ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا + راهنمای دریافت کد انتقال

نحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آشنایی با نحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا برای مدارسی که دانش آموزان قصد جابجایی در آن ها را دارند الزامی است. برای این منظور لازم است که مدرسه مبدا با مراجعه به سامانه دانا از طریق طی مراحلی جهت اخذ این کد اقدام کرده و برای انتقال سوابق تحصیلی در اختیار مدرسه مقصد قرار دهد. گفتنی است که روند انجام این کار برای مدارس مقطع ابتدایی  متوسطه اول با متوسطه دوم اندکی تفاوت دارد. در ادامه راهنمای کامل دریافت کد انتقال دانش آموز سامانه دانا را ارائه می دهیم.

همچنین، چنانچه مدیران و معاونان گرامی در این زمینه با ابهامی مواجه شدند و یا دانش اموزانی در زمینه انتقال به مدرسه دیگر نیازمند راهنمایی بودند می توانند با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایند. 

 

 

اگر می خواهید بدانید با نحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا آشنا شده و سوالات خود را مطرح نمایید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

ضرورت اخذ کد انتقال دانش آموز سامانه دانا چیست؟

 

ضرورت اخذ کد انتقال دانش آموز سامانه دانا چیست؟

 

اگر دانش آموزی در طول سال تحصیلی و پس از دریافت دفتر آمار، قصد داشته باشد به مدرسه دیگری برود، بایستی در سیستم توصیفی برای او انتقالی به ثبت برسد.

چرا که اگر این کار انجام نگیرد، پس از آنکه نتایج امتحانات اعلام شد در کارنامه این دانش آموز، ناتمام درج خواهد شد. به همین دلیل، جهت کامل شدن فرایند، لازم است که کد انتقال دانش آموز سامانه دانا اخذ و در سیستم درج شود. توجه داشته باشید که دفتر آمار به طور معمول تا آخر آبان ماه تهیه و پلمپ می گردد و در پایان این ماه، گزینه آزاد سازی در سیستم سناد غیر فعال خواهد شد.

به همین دلیل، چنانچه نقل و انتقالی بعد از از مهلت ذکر شده انجام گیرد، فرایند انتقال به صورت دو مرحله ایی خواهد بود و می بایست یک بار در سناد و یک بار در برنامه دانش آموزی اقدامات لازم به انجام برسد.

نکته مهمی که باعث ضرورت اخذ کد دانا می شود، این است که با گرفتن سوابق تحصیلی از سامانه سناد، سوابق تحصیلی در برنامه های دانش آموزی اعمال نمی شود و برای اعمال این سوابق باید کد مربوطه دانش آموز رشته های نظری از سناد به دانا منتقل شود.

 

 

جهت اطلاع از انتقال نمرات از دانا به همگام  وارد لینک شوید

 

 

اقدامات لازم پیش از اخذ کد انتقال دانش آموز سامانه دانا 

برای منتقل کردن سوابق تحصیلی یک دانش آموز از یک مدرسه به مدرسه دیگر در دو مرحله انجام می گیرد. یک بار در مدرسه فعلی که باید سوابق را منتقل کرده و بار دیگر در مدرسه جدید که باید سوابق را دریافت نماید. شروع پروسه نیز در واقع از سامانه سناد و توسط مدرسه مقصد آغاز می شود. به همین دلیل ابتدا مراحل مدرسه مقصد و سپس مبدا را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

مدرسه مقصد

  • ابتدا وارد سامانه سناد دانش آموزی شوید و بر منوی ” مدیریت دانش آموزان” و سپس زیر منوی ” مدیریت انتقال دانش آموزان” کلیک نمایید.

 

 

اقدامات لازم پیش از اخذ کد انتقال دانش آموز سامانه دانا 

اقدامات لازم پیش از اخذ کد انتقال دانش آموز سامانه دانا

 

  • در کادر باز شده، عبارت ثبت انتقال دانش آموز را انتخاب و کد ملی دانش آموز را وارد می کنیم. بعد از انجام این کار روی منوی ” ادامه ” کلیک می کنیم. سپس پنجره ایی برایمان باز خواهد شد که در آن مشخصات فردی و تحصیلی دانش آموز نمایش داده می شود. اگر از صحت آن ها مطمئن هستید می توانید بر روی گزینه ثبت انتقال کلیک کنید.

 

  • از این مرحله به بعد انتقال دانش آموز در سامانه سناد آغاز شده و شما در پنجره ایی که برایتان باز می شود، می توانید مشخصات فرد و مدرسه مبدا را مشاهده نمایید. چنانچه به هر دلیلی انتقال دانش آموز به نظرتان اشتباه است می توانید بر روی گزینه لغو درخواست انتقال کلیک کرده و منتظر تایید بمانید.

 

  • اما در صورتی که انتقال با موفقیت انجام شده باشد، می توانید با مدرسه مبدا تماس بگیرید تا آن ها انتقال را تائید نمایند.

 

 

 

مراحل انتقال در مدرسه مبدا

  • مدرسه مبدا نیز بایستی به سامانه سناد خود برود و با کلیک بر روی گزینه مدیریت دانش آموزان و سپس مدیریت انتقال دانش آموزان، در بخش ” نوع درخواست “، گزینه دریافت شده را انتخاب نماید.

 

 

  • در صورتی که همه مراحل صحیح باشد می توانید منوی تایید انتقال را زده و با لمس گزینه “Ok” سند انتقال تایید نهایی خواهد شد.

 

 

 

برای اتصال به پشتیبانی سامانه سیدا کلیک نمایید.

 

 

دریافت کد انتقال دانش آموز سامانه دانا مقطع ابتدایی و متوسطه اول

همانطور که اشاره شد، برای اینکه سوابق تحصیلی در مدرسه مقصد اعمال شود، بایستی کد انتقال دانش آموز سامانه دانا دریافت شود. البته این کد برای دانش آموزانی که تغییر مقطع داده اند، یعنی برای مثال از پایه ششم به هفتم، نهم به دهم و یا سوم دبیرستان به پیش دانشگاهی می روند، نیاز نیست. اما دریافت کد انتقال دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی اندکی با دانش آموزان دبیرستان متوسط متفاوت می باشد که به همین منظور ابتدا نحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول را می خوانیم.

 

  • آدرس سامانه دانا را در موتور جستجو گر خود وارد نموده تا وارد صفحه اصلی شوید.

 

دریافت کد انتقال دانش آموز سامانه دانا مقطع ابتدایی و متوسطه اول

 

  • در بخش نقل و انتقال اطلاعات، چند گزینه پیش روی شما خواد بود. گزینه انتقال دانش آموزان به آموزشگاه دیگر برای زمانی است که می خواهید سوابق دانش آموز را مدرسه فعلی با مدرسه جدید منتقل کنید. با انتخاب این گزینه دو منو از قبیل انتقال با سی دی و انتقال با اینترنت برایتان به نمایش در خواهد آمد که با کلیک بر روی انتخاب با انتقال از طریق اینترنت، کد 5 رقمی انتقال در اختیارتان قرار خواهد گرفت. با ارائه این کد به همراه کد مدرسه، می توانید سوابق تحصیلی فرد را منتقل نمایید.

 

 

  • برای دریافت سوابق تحصیلی نیز می بایست از طریق منوی نقل و انتقال اطلاعات، بر روی “دریافت سوابق تحصیلی دانش آموزان انتقال آمده ” کلیک نمایید. مجددا گزینه دریافت از طریق کامپیوتر را انتخاب کرده و با وارد کردن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا، در منوی معرفی مدرسه مبدا، کد مدرسه ایی که از آن کد انتقال را دریافت نموده اید را وارد می کنید. سپس اسم مدرسه برایتان به نمایش در خواهد آمد که با انتخاب گزینه ” دریافت” می توانید سوابق را دریافت کنید.

 

 

به منظور آشنایی کامل با بخش های مختلف سامانه دانا مدارس وارد لینک شوید

 

 

دریافت کد انتقال دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در سامانه دانا

  • وارد سامانه دانا شده و در بخش رمز ورود، رمز خود را وارد کرده و کد مدرسه را نیز در نمایید. بدین ترتیب، منوی نقل و انتقال برایتان فعال می شود.

 

  • در منوی نقل و انتقال، شاهد چند زیر منو خواهید بود که از میان آن ها، انتقال دانش آموزان به آموزشگاه دیگر از طریق سرور و با تهیه فایل ارسال سوابق” و دریافت فایل سوابق دانش آموز انتقالی از سرورو” برای شما مهم است.

 

دریافت کد انتقال دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در سامانه دانا

 

 

  • با انتخاب گزینه انتقال دانش آموز از آموزشگاهی به آموزشگاه دیگر، کد 5 رقمی انتقال دانش آموز سامانه دانا به شما تعلق خواهد گرفت که بایستی آن را به مدرسه مقصد تحویل دهید.

 

  • زمانی که دانش آموز از مدرسه دیگری به مدرسه شما آمده باشد، با اخذ کد 5 رقمی دانا می توانید ” دریافت فایل سوابق دانش آموزان انتقالی از ری سرور” را لمس و سپس با کلیک بر روی گزینه ” OK”، و بعد کد انتقال و کد مدرسه را وارد نمایید. در نهایت بایستی منوی ” شروع” را لمس کنید.

 

 

برای بازیابی و فراموشی رمز عبور پادا  بر روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب 

در این مقاله تلاش کردیم تا نکات مهم درباره نحوه گرفتن کد انتقال در سامانه دانا را شرح داده و راهنمای دریافت این مورد را خدمت شم عزیزان ارائه دهیم.

چنانچه شما نیز با نقل و انتقال دانش آموزان در هر موقع از فصل تحصیلی روبرو هستید و یا برخی از مراحل برایتان ابهام آمیز است، می توانید از مشاوران ایران تحصیل یاری بگیرید. همکاران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های زیر پاسخگوی همه دوستان عزیز خواهند بود. 

 

 

 

چنانچه به دنبال رفه مشکلات در هنگام اخذ کد انتقال دانش آموز سامانه دانا آشنا شده از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا +آموزش تصویری

راهنما جامع نقل و انتقال دانش آموز در سامانه سیدا

سامانه نقل و انتقال دانشگاه علمی کاربردی

نحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کد انتقال دانش آموز سامانه دانا را چگونه باید دریافت کرد؟

برای آشنایی کامل با نحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا می توانید مقاله حاضر را مطالعه فرمایید.

ضرورت گرفتن کد انتقال در سامانه دانا چیست؟

با گرفتن سوابق تحصیلی از سامانه سناد، سوابق تحصیلی در برنامه های دانش آموزی اعمال نمی شود و برای اعمال این سوابق باید کد انتقال از سامانه دانا دریافت شود.

برای اخذ کد انتقال دانش اموزان در سامانه دانا به چیزی نیاز است؟

برای این منظور لازم است که کد ملی دانش آموز در محل های مربوطه درج و مراحل لازم طی شود.

برای دریافت راهنمایی جهت اخذ کد انتقال دانش آموزی به کجا مراجعه کنیم؟

جهت دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «نحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز سامانه دانا + راهنمای دریافت کد انتقال»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)