ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما جامع معافیت پزشکی زخم معده ۱۴۰۳ + شرایط رفلاکس | ایران تحصیل

معافیت پزشکی زخم معده
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی زخم معده یکی از مواردی است که در صورت داشتن آن با شرایط تعیین شده می توانید معافیت پزشکی بگیرید. به صورت کلی تعداد مواردی که در معافیت پزشکی بیماری های گوارشی آورده شده، متعدد هستند که بیماری زخم معده یکی از آن ها به شمار می رود. معافیت رفلاکس معده نیز یکی دیگر از بیماری های شایع دستگاه گوارش می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و مدارک مورد نیاز این معافیت ها پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

معافیت پزشکی زخم معده در دسته بیماری های مربوط به دستگاه گوارش محسوب می شود و اگر فرد را از انجام عملیات مربوط به نظام وظیفه منع نماید، می تواند منجر به دریافت معافیت گردد. اینکه چه نوع معافیتی برای این بیماری داده می شود و چه افرادی مشمول دریافت آن هستند در ادامه این مطلب آورده شده است.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت رفلاکس معده از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

معافیت پزشکی زخم معده چیست؟

تمامی مشمولین که به دلیل داشتن شرایط خاص جسمی و روانی قادر به انجام عملیات خدمت خود نباشند، مشمول دریافت انواع معافیت پزشکی خواهند بود. معافیت پزشکی زخم معده نیز از جمله مشکلات دستگاه گوارش است که افراد به واسطه داشتن آن نمی توانند ادامه خدمت خود را بگذرانند.

زخم معده که نام علمی آن اولسر پپتیک است به معنی نوعی آسیب خوش‌خیم به مخاط و زیرمخاط دستگاه گوارش می باشد. در گذشت تصور می شد که دلیل آن ترشح بیش از حد اسید معده است اما در حال حاضر عامل اصلی وجود آن را تکثیر باکتری هلیکوباکتر پیلوری می ‌دانند منجر به ایجاد زخم معده می‌شود؛ درمان آن نیز با آنتی بیوتیک میسر خواهد بود. این مشکل در مردان با گروه خونی O و افرادی که استرس زیادی دارند، بیشتر مشاهده می شود.

 

 

معافیت رفلاکس معده

 

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی زخم معده چیست؟

همانطور که در مقدمه اشاره کرده بودیم برای دریافت نوع معافیت، موارد بسیاری تاثیرگذار خواهد بود. به صورت کلی سازمان نظام وظیفه مشمولین دریافت این معافیت را به دسته های زیر تقسیم بندی می کند.

افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و می توانند خدمت خود را ادامه دهند در نتیجه معافیتی را دریافت نخواهند کرد.

افرادی که نقص عضو و یا ابتلا به بیماری هایی خاص را دارند و به همین دلیل از آن ها در امور غیررزمی بیشتر استفاده می شود.

افرادی که به صورت موقت بیماری خاص را داشته و در نتیجه از دوره خدمت ضرورت معاف خواهند بود.

مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی معافیت دائم می گیرند.

برای دریافت معافیت پزشکی زخم معده به صورت خاص شرایط زیر تعیین شده است که اگر هرگونه زخم دستگاه گوارش که با آندوسکوپی یا کولونوسکوپی در مراکز درمانی نیروهای مسلح ویا دانشگاهی اثبات شده باشد. درموارد عارضه دار (سوراخ شدگی یا خونریزی یا …) به افراد معاف دائم داده نمی شود. اما اگر بدون عارضه باشد، فرد معاف از رزم نیز نخواهد بود.

 

 

منظور از معافیت پزشکی زخم معده  به صورت دائم چیست؟

معافیت دائم یعنی فرد به صورت کامل هم از دوره آموزشی و هم از دوره خدمت معاف می شود. افرادی معافیت دائم می گیرند که به سبب بیماری خود به صورت کلی امکان انجام کلیه فعالیت های سنگین را از دست داده باشند. البته توجه داشته باشید که باید بیماری به تایید پزشکان برسد.

 

 

منظور از معافیت پزشکی زخم معده به صورت معافیت از رزم چیست؟

گاهی بیماری فرد به صورتی است که تنها توانایی فرد برای انجام کلیه کارهای سنگین را از وی می گیرد. این موارد می تواند شامل، برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهبانی و … باشد. این افراد در عوض بیشتر برای کارهای اداری و خدماتی به کار گرفته خواهند شد.

 

 

برای دریافت معافیت پزشکی زخم معده از کجا شروع کنیم؟

برای دریافت این معافیت نیاز است ابتدا در اولین قدم از کلیه بیماری های مرتبط با معافیت پزشکی اطلاعات لازم را کسب نمایید. زیرا ممکن است شما برای دریافت یک نوع معافیت اقدام کرده و نتوانید آن را بگیرید در عوض با آشنایی که دارید ممکن است به صورت تصادفی و یا غیرتصادفی موفق به دریافت معافیت از سایر بیماری ها شوید.

 

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی زخم معده

پس از آشنایی با انواع بیماری ها حالا نوبت آن است که برای دریافت این معافیت اقدام کرده و مراحل مورد نیاز آن را پشت سر بگذارید.

اولین کاری که لازم است انجام دهید، دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی است که برای تنظیم مدارک به آن نیاز دارید.

سپس بهتر است برگه خود اظهاری را با دقت تکمیل کرده و تمامی جزییات مربوط به بیماری خود را وارد نمایید. هرگونه بی دقتی که در این مرحله داشته باشید، مسئولیت آن بر عهده خودتان است. در مرحله بعد باید  به یکی از پزشکان معاینه اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. سپس درخواست شما در سیستم های پلیس +10 ثبت شده و می توانید مدارک خود را به شورای پزشکی ارائه دهید.

برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال خواهد شد و افرادی که دارای نقص عضو هستند، نیازی به حضور در بیمارستان ندارند.

در آخر نیز جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه نمایید تا جوابیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال شود.

 

 

مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت پزشکی زخم معده چیست؟

پس از طی کردن تمامی مراحل فوق کار دیگری که نیاز است انجام دهید، منتظر ماندن برای تایید بیماری است. برای تایید شدن بیماری مراحل زیر باید طی گردد:

در مرحله اول باید منتظر تایید بیماری زخم دستگاه گوارش توسط پزشک اولیه بمانید و سپس درمرحله دوم برای تایید بیماری زخم دستگاه گوارش توسط شورای پزشکی بیمارستان و درمرحله سوم برای تایید بیماری زخم دستگاه گوارش توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی باید منتظر باشید. در تمامی این مراحل باید شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشید.

فراموش نکنید ظرف یک ماه پس از معرفی باید حتماً در مکان معرفی شده حضور پیدا کنید.

 

 

معافیت سربازی زخم معده

 

 

چگونه می توانیم به رأی صادر شده اعتراض کنیم؟

ممکن است در روند طی شدن پرونده و در آخر صادر شدن رای اشتباهی رخ داده و یا به صورت کلی شما از رای صادر شده ناراضی باشید. در اینگونه مواقع سازمان نظام وطیفه شرایطی را تعیین کرده است که شما بتوانید به رای صادر شده اعتراض کنید. مراتب اعتراض نیز متفاوت بوده و شامل اعتراض به سطح شهرستان، استان، سازمان و شورای عالی می شود.

 

بررسی پرونده در کمیسیون شهرستان

این مرتبه اولین مرحله اعتراض است و باید به صورت کتبی ارسال شود. پس از ارسال رای شورای شهرستان که تشکیل شده از سه نفر می باشد، برای بررسی شرایط شما دست به کار خواهند شد. این افراد با معاینه مجدد اگر متوجه تغییری در بیماری فعلی شده و یا بیماری جدیدی را شناسایی نمایند، رای را تغییر خواهند داد. در غیر این صورت نیز رای بدون تغییر مانده و شما در صورت تمایل می توانید اعتراض خود را در سطح استان مطرح نمایید. فراموش نکنید پرداخت هزینه کلیه معاینات بر عهده خودتان است و برای مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای بار اول) 13 هزار تومان و برای بار دوم 19.500 تومان است.

 

بررسی پرونده در کمیسیون استان

پس از اعتراض در سطح شهرستان و به نتیجه نرسیدن آن می توانید در سطح استان، اعتراض خود را ثبت نمایید. افرادی که در این مرتبه اعتراض خود را ثبت می کنند باید در مدت یک ماه برای معاینه معرفی شده و اگر در این مدت مراجعه نکرده باشند، براساس محتویات پرونده آن ها تصمیم گیری خواهد شد.

 

بررسی پرونده در شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، با قانون و این آیین نامه و پیوست آن شورای سازمان تشکیل خواهد شد.

 

بررسی پرونده در شورای عالی

در مرحله آخر نیز می توانید اعتراض خود را در شورای عالی مطرح کنید که لازم الاجرا بوده و پس از آن اعتراضی وارد نخواهد بود.

 

 

معافیت پزشکی بیماری های گوارشی

 

 

آیا در حین انجام خدمت سربازی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

ممکن است برخی مشمولین در حین خدمت مبتلا به یک بیماری شوند و یا شرایط بیماری فعلی آن تشدید شود که در این حالت ها سازمان نظام وظیفه امکان برخورداری از شرایط معافیت حین خدمت را فراهم کرده است. البته این مورد شرایطی دارد، به طور مثال بیماری فرد باید به طول دوره درمانی بیشتراز 6 ماه نیاز داشته باشد.

 

 

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی زخم معده

به صورت کلی برای کلیه بیماری ها یک سری مدارک اصلی و یک سری مدارک تخصصی مورد نیاز است که براساس نوع بیماری متفاوت می باشد. ما در این قسمت قصد داریم مدارک اصلی مورد نیاز برای معافیت پزشکی زخم معده را بیشتر بررسی کنیم.

 

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی شامل موارد زیر می شود:

  • برگ وضعیت مشمولان
  • برگ معاینه اولیه مشمولان
  • برگ واکسیناسیون
  • اصل و تصویر کارت ملی مشمول
  • اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول
  • اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل

در ابتدا باید برای تکمیل برگ وضعیت مشمولان ( برگه شماره1 ) و همچنین، تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه ( برگه شماره۲ ) و تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره 5 ) اقدام کنید.

مورد بعدی که نیاز دارید، اصل و تصویر کارت ملی مشمول به همراه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول است.

به علاوه ارائه اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل نیز مورد نیاز است.

افتتاح حساب عابر بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت) و یک قطعه عکس رنگی 3*4 تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها) را نیز فراموش نکنید.

 

 

آشنایی با بیماری های دیگر معافیت پزشکی

برای دریافت معافیت پزشکی، 17 دسته بیماری معرفی شده است که ما در ادامه قصد داریم این موارد را بررسی کنیم. بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش نیز در ادامه بیشتر بررسی خواهند شد.

 

 

لیست بیماری های معافیت پزشکی
معافیت پزشکی زخم معده معافیت پزشکی زخم معده
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند بیماری های دستگاه اداری تناسلی
بیماری های اعصاب و روان بیماری های عمومی
بیماری های گوش، حلق و بینی بیماری های پوست و بافت های زیر پوست
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی بیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها) بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های غدد مترشحه داخلی بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های جراحی مغز و اعصاب بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های قلب و عروق

شرایط معافیت پزشکی بیماری دستگاه گوارش و جراحی عمومی

بیماری های دستگاه گوارش شامل بخش های مختلفی بوده و قوانین تصویب شده برای هر کدام نیز متفاوت می باشد. به طور مثال ممکن است قوانین تصویب شده برای معافیت رفلاکس معده با زخم معده متفاوت باشد. در ادامه برخی از این قوانین را بررسی خواهیم کرد.

 

ازوفاژیتها

ازوفاژیت شدید (مراحل 3 و 4 ) كه منجر به مری بارت شود. یا دیسپلازی (با گزارش پاتولوژی)داده و یا اولسری كه ایجاد عوارض ناتوان كننده كرده باشد.(مانند تنگی مری) به افراد معافیت دائم داده خواهد شد.

 

آشالازی

برای آشالازی عمل نشده و عمل شده ای که بعد از عمل عود کرده یا عارضه دار شده باشد، معاف دائم داده خواهد شد.

در صورتی که عمل شده بدون عارضه باشد به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

 

لیست بیماری های دستگاه گوارش شامل معافیت دائم

هرگونه اعمال جراحی روی كبد، كیسه صفرا، مجاری صفراوی ، پانكراس و طحال در صورتی که همراه با عارضه ای مزمن و غیرقابل علاج باشد، معافیت دائم تعلق می گیرد.

اگر بدون عارضه باشد به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

تومورها وكیستهای (مادرزادی یا اكتسابی)

برای بیماری های بدخیم دستگاه گوارش ( كبد ، پانكراس، طحال ) عمل شده یا عمل نشده باشند، معاف دائم داده می شود.

در صورتی که خوش خیم عمل شده همراه با اختلال عملکرد گوارشی باشند، معاف دائم داده می شود.

در صورتی که خوش خیم عمل شده و نشده بدون اختلال عملکرد باشند، به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

 

آبسه های چركی و آمیبی كبد

برای آبسه های چركی و آمیبی كبد حاد، به افراد شش ماه معاف موقت و اگر عمل شده با عارضه باشند، به افراد معاف دائم داده می شود.

 

همانژیوم كبدی

برای همانژیوم كبدی در صورتی که با اندازه مساوی یا بیشتر از 5 سانتی متر باشد به فرد معاف دائم و اگربا اندازه کمتر از 5 سانتی مترباشد، به فرد معاف از خدمات رزمی داده می شود.

برای بیماری کر یگلر نجار، كلستاز دوبین جانسون و روتور به فرد معاف دائم داده می شود.

برای بیماریهای مادرزادی، اكتسابی و یا سنگهای كیسه صفرا و مجاری صفراوی ناشی از اختلالات خونی پایه به فرد معاف دائم داده می شود.

 

 

مزایا و معایب معافیت دستگاه گوارش و جراحی عمومی

به صورت کلی معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و همچنین معافیت رفلاکس معده و سایر بیماری ها دارای یک مزیت عمده هستند و آن هم دریافت کارت معافیت پزشکی است. در صورتی که از جمله معایب معافیت از رزم و یا دائم نیز می توان به عدم استخدام در ارگان های نظامی اشاره کرد. یا ممکن است افراد برای گرفتن یا تمدید گواهی نامه با مشکلات احتمالی مواجه شوند.

 

 

چند نکته مهم درباره معافیت پزشکی دستگاه گوارش

برای گرفتن معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و همچنین، معافیت رفلاکس معده و سایر معافیت های پزشکی می توانید حین خدمت و حین تحصیل نیز اقدام نمایید. برای اعتراض به هرگونه رای در خصوص معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و یا معافیت رفلاکس معده، تنها 10 روز پس از صادر شدن رای زمان خواهید داشت و پس از آن فرصت اعتراض از شما گرفته می شود.

 

 

معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی کدامند؟

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم بیماری های دستگاه گوارش بیشتر از معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و همچنین معافیت رفلاکس معده هستند. در این قسمت می توانید لیست کاملی از بیماری ها را ملاحظه نمایید.

 

معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی
کولیت اولسرو بی اختیاری مدفوع زخم دستگاه گوارش
آبسه آمیبی کبد آبسه چرکی کبد آسیت
آشالازی ازوفاژیت اسپروی تروپیکال
اسپلنومگالی اسپلنکتومی بواسیر
بیماری کیسه صفرا و مجاری صفراوی بیماریها و سنگهای کیسه صفرا تنگی رکتوم
تنگی مقعد تنگی کولون تومور الفانتیازیس
تومور بدخیم دستگاه گوارش تومور بدخیم طحال تومور بدخیم پانکراس
تومور بدخیم کبد تومور خلف صفاقی تومور خوش خیم دستگاه گوارش
تومور خوش خیم طحال تومور خوش خیم پانکراس تومور خوش خیم کبد
تومور عروق لنفاوی تومور لنف آدنوم تومور لنف ادم مزمن
دیور تیکولوز دیورتیکول اثنی عشر دیورتیکول مری
دیورتیکول معده روتور سلیاک
سندرم پولیپوزیس سنگ پانکراس سیروز کبدی
سینوس نافی سینوس پیلونیدال عمل جراحی دستگاه گوارش
عمل جراحی طحال عمل جراحی مجاری صفراوی عمل جراحی پانکراس
عمل جراحی کبد و  معافیت کبد چرب عمل جراحی کیسه صفرا فتق خارجی جدار شکم
فتق خارجی نواحی اینگوئینال فتق خارجی نواحی فمورال فتق دیافراگماتیک
معافیت فقدان طحال فیبروز کبدی فیستول مقعدی
فیستول پانکراس لنف آنژکتازی عروق روده همانژیوم کبدی
هپاتومگالی هیرشپرونگ واریس مری
واریس ویپل پانکراتیت
پرولاپس پریتونیت پورتال هایپرتانسیون
ژیلبرت کرون کریگلر نجار
کلستاز دوبین جانسون کلستاز دوبین جانسون کلستاز دوبین جانسون

 

 

مهمترین بیماری های گوارشی و جراحی عمومی برای معافیت پزشکی کدامند؟

مهم ترین موارد مواردی هستند که عوارض بسیاری داشته و می توانند منجر به کاهش توانایی قابل توجهی در فرد شوند. همچنین مواردی که باعث از کار افتادن کبد، طحال و معده می شوند در این موارد خواهند بود.

به صورت کلی عمل های جراجی که روی دستگاه گوارش انجام شده و منجر به آناستوموز می شوند، از جمله این موارد هستند.

واریس نیز از جمله این موارد است.

بواسیر که برای آن معافیت موقت تصویب شده و فیستول های مقعدی که اغلب غیر قابل درمان هستند جزء این موارد خواهند بود.

بیماری های التهابی دستگاه وپانکراتیت های حاد و مزمن که کبد را درگیر می کنند نیز شامل این موارد خواهند بود.

اسپلنکتومی( برداشتن طحال) یا معافیت نداشتن مادرزادی طحال که با عوارض زیادی همراه است و منجر به معافیت مشمولان شده و هپاتومگالی شدید یا بزرگ شدن نیز از جمله این موارد است.

 

 

نوع معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی چگونه است؟

در معافیت رفلاکس معده و به صورت کلی سایر معافیت های دستگاه گوارش سه نوع معافیت وجود دارد.

این موارد شامل، معافیت دائم، موقت و معافیت از رزم می شود.

معافیت دائم حالتی است که فرد برای همیشه از رفتن به خدمت معاف می شود.

معافیت موقت برای حالتی است که فرد طی مدتی کوتاه از رفتن به خدمت معاف خواهد بود.

معافیت از رزم نیز برای حالتی است که فرد تنها از انجام فعالیت های سنگین معاف می شود.

 

 

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی معافیت پزشکی زخم معده وسایر بیماری های این گروه از جمله، معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و همچنین معافیت رفلاکس معده بپردازیم. برای اینکه اطلاعات بیشتری از این بیماری ها و شرایط معافیت آن ها بدست آورید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت پزشکی بیماری های گوارشی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت زخم معده از چه نوعی می باشد؟

این معافیت می تواند از نوع دائم، موقت و رزمی باشد.

معافیت زخم معده در دسته کدام یک از بیماری ها است؟

در دسته بیماری های دستگاه گوارش قرار می گیرد.

آیا در حین خدمت می توان معافیت گرفت؟

بله در حین خدمت می توان معافیت پزشکی گرفت.

آیا معافیت رفلاکس معده جزء بیماری های دستگاه گوارش است؟

بله جزء بیماری های دستگاه گوارش محسوب می شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور