ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چند ساعت ضمن خدمت دارم؟

چند ساعت ضمن خدمت دارم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظام جدید آموزش کارمندان دولت قوانین مشخصی را برای ساعات ضمن خدمت فرهنگیان تعیین کرده است. براین اساس، حداکثر ساعت ضمن خدمت فرهنگیان در یک ‌سال مالی یعنی از ابتدای فروردین‌ ماه تا انتهای اسفند حداکثر 200 ساعت است و مشمولانی که از طریق سامانه ltms ثبت‌نام دوره‌های ضمن خدمت را انجام می‌دهند، باید تمام شرایط کنترل فراگیر این سایت، تعداد ساعات و دوره‌هایی که تاکنون گذرانده‌اند را بررسی کرده تا در هنگام ثبت اطلاعات مربوط به دوره‌های گذرانده ضمن خدمت، با مشکل مواجه نشوند. اما بسیاری از فرهنگیان این سوال را می‌پرسند که “چند ساعت ضمن خدمت دارم؟” در این ‌رابطه مطالبی تهیه کرده‌ایم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

چند سال ضمن خدمت دارم؟

در ابتدا باید گفت فرهنگیان می‌توانند برای گذراندن کلاس‌های ضمن خدمت در سایت ltms ثبت‌نام کنند. بعلاوه ثبت شرکت در آزمون‌های پایان دوره و کلاس‌های آموزشی از طریق همین سامانه امکان‌پذیر است. فراگیران قبل از ثبت‌نام دوره‌های ضمن خدمت آموزش‌ و پرورش، ابتدا باید از طریق “بخش تأیید دوره‌ها و فعالیت‌های معادل” در سایت ltms و از طریق بخش “کنترل شرایط فراگیر” بررسی کنند که دوره ثبت ‌نامی آنها تکراری نباشد. در نهایت از طریق بخش “سوابق دوره‌های من” می‌توانند تعداد ساعاتی که به ‌عنوان ضمن خدمت گذرانده‌اند را مشاهده کنند.

 

محاسبه ششاعات ضمن خدمت معلمان

 

بعد از طی کردن تمام هفته‌های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان و ارسال نمرات، دوره‌های ثبت‌نام ‌شده جایگزین دوره‌های گذرانده شده می‌شوند که از بخش سوابق ضمن خدمت سایت می‌توانند آنها را بررسی کنند.

 

 

برای اطلاع از اعلام نتایج آزمون ضمن خدمت فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید. 

 

حداقل ساعات ضمن خدمت فرهنگیان

 باید اشاره کرد حداقل ساعت ضمن خدمت فرهنگیان جهت ارزشیابی سالانه، 40 ساعت در طول سال است و هر 1 ساعت دوره آموزشی که معلمان طی کنند، نیم امتیاز برای آنها در نظر گرفته می‌شود. در واقع هر 1000 ساعت گذراندن ضمن خدمت شامل 500 امتیاز است. گفتنی است فرهنگیان برای شرکت در نظام رتبه‌بندی معلمان، باید حداقل ساعت ضمن خدمت مربوط به رتبه را کسب نمایند که این حداقل ساعت برای رتبه پایه 100 ساعت، رتبه ارشد 120 ساعت، رتبه خبره 150 ساعت، رتبه عالی 180 ساعت بین دو رتبه خواهد بود. فرضاً چنانچه رتبه شما ارشد است، برای ارتقاء به رتبه خبره باید 150 ساعت دوره ضمن خدمت را بین دو رتبه بگذرانید.

 

اطلاعیه

توجه داشته باشید که قبل از شرکت در آزمون های آنلاین دوره های کوتاه مدت فرهنگیان می بایست ابتدا وارد سامانه ارائه محتوا به آدرس LMS.rayadars.com شوید و نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید تا نام شما در دوره مورد نظر به ثبت برسد.

 

تأثیر ساعات ضمن خدمت فرهنگیان در افزایش حقوق

 متوسط افزایش حقوق در هر کدام از رتبه‌های پایه 150 هزار تومان، رتبه ارشد حداکثر 170 هزار تومان، رتبه خبره حداکثر 230 هزار تومان رتبه عالی حداکثر 380 هزار تومان خواهد بود. بنابراین حداقل ساعت ضمن خدمت می‌تواند در افزایش پایه حقوق معلمان تأثیر داشته باشد.

 

ساعات ضمن خدمت فرهنگیان

 

تأثیر ساعات ضمن خدمت فرهنگیان در حکم کارگزینی

در ارتباط با پاسخ به این سوال که ” چند ساعت ضمن خدمت دارم؟ “، بحث تأثیر آن بر حکم کارگزینی شاغلین آموزش و پرورش نیز مطرح است. طبق بخشنامه جدیدی که از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام‌ شده است، از سال 99 به بعد دوره‌های گذرانده شده بیش ‌از 200 ساعت ثبت نمی‌شوند و به همان میزان 200 ساعت در حکم کارگزینی معلمان تأثیر خواهد داشت.

 

برای آشنایی با لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیانبر روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه محاسبه ساعت ضمن خدمت فرهنگیان

با توجه به سوال بسیاری از فرهنگیان که “چند ساعت ضمن خدمت دارم؟ “، جزئیات نحوه محاسبه ساعت ضمن خدمت فرهنگیان برای آنها حائز اهمیت است تا بتوانند ساعات ضمن خدمت خود را محاسبه کنند.

  • هر ساعت ضمن خدمت 75/0 درصد امتیاز دارد.
  • حداکثر ساعت ضمن خدمت قابل اعمال در حکم کارگزینی، 1000 ساعت معادل 750 امتیاز خواهد بود.
  • بیشترین ساعات قابل اعمال در یک سال (از اول فروردین تا آخر اسفند ماه) 250 ساعت است.
  • ضمن خدمت‌ها به‌ صورت سیستمی از طریق سامانه ltms دریافت ‌شده و در حکم اعمال خواهند شد. بنابراین معلمان به ارائه مدارک ضمن خدمت به کارگزینی نیاز نخواهند داشت.

 

نکات مهم:

هنگام اعمال ضریب سال جدید هر سال، کل ساعت ضمن خدمتی که فرد در طول سال گذرانده از طریق سامانه ltms دریافت‌ می شوند و به‌ صورت خودکار در حکم کارگزینی ثبت خواهند شد.

همچنین برای ساعات ضمن خدمت این‌گونه حساب می‌شود که اگر معلمی در طول سال 40 ساعت ضمن خدمت دارد، 30 امتیاز به حق شاغل اضافه خواهد شد، یعنی هر ساعت ضمن خدمت بر پایه‌ی ضریب سال ۱۴۰۳، 228 هزار تومان می‌شود. لذا کسی که تمام شرایط ضمن خدمت را گذرانده ‌است، 228 هزار تومان در حق شاغلی­اش ثبت می‌شود.

توجه:

حداکثر ساعت قابل اعمال در طول خدمت سی‌ ساله 1000 ساعت بوده و بالاتر از آن ثبت نمی‌شود.

 

ساعت های ضمن خدمت معلمان

 

برای کسب اطلاع از رفع مشکل ورود سایت ضمن خدمت فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

 

مزایای گذراندن دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان در سال ۱۴۰۳

  1. اگر زمان گذرانده شده ضمن خدمت به 1000 ساعت رسیده باشد، برای شخص در حکم کارگزینی افزایش حقوق اعمال می‌شود.
  2.  به ‌علاوه شرکت در دوره‌های ضمن خدمت باعث افزایش رتبه شرکت‌کننده در طرح رتبه‌بندی فرهنگیان خواهد شد.
  3. همچنین فرد در اولویت انتخاب به ‌عنوان معاون یا مدیر مدرسه قرار خواهد گرفت.
  4. از دیگر مزایای این دوره‌ها می‌توان به افزایش امتیاز جهت جابجایی و انتقالی درون یا برون استانی و قرار گرفتن در اولویت انتخاب مدارس برای تحصیل اشاره کرد.
  5. باید بدانید که نام‌نویسی فراگیران در سامانه ltms با رعایت شرایط دوره و رعایت سقف ساعت سالانه دوره آموزش انجام می‌شود.

اطلاعیه

فرهنگیان عزیز می‌توانید پیش ‌از شرکت در دوره‌ها برای اطمینان از ثبت‌نام، قسمت “دوره‌های ثبت‌نام ‌شده” را بررسی کنید و بعد از شرکت در کلاس‌های آموزشی و کسب نمره قبولی مورد نیاز گواهینامه خود را دریافت نمایید.

 

ساعت ضمن خدمت معلمان

 

اخبار جدید ضمن خدمت فرهنگیان

لزوم بازنگری در طرح ضمن خدمت فرهنگیان

مصطفی اسدی، کارشناس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با توجه به اینکه ضمن خدمت‌ها یکی از ملاک‌های رتبه بندی معلمان است باید برای برقراری عدالت در افزایش کیفیت این دوره‌ها بازنگری‌های جدی انجام شود.

وی افزود: در خصوص ضمن خدمت‌ها نیازی نیست که آزمون گرفته شود زمانی که یک نفر گوینده باشد و بقیه فقط بشنوند کیفیت کار کسی افزایش پیدا نمی‌کند بلکه افراد باید دور هم باشند و با هم تبادل نظر داشته  و کیفیت و روند کار همدیگر را با هم مقایسه کنند.

 

لزوم واگذاری آموزش ضمن خدمت معلمان به دانشگاه فرهنگیان

علی باقر طاهری نیا، درباره کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: معلمان مقاطع مختلف از سایر دانشگاه‌ها بدون هیچگونه آموزش مهارتی معلمی تدریس می‌کردند. اما از زمانی که مراکز تربیت معلم به دانشگاه تبدیل گردید، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان معلم مقاطع متوسطه، ابتدایی و راهنمایی می‌شوند و خلا موجود برطرف خواهد شد.

 

حداکثر ساعات ضمن خدمت

 

برای اطلاع از چگونگی رفع مشکل بارگذاری عکس در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به پاسخ به سوال ” چند ساعت ضمن خدمت دارم؟ ” که برای بسیاری از فرهنگیان پیش می آید پاسخ دادیم. بسیاری از معلمان و کارکنان، جهت ارتقاء جایگاه شغلی و استفاده از دوره های آموزشی، خواستار شرکت در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان هستند. این دوره ها که زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می شود برای معلمان اهمیت دارد. چنانچه در ارتباط با ساعات مذکور در مقاله و همچنین چگونگی شرکت در دوره های ضمن خدمت  ابهام دارید، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل کنید. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان که به صورت پولی برگزار می شوند، جزو حداکثر 200 ساعت بشمار می آیند؟

 همه دوره های ضمن خدمت فرهنگیان رایگان و غیر رایگان در محاسبه حداکثر ساعت سالانه محاسبه خواهند شد.

چنانچه دوره های گذرانده شده بیش از 200 ساعت باشد، در سایت ltms ثبت خواهند شد؟

حداکثر ساعات مجاز دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 200 ساعت است، اما اگر هنگام ثبت نام در سایت خطایی دریافت نکردید، بعداً نیز حذف نمی شود.

چطور می توان به لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۳ دسترسی پیدا کرد؟

لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان از طریق سایت LMS.rayadars.com قابل مشاهده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)