ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت‌های عجیب سربازی ۱۴۰۳

معافیت‌های عجیب سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت‌های عجیب سربازی یکی از بحث‌های داغ مشمولان خدمت است. آنها برای دریافت معافیت سربازی هزینه های زیادی می‌کنند و حتی برای این کار دست به عمل‌های حراجی سختی می‌زنند. عمل‌هایی که برخی از آنها آسیب‌های زیان باری را در آینده به او می‌زند. اما عده‌ای از آن‌ها وقتی می‌بینند به کمک روش‌های قانونی نمی‌توانند معافیت‌ سربازی بگیرند، آنگاه از معافیت‌های عجیبی کمک می‌گیرند و از شگردهای مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند.

در حال حاضر سازمان نظام وظیفه چند مورد از معافیت‌های عجیب سربازی خود را در اطلاعیه‌های خود منتشر کرده است که در آن مشمولان خدمت طبق آیین‌نامه نظام وظیفه توانستند معافیت سربازی خود را بگیرند. هرچند که استفاده از این معافیت‌ها دردسرهای خود را دارد.

حال شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت‌های عجیب سربازی ۱۴۰۳ می‌توانید این مقاله را دنبال کنید.

 

معافیت‌ عجیب سربازی ایثارگران و جانبازان

در حال حاضر کلیه کسانی که والدین آن‌ها ایثارگر یا جانباز هستند می‌توانند با ارائه گواهی معتبر از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند. در حال حاضر ماده 45 قانون وظیفه عمومی پابرجا است که بر اساس این قانون کلیه کسانی که والدین آن‌ها 30 ماه سابقه ایثارگری دارد، می‌توانند از رفتن به خدمت سربازی معاف دائم شوند. آن دسته از ایثارگرانی که جانبازان نیز می‌باشند می‌توانند با ارائه 25 ماه سابقه ایثارگری یکی از فرزندان خود را معاف از خدمت کنند.

 

 

جهت دریافت اطلاعات در مورد معافیت پزشکی سینه فرورفته کلیک کنید.

 

 

سن پدر برای معافیت تک فرزندی

یکی از معافیت‌های عجیب سربازی سن پدر می‌باشد که در آن کلیه کسانی که از طریق قانون تک فرزندی می‌خواهند از خدمت معاف شوند باید سن پدر آن‌ها بالای 70 سال باشد یا اگر کمتر از آن باشد، آنگاه پدرشان باید از کار افتاده یا بیمار باشد و قادر به انجام امور شخصی خود نباشد. همچنین در صورتی که مشمولین خدمت در حین ادامه تحصیل در امریه سربازی قبول شوند، می‌توانند خدمت سربازی خود را متوقف کرده و ادامه تحصیل دهند. حال شما برای کسب جزئیات بیشتر در مورد نحوه متوقف کردن خدمت سربازی تک فرزندی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

 

معافیت‌های عجیب سربازی سن پدر برای تک فرزندی
معافیت‌های عجیب سربازی سن پدر برای تک فرزندی

 

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

معافیت‌های عجیب سربازی ازدواج با دختران جانباز

یکی از قوانین عجیب معافیت‌های سربازی، ازدواج با دختران جانباز 25 درصد به بالاتر است. اگر تاریخ ثبت عقد مشمولین خدمت با این دختران بیش از پنج سال باشد، در این صورت می‌توانند معافیت موقت بگیرند که در صورت استمرار ازدواج پس از پنج سال با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند معافیت خود را از موقت به دائم تبدیل کنند. همچنین خوب است بدانید که معافیت موقت برای این دسته از سربازان به مدت 30 ماه صادر می‌شود. بنابراین بعد از آن اگر استمرار ازدواج داشته باشند و بنیاد شهید و امور ایثارگران ازدواج آن‌ها را تایید کند با تمدید معافیت می‌توانند آن را به دائم تبدیل کنند.

البته در تبصره‌های قانون سازمان نظام وظیفه ذکر شده است در صورتی که مشمولین خدمت با معافیت موقت طلاق بگیرند پس از گزارش طلاق آن‌ها به وظیفه عمومی استان معافیت موقت همسر لغو می‌شود.

 

 

برای تفاوت معافیت دائم و موقت کلیک کنید.

 

 

قانون معافیت از سربازی پرداخت مالیات بیشتر از 50 درصد

بر اساس این قانون کلیه مشمولین خدمت سربازی که 27 سال سن دارند و تا 50 سالگی 50 درصد بیشتر از مشمولانی که به خدمت رفتند مالیات پرداخت کنند می‌توانند معاف از خدمت شوند. به طوری که بدون گذراندن سربازی کارت پایان خدمت خود را بگیرند. این معافیت عجیب سربازی در سال 1399 تصویب و تایید شد. به طوری که همچنان تا سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

 

معافیت ازدواج با همسر معلول

یکی از معافیت‌های خدمت سربازی داشتن همسر معلول است. طبق این قانون، اگر سربازی بتواند با دختران معلول جسمی و حرکتی ازدواج کند یا این که بعد از ازدواج همسر او معلول شود، آنگاه می‌تواند به مدت پنج سال معافیت موقت بگیرد. اما در صورتی که ازدواج آن‌ها استمرار داشته باشد معافیت موقت آن‌ها به معافیت دائم تبدیل می‌شود. لذا افراد زیادی با استفاده از این قانون با دختران معلول ازدواج می‌کنند تا از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پزشکی یونیورسالیس کلیک کنید.

 

 

معافیت سربازی ازدواج با همسر معلول
معافیت سربازی ازدواج با همسر معلول

 

معافیت فوت اقوام درجه یک

سربازانی که دو نفر از اعضای درجه یک خانواده خود را در حادثه‌ای از دست دادند می‌توانند طبق ماده 24 نظام وظیفه، معاف شوند. هم‌چنین در صورتی که یکی از والدین آن‌ها در حادثه‌ای فوت کند یا معلول شود و نتواند امور زندگی خود را انجام دهد و فرزند دیگری در استان نداشته باشد، آنگاه فرزند آماده به خدمت او می‌تواند از سربازی معاف شود.

 

معافیت‌های عجیب سربازان چاق و لاغر

یکی از قوانین عجیب معافیت‌های سربازی، چاق و لاغرها هستند. به طوری که اگر آن‌ها بیش از حد چاق یا بیش از حد لاغر باشند، از رفتن به خدمت سربازی معاف می‌شوند. لذا استفاده از این قانون می‌تواند منجر به شگردهای جدیدی برای گرفتن معافیت مشمولین خدمت باشد.

 

معافیت برادران مشمول خدمت

اگر در یک خانواده دو یا چند فرزند مشمول به خدمت وجود داشته باشد و یکی از آن‌ها به خدمت اعزام شود، آنگاه برادر دیگر می‌تواند به دلیل رفتن برادر خود به خدمت، معافیت موقت بگیرد.

 

 

جهت دفترچه معافیت سربازی روی لینک آبی کلیک کنید.

 

 

قانون معافیت فرزند خواندگی جانبازان

اگر جانبازی بر اساس گواهی ثابت شده به بنیاد شهید و امور ایثارگران صاحب فرزند نشود و فردی را به عنوان فرزند خواندگی قانونی قبول کند. آنگاه می‌تواند فرزند خوانده خود را از رفتن به خدمت سربازی معاف کند.

 

قانون عجیب معافیت فوت برادر به هنگام خدمت

بر اساس این قانون، اگر یکی از فرزندان خانواده‌ای در حین خدمت فوت کند، آنگاه بر اساس قانون نظام وظیفه عمومی فرزند دیگر آن می‌تواند از رفتن به خدمت سربازی منع شود. حال شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قانون می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

مشمولان دارای فرزند معلول

یکی از معافیت عجیب سربازی داشتن فرزند معلول می‌باشد. به طوری که در این قانون اگر یکی از مشمولین خدمت دارای حداقل یک فرزند معلول باشد می‌تواند از رفتن به خدمت سربازی معاف شود.

 

 

برای گرفتن پاسپورت با معافیت موقت کلیک کنید.

 

 

معافیت دارای فرزند معلول
معافیت دارای فرزند معلول

 

قانون معافیت اناث

مشمولانی که تنها پسر خانواده‌هایی هستند که در آن حداقل سه فرزند اناث (دختر) یا بیشتر وجود داشته باشد در این صورت طبق قانون نظام وظیفه از رفتن به دوره خدمت معاف می‌شوند.

 

معافیت سربازان بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام سربازانی که دو فرزند دارندو سن آنها بیش از ۳۰ سال است می توانند با معرفی خود به دفاتر پلیس+۱۰ می توانند معافیت دائم از خدمت بگیرند.

 

روش‌های دریافت معافیت سربازی

در حال حاضر قوانین زیادی برای دریافت معافیت سربازی دائم و موقت وجود دارد. مثلا کسانی که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند می توانند با ارائه مقالات تحقیقاتی و پژوهشی معافیت سربازی بگیرند یا این که اگر سن مشمولین خدمت بالا ۵۰ سال باشد می ‌توانند از معافیت عفو رهبری یا بخشودگی سنی استفاده کنند. اینها تنها چند مورد از روش‌های دریافت معافیت سربازی است که در آن سربازان بدون استفاده  از شگرد‌های عجیب خود می‌توانند معافیت سربازی بگیرند. قوانین و موارد زیاد دیگری نیز وجود دارد که شما به وسیله آن‌ها می‌توانید معافیت بگیرید. برای این کار تنها کافی است اطلاعاتی را در این مورد به دست بیاورید که افراد  و مشاوران متخصص می توانند به شما کمک کنند.

 

خلاصه مطلب

در حال حاضر معافیت‌های عجیب سربازی زیادی وجود دارد که مشمولین خدمت با توجه به آن‌ها می‌توانند از رفتن به سربازی معاف شوند. در این میان ممکن است برخی از مشمولین از این معافیت‌ها اطلاعاتی نداشته باشند. به همین دلیل در بالا 12 مورد معافیت‌های عجیب سربازی ۱۴۰۳ بیان کردیم. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد این معافیت‌های عجیب و خدمت سربازی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در حال حاضر چند نوع معافیت عجیب سربازی وجود دارد؟

در مورد تعداد معافیت‌های عجیب سربازی نمی‌توان اظهارنظر کرد. ولی در بالا به چند مورد آن‌ها اشاره کردیم که شما بر اساس این معافیت‌ها می‌توانید از رفتن به خدمت سربازی منع شوید. البته در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر معافیت‌های عجیب سربازی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

آیا خالکوبی دارای معافیت سربازی است؟

خیر، وجود خالکوبی روی بدن نمی‌تواند معیاری برای معافیت مشمولین سربازی باشد. اما در صورتی که تعداد این خالکوبی‌ها به قدری باشد که فرد از نظر پزشکی مشکلات روان و اعصاب داشته باشد، آنگاه می‌تواند از رفتن به خدمت سربازی معاف شود.

آیا فرزندان شهدا و مفقودالاثر از رفتن به خدمت سربازی معاف می‌شوند؟

بله، کلیه فرزندان شهدا و مفقودین از رفتن به خدمت سربازی معاف می‌باشند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت فرزندان آزاده، جانباز و ایثارگر می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

نظرات

42 دیدگاه دربارهٔ «معافیت‌های عجیب سربازی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام وقت بخیر.
    من ۴۴ ساله هستم ویک فرزند دارم . برای خرید خدمت چقدر باید واریز کنم.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز فعلا قانونی برای خرید خدمت تصویب نشده است.

  2. Avatar photo مريم گفت:

    سلام همسر من با ٣٠ سال سن و يك فرزند و داراي بيماري هموفيلي ٢٨ درصد ايا معاف هستن ؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام اگر شرایط بیماری شون حاد باشد و به تایید کمیسیون برسد بله شانس معاف شدن را دارند

  3. Avatar photo حجت اله یونسی گفت:

    پسرم 23 ساله و فعلا دانشجوست… آیا می تواند با پرداخت مالیات برابر دستورالعملی که در قانون ذکر شده از معافیت سربازی برخوردار شود؟ ممنون میشم پاسخ بدید یا به شماره موبایلم که گذاشتم پیامک دهید.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ایشون در حال حاظر دارای معافیت تحصیلی هستند

  4. Avatar photo Mohammad گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من بالای ۳۰ سال هستم
    دو‌فرزند دارم
    ایا معافیت میتونم بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      خیر

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • خبر خوش سربازی

    خبر خوش سربازی + تصویب قانون جدید تسهیل خدمت 1403

    از آخرین خبر خوش سربازی متأهلین مطلع هستید؟ این روزها درباره سربازی خبر‌هایی تازه اعلام شده است که بسیاری از مشمولین از موثق بودن آن‌ مطمئن نیستند. از این‌ رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تحصیل درباره این...
  • معافیت سربازی چشم

    معافیت سربازی چشم 1403 + مدارک و شرایط آیین نامه جدید

    معافیت سربازی چشم از جمله معافیت‌هایی است که در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین اعطا می‌شود. برخی از بیماری‌های چشم بسته به درجه حاد بودن می‌توانند منجر به معافیت پزشکی چشم دائم یا...
  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)