ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی سرطان ۱۴۰۳ + شرایط جدید و مراحل

معافیت پزشکی سرطان ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی سرطان در دو نوع موقت و دائم به مشمولین مبتلا به این بیماری اعطا می گردد، در طی رشد غیر عادی سلول های بدن ممکن است انواع مختلفی از سرطان در افراد ایجاد گردد و موجب از بین رفتن توانایی خدمت فرد مشمول گردد، همین مسئله منجر به در نظر گرفتن معافیت سربازی سرطان از سوی سازمان نظام وظیفه شده است.

در هر انسانی به میزان مشخصی تولید و از بین رفتن سلول های بدن وجود دارد، در واقع سرطان زمانی رخ می دهد که ساز و کار رشد و نمو سلول های بدن فرد از حالت عادی بیشتر می شود و میزان مرگ سلول های بدن هم کاهش پیدا می کند و شخص در این زمان با غده های سرطانی مواجه می گردد.

 

نحوه دریافت معافیت پزشکی سرطان 

سرطان انواع مختلفی دارد و سازمان نظام وظیفه برای انواع مختلف این بیماری در مدارج مختلف معافیت های متنوعی را در نظر گرفته است و نوع معافیتی که به فرد مبتلا به سرطان اعطا می گردد بستگی به نوع سرطان و میزان شدت آن دارد.

اما به طور کلی در زمان اعطای معافیت به فرد مبتلا به این بیماری به ۴ نکته توجه می شود که این ۴ نکته در تمامی نوع های سرطان هم مشترک هستند:

  • مشمولینی که که در سلامت کامل آماده اعزام برای خدمت مقدس سربازی هستند.
  • مشمولینی که مبتلا به بیماری یا محدودیت های بدنی و روانی هستند اما در بخش های غیر رزمی می توانند به کشور خدمت کنند.
  • افرادی که به دلیل بیماری یا نقص عضوی به خصوص در حال حاضر قادر به رفتن سربازی نیستند.
  • و در آخر اشخاصی که به دلیل شدت بالای بیماری تحت هیچ شرایطی آمادگی خدمت کردن را ندارند.

توجه داشته باشید که علاوه بر شدت، نوع سرطان فرد هم تاثیر به سزایی در معافیت او دارد، به همین دلیل لازم است تا شرایط دریافت تمامی سرطان ها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 

کاربران گرامی، برای اطلاع از تمامی موارد شامل معافیت با ما در صفحه معافیت پزشکی سربازی با ما همراه باشید.

 

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی سرطان خون

سرطان خون یا همان نئوپلاسم یکی از حاد ترین انواع سرطان می باشد که در دو نوع خوش خیم و بدخیم در افراد بیمار نمایان می شود، این بیماری (به خصوص در موارد بدخیم) تا حدود زیادی می تواند توان خدمت کردن فرد را تحت تاثیر قرار دهد، از همین رو هم سازمان نظام وظیفه برای انواع مختلف این بیماری معافیت های به خصوصی را در نظر گرفته است.

  • سرطان خون و به طور کلی سرطان از جمله بیماری هایی است که در صورت ابتلا شخص می تواند اقدام به دریافت معافیت دائم نماید.
  • تصمیم سازمان نظام وظیفه در مورد افرادی که به این بیماری مبتلا بوده اند و در حال حاضر درمان شده اند بدین صورت است که شخص اگر به بیماری های بدخیم در گذشته دچار شده باشد باز هم به طور کامل معاف از سربازی هستند.
  • اما اگر بیماری آن ها در گذشته سطحی و خوش خیم بوده باشد و در حال حاضر درمان شده باشد و شخص در بخش های غیر رزمی (به خصوص پزشکی) بتواند خدمت کند باید در بخش اداری به خدمت مقدس سربازی اعزام گردد. 

 

معافیت پزشکی سرطان

 

 

قوانین معافیت پزشکی سرطان استخوان

سرطان استخوان یکی از بیماری هایی است که اغلب مواقع تاثیر به خصوصی در توانایی های حرکتی فرد دارد، همین موضوع موجب این شده که سازمان نظام وظیفه بریا اعطای معافیت به این نوع از بیماری ها نگاه ویژه ای داشته باشد.

  • سرطان استخوان در صورتی که نواحی ای باشد که توانایی خدمت و فعالیت بدن را تحت شعاع قرار دهد به قطع با معافیت دائم همراه است.
  • اما در صورتی که سرطان در نواحی ای مانند فک یا دیگر نواحی ای که تاثیری در توانایی حرکتی فرد نداشته باشد تشخیص میزان معافیت بر عهده پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه می باشد.

 

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  مشاوره سربازی نظام وظیفه  وارد شوید.

 

 

نوع معافیت پزشکی سرطان روده

سازمان نظام وظیفه بیماری های روده ای را در یک دسته قرار داده که سرطان روده هم بخشی از آن می باشد، اشخاصی که دارای بیماری کرون و یا سرطان روده باشند و همواره با التهاب مواجه باشند می توانند برای دریافت معافیت پزشکی سربازی اقدام نمایند.

  • سرطان روده از جمله بیماری هایی است که تصمیم گیری معافیت آن صرفا بر عهده پزشک معتمد می باشد اما بنا بر تجربه مراجعین در صورتی که افراد با نوع بدخیم این بیماری مواجه باشند اغلب از معافیت دائم بهره مند می گردند. 

 

شرایط معافیت سربازی سرطان

 

 

معافیت سربازی سرطان ریه

سرطان ریه یکی از بیماری هایی است که با اعمال تاثیر مستقیم روی تنفس فرد می تواند دلیل موجهی برای معافیت سربازی شحص باشد، افراد مبتلا به این بیماری اغلب با مشکل در تنفس خود مواجه هستند و این موضوع فعالیت بدنی را برای آن ها دشوار کرده است.

  • بیماری سرطان ریه در سازمان نظام وظیفه در بین بیماری های تنفسی و فقسه صدری قرار گرفته است و بسته به نوع و میزان شدت منجر به اعطای معافیت های مختلفی به مشمولین می گردد.
  • کسانی که با سرطان ریه بدخیم مواجه هستند و برای درمان آن باید اقدام به شیمی درمانی کنند به طور کامل از معافیت دائم بهره مند می گردند.
  • علاوه بر این در صورتی که سرطان ریه فرد شدید نباشد هم در اغلب اوقات (با صلاح دید پزشک معتمد نظام وظیفه) از معافیت دائم بهره مند خواهند شد.

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از شرایط سربازی با مدرک دکتری با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی سرطان 

آقایان مشمول به خدمت سربازی برای دریافت معافیت خود در صورت ابتلا به سرطان باید برخی از مراحلی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت را به ترتیب طی کنند:

  • ابتدا باید به نزدیک ترین دفتر پلیس +10 در محل سکونت خود مراجعه نمایند و اقدام به دریافت دفترچه راهنمای سازمان نظام وظیفه کنند.
  • در گام دوم فرد باید برای دریافت معافیت پزشکی اقدام به پر کردن فرم های لازم و ارائه آن به دفتر پلیس +۱۰ نماید.
  • بعد از طی کردن این مراحل حداکثر بعد از ۱۵ روز از سوی سازمان نظام وظیفه فرد به یک بیمارستان معتمد باید معرفی گردد.
  • پس از حاضر شدن فرد در بیمارستان مذکور آزمایش های پزشکی به طور کامل انجام خواهد شد.
  • بعد از طی شدن آزمایش های پزشکی بعد از نهایتا ۳۰ روز دعوتنامه ای از سوی کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه ارسال خواهد شد که فرد باید در آن حضور پیدا کند.

 

 

نحوه دریافت معافیت سربازی سرطان

 

 

مدارک مورد نیاز برای معافیت پزشکی سرطان

برای پیگیری تمامی انواع سرطان شما باید برخی از مدارک را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهید، در صورتی که از مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده معافیت سربازی مطلع نیستید می توانید در ادامه با بررسی آن با ما همراه باشید:

  • اصل و عکس کارت ملی فرد
  • ارائه تمامی مدارک واکسیناسیون شخص
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و یا گواهی فراغت تحصیلی
  • تاسیس حساب در بانک سپه و درج شماره آن در برگه شماره یک
  • ارائه وضعیت پزشکی و آزمایش های انجام شده (برگه شماره ۲)
  • کلیه صفحات شناسنامه (عکس دار)

 

آیا برای دریافت معافیت سربازی سرطان می توان در زمان تحصیل اقدام کرد؟

برای اینکه اقدام به دریافت معافیت سربازی کنید یا باید فرایند تحصیل شما تمام شده باشد و یا ترک تحصیل کرده باشید، البته که سازمان نظام وظیفه برای برخی از بیماری ها استثنا قائل شده است و افراد در صورت ابتلا به این دسته از بیماری ها در هر زمانی می توانند اقدام به دریافت معافیت خود نمایند.

  • سرطان و تمامی بیماری هایی که تاثیر جدی روی سلامتی فرد دارند در کنار موارد نقص عضو برای پیگیری معافیت سربازی نیازی به اتمام فرایند تحصیلی ندارند و شخص می تواند در حین تحصیل هم برای معافیت خود پیگیری های لازم را انجام دهد.
  • طبق قانون سازمان نظام وظیفه تمامی افرادی که در زمان دارا بودن معافیت تحصیلی اقدام به پیگیری معافیت پزشکی خود می کنند بعد از اتمام فرایند تحصیلی یا ترک تحصیل می توانند از معافیت خود بهره مند گردند.

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از شرایط خرید خدمت سربازی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

آیا به حکم کمیسیون پزشکی برای معافیت سرطان می توان اعتراض کرد؟

در صورتی که شما از رای کمیسیون پزشکی برای معافیت و یا عدم معافیت خود رضایت نداشته باشید می توانید اقدام به ثبت اعتراض برای تغییر رای نمایید، شما برای اعتراض می توانید به مراتبط مختلفی در کمیسیون پزشکی مراجعه نمایید، از این جهت در صورتی که اعتراض شما در کمیسیون منطقه مورد تایید نباشد اعتراض در کمیسیون استان دومین راه حل برای شما خواهد بود.

مراتب مراجعی که به آن ها می توانید اعتراض کنید به شرح زیر است:

  • کمیسیون شهرستان
  • کمیسیون استان 
  • کمیسیون سازمان نظام وظیفه
  • شورای عالی

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

سرطان را می توان یکی از سخت ترین بیماری هایی دانست که افراد مبتلا به آن با چالش های بسیار زیاد و به خصوصی در زندگی مواجه خواهند شد، دشواری هایی که ابتلا به این بیماری برای افراد بیمار ایجاد می کند منجر به این شده که سازمان نظام وظیفه برای مشمولینی که به این بیماری مبتلا هستند شرایط به خصوصی را در نظر بگیرد.

  • اعطای معافیت به مبتلایان این بیماری بستگی به نوع و شدت بیماری دارد اما در اغلب موارد این بیماران با معافیت دائم از سربازی مواجه خواهند شد.
  • سرطان ها خود در آیین نامه معافیت سازمان نظام وظیفه به طور مستقل در دسته بندی خاصی قرار نمی گیرند و هر نوع از سرطان در دسته عضو به خصوص قرار می گیرد. (برای مثال سرطان ریه در دسته بیماری های ریوی و قفسه صدری قرار می گیرد)
  • افراد مبتلا به سرطان بر خلاف انواع متعددی از دیگری بیماری هایی که معافیت منجر می شوند در زمان تحصیل هم می توانند معافیت خود را پیگیری کنند.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در صورت درمان سرطان هم امکان دریافت معافیت وجود دارد؟

بله، بنا بر صلاح دید پزشک معتمد اگر خدمت سربازی منجر به پدید آمدن مجدد بیماری در شما گردد معافیت به شما تعلق می گیرد.

آیا در زمان اشتغال به تحصیل برای معافیت پزشکی سرطان می توان اقدام کرد؟

بله، سرطان از جمله مواردی است که برای دریافت معافیت پزشکی آن می توان در زمان تحصیل هم اقدام کرد.

آیا تمامی انواع سرطان شامل معافیت پزشکی می شوند؟

بله، تمامی سرطان هایی که در آقایان پدیدار می شوند شرایط معافیت را فراهم می کنند.

 

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی سرطان ۱۴۰۳ + شرایط جدید و مراحل»

  1. Avatar photo مصطفی گفت:

    سلام وخسته نباشید….بنده ۴سال بیماری سرطان خون داشتم وخیمی درمانی شدم نوع سرطان من هم خون از نوع ALL بوده ودرمان من هم تمام شده وتحت نظر پزشک هستم آیا معاف دائم شامل من میشود

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر درمان شده باشد فقط معاف از خدمات می شوید

    2. Avatar photo M گفت:

      سلام اگه کسی تو بچگی سرطان میداشته و تحت شیمی درمانی بوده معاف میشه؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        این عامل باید توسط کمیسیون پزشکی تایید بشه

  2. Avatar photo رحیم گفت:

    سلام من سرطان غدد لنفاوی دارم ایا معاف میشم تازه شنبه شروعشه شیمی درمانی

    1. Avatar photo ranjbar گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت معافیت پزشکی، ابتدا باید بیماری های اعلام شده از طرف نظام وظیفه را یک مرور کلی نمایید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سایت را مطالعه بفرمایید .

  3. Avatar photo مراد گفت:

    سلام بنده بی سی سی زیر چشم راست ، داشتم قبل خدمت ، الان دارم خدمت می کنم. خواستم ببینم بعد جراحی معافیت دائم بهم تعلق می گیره یا نه ، با تشکر

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام درصورتیکه شرایط شما بعد از عمل حاد شود بله امکانش هس ولی اگر رفع بشه امکانش خیلی پایینه

  4. Avatar photo nima گفت:

    3 سال تحت شيمي درماني بودم . 15 سانت بخيه شكم و 20 سانت از روده كوچك جدا شده . معافيت بهم تعلق ميگيره؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      چون شما جزو بیماری های خاص هستید بعله به احتمال زیاد شما معاف میشوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور