ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی کیست مغزی ۱۴۰۳ + شرایط و مراحل | ایران تحصیل

معافیت پزشکی کیست مغزی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی کیست مغزی از جمله بیماری های گروه جراحی مغز و اعصاب می باشد که مبتلایان به آن می توانند با طی کردن مراحل اخذ معافیت اقدام به دریافت انواع مختلفی از معافیت های پزشکی ای که سازمان نظام وظیفه برای آن ها در نظر گرفته است نمایند.

کیست یا تومور مغزی یک زائده در سر فرد می باشد که بسته به شرایط بیماری می تواند خوش خیم و یا بدخیم باشد، گرچه کیست مغزی به دلیل ایجاد عارضه های متعدد در فضای محدود جمجمه می تواند خطرات زیادی را برای سلامتی فرد ایجاد نماید اما این نوع از بیماری مطلقا کشنده نیست و حتی در برخی از مواقع می تواند قابل درمان هم باشد، اما از جایی که فعالیت های خدمت سربازی می تواند منجر به تحریک تومور و یا کیست مغزی شود سازمان نظام وظیفه برای این نوع از بیماران معافیت پزشکی در نظر گرفته شده است.

معافیت سربازی کیست مغزی بسته به حمله های عصبی و اختلالات عملی به دو صورت دائمی و معافیت از خدمات رزمی و سنگین اعطا می شود که تصمیم گیری و تشخیص نوع معافیت بر اساس شرایط بیمار بر عهده پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه خواهد بود.

 

توجه

اطلاعیه: کیست مغزی ممکن است در دو نوع خوش خیم و بد خیم در افراد وجود داشته باشد، تصمیم گیری پزشکان معتمد نظام وظیفه برای هر کدام از این دو نوع کیست مغزی متفاوت می باشد.

 

منظور از معافیت پزشکی کیست مغزی چیست؟

بعضی از افراد دارای بیماری کیست مغزی و یا همان کیست آراکنوئید می باشند این افراد با توجه به بیماری ای که دارند نمی توانند کار های سنگین انجام دهند و سازمان وظیفه عمومی برای این افراد معافیت هایی نسبت به شدت بیماری برای آن ها در نظر گرفته است. 

کیست مغزی که یکی از شایع ترین بیماری های مغزی ذکر شده در آیین نامه سازمان نظام وظیفه می باشد در اثر در اثر تجمع مایع نخاعی در بین مغز و نخاع رخ می دهد، این بیماری ممکن است به دو صورت اکتسابی و یا انتسابی در فرد بیمار پدیدار شود، بدین شکل که در بسیاری از افراد این نوع از بیماری به صورت مادرزادی در فرد وجود دارد و در برخی دیگر از افراد این بیماری ممکن است در اثر ضربه به سر، جراحی و عفونت پدیدار شود.

ابتلا به این بیماری در هر حدی که باشد می تواند برای انجام فعالیت های خدمت سربازی مشکل زا باشد، از همین جهت حتی اگر بیماری فرد کشنده و خطرناک هم نباشد شخص از معافیت سربازی بهره مند خواهد بود.

 

برای کسب اطلاع در مورد شرایط و نحوه اخذ معافیت پزشکی چاقی و لاغری با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی کیست مغزی

افرادی  که قصد دارند معافیت پزشکی کیست مغزی را دریافت کنند باید به نوع و شدت بیماری توجه داشته باشند. مشمولانی که برای معافیت اقدام می کنند با توجه به نوع و شدت بیماری ای که دارند سطح توانایی متفاوتی برای انجام فعالیت های طول خدمت سربازی خواهند داشت.

همانطور گفته شده سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت را به چهار دسته تقسیم کرده اند:

  • افرادی که چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی مشکل ندارند و در سلامت کامل به سر می برند و می توانند خدمت سربازی را به صورت کامل طی کنند.
  • افرادی که دارای بیماری می باشند اما بیماری آن ها تا حدی نیست که منجر به اخذ معافیت دائمی خدمت سربازی برای آن ها گردد و صرفا معافیت از رزم و خدمات سنگین به این افراد تعلق خواهد گرفت.
  • دسته سوم افرادی هستند که به دلیل بیماری و یا نقص عضو توانایی شرکت در خدمت سربازی را ندارند و سازمان نظام وظیفه برای آن ها معافیت دائمی خدمت سربازی را در نظر گرفته است.
  • افرادی که در طول خدمت با بیماری دچار می شوند و برای درمان بیماری خود نیازمند طول درمان هستند، این دسته از افراد می توانند اقدام به دریافت معافیت موقت نمایند.

 

معافیت سربازی کیست مغزی

 

برای دریافت معافیت پزشکی کیست مغزی از کجا باید شروع کرد؟

اولین گام برای دریافت معافیت تحصیلی برای بیماران مبتلا به این بیماری بررسی نوع معافیتی است که افراد می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند، برای بیماری کیست مغزی دو نوع معافیت دائمی و معافیت از خدمات رزمی و سنگین در نظر گرفته شده است که بسته به میزان بیماری فرد به او اعطا خواهد شد، از همین جهت هم توصیه می شود تا قبل از هر چیز فرد متقاضی به دریافت معافیت میزان بیماری خود را بسته به تذکرات آیین نامه مشخص نماید و مدارک پزشکی ای که بر آن دلالت دارد را جمع آوری کند.

بعد از مشخص کردن این موارد اولین مرجعی که فرد به صورت حضوری باید به آن مراجعه نماید نزدیک ترین دفتر +۱۰ می باشد، فرد با مراجعه به این مرکز بعد از دریافت پزشکان معاین پلیس +۱۰ و ارائه مدارک معاینه آن ها می تواند درخواست دریافت معافیت خود را ثبت نماید و پس از در دو مرحله به دو مرجع بیمارستان نیرو های مسلح و کمیسیون پزشکی نظام وظیفه برای نهایی کردن رای معافیت پزشکی دعوت خواهد شد.

 

 

برای اطلاع بیشتر از انواع معافیت پزشکی کلیک کنید. 

 

انواع معافیت سربازی کیست مغزی

همانطور که پیش تر شرح داده شد معافیت پزشکی خدمت مقدس سربازی بسته به نوع و شدت بیماری به فرد اعطا می شود و تشخیص نوع بیماری برای فرد بر عهده پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه می باشد، کیست مغزی از جمله بیماری های جراحی مغز و اعصاب می باشد که دو نوع معافیت دائمی و معافیت از خدمات رزمی به آن تعلق می گیرد.

دسته بیماری نوع بیماری شرایط بیماری نوع معافیت  امکان دریافت معافیت در حین تحصیل
بیماری های مغز و اعصاب کیست مغزی ایجاد اختلالات عملی و علائم عصبی دائمی خیر 
بیماری های مغز و اعصاب کیست مغزی بدون اختلال عملی و علائم عصبی معافیت از رزم و خدمات سنگین خیر

 

جهت کسب اطلاع از شرایط و ضوابط معافیت پزشکی روماتیسم روی لینک مربوطه کلیک کرده و با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

منظور از معافیت دائمی کیست مغزی چیست؟

یکی از دو نوع معافیتی که به مبتلایان کیست مغزی اعظا می شود معافیت دائمی سربازی می باشد، این نوع از معافیت صرفا در صورتی به فرد بیمار اعطا خواهد شد که فرد دچار اختلالات عملی و علائم عصبی باشد، این بدان معناست که کیست مغزی از لحاظ شدت منجر به این شود که فرد در طی انجام حمله هایی به خصوص در فعالیت های روتین با مشکل مواجه خواهند شد.

اثبات سابقه حمله عصبی و ایجاد اختلالات عملی برای دریافت معافیت دائم سربازی کیست مغزی صرفا با ارائه مدارک پزشکی و سوابق انجام این حمله ها امکان پذیر خواهد بود، علاوه بر ارائه مدارک پزشکی در هر مرحله از انجام معاینات برای دریافت معافیت نظر پزشک های معاین و مورد تایید سازمان نظام وظیفه هم ملاک خواهد بود.

 

معافیت سربازی کیست مغزی

 

معافیت از رزم و خدمات سنگین سربازی به دلیل کیست مغزی

نوع دیگری از معافیت سربازی کیست مغزی معافیت از رزم و خدمات سنگین می باشد که در صورت عدم بروز حمله های عصبی و اختلالات عملی در فرد به او تعلق خواهد گرفت، در این مواقع کیست مغزی فرد از نوع خوش خیم محسوب می شود و تاثیری در انجام فعالیت های بدنی فرد نخواهد داشت.

در صورتی که در این نوع از بیماری پزشکان تشخیص دهند که طی کردن فرایند و فعالیت های خدمت مقدس سربازی تاثیری بر سلامت فرد نخواهد داشت فرد صرفا معافیت از خدمات رزمی و سنگین دریافت خواهد کرد، توجه داشته باشید که فرد در صورتی که قبلا دچار اختلالات عملی و حمله های عصبی شده است باید برای اثبات این امر مدارک پزشکی به پزشکان معتمد نظام وظیفه ارائه دهد.

 

در راستای کسب اطلاع از طریقه خرید خدمت سربازی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی کیست مغزی

برای دریافت معافیت پزشکی کیست مغزی ابتدا مشمولان باید تمام قوانین را مرور کنند و با داشتن مدارک لازم طبق مراحل زیر عمل کنند.

  • با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ باید اقدام به دریافت آدرس یکی از پزشک های معاین مورد تایید سازمان نظام وظیفه نمایید و در اسرع وقت اقدام به طی کردن فرایند معاینه های اولیه کنید.
  • فرد باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰ ) به منظور تنظیم و تکمیل، مدارک مورد نظر را دریافت کند.
  • مرحله ی بعدی درخواست شما توسط کاربر های پلیس +۱۰ ثبت می شود. سپس تمامی مدارک را از کاربر پس بگیرید و این مدارک را به شورای پزشکی ارائه دهید.
  • مدارکی که بیمارستان برای معاینه به شما معرفی می کند از طریق پست به نشانی شما ارسال می شود.
  • جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان های مربوط مراجعه کنید.
  • نتیجه معاینه شما به حوزه رسیدگی کننده ارسال می شود.
  • دعوتنامه به نشانی شما برای حضور در شورای پزشکی ارسال می شود.
  • جلسه شورای پزشکی برگزار می شود و در طی آن شرایط و نوع معافیت شما مشخص خواهد شد.

توجه

اطلاعیه: مشمولانی که دارای نقص عضو می باشند و بیماری هایی که قابل مشاهده است لازم نمی باشد به بیمارستان برای معاینه بروند.

 

مدارک مورد نیاز برای معافیت پزشکی کیست مغزی

برای تشکیل پرونده و اقدام برای دریافت معافیت سربازی کیست مغزی باید مدارک شناسایی و مدارک پزشکی به خصوصی ارائه شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • تکمیل برگه های وضعیت مشمولین
  • ارائه برگه های تکمیل واکسیناسیون
  • ارائه تمامی مدارک پزشکی که دلالت بر وضعیت کیست مغزی فرد دارند.
  • اصل و تصویر کارت ملی فرد
  • آخرین مدرک تحصیلی و یا گواهی فراغت تحصیلی
  • اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  • افتتاح حساب بانک سپه و درج شماره حساب در برگه درخواستی برای معافیت
  • یک قطعه عکس رنگی ۳*۴ 

 

معافیت پزشکی کیست مغزی

 

مراحل تایید بیماری کیست آراکنوئید برای معافیت سربازی

مشمولانی که دارای این بیماری می باشند، باید بیماریشان توسط نظام وظیفه تایید شود. این تاییدیه توسط معاینه کردن پزشکان مورد تایید نظام وظیفه  انجام می شود. مشمولان با در دست داشتن تمام مدارک به پزشک مربوطه برای معاینه مراجعه کنن.

مراحل تایید شدن بیماری شما به شرح زیر می باشد:

 

  • تایید بیماری کیست آراکنوئید توسط پزشک اولیه
  • تایید بیماری کیست مغزی( آراکنوئید‌ ) توسط شورای پزشکی بیمارستان
  • تایید بیماری کیست مغزی( آراکنوئید‌ ) توسط  شورای پزشکی وظیفه عمومی

 

مشمولان باید اصل مدارک خود را همراه داشته باشند به دلیل شرکت در شورای پزشکی الزامی می باشد.

طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی که در طول سیر معاینات پزشکی می باشند به هیچ گونه مجاز به انصراف نمی باشند.

 

برای کسب اطلاع از معافیت پزشکی مغز و اعصاب با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

نحوه اعتراض به رای صادر شده برای معافیت پزشکی کیست مغزی

در برخی از مواقع ممکن است رایی که سازمان نظام وظیفه برای معافیت پزشکی فرد صادر می کند از سوی فرد عادلانه تلقی نشود، از همین جهت سازمان نظام وظیفه برای افرادی که از رای صادر شده برای معافیت خود راضی نیستند امکان ثبت اعتراض به چهار مرجع را در نظر گرفته است.

  • در مرحله اول فرد می تواند در جهت ثبت اعتراض خود به رای صادر شده به کمیسیون نظام وظیفه شهرستانی که در آن اقدام به دریافت معافیت پزشکی کرده است نماید.
  • چنانچه اعتراض فرد در مرحله اول پذیرفته نشد در گام دوم شخص می تواند اقدام به اعتراض در کمیسیون استان نماید.
  • مرجع سومی که برای ثبت اعتراض نسبت رای صادر شده برای معافیت سربازی کیست مغزی در نظر گرفته شده است کمیسیون نظام وظیفه می باشد.
  • آخرین مرجع و بالاترین مرتبه ای که برای اعتراض به رای صادر شده می توان به آن مراجعه کرد شورای عالی نظام وظیفه می باشد.

 

معافیت سربازی کیست مغزی

 

هزینه دریافت معافیت سربازی کیست مغزی

از جایی که برای دریافت معافیت سربازی در چند مرحله معاینات به خصوصی باید انجام شود دریافت این نوع از معافیت به قطع با هزینه های به خصوصی همراه خواهد بود، در صورتی که فرد اقدام به اعتراض برای صادر شده هم نماید باید هزینه بیشتری برای طی شدن فرایند معافیت بپردازد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

هزینه انجام معاینات معافیت سربازی کیست مغزی برای بار اول 130/000 تومان
هزینه انجام معاینات معافیت پزشکی کیست مغزی بعد از ثبت اعتراض 195/000 تومان

 

آیا امکان ابطال کارت معافیت کیست مغزی وجود دارد؟

دریافت معافیت های پزشکی بسته به نوع آن ها در برخی از مواقع می تواند منجر به بروز محدودیت هایی برای فرد شود، از جمله این محدودیت ها می توان به ایجاد مشکل به استخدام در اداره جات دولتی اشاره داشت، در کنار هم قرار دادن این موارد به علاوه این موضوع که در برخی از مواقع افراد تلاش بیهوده ای برای دریافت معافیت پزشکی به هر قیمتی می کنند منجر به این شده که بسیاری از افراد بعد از دریافت این نوع از معافیت به هر طریقی برای استخدام به دنبال راهی برای ابطال آن باشند.

توجه داشته باشید که باطل کردن کارت معافیت کیست مغزی صرفا در صورتی امکان پذیر خواهد بود که فرد به طور کامل درمان شده باشد و راهی هم برای بازگشت بیماری باقی نمانده باشد، در این صورت فرد می تواند برای ابطال کارت معافیت خدمت سربازی خود اقدام کند که البته بعد از ابطال باید خدمت خود را به طور کامل و بدون احتساب هیچگونه غیبت طی کند. 

 

علائم کیست مغزی در فرد مبتلا به این بیماری

  • سرگیجه
  • سر درد
  • حالت تهوع و استفراغ
  • بیحس شدن
  • بروز اختلالات شنیداری و بینایی
  • عدم تعادل در راه رفتن
  • تاخیر تکاملی رشد در کودکان
  • تشنج

تومور مغزی یک توده غیر طبیعی در مغز انسان است که بنا به ماهیت سلول های تشکیل دهنده، می‌تواند خوش خیم یا  بد خیم باشد.

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

معافیت پزشکی کیست مغزی برای افرادی با علائم هایی که در بالا درج شده مثل حالت تهوع، سر گیجه، تشنج و … می باشد. کسانی که دارای این بیماری می باشند با تکمیل کردن مدارکی که در بالا ذکر شده می توانند نسبت به دریافت معافیت پزشکی کیست مغزی اقدام کنند. در مقاله بالا تمام مراحلی که لازم است و به شما کمک می کند درج شده است.

همانطور که در این مقاله گفتیم بیماری کیست مغزی نسبت به شدت بیماری آن معافیت تعلق می گیرد و بسته به داشتن و یا نداشتن اختلالات عملی و حملات عصبی سازمان نظام وظیفه اقدام به صدور معافیت برای مبتلایان به این بیماری خواهد کرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور