ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی مای مدیو به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام اطلاعات تحصیلی دانش‌آموزان مانند ریزنمرات و نمرات امتحانات نهایی می‌باشد، در رتبه و تراز نهایی داوطلبان کنکور تأثیرگذار خواهد بود.

لازم به ذکر است که سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش با هدف جمع آوری سوابق دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان این وزارتخانه راه‌اندازی شده است تا از گم شدن و یا از بین رفتن این سوابق جلوگیری کرده و در صورت نیاز در دسترس افراد قرار گیرد.

توجه داشته باشید که همه افراد مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند و تنها در صورت برخورداری از برخی شرایط است که این سوابق در نتیجه نهایی کنکور سراسری شما مؤثر خواهد بود. چنانچه در رابطه با نحوه کار با سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی با اشکال و یا سوالی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

معرفی سامانه کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از گم شدن و یا از بین رفتن اسناد و مدارک سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان این وزارت خانه، سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی را راه‌اندازی کرده است تا سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی و دیپلم این افراد در این سامانه درج شده و در صورت نیاز در اختیار افراد قرار گیرد.

برای مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی، لازم است تا افراد به سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir  وارد شده و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز  آموزش و پرورش و مدارس، از سوابق تحصیلی مربوط به دیپلم و پیش‌دانشگاهی خود مطلع گردند. در ادامه مقاله به بررسی نحوه ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی خواهیم پرداخت. چنانچه در هریک از مراحل ورود به سامانه دچار مشکل شدید و یا دسترسی به سیستم برای ورود نداشتید، می‌توانید با مشاوران خبره ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی

در صورت نیاز به راهنمایی برای رمز مای مدیو کلیک کنید.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1402

در حالت کلی، با آغاز ثبت‌نام کنکور سراسری می‌بایست متقاضیان به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی مراجعه کرده و نسبت به دریافت کد خود اقدام نمایند؛ چرا که وارد کردن این کد در زمان ثبت‌نام الزامی است. لازم به ذکر است که زمان دریافت این کد از سوی مدرسه محل تحصیل نیز به دانش‌آموزان اطلاع داده می‌شود. پس از این اطلاع رسانی است که می‌بایست افراد به سامانه کد و سوابق تحصیلی مراجعه نمایند.

🔗 جهت اطلاع از کد مناطق تحصیلی استان تهران بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

💡 نکته: باید زمان مراجعه به سایت سوابق تحصیلی آموزش پرورش که تقریبا همزمان با نام نویسی کنکور سراسری از 21 تا 27 آبان ماه است، نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و درج آن در فرم نام نویسی خود اقدام کنید، ولی اگر فارغ التحصیل شده‌اید، می‌بایست در زمان نام نویسی برای کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی خود را نیز دریافت کرده و در سامانه سنجش درج کنید.

اگر از داوطلبان نظام قدیم هستید باید علاوه بر کد سوابق تحصیلی دیپلم، کد سوابق تحصیلی مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز دریافت کرده و در سامانه سنجش وارد نمایید. (همزمان با آغاز نام نویسی کنکور سراسری)

توجه داشته باشید که سامانه سنجش به داوطلبان فرصتی مجدد برای ثبت کد سوابق تحصیلی در سامانه می‌دهد که این فرصت در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می‌باشد. اینگونه شما می‌توانید با مراجعه به سامانه کد تحصیلی sahat.medu.ir خود را درج و یا ویرایش کنید.

بنر کال تو اکشن

راهنمای ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

در سال های گذشته داوطلبان باید برای دریافت کد سوابق تحصیلی که هر دو سامانه dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir دارای محتوای یکسانی هستند، اقدام می کردند. اما در حال حاضر داوطلبان باید از طریق سایت مای مدیو به نشانی کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. از این رو در ادامه آموزش تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی را ارائه خواهیم کرد.

ابتدا وارد سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شده و افرادی که فارغ التحصیل شده اند، گزینه والدین و سایر را انتخاب نموده و دانش آموزان پایه دوازدهمی گزینه “دانش آموز” را انتخاب نمایند.

گام اول ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

در ادامه متقاضیان با وارد کردن شماره همراهی که به اسم خودشان است، کدی را دریافت خواهند کرد.

گام دوم ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

پس از دریافت کردن کد داوطلبان باید شماره مربوطه را مطابق با تصویر زیر وارد کنند.

گام سوم ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

در این مرحله، افراد باید وارد پورتال خود شده و گزینه سوابق تحصیلی را انتخاب نمایند.

گام چهارم ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

در این مرحله اطلاعات هویتی شخص نشان داده شده و هر فرد می تواند کد سوابق تحصیلی 19 رقمی خود را دریافت کند.

گام پنجم ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

کد سوابق تحصیلی چه افرادی در سامانه مای مدیو موجود می‌باشد؟

پیش از ورود به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی، خوب است تا از مشمول اعمال بودن سوابق تحصیلی خود در کنکور سراسری کسب اطلاع نمایید.

براساس بیانیه منتشر شده توسط سازمان سنجش کشور، تمامی متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نمی‌توانند از تأثیر مثبت سوابق تحصیلی خود در کنکور استفاده کنند و می‌بایست دارای برخی شرایط باشند تا به اصطلاح مشمول اعمال سوابق تحصیلی شناخته شوند. به همین دلیل در ادامه این قسمت از مقاله قصد داریم تا این شرایط را به طور کامل شرح دهیم.

💢 شرایط مورد نیاز برای مشمول اعمال سوابق تحصیلی بودن

🔹 افراد دیپلمه‌ شاخه نظری که از سال 1384 تا 1399 نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام آموزشی جدید 6-3-3 تحصیل کرده‌اند، برای تمامی رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، ادبیات و علوم معارف اسلامی می‌توانند با مراجعه به سامانه دیپ کد جهت دریافت کد اقدام نمایند.

🔹 برای دانش‌آموزان سال دوازدهم شاخه نظری در نظام آموزشی جدید 3-3-6  هم این کد صادر شده است و دانش‌آموزان باید هم‌ زمان با اعلام مدرسه محل تحصیل، این کد را از سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دریافت کنند. داوطلبان گرامی می‌توانند با وارد کردن این کد در سایت سازمان سنجش اطلاعات خود را مشاهده و بررسی کنند.

🔹 برای دانش‌آموزان با مدرک پیش‌دانشگاهی از سال 1391 تا 1399 در رشته‌های ریاضی، تجربی، ادبیات، معارف و هنر نیز کد سوابق تحصیلی صادر می‌گردد.

🔹 توجه داشته باشید که چنانچه اطلاعات هویتی و یا تحصیلی شما در بانک اطلاعات مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته و یا ناقص باشد، می‌بایست به سامانه dipcode.medu.ir مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید. در صورت تأیید اطلاعات در این سامانه، می‌توانید با مراجعه به درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان آموزش کشور تا تاریخ 18 بهمن سال 1402 در کنکور سراسری ثبت‌نام نمایید.

مدارک لازم جهت ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی

همانند مراحل دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی برای ورود به سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش لازم است تا پیش‌تر برخی اطلاعات را در دسترس داشته باشید تا مراحل دریافت کد را بدون معطلی سپری کنید. از این رو در این بخش مدارک و اطلاعاتی را که مورد نیاز شما دانش‌آموزان و اولیا گرامی خواهد بود را ارائه داده‌ایم. مدارک مورد نیاز برای ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی عبارت است از:

📑 از جمله مدارک مورد نیاز، مدارک شناسایی متقاضی اعم از کارت ملی یا شناسنامه می‌باشد.

📑 کارنامه‌های دریافتی از مقطع مورد نظر (برای مشاهده کد دانش‌آموزی)

📑 کد منطقه شهرداری مدرسه‌ای که در آن مقطع تحصیل کردید.

مدارک لازم جهت ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی 

 

🔗 جهت اطلاع از ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تعریف کد منطقه در سامانه dipcod.medu.ir

یکی از اطلاعاتی که برای دریافت کد سوابق تحصیلی مورد نیاز می‌باشد، کد منطقه‌ای می‌باشد که دانش‌آموز در آنجا مشغول به تحصیل بوده. این کد منطقه را می‌توانید از طریق سامانه سازمان سنجش دریافت نمایید. هم چنین می‌توانید با کارشناسان خبره ما به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس گرفته و از کد منطقه خود کسب اطلاع نمایید.

توجه داشته باشید که کد منطقه دیپلم، همان کد منطقه‌ای است که پایه‌های دهم و یازدهم را در آن منطقه تحصیل کرده‌اید و کد منطقه پیش دانشگاهی نیز بیانگر کد منطقه‌ای می‌باشد که پیش دانشگاهی خود را در آن منطقه تحصیل کرده‌اید.

نحوه محاسبه کد سوابق تحصیلی

معمولاً کد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان از فرمول خاصی تابعیت می‌کند که با توجه به مقطع تحصیلی و نظام آموزشی (قدیم یا جدید) متفاوت می‌باشد. در این بخش از مقاله جدولی ارائه داده‌ایم که با مراجعه به آن می‌توانید کد سوابق تحصیلی خود را مشخص نمایید. فرمول محاسبه کد سوابق تحصیلی عبارت است از:

فرمول کد سوابق تحصیلی
فرمول دیپلم کد منطقه یا ناحیه + 0 +کد دانش‌آموزی +5
فرمول پیش دانشگاهی کد منطقه یا ناحیه + 0 + کد دانش‌آموزی + 2
فرمول دوازدهمی‌ها (نظام 6-3-3) کد منطقه یا ناحیه + 00 + کد دانش‌آموزی + 6

 

📢 اطلاعیه 📢

کد سوابق تحصیلی گویای منطقه و ناحیه محل زندگی، کد دانش‌آموزی و نظام تحصیلی دانش‌آموز می‌باشد. چنانچه در رابطه با نحوه محاسبه آن با سؤال و یا اشکالی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید.

چه کسانی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نمی باشند؟

سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1402 دارای 40 درصد تاثیر قطعی است؛ ولی آیا این همه داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی هستند؟ چه کسانی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نخواهند بود؟ برای تاثیرگذار بودن این سوابق چه شرایطی مورد نیاز است؟ در این بخش از مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

کد سوابق تحصیلی در واقع کدی 17 رقمی می‌باشد که نشان دهنده نمرات امتحانات نهایی و ریزنمرات تحصیلی دانش آموزان است. چنانچه نوع دیپلم و گروه آزمایشی که داوطلب در کنکور سراسری ثبت نام کرده است یکسان باشد، 40 درصد سوابق تحصیلی وی لحاظ خواهد شد.

چه کسانی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نمی باشند؟

💡 نکته مهم: لازم به ذکر است که دانش‌آموزانی که دارای مدرک دوره پیش دانشگاهی نظام جدید می‌باشند، فاقد کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بوده و فقط می‌بایست کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کرده و در سامانه سنجش درج نمایند.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
افرادی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند: افرادی که مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند:
تمامی فارغ التحصیلان نظام جدید که دیپلم خود را بعد از سال 1398 دریافت کرده‌اند. داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را قبل از سال 1384 دریافت کرده‌اند.
دانش‌آموزانی که دیپلم خود را در یکی از رشته‌‌های نظری (تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی) از سال 1384 به بعد اخذ کرده‌اند. متقاضیانی که فارغ التحصیل نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه می‌باشند.
دانش‌آموزان رشته‌‌های نظری که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد دریافت نموده‌اند. دانش‌آموختگان شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش و همچنین فارغ‌التحصیلانی که دارای دیپلم رشته‌های غیر نظری می‌باشند.
دانش‌آموزان فارغ التحصیل رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای شرکت در کنکور کاردانی فنی حرفه‌ای ۱۴۰۲ باید دارای مدرک دیپلم بوده تا بتوانند کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند. داوطلبان دارای مدرک دیپلم تطبیقی از مدارس غیر ایرانی خارج از کشور نیز دارای کد سوابق تحصیلی نبوده و مشمول این قانون نمی‌باشند.
فارغ‌التحصیلان دارای مدرک پیش دانشگاهی که مدرک خود را قبل از سال 1391 اخذ نموده‌اند، مشمول این طرح نمی‌باشند.

 

📌 تبصره: براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، همه داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش می‌بایست نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلام این وزارت خانه اقدام نمایند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر دانش‌آموز و داوطلب شرکت در کنکور سراسری باید در نظر داشته باشد، اطمینان حاصل کردن از ایجاد سوابق تحصیلی برای وی می‌باشد.

چنانچه سوابق تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی شما در سامانه به اشتباه، ناقص و یا کلا درج نشده باشد، با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است نمره‌ای برای شما لحاظ نگردد (درج نمره صفر).

نکات مربوط به دریافت کد سوابق تحصیلی در سامانه dipcod.medu.ir

📌 کلیه دانش‌آموزانی که سوابق تحصیلی ایشان در سامانه موجود است باید تا قبل از دهم بهمن ماه نسبت به تأیید و دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند. شایان ذکر است پس از موعد مذکور تمامی سوابق موجود به سامانه سنجش آموزش کشور منتقل خواهد گردید.

📌 کد سوابق تحصیلی و ریزنمرات دانش‌آموزان دوره نظام جدید آموزشی و همچنین نظام قدیم تا دهم بهمن ماه سال جاری قابل مشاهده و ویرایش خواهد بود.

📌 ریزنمرات و سوابق تحصیلی دانش‌آموزانی که فی‌الحال مشغول به تحصیل می‌باشند، از تیر ماه در سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی قابل مشاهده خواهد بود.

📌 متقاضیان محترم حتماً توجه داشته باشید، سوابق تحصیلی و نمرات شما مطابق نمرات مندرج در کارنامه مقطع مورد نظر باشد و در صورت عدم تطابق باید حتماً جهت پیگیری و اصلاح اقدام نمایید.

شایان ذکر است در صورتی که در موعد مقرر نسبت به اصلاح نمرات اقدام ننمایید، سایت مای مدیو  هیچ مسئولیتی در قبال اعمال همان نمرات در سوابق تحصیلی شما نخواهد داشت.

📌 دانش‌آموزان محترم دقت کنید اگر در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی در حال تحصیل می‌باشید با نظر به اینکه هنوز مدرک تحصیلی خود را دریافت نکرده‌اید، پس هنوز کد سوابق تحصیلی شما در سامانه my.medu.ir ثبت نشده است.

کد سوابق تحصیلی چه تاثیری روی کنکور دارد؟

طبق گزارش‌های وزارت آموزش و پرورش کد سوابق تحصیلی 40 درصد روی کنکور تأثیر مثبت دارد. لذا اگر نمرات نهایی شما در کد سوابق تحصیلی خوب باشد، شما به سادگی می‌توانید با رتبه عالی در کنکور قبول شوید. توجه داشته باشید که نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی در سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی شرح داده شده است.

کد سوابق تحصیلی چه تاثیری روی کنکور دارد؟

جدیدترین اخبار پیرامون دریافت کد سوابق تحصیلی

  • 📢 شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی برای اتباع خارجی

براساس اعلامیه سازمان سنجش و آموزش کشور، اتباع خارجی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود جهت نام نویسی در کنکور سراسری ندارند. براساس اطلاعیه این سازمان، اتباع خارجی که از پاسپورت خانواری برخوردار هستند، این امکان را دارند که با مراجعه به سایت سنجش با انتخاب گزینه والدین کد سوابق تحصیلی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت نمایند.

  • 📢 تأثیر سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 1403 به 60 درصد می‌رسد

محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، درباره تغییرات برگزاری کنکور سراسری اظهار داشت: قانون به دنبال ایجاد عدالت آموزشی بیشتر است؛ در این سال‌ها موضوع حذف کنکور مطرح بود و در قانون مجلس شورای اسلامی تأکید بر حذف کنکور و پذیرش از طریق سوابق تحصیلی شد. وی افزود: در این سال‌ها تبصره‌ها و تغییراتی قانونی با هدف ایجاد عدالت بیشتر همچنین کاهش استرس و اثرات سوء کنکور بر نظام آموزشی وجود داشته است.

کاظمی افزود: دانش‌‌آموزان برای پذیرش در دانشگاه یک نمره کل دارند که مشتمل بر 2 بخش است. یک بخش شامل آزمون اختصاصی کنکور سراسری در دروس تخصصی و بخش دیگر سوابق تحصیلی است که در هر 2 مورد نمرات تراز شده چه در آزمون تخصصی چه در سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود. سوابق تحصیلی هم مجموع دروس امتحانات نهایی است که به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن سابقه تحصیلی در کنکور سال 1402، 40 درصد است، گفت: نکته قابل توجه این مصوبه نسبت به مصوبه قبلی مجلس شورای این است که در گذشته تأثیر مثبت داشتیم و صرفاً در پایه دوازدهم بود اما اکنون 40 درصد از پایه دوازدهم به عنوان سابقه تحصیلی در کنکور سال 1402 در نظر گرفته می‌شود. برای سال 1403 سوابق تحصیلی پایه یازدهم هم ایجاد می‌شود و سوابق یازدهم و دوازدهم با تأثیر 60 درصد در نظر گرفته خواهد شد.

خلاصه مقاله سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

در این مقاله به بررسی سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی پرداختیم. شما در این مقاله خواندید که سایت دریافت کد سوابق تحصیلی به آدرس my.medu.ir راه‌اندازی شده و داوطلبان می‌توانند قبل از ثبت‌نام برای کنکور سراسری آن را دریافت نمایند و در فرم پیشنویس ثبت کنند.

چنانچه پس از مطالعه دقیق این مقاله، در صورتی که با اشکال و یا سوالی مواجه شدید می‌توانید با کارشناسان خبره ما در ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل نمایید. همچنین می‌توانید برای ما کامنت بگذارید تا سؤالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی مشاوران ما پاسخ داده شود.

📥 برای دانلود فایل PDF مقاله سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید.

 

3.3/5 - (32 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از طریق چه سایتی انجام می شود؟ 

متقاضیان گرامی باید جهت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود به سامانه دیپ کد به نشانی اینترنتی مای مدیو مراجعه نمایند.

آیا همه دانش‌آموزان مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم هستند؟

خیر؛ شماری از افرادی که فارغ‌التحصیلان پیش از سال 84 و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای هستند، مشمول دریافت این کد نخواهند بود.   

کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی مربوط به هنرستان از سامانه دیپ کد قابل دسترسی است؟

خیر؛ تنها افرادی که مدرک تحصیلی خود را از سال 1384 به بعد دریافت کرده باشند، نیازمند دریافت این کد خواهند بود. 

نظرات

277 دیدگاه دربارهٔ «Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی»

  1. Avatar photo ناصح گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، بنده برای دیپلم مجدد رشته تجربی اقدام کردم و دی ماه (۴۰۲) امتحانات دارم ، در بخشنامه امتحانات آمده که نمرات دی ماه جزء سابقه تحصیلی به حساب نمی آید ، میخواستم بدانم که با این حال باید چه کار کرد و برای ایجاد سابقه باید در امتحانات خرداد نیز شرکت کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام بله باید امتحانات خرداد ماه رو شرکت کنید

  2. Avatar photo النازمسئولی گفت:

    سلام بنده سال ۸۵ دیپلم گرفتم سال ۸۹ برای پیش دانشگاهی اقدام کردم که سال ۹۰ ترم دوپیش دانشگاهی رو گذروندم ولی کارنامم ونگرفتم وترم یک پاس نکردم والان میخوام پیام نور ثبت نام کنم که مدرک پیش میخواد ایا همون ترم دوایی که خوندم قبول میکنن؟یاباید دروس وتک تک امتحان بدم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت پذیرش در دانشگاه باید مدارک تحصیلی خود را کامل کنید

  3. Avatar photo زهرا گفت:

    با سلام وقت شما بخیر
    برای فارغ التحصیلان قبل از 1384 سابقه تحصیلی در نظر گرفته نمی شود؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله لحاظ میشود

  4. Avatar photo مژده گفت:

    سلام وقت بخیر ..آیا کسانی که مدرک پیش دانشگاهی آنها مربوط به قبل از سال ۱۳۸۴ میباشد میتوانند در گزینش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند؟؟ در اینصورت در محل درج کد سوابق تحصیلی چه چیزی وارد کنند ؟ با سپاس از شما.

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. بله این امکان وحود دارد و از طریق سایت مای مدیو باید اقدام کنید.

  5. Avatar photo زهرا گفت:

    من بعد از تکمیل کردن فرم ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی و گرفتن سوابق تحصیلی
    و بعد از تایید فرم
    خطا میزنه که از سمت آموزش و پرورش تایید نشد
    مشکل چیه باید چیکار کنم؟؟
    تا ۹ام بیشتر فرصت هم ندارم

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمالا کد سوابق را اشتباه میزنید.

  6. Avatar photo سارا گفت:

    سلام ببخشید من فارغ التحصیل سال87ام بعد یه کد سوابق14 رقمی داشتم الان زده کد 19رقمی لازمه من وارد سامانه شدم قسمت سوابق تحصیلی میزنه که به زودب فعال میشود میخوام بدونم کی فعال میشه؟ممکنه فعال نشه چون تا4ام وقت هست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. باید از طریق سایت مای مدیو وارد بشید

  7. Avatar photo ساسان گفت:

    کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی رو از سایت my.medu که نمی شه گرفت میگه سرویس به زودی فعال میشه!!!! خب الان چی کار کنم من!؟؟؟؟
    آقای سازمان سنجش، وزارت علوم و آموزش پرورش شما که از پس یک ثبت نام ساده بدون ایجاد مشکل بر نمی یابید جمع کنید خب.
    کد سوابق تحصیلی من رو وقتی نمیشه از هیچ طریقی گرفت چه الزامی بر ثبتش هست !؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      کد سوابق الان از طریق سایت قابل دسترسی میباشد.

  8. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام.ی سوال داشتم
    من رشته دیپلمم کاردانشه. مدرک کاردانی هم دارم.تیر ۴۰۲ کنکور تجربی کنکور دادم.تو کارنامه اولیم نمره کل سابقه تخصیلیمو زده ۸۰۰.برا ماها ک نظام قدیم فنی حرفه ای و کاردانش بودیم خب ترمیم معدل وجود نداره.میخواستم بدونم با این شرایط تراز کل ما فقط همون تراز کسب شده از خود کنکوره یا مث بقیه با تراز سابقه تحصیلی محاسبش میکنن بعد تراز کل رو میدن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی تراز شما از کنکور و همچنین از 26 درصد عمومی های شما گرفته میشه.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت ثبت نام امریه سربازی

    سایت ثبت نام امریه سربازی 1403 + زمان و شرایط ارگان ها

    مشمولان نظام وظیفه باید از سایت ثبت نام امریه سربازی سازمان های ارائه دهنده امریه اطلاع داشته باشند. از راه های گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه دریافت امریه می باشد. بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که نیروی انسانی...
  • ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد

    آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403

    ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403 آغاز شد. داوطلبانی که تمایل دارند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه آزاد شوند، می‌توانند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی (پیوسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)