎ مدت زمان دوره تکمیلی ۷۵ ساعت

داوطلب بعد از شرکت در این دوره ها مدرک تکنسین داروخانه را دریافت می کند و می تواند در داروخانه ها مشغول به کار شود.

تکنسین داروخانه چیست؟ و چگونه تکنسین داروخانه شویم؟

تکنسین داروخانه (Pharmacy Technician) یا دستیار داروخانه فردی آموزش‌دیده است که معمولا وظیفه نسخه‌خوانی و تحویل دارو به مراجعه‌کننده را بر عهده دارد و به دکتر داروساز در ساخت دارو کمک می‌کند. تکنسین داروخانه هم با مراجعه‌ کنندگان و هم با پزشک و پرسنل داروخانه در ارتباط و تعامل است، به همین خاطر در کنار آشنایی با علم تخصصی داروسازی، به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی نیز نیاز دارد.

 

جهت اطلاع از رتبه قبولی در رشته داروسازی کلیک نمایید.

 

وظایف تکنسین داروخانه

تکنسین داروخانه تحت نظر دکتر داروساز عمده فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد:
◇ تحویل گرفتن نسخه
◇ خواندن نسخه
◇ جمع‌آوری دارو
◇ تحویل دارو به بیمار
◇ بسته‌بندی و لیبل زدن به داروها بر اساس نسخه
◇ تحویل اطلاعات به بیمار در مورد دارو، تداخل دارویی، نحوه مصرف و عوارض احتمالی
◇ مدیریت و سازماندهی انبار داروها، بررسی کمبود داروها، تاریخ انقضا، نحوه نگهداری (یخچالی و غیربخچالی) و …
◇ سفارش دارو و چیدن داروها در قفسه
◇ کمک به داروساز در ساخت دارو
◇ دریافت وجه از بیمار
◇ ثبت اطلاعات بیمار، اطلاعات دارویی بیمار و انجام کارهای مرتبط با بیمه
◇ دادن مشاوره در مورد بیماری‌های عمومی، وسایل آرایشی و بهداشتی، داروهای گیاهی، مکمل‌ها و …
◇ رسیدگی و پاسخ‌گویی به شکایات
◇ تنظیم ملاقات بین بیمار و دکتر داروساز‌ در موارد که بیمار نیاز به مشاوره تخصصی دارد.
◇ همکاری با متخصصین بهداشت و مراقبت و فرآهم‌آوری اطلاعات برای آن ها

مهارت های لازم برای تکنسین داروخانه

▪︎مهارت خدمت‌دهی:
تکنسین داروخانه وقت زیادی از کارش را صرف تعامل با مشتری می‌کند، در نتیجه رعایت ادب در قبال مشتری و کمک کردن به او به شیوه‌ای مناسب بسیار حائز اهمیت است.
▪︎مهارت جزئی‌نگری:
گرچه دکتر داروساز مسئول اصلی داروخانه است، ولی تکنسین داروخانه نیز می‌بایست حداکثر دقت و جزئی‌نگری را در مورد داروهای بیمار داشته باشد تا اشتباه انسانی به حداقل برسد و سلامتی بیمار به خطر نیافتد.
▪︎مهارت شنیدن:
تکنسین داروخانه باید تعامل مناسبی با دکتر داروساز داشته باشد و دستورات او را به خوبی اجرا کند. همچنین باید به صحبت‌های بیماران و مراجعه‌کنندگان به دقت گوش دهد تا نیازهای آن ها را درک و به درستی راهنمایی‌شان کند.
▪︎مهارت ریاضی:
تکنسین دائما با شمارش قرص‌ها و ترکیب‌های متفاوت داروها سر و کار دارد، باید درک مناسبی از مفاهیم ابتدایی ریاضی داشته باشد.
▪︎مهارت مدیریت و سازمان‌دهی:
تکنسین داروخانه یعنی تعادل برقرار کردن بین مسئولیت‌های متفاوت. تکنسین باید مهارت سازماندهی خوبی داشته باشد تا همزمان که کارهای محوله داروساز را انجام می‌دهد، بتواند به مشتریان و بیماران هم کمک کند.

 

جهت اطلاع از درصدهای قبولی داروسازی آزاد کلیک نمایید.

 

اعتبار مدرک تکنسین داروخانه

چگونه تکنسین داروخانه شویم، متقاضیان این دوره بعد از ثبت نام در دوره تکنسین داروخانه و گذراندن واحد های مورد نیاز می توانند با استناد به این مدرک در داروخانه ها مشغول به کار شوند. در صورت گذراندن این دوره در مرکز جهاد دانشگاهی علوم پزشکی، در پایان دوره مدرک تکنسین داروخانه از طرف این مرکز صادر می شود و این مدرک برای ورود به بازار کار در این حوزه کافی می باشد.
گذراندن این دوره ها  و کسب مدرک به معنای تسلط کامل فرد بر مباحث این دوره نیست و همانند دیگر مهارت ها باید به صورت تخصصی و عملی در این زمینه تجربه کسب کرد.
مدرک تکنسین داروخانه به این معنا می باشد که فرد دانش پایه ای نسبت به این حرفه را کسب کرده و می تواند در این حرفه مشغول به کار شود اما به دلیل حساس بودن موقعیت شغلی این افراد، نیاز به آموزش های تخصصی قبل از اشتغال برای تسلط بیشتر بر وظایف تکنسین داروخانه، بسیار احساس می شود.
در دوره تکنسین داروخانه شما با داروخانه که مکانی جهت ارائه خدمات دارویی و بهداشتی به مراجعه کنندگان توسط پزشک داروساز و پرسنل است، آشنا می شوید.
خدمات دارویی یعنی:
• بررسی نسخه ارائه شده
• ‏تجزیه و تحلیل علمی آن
• ‏تحویل دارو
• ‏دادن اطلاعات لازم به بیمار

زمانی که در سمت یک تکنسین داروخانه هستید، باید از چیزی که به مراجعه کنندگان می دهید اطلاعات مناسب داشته باشید و راهنمای مورد اعتماد بیمار باشید.

دوره تکنسین داروخانه

اگر مدرک ارائه شده پس از پایان دوره ها مدرک پایان دوره از انجمن پرستاری ایران باشد که دائمی، رسمی و قابل ترجمه می باشد دارای فرصت شغلی جهت علاقمندان به کار در داروخانه ها بوده و مباحث توسط دکترای داروساز تدریس می شود.
تمامی داروهای رایج در ایران حدود 400 قلم (شامل داروهای شیمیایی و گیاهی) و داروهای ترکیبی، مواد آرایشی- بهداشتی، تجهیزات پزشکی جهت نسخه قیمت زنی و … تدریس شده و کارگاه نسخه خوانی نیز همراه با کار با نرم افزار در داروخانه ارائه می شود.

شرایط و هزینه دوره تکنسین داروخانه

شرایط و هزینه دوره تکنسین داروخانه

هدف دوره تکنسین داروخانه (Pharmacy technician course) چیست و چگونه تکنسین داروخانه شویم؟

روش مناسب فراهم نمودن بسترکاری برای کسب مهارت های استاندارد در حوزه دارویی برای فراگیران و متقاضیان کار در داروخانه ها گذراندن دوره آموزشی تکنسین داروخانه می باشد که بتوانند ضمن ارائه خدمات مناسب تر و رعایت ضوابط و استانداردها، تحت نظارت و سازماندهی متولیان خدمات شایانی انجام دهند.
برگزاری این دوره ها، امکان برخورداری از خدمات بهتر را فراهم نموده و با کاهش میزان خطاهای پزشکی آگاهانه و ناآگاهانه می تواند از بسیاری حوادث ناگوار جلوگیری نماید.
از گروه های ارائه دهنده اینگونه خدمات کارکنان داروخانه می باشند که تحت عنوان نسخه پیچ مشغول به کار می باشند و اکثر آن ها فاقد تحصیلات آکادمیک می باشند. بر همین اساس طرح جامع آموزش و توانمند سازی کارکنان داروخانه ها و متقاضیان آزاد دوره نسخه خوانی طراحی گردید.
اجرای این طرح می تواند مزایای زیر را به دنبال داشته باشد. مهم ترین بخش از توانایی کار در داروخانه شناخت داروها و توانایی خواندن نسخه است، تنها شخصی می تواند نسخه پزشک را بخواند که داروها را بشناسد. شخصی که بدون داشتن علم داروشناسی به سراغ خواندن نسخه برود مانند بی‌سوادی است که کتاب در دست بگیرد.
با گسترده شدن و بهبود وضعیت بهداشتی در ایران و راه اندازی دارو خانه های دولتی و خصوصی نسبتا زیاد،‌ موقعیت شغلی این رشته مناسب بوده و کارآموزان می توانند با گذراندن این دوره یعنی آموزش نسخه خوانی و آموزش نسخه پیچی تمامی اطلاعات لازم برای کار در داروخانه را کسب نمایید و مدرک معتبر از دانشگاه علوم پزشکی دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از رشته داروسازی بدون کنکور کیش کلیک نمایید.

 

مزایای دوره تکنسین داروخانه برای بیماران :

■ به کارگیری افراد دارای صلاحیت و دارای اطلاعات علمی در داروخانه ها
■ افزایش رضایتمندی بیماران و کلیه خدمت گیرنده ها
■ بهره مندی بیشتر از اطلاعات مورد نیاز در زمینه مصرف داروها یا خطای کارکنان داروخانه
■ کاهش احتمال خطرات ناشی از مصرف داروها یا خطای کارکنان داروخانه
■ کاهش هزینه های بیمار

مزایای دوره تکنسین داروخانه برای مسئول داروخانه:

● کاهش احتمال خطاها
● کاهش احتمال شکایات
● افزایش رضایتمندی و تعداد مشتریان

مزایای دوره تکنسین داروخانه برای سیستم مدیریت سلامت:

▪︎افزایش رضایتمندی جامعه
▪︎ کاهش مصرف خودسرانه و بی رویه دارو
▪︎ کاهش بار ناشی از خطا
▪︎کاهش احتمال تخلفات

هدف نهایی دوره ی تکنسین داروخانه:

• ارتقاء سطح سلامت جامعه
• افزایش رضایتمندی مراجعین به داروخانه ها
• کاهش خطاها
• بهبود وضعیت توزیع و مصرف دارو

مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه به کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا را دارند علاوه بر داشتن مدرک معتبر باید حداقل نمره زبان مربوطه را ارائه دهند. علاوه بر موارد ذکر شده بر اساس کشور انتخابی افراد یا باید در دوره های آموزشی برای معادل سازی شرکت کنند یا در آزمون های صلاحیت کاری نمره قابل قبول کسب کنند.
افراد با انتخاب مراکزی که مدارک بین المللی مانند گواهینامه city & guilds کشور انگلستان ارائه می کنند شانس بیشتری برای ورود به بازار کار کشورهای اروپایی و انگلستان خواهند داشت.
هر کدام از دوره های تکنسین داروخانه، دارای سرفصل ها و موضوعات خاصی است که با توجه به سطح دانش داوطلب به وی ارائه می شود.

شرایط کار تکنسین داروخانه

تکنسین داروخانه یا دستیار داروخانه از جمله ارائه دهندگان خدمات درمانی هستند که در داروخانه ها تحت نظارت مستقیم پزشک داروخانه فعالیت می کنند. در ایران بر خلاف بعضی از کشورهای دیگر، دستیاران داروخانه تحصیلات مرتبط ندارد و با گذراندن دوره های کوتاه مدتی که جهاد دانشگاهی برگزار می کند، می توانند به عنوان تکنسین داروخانه مشغول به فعالیت شوند. در کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس داروخانه ها ترجیح می دهند تکنسین های داروخانه مدرک خود را از مراکز علمی معتبر دریافت کرده باشند.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا نحوه چگونه تکنسین داروخانه شویم؟ + مراحل، شرایط و هزینه برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص چگونه تکنسین داروخانه شویم؟ + مراحل، شرایط و هزینه برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از اینکه چگونه تکنسین داروخانه شویم؟ + مراحل، شرایط و هزینه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

درآمد پزشک عمومی در ایران ۱۴۰۳ + عمومی و متخصص

بازار کار رشته داروسازی در ایران و در خارج از کشور چگونه است؟

بازار کار و درآمد رشته داروسازی بدون کنکور ۱۴۰۳-۱۴۰۴

چگونه تکنسین داروخانه شویم؟ + مراحل، شرایط و هزینه

4.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

63 دیدگاه دربارهٔ «چگونه تکنسین داروخانه شویم؟ + مراحل، شرایط و هزینه»

  1. Avatar photo امیرحسین صفائی گفت:

    سلام دوره چندماهه است؟
    مدرکش تا چقدر اعتبار داره؟
    هزینه دوره درسال 1403 چقدر شده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حدودا دو ماه میباشد و هزینه آن حدود 2 الی 3 تومن خواهد بود

  2. Avatar photo آیدا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من چهارده سالمه و میخوام توی دوره های نسخه خوانی شرکت بکنم
    و وقتی که دوره رو تموم کنم میتونم توی دارو خونه ها کار بکنم؟
    چون همه جا این موضوع درج شده بود که محدودیت سنی نداره!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید مدرک دیپلم را اخذ کنید

  3. Avatar photo مهرداد گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید بنده معلمم میتونم تو این دوره ها شرکت کنم یا نه ؟!

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله میتوانید محدودیت در ثبت نام ندارد

  4. Avatar photo محدثه گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه، آیا میشه نسخه خوانی رو در مراکز دیگه غیر دولتی هم آموزش داده میشه؟ یا اگه نسخه خوانی بلد باشی و مدرک نداشته باشی اجازه کار در داروخانه رو داری؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام برای استخدام در داروخانه مدرک الزام نیست

  5. Avatar photo رقیه گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه میتونم این رشته روبرم؟
    آیا نمرات درسی هم بررسی میشه؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید دیپلم دریافت کنید و بعد دوره ببینید

  6. Avatar photo مینو فرهمند گفت:

    سلام من ۳۴ ساله هستم توی مقاله درج نشده بود جهت اطمینان میپرسم که محدودیت سنی که نداره؟
    سپاس

    1. Avatar photo پریماه گفت:

      سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه می‌خوام دوره نسخه پیچی ببینم چند ماه طول میکشه؟
      باید دیپلم بگیریم؟

      1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

        سلام. بله داشتن مدرک دیپلم الزامی میباشد. در حدود 3 ماه باید زمان بزارید.

  7. Avatar photo مبینا گفت:

    سلام خوب هستین ، من اراک‌هستم باید کجا ثبت نام کنم ؟ و کلاس هاش کجا برگزار میشه ؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام از طریق مراکز آموزشی باید پیگیر شوید

    2. Avatar photo pr.amj گفت:

      سلام
      من ۱۶ سالمه و نسخه خوانی هم بلدم
      میتونم توی دارو خانه کار کنم؟

      1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

        سلام. دوست عزیز این مورد بستگی به نظر مدیریت داروخانه دارد.

  8. Avatar photo امیر گفت:

    سلام مشهد هم برگزارمیشه اینکلاس های تکنسین داروخانه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله هست

  9. Avatar photo روژینا گفت:

    سلام، من ۱۵ سالمه‌میتونم در داروخانه کار بکنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید نسخه خوانی بلد باشید

  10. Avatar photo zara گفت:

    سـلام وقتتون بخیر
    برای کار در داروخانه باید حداکثر چندسالمون باشه؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      باتوجه به رزمه تحصیلی وسابقه کار میباشد زیرا محدودیت سنی ندارد

  11. Avatar photo رها گفت:

    سلام ببخشید از کجا میشه فهمید که کدام داروخانه نیاز به تکنسین دارویی داره من نزدیک به ده تا داروخانه رفتم هیچکدوم نیاز نداشتن

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سایت های کاریابی پیگیری نمایید.

  12. Avatar photo میرزایی گفت:

    سلام
    اتباع هستم برای اینکه بتونم بعنوان تکنسین داروخونه کار کنم بهم گفتن نمیشه و این غیر قانونی هست حالا من چطور و از کجا و اصلا چه مجوزی چه مدرکی باید داشته باشم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      باید بررسی بشه با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور