ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی + راهنما استعلام اینترنتی – medu.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای دریافت مستقیم سوابق تحصیلی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی از سامانه medu.ir امکان پذیر است. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که داوطلبان کنکور سراسری باید در زمان ثبت نام در این آزمون در سامانه سنجش و آموزش کشور درج کنند، کد سوابق تحصیلی خود است. با افزایش تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور چند سال اخیر، درج این کد اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و تمامی داوطلبان مشمول باید در تاریخ مقرر شده کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت وجود مشکل در سامانه ذکر شده و عدم دسترسی به کد سوابق تحصیلی خود، می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل کنید.

زمان مشاهده کد سوابق تحصیلی

سوابق تحصیلی بیان گر وضعیت هر یک از دانش آموزان در امتحانات نهایی دوران متوسطه دوم می باشد. سوابق تحصیلی هر فردی به صورت یک کد 19 رقمی منحصر به فرد ارائه می شود و دانش آموزان باید برای دریافت آن به سامانه medu.ir مراجعه کنند. توجه داشته باشید که در گذشته این کد 16 رقمی بوده و متقاضیان باید برای دریافت آن به یکی از سایت های dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند؛ اما در حال حاضر سایت medu.ir برای مشاهده کد سوابق تحصیلی خدمت رسانی می کند.

با توجه به اینکه کد سوابق تحصیلی تنها برای ثبت نام در کنکور سراسری مورد استفاده دانش آموزان است، متقاضیانی که می‌خواهند این کد را مشاهده کنند باید چند روز قبل از شروع ثبت نام کنکور به سامانه ذکر شده مراجعه کنند. برای مشاهده کد سوابق تحصیلی لازم است تا دانش آموزان اطلاعاتی چون کد دانش آموزی، کد ملی، شماره موبایلی به نام خود یا والدین خود را ارائه کنند.

زمان مشاهده کد سوابق تحصیلی

از آن جایی که تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 1403 از 5 ام آذر ماه 1403 آغاز شده و تا 11 ام آذر ادامه پیدا می کند، داوطلبان گرامی باید هر چه سریع تر با مراجعه به سایت medu.ir برای دریافت و مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی خود اقدام کنند.

معمولا زمان دقیق دریافت کد سوابق تحصیلی از سوی مدارس نیز به دانش آموزان اعلام می شود. در ادامه این مقاله نحوه مشاهده این کد را به صورت تصویری ارائه خواهیم کرد.

نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی

با توجه به تاکیدی که مسئولین سازمان سنجش و آموزش کشور بر درج حتمی کد سوابق تحصیلی در فرم ثبت نام کنکور سراسری دارند، تمامی داوطلبان باید برای بهره مندی از تاثیرگذاری قطعی این سوابق در نتیجه نهایی آزمون سراسری شان هر چه سریع تر این کد را دریافت کرده و مشاهده آن را به لحظات آخر ثبت نام در کنکور موکول نکنند.

⏪ مراحلی که باید برای مشاهده کد سوابق تحصیلی طی کنید عبارتند از:

◀ در ابتدا لازم است تا وارد سایت پنجره خدمات واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir شوید.

◀ با وارد شدن به صفحه اصلی سایت، لازم است تا از میان گزینه های نشان داده شده در بخش «انتخاب نقش»، گزینه دانش آموز را انتخاب کنید. کد ملی و شماره 6 رقمی سریال شناسنامه خود را نیز در کادر های نشان داده شده وارد کنید.

مرحله اول نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی

◀ در مرحله بعد لازم است تا شماره تلفن همراهی را که به نام خودتان است وارد کنید و بر روی گزینه ارسال رمز یکبار مصرف کلیک کنید.

مرحله دوم نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی

◀ رمز احراز هویتی برای شما ارسال خواهد شد. آن رمز را در کادر مشخص شده وارد کنید.

 مرحله سوم نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی

◀ کد ملی و تاریخ تولد خود را به دقت وارد کنید.

مرحله چهارم نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی

◀ کد پستی محل سکونت خود را نیز درج کنید.

مرحله پنجم نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی

◀ پس از آن با موفقیت وارد حساب کاربری خود خواهید شد. از قسمت «خدمات الکترونیکی عمومی» گزینه «سوابق تحصیلی» را انتخاب کنید.

مرحله ششم نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی

◀ در این صورت به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که کد 19 رقمی سوابق تحصیلی تان در آن نشان داده شده است.

‼ نکته مهم: متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورتی که گزینه «سوابق تحصیلی» به شما در این بخش نشان داده نشود، می توانید از سامانه خارج شده و چند روز بعد مجددا امتحان کنید. معمولا این مشکل زمانی رخ می دهد که زمان مشاهده کد سوابق تحصیلی نرسیده باشد و سامانه فعال نشده باشد.

‼ نکته مهم: چنانچه چند روز مانده به ثبت نام کنکور و در تاریخ اعلامی مدرسه جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی گزینه «سوابق تحصیلی» به شما نشان داده نشد، بهتر است تا با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران ما به بهترین نحو شما را جهت رفع مشکل ایجاد شده، راهنمایی خواهند کرد.

داوطلبان گرامی فراموش نکنید که دیگر امکان مشاهده کد سوابق تحصیلی از سایت های dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir یا سایت سازمان سنجش امکان پذیر نیست و تنها سامانه پنجره خدمات واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir ارائه کننده کد سوابق تحصیلی می باشد.

برای اطلاع از نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی و مشاهده راهنمای گام به گام بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چه کسانی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند؟

با اینکه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال های اخیر افزایش پیدا کرده است اما لازم است بدانید که این سوابق در نتیجه کنکور تمامی متقاضیان تاثیر قطعی نخواهد گذاشت و حتی میزان تاثیر آن نیز به یک اندازه نخواهد بود.

به همین دلیل هم باید قبل از اقدام جهت دریافت و مشاهده کد سوابق تحصیلی از سایت ذکر شده، بدانید که آیا شما هم جز مشمولینی که سوابق تحصیلی بر روی نتیجه کنکور آن ها تاثیر می گذارد هستید یا خیر؟

چه کسانی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند

🔰 براساس آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، افرادی که شرایط آن ها جز یکی از موارد زیر باشد نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نخواهند داشت. این موارد عبارتند از:

👈 دانش آموزانی که پیش از سال 1384 از مدرسه فارغ التحصیل شده‌ اند.

👈 داوطلبانی که فارغ التحصیل یکی از رشته‌ هایی فنی حرفه ای باشند.

👈 متقاضیانی که رشته‌ تحصیلی آن ها جز رشته های غیر نظری (مانند فنی حرفه ای و کاردانش) بوده است.

👈 داوطلبانی که دانش آموخته سیستم نظام آموزش و پرورش قدیمی هستند.

👈 داوطلبانی که دیپلم خود را از مدارس غیر ایرانی گرفته اند و پس از فارغ التحصیلی مدرک خود را تطبیق داده‌ اند.

👈 داوطلبانی که قبل از سال 1391 مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده‌ اند.

چه افرادی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند؟

اگر شما از جمله دانش آموزان فارغ التحصیل شده در یکی از رشته های تجربی، انسانی، ریاضی فیزیک پس از سال 1384 هستید، یا مدرک پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 1391 دریافت کرده اید، می توانید هر چه سریع تر از طریق آموزش تصویری ارائه شده در بخش قبلی، برای دریافت و مشاهده کد سوابق تحصیلی خود و درج آن در فرم ثبت نامی سازمان سنجش اقدام کنید.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در رابطه با هر یک از مراحل مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی یا افراد مشمول و غیر مشمول، می توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و از راهنمایی های کارشناسان مجرب مرکز ایران تحصیل بهره مند شوید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

برای اطلاع از علت بروز مشکل در دریافت کد سوابق تحصیلی و مشاهده نحوه رفع آن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون سوابق تحصیلی دانش آموزان

📌 معاون فنی آماری سازمان سنجش گفت: همه داوطلبان کنکور 1403 باید سوابق تحصیلی داشته باشند!

دکتر احسان جمالی، معاون فنی آماری سازمان سنجش، درخصوص سوابق تحصیلی دانش آموزان در زمان ثبت نام در کنکور سراسری 1403 گفت: از جمله مهم ترین اقداماتی که باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 صورت گیرد، مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون توسط داوطلبان گرامی است. تمامی افراد باید به انتهای دفترچه راهنما رجوع کرده و فرم پیش نویس موجود را تکمیل کنند. پس از آن باید اطلاعات خود را در سامانه یا کارپوشه سازمان سنجش ثبت کنند.

جمالی افزود: بیشتر داوطلبان از سال های قبل کارپوشه ویژه خود را دارند، در سال جاری هم باید داوطلبان جدید به سایت سنجش مراجعه کرده و کارپوشه تخصصی خود را ایجاد کنند. آن دسته از داوطلبانی که می خواهند در کنکور دی ماه و تیر ماه 1403 – 1403 شرکت کنند، از حالا می توانند با شماره کارپوشه و رمزی که در اختیار دارند، وارد شوند و نمرات خود را مشاهده کنند. لازم به ذکر است که تاییدیه های مورد نظر برای این دسته از داوطلبان در کارپوشه آن ها موجود است و نیازی نیست تا مجددا آن ها را درج کنند.

معاون فنی آماری سازمان سنجش یادآور شد: داوطلبان گرامی به این نکته توجه داشته باشند که با اینکه امسال میزان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دانش آموزان به صورت 50 درصد است، اما نمره کل سوابق تحصیلی 1403 با نمره کل سوابق تحصیلی 1403 متفاوت خواهد بود و تنها نمره کل سوابق تحصیلی 1403 مورد نظر قرار خواهد گرفت. او افزود: همه داوطلبان مشمول باید دارای سوابق تحصیلی باشند و اگر ندارند یا باید ایجاد کنند و یا نمره را ترمیم کنند.

لازم به ذکر است که سوابق تحصیلی که در خرداد ماه از سوی وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌ شود ملاک تصمیم گیری و تاثیر قطعی خواهد بود و نمره شهریور ماه کاربردی ندارد؛ چرا که بعد از انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور مشخص می شود.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته


خلاصه مطلب

در زمان ثبت نام کنکور سراسری برخی اطلاعات هویتی و تحصیلی از داوطلبان خواسته می شود که می بایست همه داوطلبان با دقت بالا و صادقانه تمامی اطلاعات خواسته شده را در سایت ثبت نامی وارد کنند. از جمله این اطلاعات تحصیلی مورد نیاز می توان به کد سوابق تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد. از آن جایی که این کد در نتیجه قبولی داوطلبان کنکور تاثیر گذار است، درست وارد کردن آن بسیار مهم می باشد. متقاضیان گرامی می توانند در زمان مقرر شده با مراجعه به سایت medu.ir جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی اقدام کنند.

برای راهنمایی هر چه دقیق تر شما متقاضیان عزیز در مقاله فوق راهنمای تصویری نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی ارائه شده است. پس از مطالعه دقیق مقاله بالا در صورتی که در مورد بخشی خاص سوالی داشتید و یا نیازمند راهنمایی جهت رفع مشکل ایجاد شده بودید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید. علاوه بر تماس تلفنی میتوانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نوشته و ارسال کنید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای دریافت مستقیم سوابق تحصیلی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

از طریق چه سامانه ای می توانیم کد سوابق تحصیلی خود را بگیریم؟

سامانه پنجره خدمات واحد الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir ارائه کننده کد سوابق تحصیلی می باشد و دیگر امکان مشاهده کد سوابق از سایت های dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir  وجود ندارد.

نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی با کد ملی به چه صورت است؟

برای دریافت و مشاهده کد سوابق تحصیلی لازم است تا در تاریخ مقرر شده وارد سامانه my.medu.ir شده و از طریق انتخاب نقش دانش آموز، وارد قسمت سوابق تحصیلی شوید. برای مشاهده راهنمای تصویری روش دریافت کد، به مقاله بالا مراجعه کنید.

چه کسانی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی می باشند؟

دانش آموزان فارغ التحصیل شده در یکی از رشته های تجربی، انسانی، ریاضی فیزیک پس از سال 1384، یا افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی بعد از سال 1391، می توانند از طریق آموزش ارائه شده در مقاله بالا، کد سوابق تحصیلی خود را ببینند.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «مشاهده سوابق تحصیلی با کد ملی + راهنما استعلام اینترنتی – medu.ir»

  1. Avatar photo شمیم گفت:

    میشه کد سابقه تحصیلی رو برای کنکور بعد از قبولی ارائه داد؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      نیاز به ارائه کد سوابق نمی باشد تاییدیه تحصیل برای ثبت نام تان الزامی می باشد

  2. Avatar photo ضیاالدینی گفت:

    برای گرفتن کد سوابق تحصیلی امکان مراجعه حضوری به آموزش پروش هست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر باید وارد سایت مای مدیو بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور