ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشکلات سامانه هم آوا + راهنما رفع خطا + سوالات متداول | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
مشکلات سامانه هم آوا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه هم آوا برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است. تمامی دانشجویانی که در دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته می شوند، اقداماتی همچون پرداخت شهریه، انتخاب واحد و یک سری موارد دیگر را در این سامانه انجام خواهند داد. از آنجایی که در این سامانه امکان انجام فعالیت های متعددی وجود دارد، ممکن است برخی از دانشجویان در استفاده از تمامی خدمات آن دچار مشکل و ابهام شوند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به بررسی مشکلات سامانه هم آوا بپردازیم و به سوالات شما مبنی بر اینکه چرا سایت هم آوا باز نمیشه پاسخ دهیم.

مشکلات سامانه هم آوا شامل موارد متعددی است که ما به رایج ترین موارد در این مطلب خواهیم پرداخت. به طور مثال مشکلات مربوط به ورود به سامانه و مشکلات مربوط به عدم تطابق نام کاربری و رمز عبور شامل رایج ترین مشکلات هستند که راه حل هایی برای برطرف کردن آن ها در ادامه ارائه می کنیم.

امکانات سامانه هم آوا

همانطور که در قسمت مقدمه اشاره کرده بودیم سامانه هم آوا علمی کاربردی، برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است و افرادی که در این مرکز قبول می شوند باید برای پرداخت شهریه، انتخاب واحد و سایر موارد اقدام نمایند. دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در دو ماه مهر و بهمن دانشجو می پذیرد.

افرادی که در این دو ماه وارد دانشگاه می شوند، نیاز است برای انجام تمامی اقدامات مربوط به ثبت نام و یا انتخاب واحد به سامانه هم آوا مراجعه نمایند. از جمله مشکلات و سوالاتی که برای داوطلبان در این سامانه پیش می آید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکانات و دسترسی های دانشگاه محل تحصیل دانشجو به سامانه هم آوا چیست ؟

​ مهمترین امکانات عبارتند از ارائه پشتیبانی برای دانشجویان دارای مشکل جهت ورود به سایت، تغییر رمز عبور دانشجو، ویرایش تصویر دانشجو، صادر کردن کد دانشجوییف ریز نمرات، گواهی اشتغال به تحصیل، معادل سازی دروس، مشاهده ویرایش انتخاب واحد و تغییرات انتخاب واحد، به تایید رساندن فیش های ثبت شده و تغییر رشته، انتقال و مهمان، اعلام فارغ التحصیلی دانشجو و سایر موارد.

 

چرا سایت هم آوا باز نمیشه

مشکلات سامانه هم آوا

در این قسمت همراه ما باشید تا مشکلات سامانه هم آوا را بیشتر بررسی کنیم. یکی از مشکلات رایج سامانه هم آوا، از دسترس خارج شدن آن می باشد. یا ممکن است کاربران به صفحه شخصی خود وارد شده اما نتوانند اقدامات مربوط به پرداخت شهریه و یا انتخاب واحد را انجام دهند. از آنجایی که این سامانه مرکز پاسخگویی رسمی ندارد، توصیه می کنیم برای برطرف کردن مشکلات خود در این سامانه، با کارشناسان ارشد ما تماس بگیرید.

مشاوران ما در مرکز مشاوره تلفنی در مورد مشکلات زیر به شما پاسخ خواهند داد:

  • بازیابی و تغییر رمز
  • انتخاب واحد
  • پرداخت شهریه دانشجویان
  • ویرایش انتخاب واحد دانشجو
  • اعتراض به نمرات
  • دریافت کارنامه
  • دریافت کارت شرکت در آزمون
  • و…

فراموشی رمز عبور یکی از مشکلات سامانه هم آوا است که ممکن است برای هر یک از داوطلبان پیش بیاید.

برای بازیابی رمز عبور کافی است وارد سایت شده از قسمت پایین، روی گزینه بازیابی رمز عبور و نام کاربری کلیک کنید.

برای بازیابی نام کاربری و رمز عبور خود روی گزینه «نام کاربری و یا کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟» کلیک نمایید.

در مراحل بعدی از شما خواسته می شود وضعیت خود را که مدرس یا دانشجو هستید، انتخاب کنید.

در مرحله بعدی از شما خواسته می شود، شماره ملی خود را وارد کنید.

مشکل قطعی و کندی سامانه

مشکل قطعی و کندی سامانه، ممکن است در هر سایتی رخ دهد. برای برطرف کردن آن نیز کافی است زمان مراجعه خود را تغییر دهید. زیرا مهم ترین دلیل قطعی و کندی سامانه، وجود تعداد زیادی مراجعه کننده و کند شدن سرور است. راه حل بعدی تغییر نوع مرورگر است که می تواند مشکل شما را برطرف نماید.

برای انتخاب واحد در سامانه هم آوا روی لینک کلیک کنید.

بسته بودن دسترسی برای مشاهده ریز نمرات

یکی از قسمت های سامانه هم آوا مربوط به مشاهده وضعیت تحصیلی دانشجویان می شود. برای مشاهده ریز نمرات، کافی است، به بخش وضعیت تحصیلی رفته و به قسمت ریز نمرات مراجعه نمایید.

اگر در این وضعیت سطح دسترسی شما بسته بود، کافی است به مدیر مرکز آموزشی مراجعه کرده و از او بخواهید دسترسی مورد نیاز را برای شما ایجاد کند.

مشکلات سامانه هم آوا در انتخاب واحد

در مورد مشکلات سامانه هم آوا در هنگام انتخاب واحد باید به شما بگوییم که عمده دلایل آن به دلیل وضعیت مالی است.

اگر به جز این مشکل با خطاهای دیگری همچون پر بودن ظرفیت کلاس، تداخل زمان بندی کلاس ها و یا عدم رعایت پیش نیاز رو به رو شدید، کافی است به آموزش دانشگاه خود مراجعه نمایید.

مشکلات سامانه هم آوا در امتحانات

کاربرد سامانه هم آوا در خصوص امتحانات شامل دو مورد دریافت کارت و یا مشاهده تاریخ امتحانات می شود. در صورتی که واحد انتخاب شده شما در لیست امتحانان نبود و یا نمی توانستید کارت ورود به جلسه را بگیرید، کافی است به آموزش دانشگاه خود مراجعه کنید.

خدمات سامانه هم آوا

کاربرد پرتال سامانه سجاد چیست؟

سامانه سجاد قبل از راه اندازی سامانه هم آوا وجود داشت و دانشجویان از آن برای انجام امور خود استفاده می کردند. حال سوال بسیاری از دانشجویان این است که آیا امکان استفاده از پرتال سامانه سجاد هنوز موجود هست یا خیر؟ در این مورد باید به شما بگوییم، این سامانه مربوط به دانشجویان ورودی 90 به قبل بوده است؛ این دانشجویان با استفاده از کد ملی بعنوان نام کاربری و کد ملی + شماره شناسنامه بعنوان رمز عبور می توانند وارد سامانه سجاد شده و از آن استفاده کنند.

البته این سامانه برای دانشجویان انصرافی و یا دارای بدهی از دسترس خارج شده بود.

دریافت مجدد رمز عبور از سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

همانطور که می دانید برای ورود به سامانه هم آوا، نیاز است رمز عبور خود را وارد کنید. اما گاهی پیش می آید که رمز عبور را فراموش کرده و یا آن را گم کرده باشید. در این موارد نیاز است در سامانه edu.uast.ac.ir از قسمت پایین صفحه سایت دانشگاه علمی کاربردی هم آوا سمت راست گزینه کلمه عبورم را فراموش کرده ام را بزنید.

در این صفحه از شما شماره شناسنامه خواسته می شود و دوباره رمز عبور برای شما تنظیم خواهد شد.

شیوه نوین پشتیبانی سامانه هم آوا چگونه است؟

اخیراً یک روش پشتیبانی در سامانه هم آوا ایجاد شده است که سعی در برطرف کردن مشکلات دانشجویان دارد. این سامانه سمایار نام داشته و هدف از ایجاد آن برطرف کردن روش های قدیمی پشتیبانی و استفاده از روش های آنلاین است. در گذشته تنها راه برطرف کردن مشکلات سامانه هم آوا، برچسی گذاری و چت بوده است. اما با استفاده از سامانه سمایار متدی جدید برای برطرف کردن مشکلات سامانه شکل گرفته است.

در این سامانه یک سری ویدئوهای هوشمند آموزشی وجود دارد که نیاز دانشجویان به استفاده از خدمات پشتیبانی را برطرف کرده است.

نحوه ورود و خروج به سامانه هم آوا چگونه است؟

برای ورود به سامانه، نیاز است ابتدا نام کاربری و رمز عبور سامانه هم آوا را وارد کنید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید روی گزینه ورود کلیک کرده و وارد شوید. نحوه خروج از سامانه هم آوا نیز بدین صورت است که در ابتدا باید روی سمت چپ سایت روی آیکون خروج کلیک کرده و با کلیک روی این گزینه می توانید از سایت خارج شوید.

استفاده از منوی دسترسی در سامانه هم آوا چگونه است؟

در سمت راست سایت، آیکنی به نام آیکن دسترسی وجود دارد که تمامی امکانات مربوط به دانشجویان در آن قسمت آورده شده است. این امکانات شامل موارد زیر می شود:

  •  کارنامه مالی دانشجو
  •  بسته پیامکی
  •  میز کار
  •  تغییر کلمه عبور
  •  کارنامه
  •  نمایش و چاپ کارت ورود به جلسه
  •  ارزشیابی نیمسال جاری
  •  تغییر رشته
  •  درخواست انصراف
  •  درخواست مهمانی
  •  درخواست فارغ التحصیلی
  •  تایید انتخاب واحد
  •  اطلاعات شخصی
  •  کارنامه
  •  کارنامه موقت

امکانات سامانه هم آوا

سوالات رایج در رابطه با سامانه هم آوا

در این قسمت همراه ما باشید تا به برخی از رایج ترین سوالاتی که در رابطه با سامانه هم آوا پرسیده می شود، پاسخ دهیم.

نحوه دریافت ریز نمرات به چه شکل است؟

برای دریافت ریز نمرات خود از سامانه هم آوا، نیاز است به مرکز آموزش مراجعه کرده و از قسمت پذیرش دانشجویان، نام خود را یافته و روی ” وضعیت تحصیلی”  کلیک و دکمه “دریافت ریز نمرات” را انتخاب کنید.

نحوه ورود به پورتال قدیمی سامانه سجاد چگونه است؟

این سامانه برای ورودی های 90 به بعد می باشد. در این سامانه که به آدرس edu.uast.ac.ir واقع شده است، کافی است افراد رمز عبور کدملی و شماره شناسنامه خود را کرده و وارد سامانه شوند.

چگونه می توان رمز عبور و یا نام کاربری فراموش شده را بازیابی کرد؟

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده بودید، هم می توانید در سامانه گزینه فراموشی رمز عبور را بزنید و هم اینکه به مرکز آموزش خود مراجعه نمایید.

چگونه می شود تداخل کلاس ها را در انتخاب واحد برطرف کرد؟

به صورت کلی زمان بندی های مربوط به کلاس ها، ظرفیت کلاس ها، زمان برگزاری، تاریخ امتحانات و انتخاب مدرس بر عهده مراکز آموزشی خواهد بود. اگر تداخل ساعت در کلاس های شما وجود داشت، تنها راه مراجعه به کارشناس آموزشی دانشگاه ها تان می باشد.

برای اطلاع از نحوه بارگزاری مدارک در سامانه هم آوا کلیک کنید.

برنامه هفتگی را در کدام قسمت سایت می توان دید؟

در پرتال شخصی هر دانشجو، قسمت منوی سمت راست بالای صفحه، گزینه ای با نام برنامه هفتگی دارد که با کلیک روی آن می توانید فایل برنامه هفتگی خود را مشاهده کنید.

چرا درس مورد نظر در بین لیست دروس ارائه شده وجود ندارد؟

پس از ارائه دروس به صورت خودکار، درس مورد نظردر سامانه برگزار خواهد شد. اما اگر این اتفاق نیوفتاده بود کافی است با واحد « برنامه‌ریزی آموزشی مهارتی » سازمان مرکزی تماس حاصل نمایید.

کارت ورود به جلسه امتحان را چگونه می توان دریافت کرد؟

یک هفته قبل از برگزاری امتحانات، کارت ورود به جلسه امتحانات صادر خواهد شد. پس از بارگزاری کارت، کافی است دانشجویان به پرتال صفحه شخصی خود مراجعه کرده و از قسمت ” اخبار قابلیت ها و اصلاحات ” لینک پرینت کارت ورود به جلسه را که فعال شده، زده و کارت را دریافت کنند.

خلاصه مقاله مشکلات سامانه هم آوا

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی این موضوع بپردازیم که مشکلات سامانه هم آوا چیست و به سوال های شما مبنی بر اینکه چرا سایت هم آوا باز نمیشه پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مشکلات سامانه هم آوا داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه هم آوا برای کدام دانشگاه است؟

سامانه هم آوا برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است.

امکانات سامانه هم آوا چیست؟

از جمله امکانات سامانه هم آوا، می توان به انتخاب واحد، دریافت کارت ورود به جلسه امتحان، برنامه هفتگی امتحانات و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

آیا سامانه هم آوا پشتیبانی رسمی دارد؟

خیر برای برطرف کردن مشکلات خود در سامانه هم آوا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)