ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر + راهنما گام به گام | ایران تحصیل

پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر در اصل برای ادعای مالکیت برای خودرو صفر کیلومتر کارکرد می باشد می باشد و استفاده از کارت این ماشین ها که شامل موارد و مشخصات ماشین مد نظر است می تواند به معنای مالکیت دستگاه باشد، در صورتی که شما قصد پیگیری کارت ماشین صفر را دارید اما نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید در ادامه با ما همراه باشید.

هر خودرویی که تولید می‌شود یک کارت ماشین دارد که همه مشخصات آن در این کارت درج شده است. هر کسی که این کارت ماشین را در اختیار داشته باشد، صاحب آن ماشین است و می‌تواند مالکیت خود را با ارائه کارت ماشین ثابت کند. بنابراین هر کسی که خودروی صفر کیلومتر را خریداری کند باید در مرحله اول برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر خود اقدام کند.

حال در این میان مشکلاتی در مورد پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر وجود دارد که افراد زیادی با آن درگیر هستند و گزارش‌ های مختلفی از مشکلات آن‌ها روزانه منتشر می‌گردد. بنابراین در راستای تسهیل پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر قصد داریم در این مقاله از ایران تحصیل در مورد آن، مدارک لازم برای پیگیری و روش‌های پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر اشاره کنیم.

 

اطلاعیه
طبق گفته سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، کارت‌ خودروها تغییر می‌کند. او طی گزارشی اعلام کرد در حال حاضر کارت‌های خودرو مجهز به چیپ وارداتی هستند که این چیپ‌ ها روند صدور کارت ماشین را کند می‌کند. به همین دلیل طی برنامه‌ریزی جدیدی قصد داریم بارکدهای سه‌ بعدی را جایگزین چیپ ها کنیم که این بارکدها توسط دست‌افزارهای پلیس راهور اسکن می‌شوند. با اسکن این بارکد ها می‌توان به تمام اطلاعات خودرو مانند وی‌آی‌ان، شماره شاسی، موتور و غیره دسترسی داشت.

 

منظور از کارت خودرو صفر کیلومتر چیست؟

زمانی که خودرویی را خریداری می‌کنید به شما یک کارت ماشین می‌دهند که این کارت نشان‌ دهنده مالکیت خودرو است. هر وقت که از ماشین استفاده می‌کنید باید کارت ماشین را به همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. معمولا در هر کارت ماشین اطلاعاتی در مور د مشخصات خودرو و مشخصات مالک خودرو درج می‌گردد که در بخش مشخصات خودرو اطلاعاتی مانند شماره پلاک، نوع خودرو و مدل آن در کنار رنگ، سیستم، ظرفیت، شماره موتور، شماره شاسی، اتاق، تیپ خودرو و غیره قید می‌شود.

 

 

برای اطلاع از روش پیگیری کارت ماشین کلیک کنید.

 

 

کارت ماشین صفر کیلومتر

کارت ماشین صفر کیلومتر

 

در بخش مشخصات مالک خودرو نیز اطلاعاتی در رابطه با صاحب فعلی خودرو مانند نام مالک، شماره ملی/شماره شناسنامه، نام پدر  و کد پستی نوشته می‌شود. هر کارت ماشین برای خود یک شماره VIN (Vehicle Identification Number) منحصر به فردی دارد که به عنوان شماره شناسایی خودرو شناخته می‌شود. رمزگشایی این کد نشان می‌دهد که این خودرو توسط چه شرکتی ساخته شده است، منطقه ساخت آن کجا است و مدل خودرو چه می‌باشد. هم‌چنین اطلاعات مهم دیگری می‌توان به کمک این کد دریافت کرد که روی کارت ماشین نوشته شده است.

 

اهمیت پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر چیست؟

شاید عده‌ ای از خود سوال کنند که اهمیت داشتن کارت ماشین صفر کیلومتر چیست و چرا باید کارت ماشین صفر کیلومتر را پیگیری کنیم؟ در این خصوص باید بیان کرد که داشتن کارت ماشین به شما کمک می‌کند تا در هر موقع ضروری مالکیت خودرو را به راحتی ثابت کنید و اگر دچار خلافی خودرو یا اتفاق دیگری شدید می‌توانید تنها با نشان دادن کارت ماشین خود مالکیت خود را ثابت کنید. مثلا در صورتی که ماشین شما به پارکینگ منتقل شده باشد می‌توانید با نشان دادن کارت ماشین خود و پرداخت جریمه ترخیص آن خودرو را از پارکینگ خارج کنید. بنابراین بسیار لازم است که شما به هنگام خرید خودرو صفر کیلومتر یا کارکرده کارت ماشین آن را دریافت کنید و عدم انجام این کار ممکن است منجر به بروز مشکلاتی برای شما شود.

 

نحوه پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر چگونه است؟

حال بعد از آن که به اهمیت پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر پی برید نوبت به نحوه پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر است تا شما به کمک این روش بتوانید کارت ماشین خود را پیگیری کنید. در حال حاضر چند روش برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

 

برای اطلاع از پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک کلیک کنید.

 

 

پیگیری کارت خودرو از طریق کد USSD

شما به کمک کدهای USSD می‌توانید از خدمات مختلفی برخوردار شوید که یکی از آن‌ها پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر است که به راحتی با گرفتن کد #۱۱۰* می‌توانید وضعیت صدور کارت ماشین خود را پیگیری کنید.

 

پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر با کد Ussd

پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر با کد Ussd

 

البته در این کد خدمات دیگری نیز وجود دارند که شما با گرفتن آن‌ها می‌توانید از خدمات ناجا بهره‌مند شوید. به صورت کلی وقتی شما کد #۱۱۰* را می‌گیرید چهار  منوی پلیس +۱۰،  خدمات راهور، کلانتری و پاسگاه  و پلیس آگاهی ظاهر می‌شود که با زدن گزینه خدمات راهور می‌توانید از آخرین وضعیت کارت ماشین صفر کیلومتر خود آگاهی یابید. البته از آنجا که کارت ماشین توسط اداره پست ارسال می‌گردد. بنابراین شما می‌توانید از طریق کدهای پستی این کار را انجام دهید. برای این کار کد (*۱۹۳#) مرسولاتی اداره پست را شماره‌گیری کنید تا آن‌ها آخرین وضعیت کارت ماشین صفر کیلومتر را مشخص کنند.

 

پیگیری کارت خودرو از طریق تماس با اداره پست

شما علاوه بر گرفتن کد دستوری *۱۹۳# می توانید از طریق برقرار تماس تلفنی با اداره پست از وضعیت صدور کارت ماشین صفر کیلومتر خود آگاهی یابید. برای این کار با بخش ارتباط با مشتریان اداره پست منطقه خود در تماس باشید تا آن‌ها راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

 

پیگیری کارت خودرو صفر کیلومتر از طریق اینترنت

یکی از روش‌های ساده و آسان پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر گوگل و اینترنت است. برای این کار به سایت اداره پست به نشانی https://kb.ict.gov.ir مراجعه کرده و با درج اطلاعاتی می‌توانید وضعیت کارت ماشین خود را پیگیری کنید.

لذا شما بدون نیاز به مراجعه حضوری در بخش «رهگیری مرسولات سازمانی» اداره پست با در دست داشتن شماره پلاک ماشینتان آخرین وضعیت کارت ماشین خود را دریابید. حال اگر هر گونه سوالی در مورد پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

برای پیگیری کارت خودرو از پست کلیک کنید.

 

 

صدور کارت ماشین صفر کیلومتر چقدر زمان لازم دارد؟

اصولا صدور کارت ماشین صفر کیلومتر در بهترین حالت 10 روز زمان می‌برد. اما در صورتی که مشکلاتی در این روند به وجود بیاید ، آنگاه مدت زمان صدور آن بیشتر از 10 روز حتی به مدت چند ماه طول می‌کشد. زیرا در برخی مواقع دارندگان خودرو آدرس پستی خود را اشتباه درج می‌کنند. به همین دلیل وقتی پستچی به آدرس محل زندگی آن‌ها مراجعه می‌کند متوجه اشتباهی آدرس می‌شوند. به همین دلیل کارت ماشین به اداره پست برگشت می‌خورد.

 

 

زمان صدور کارت ماشین صفر کیلومتر

زمان صدور کارت ماشین صفر کیلومتر

 

البته اداره پست وظیفه دارد 3 بار برای تحویل کارت ماشین صفر کیلومتر به آدرس پستی آن تلاش کند. اما در هر سه بار موفق به تحویل آن نشود به مدت 3 ماه کارت ماشین در اداره پست می‌ماند تا شما شخصا برای دریافت آن اقدام کنید. اما اگر دارندگان خودرو در این مدت به اداره پست مراجعه نکردند ، آنگاه برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر خود باید به ناجا مراجعه کنند.

حال در این شما بعد از درج آدرس پستی خود متوجه اشتباه آن شدید یا این که محل سکونت خود را تغییر دادید، آنگاه می‌توانید برای تغییر آدرس پستی خود به سایت پلیس راهور  http://www.rahvar120.ir جهت ویرایش مشخصات مراجعه کنید که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند این در خصوص به شما کمک کنند.

 

 

چگونه جهت دریافت کارت ماشین احراز آدرس کنیم؟

در شرایطی که پستچی به آدرس مسکونی مالکان خودرو مراجعه کرد و آن‌ها به هر دلیلی در خانه نباشند یا این که محل سکونت خود را تغییر داده باشند، آنگاه آن‌ها برای دریافت کارت ماشین باید احراز آدرس کنند که روش‌ های زیر می‌تواند به آن‌ها کمک کند

  • اگر صاحب خودرو دارای منزل مسکونی جدیدی شده باشد می‌تواند با ارائه یکی از قبوض آب، برق یا گاز نسبت به احراز آدرس قدیمی محل زندگی خود کند.
  • اگر مالک خودرو در خانه دیگری اجاره می‌نشیند با ارائه سند اجاره‌نامه (سند با كد رهگيری و هولوگرام ) منزل مسكونی به نام خود، همراه یکی از قبوض آب، برق یا گاز به تاریخ روز، احراز آدرس کند.
  • در صورتی که مالک خودرو دارای جواز کسب معتبر باشد، آنگاه می‌تواند با ارائه اصل جواز كسب و یکی از قبوض آب، برق یا گاز به تاریخ روز احراز آدرس کند.
  • روش بعدی احراز آدرس ارائه گواهي اشتغال به تحصیل فرزندان مالک ماشین با ذكر آدرس محل سكونت والدين آن‌ها است که این آدرس را باید آموزش‌وپرورش منطقه نیز تائيد کند.
  • در صورتی که مالک خودرو کارمند دولت یا کارمند نیروهای مسلح باشد ، آنگاه برای احراز آدرس می‌تواند از محل خدمت خود معرفی‌نامه معتبر به همراه آدرس دقیق محل سکونت دریافت کند.

 

 

برای فراموشی کد مرسوله پستی کلیک کنید.

 

 

احراز آدرس جهت دریافت کارت ماشین

احراز آدرس جهت دریافت کارت ماشین

 

  • اگر مالک خودرو در منزل والدين یا همسر خود ساکن شده باشد، آنگاه با ارائه سند (ملكی، استيجاری) به ‌نام پدر يا مادر یا همسر خود همراه یکی از قبوض آب، برق یا گاز به تاریخ روز می‌تواند جهت احراز آدرس استفاده کند.
  • در صورتی که هیچ یک از روش‌های بالا برای مالک خودرو جهت احراز آدرس کارساز نبود، آنگاه می‌تواند از طریق محل صدور شناسنامه خود همراه یکی از قبوض آب، برق یا گاز به تاریخ روز استفاده کند. هم‌چنین در این روش می‌تواند از دفترچه تامین اجتماعی خود به جای محل صدور شناسنامه استفاده کنند.
  • حال اگر مالک خودرو ساکن یکی از شهرها یا روستا های مرزی کشور باشد که بعد از وقوع جنگ به شهر دیگری نقل مکان کرده باشند، آنگاه می‌تواند با کمک تأییدیه شورای روستای محل زندگی قبلی خود احراز آدرس کند.
  • در صورتی که مالک خودرو ساکن یکی از منازل اوقافی و روستایی باشد. در این صورت برای تایید احراز آدرس می‌تواند تأییدیه شورای روستا محل خود و نامه رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهاد کشاورزی برای عشایر دریافت کند.
  • سازمان‌ها، کارخانه‌ها و شركت‌ها نیز باید بر طبق مندرجات اساس‌نامه و بريده روزنامه رسمي (باید حداكثر دو سال از تاريخ ثبت در روزنامه سپری شده باشد) می‌توانند احراز آدرس کنند.

علاوه ‌بر تمامی مطالب گفته‌شده، تغییر آدرس محل سکونت به دلایل دیگری انجام شده باشد و مشکلی در خصوص احراز آدرس ایجاد شده باشد می‌توانید از کارشناسان با تجربه ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

 

در صورت گم شدن کارت خودرو چکار باید کرد؟

همان گونه که می‌دانید کارت خودرو در واقع سند و شناسنامه خودرو است که به کمک آن می‌توانید مالکیت آن را ثابت کنید. حال اگر به هر دلیلی کارت ماشین شما گم شد باید جهت دریافت المثنی آن اقدام کنید. البته لازم است به محض گم شدن کارت خودرو خود آن را به پلیس اعلام کنید و بعد از انتشار یک آگهی کثیرالانتشار در مورد گم شدن کارت خودرو خود می‌توانید فرآیند قانونی دریافت کارت المثنی ماشین خود را انجام دهید.

 

 

برای اطلاع از پیگیری مرسوله پستی با کد ملی روی لینک آبی کلیک کنید.

 

 

گم شدن کارت ماشین

گم شدن کارت ماشین

 

مدارک لازم برای صدور کارت المثنی خودرو صفر کیلومتر

در صورتی که شما به هر دلیل کارت ماشین خود را گم کرده باشید برای دریافت کارت المثنی آن باید مدارکی را به همراه داشته باشید که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اصل مدارک شناسایی مالک خودرو مانند کارت ملی و شناسنامه (در صورتی که نماینده قانونی او برای دریافت کارت المثنی مراجعه کرده باشد باید اصل وکالت‌نامه نماینده قانونی مالک خودرو را به همراه مدرک شناسایی معتبر خود ارائه دهد.)
  • خودروهای تولید داخلی باید اصل سند فروش کارخانه سازنده را باید ارائه دهند.
  • مدارک احراز سکونت مالک در آدرس اعلامی
  • ارائه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر
  • تأییدیه معاینه فنی
  • ارائه اصل سند مالکیت صادر شده توسط پلیس راهور ناجا
  • مالک خودرو باید یک نوبت آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار در مورد گم شدن کارت ماشین خود منتشر کند و 10 روز منتظر بماند تا بتواند مراحل قانونی آن را شروع کند. او در این 10 روز باید هر گونه فساد مالی احتمالی را بپذیرد.
  • در صورتی که مالک خودرو وجوه جرائم معوقه را پرداخت نکند ، آنگاه باید گواهی مفاصحساب اجرائیات را ارائه دهد.
  • مالک خودرو باید مبلغی را به شماره حساب 0100801426004 بانک ملی جهت صدور کارت المثنی کارت خودرو واریز کند.
  • در نهایت نیز مالک خودرو باید هزینه ارسال پستی کارت المثنی را پرداخت کند.

 

 

برای استعلام گواهی نامه از طریق اینترنت کلیک کنید.

 

 

توجه
اطلاعیه: نخستین خودروی ملی برقی با نام اکسیژن در 19 اسفند ماه ۱۴۰۳ در شیراز رونمایی شد. برای ساخت این خودرو یک تیم چهار نفره به مدت سه سال تلاش کردند که نتیجه زحمات آن‌ها یک خودروی برقی با ابعاد 2.5 در 1 متر با ظرفیت 2 نفر می‌باشد. این خودرو همه استاندارد‌های طراحی و ساخت روز جهان را به عنوان ارزان‌ترین خودروی دو نفره جهان در اختیار دارد که در آینده ظرفیت آن به ۴ نفر افزایش خواهد یافت. در ساخت این خودرو از هیچ‌گونه روان کننده‌ای استفاده نشده است و با هر با شارژ شدن حدود 15 کیلووات ساعت انرژی ذخیره می‌کند که برای 220 کیلومتر مسافت کافی است.

 

 

مدارک لازم برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر

مدارک لازم برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر

 

 

خلاصه مطلب

پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر یکی از سوالات عمده خریداران خودرو است. آن‌ها همواره به دنبال این هستند که آسان‌ترین و راحت‌ترین روش پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر کدام است که در بالا در مورد آن‌ها صحبت کردیم. دارندگان خودرو با توجه به موقعیت خود می‌توانند یکی از روش‌های بالا را انتخاب کنند. هم‌چنین در صورتی که کارت ماشین شما برگشت خورد باشد به کمک احراز آدرس می‌توانید آن را دریافت کنید که در مورد چگونگی احراز آدرس نیز در این مقاله صحبت و روش‌های مختلف آن را بیان کردیم. در آخر نیز در مورد مدارک لازم برای صدور کارت المثنی در صورت گم شدن کارت ماشین صحبت کردیم. حال اگر شما سوال و ابهام دیگری در مورد پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

 

برای دانلود این مقاله کلیک کنید.

 

 

 

 

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چند روش برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر وجود دارد؟

در حال حاضر روش کد USSD، تماس تلفنی با اداره پست و مراجعه اینترنتی به سایت اداره پست وجود دارد که شما بنا به دلخواه خود می‌توانید از هر کدام از روش‌های مذکور استفاده کنید.

آیا سامانه پیامکی برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر وجود دارد؟

خیر ، در حال حاضر هیچ سامانه پیامکی برای پیگیری کارت ماشین صفر کیلومتر وجود ندارد.

علت تاخیر در ارسال کارت ماشین صفر کیلومتر چیست؟

تاخیر در صدور کارت ماشین یا برگشت کارت می‌تواند از دلایل عمده آن باشد که شما برای راهنمایی بیشتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)