ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه

مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کلیه دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشجویی باید مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه را ارائه دهند تا فرآیند نام نویسی آن ها تکمیل شود. داشتن این مدارک برای رزرو خوابگاه بسیار مهم است. به طوری که دانشجویان حتما باید آن را به مسئولین خوابگاه ارائه دهند. آن ها علاوه بر تحویل مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه باید فرم درخواست خوابگاه را نیز مطالعه و امضا کنند. فرم تعهد محضری خوابگاه برای کلیه دانشجویان یکسان است و در آن از دانشجو می خواهند یک سری از قوانین اسکان در خوابگاه را رعایت کنند و مطابق با آن در خوابگاه دانشجویی زندگی کنند؛ بنابراین بسیار لازم است که شما به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه محل تحصیل خود با متن درخواست خوابگاه آشنایی داشته باشید.

حال در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم ضمن ارائه مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان در مورد قوانین و قواعد خوابگاه ها و فرم های مختلف آن صحبت کنیم.

لیست مدارک لازم برای درخواست خوابگاه دانشجویی

دانشجویان برای ثبت نام در خوابگاه دانشجویی باید واجد شرایط باشند. شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی می توانید روی لینک آبی کلیک کنید. بعد از مطالعه این مقاله در صورتی که واجد شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی باشید می توانید با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنید. این مدارک به شکل زیر هستند.

🔘 تکمیل فرم سکونت در خوابگاه

🔘 فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه

🔘 فتوکپی از برگ انتخاب واحد در نیمسال تحصیلی جاری (همه دانشجویان به غیر از دانشجویان ترم آخر باید حداقل 12 واحد درسی را برای سکونت خود در خوابگاه اخذ کنند.)

🔘 3 قطعه عکس 3 در 4 جدید پشت نویسی شده

🔘 تحویل فیش های واریزی هزینه ثبت نام خوابگاه دانشجویی

🔘 فتوکپی از مدارک معتبر جهت اسکان در خوابگاه برای دانشجویان شاهد، ایثارگر، پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی

🔘 کپی از صفحه اول و دوم ولی دانشجو

🔘 انجام آزمایش های (CBC – DILLI – FBS – U/A – S/E) و ارائه جواب آن ها

در برخی از دانشگاه های کشور ممکن است علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا مدارک دیگری را برای ثبت نام خوابگاه از دانشجویان دریافت کنند. لذا شما جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه دانشجویی سال ۱۴۰۳ با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

نحوه اداره خوابگاه های دانشجویی

همان گونه که می دانید خوابگاه دانشجویی یکی از امکان عمومی برای اسکان دانشجویان مختلف جهت تحصیل در دانشگاه است. در حال حاضر خوابگاه دانشجویی در اکثر دانشگاه های کشور وجود دارد که در آن دانشجویان برای اسکان باید شهریه بپردازند.

خوابگاه ها معمولا محل سکونت دانشجویان است تا بهداشت روانی آن ها به همراه سایر امکانات رفاهی، فرهنگی، فوق برنامه، تربیت بدنی، مشاوره و راهنمایی، کتابخانه، تغذیه و غیره تامین شوند. ریس اداره امور خوابگاه ها تا حد الامکان این نیاز ها را در خوابگاه برای دانشجویان تامین می کند. لذا بر اساس آن ها از دانشجویان خود شهریه دریافت می کند.

فرم درخواست خوابگاه

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه خوابگاه دانشجویی کلیک کنید.

مراحل ثبت نام خوابگاه دانشجویی

به عنوان یکی از دانشجویان برای ثبت نام در خوابگاه دانشجویی و اسکان در اتاق های خود باید مراحلی را طی کنید. این مراحل به شکل زیر هستند:

در دانشگاه محل تحصیل خود ثبت نام و انتخاب واحد کنید.

با ورود به سایت ثبت نام خوابگاه دانشجویی اتاق خود را انتخاب کنید.

هزینه ثبت نام خوابگاه دانشجویی را مطابق با معیار های خوابگاه واریز کنید.

جهت اطلاع از ثبت نام خوابگاه در آموزشیار و مراحل مختلف آن کلیک کنید.

مراحل رزرو خوابگاه دانشجویی

مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه را در تاریخ مقرر شده جهت دریافت اتاق به همراه خود ببرید.

حضور والدین شما به هنگام دریافت خوابگاه الزامی است.

باید فرم تعهد محضری خوابگاه و سایر فرم ها را تکمیل کنید تا بتوانید کارت سکونت در خوابگاه را دریافت کنید.

آن دسته از دانشجویانی که در ترم های گذشته در خوابگاه ساکن بودند می توانند با ورود به سایت ثبت نام خوابگاه دانشجویی خود فرم تمدید درخواست سکونت را تکمیل کنند. سپس با در دست داشتن مدارک لازم در زمان تعیین شده اقدام کنند.

زمان دریافت خوابگاه دانشجویی

در صورتی که شما کلیه مراحل بالا را انجام داده باشید باید برای دریافت خوابگاه خود به همراه مدارک لازم در زمان مقرر شده به محل اسکان خود مراجعه کنید. معمولا زمان اسکان دانشجویان، در دو هفته اول ترم تحصیلی است. بعد از دریافت خوابگاه امکان تعویض یا واگذاری اتاق و اموال خوابگاه به دیگران حتی دانشجویان مقیم خوابگاه وجود ندارد.

البته تنها در صورتی که بتوانید مجوز کتبی رئیس اداره امور خوابگاه را دریافت کنید می توانید از اتاقی به اتاق دیگر یا از خوابگاهی به خوابگاه دیگر منتقل شوید. برای این کار باید شرایطی داشته باشید و هزینه آن را نیز پرداخت کنید.

دقت کنید که خوابگاه تنها برای هر نیم سال تحصیلی برای دانشجویان قابل اسکان است. لذا آن ها در تعطیلات رسمی مانند نوروز یا تابستان حق سکونت در خوابگاه را ندارند.

جهت اطلاع از لیست خوابگاه های خودگردان پسرانه تهران و آدرس آن ها روی لینک رنگی کلیک کنید.

دانلود فرم تعهد محضری خوابگاه دانشجویی

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم خوابگاه ها برای سکونت دانشجویان خود از آن ها فرم تعهد محضری خوابگاه دریافت می کنند. دانشجویان به هنگام دریافت اتاق خود باید آن ها را تکمیل کنند و در طول سکونت در خوابگاه باید قوانین مندرج در آن ها را رعایت کنند تا برای ساکنین خوابگاه مزاحمتی ایجاد نکنند. معمولا فرم تعهد محضری خوابگاه برای دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد؛ اما در اکثر دانشگاه ها فرم درخواست خوابگاه به شکل زیر است.

فرم تعهد محضری خوابگاه دانشجویی

لذا شما باید به دقت متن درخواست خوابگاه را مطالعه کنید و پس از پذیرش قوانین آن اقدام به تکمیل فرم ها کنید. لازم به ذکر است به غیر از خود دانشجو باید والدین او نیز برای اسکان فرزندشان رضایت نامه ولی را ارائه دهند. آن ها برای این کار باید فرم تعهد محضری خوابگاه را مطالعه کرده و آن را تکمیل کنند. حال این فرم ها به شکل زیر هستند.

فرم های درخواست خوابگاه دانشجویی
فرم تعهد محضری خوابگاه دانشجویی
فرم درخواست خوابگاه دانشجویان بین الملل
فرم درخواست خوابگاه دانشجویان روزانه دوره دکتری
فرم درخواست خوابگاه دانشجویان روزانه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
برگه درخواست سكونت در خوابگاه
فرم رضایت ولی از اسکان دانشجو در خوابگاه
منشور اخلاقی خوابگاه دانشجویی

حال اگر شما در مورد هر کدام از فرم درخواست خوابگاه و متن آن ها سوال یا مشکلی داشته باشید می توانید جهت دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

جهت اطلاع از خوابگاه خودگردان چیست؟ و تفاوت آن با خوابگاه های دیگر کلیک کنید.

آیین نامه سکونت در خوابگاه دانشجویی

دانشجویان برای سکونت در خوابگاه دانشجویی باید قوانینی را رعایت کنند. این قوانین در قالب یک آیین نامه برای آن ها تدوین شده است. مطالعه و امضا این قوانین جزو یکی از مدارک لازم جهت ثبت نام خوابگاه است. حال در زیر به چند مورد از قوانین سکونت در خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان را ارائه می دهیم:

👈 دانشجویانی که خوابگاه رزرو کردند باید در زمان تعیین شده، با مراجعه حضوری اتاق خود را دریافت کنند. در غیر این صورت به دلیل عدم مراجعه بدون عذر موجه (حداکثر به مدت 7 روز) به منزله انصراف از خوابگاه تلقی می شود. لذا مجوز سکونت آن ها در به صورت خودکار لغو می شود.

👈 دانشجویان ممتاز کشور در صورت وجود ظرفیت می توانند از تسهیلات ویژه خوابگاه بهره مند شوند.

👈 دانشجو باید در زمان تخلیه خوابگاه بنابه دلایل مختلفی مانند اتمام تحصیل، ترک تحصیل، موانع قانونی، اتمام سقف استفاده از خوابگاه باید آن را در تاریخ مقرر شده تحویل دهند. در غیر این صورت پس از گذشت یک هفته اداره امور خوابگاه ها می توانند بر اساس فرم درخواست خوابگاه ضمن معرفی دانشجو به کمیته انضباطی و کسر خسارت، اتاق او را تخلیه کنند.

آیین نامه سکونت در خوابگاه دانشجویی

👈 دانشجویان باید در مدت زمان سکونت خود در خوابگاه از ایجاد مزاحمت و سلب آسایش از ساکنین خودداری کنند.

👈 باید در داخل خوابگاه قوانین و مقررات عمومی اخلاقی و انضباطي را رعایت کنند.

👈 دانشجویان نباید هر گونه اقدامات مغایر با نظام و موازین اسلامی را انجام دهند.

👈 دانشجویان مسئولیت وسایل شخصی خود در خوابگاه را بر عهده دارند. لذا در صورت مفقود شدن آن ها باید مسئول امور خوابگاه را مطلع کنند تا آن ها مطابق با قوانین خوابگاه اقدامات لازم را انجام دهند.

👈 دانشجویان نباید در خوابگاه خود اشیا گران قیمت و وجه نقد زیادی را نگهداری کنند. هم چنین بعد از خروج از اتاق خود درب آن را قفل کنند و کلید آن را در اختیار افراد متفرقه قرار ندهند.

👈 در ابتدای سال تحصیلی اتاق و اثاثیه دانشجویان طبق مندرجات فرم، تحویل داده می شود. سپس در آخر سال نیز عینا از دانشجو دریافت می شود. لذا کوچکترین خسارتی که به هر کدام از اموال خوابگاه وارد شود از ودیعه اتاق دریافت می شود.

👈 در صورتی که دانشجویی به بیماری خاصی مبتلا باشد، باید آن را به هم اتاقی های خود و متصدی خوابگاه اعلام کند.

👈 از ساعت 24 تا 6 بامداد خوابگاه در سکوت مطلق باید باشد.

سکونت در خوابگاه قوانین زیادی دارد که شما برای دانلود کل آیین نامه آن می توانید روی لینک زیر کلیک کنید. بعد از مطالعه کل آن در صورتی که هر گونه سوالی داشته باشید می توانید با مشاوران ایران تحصیل در میان بگذارید.

لینک دانلود آیین نامه اسکان خوابگاه دانشجویی

ساعات ورود و خروج به خوابگاه دانشجویی

به منظور ایجاد نظم و مقررات در خوابگاه، برای دانشجویان ساعات ورود و خروج در نظر گرفته شده است. معمولا ساعات ورود و خروج از خوابگاه بر حسب فصول مختلف سال و نوع خوابگاه متغیر است. معمولا این ساعات را اداره امور خوابگاه ها تعیین می کند. بدیهی است که دانشجویان باید این نظم را رعایت کنند، در غیر این صورت با آن ها برخورد خواهد شد. ساعات ورود و خروج به خوابگاه ها به شکل زیر هستند:

فصل خواهران برادران
پاییز و زمستان 6:30 صبح تا 20:30 شب 6:30 صبح تا 23 شب
بهار و تابستان 6:30 صبح تا 21 شب 6:30 صبح تا 23 شب

ساعات ورود و خروج به خوابگاه دانشجویی

وسایل مورد نیاز جهت سکونت در خوابگاه دانشجویی

معمولا مسئولین خوابگاه به هنگام تحویل اتاق به شما امکاناتی مانند تخت، بخاری، کولر، اتاق گاز، سرویس بهداشت، یخچال، تلویزیون و غیره را در اختیارتان قرار می دهند. به طوری که به هنگام تخلیه اتاق نیز عینا همه وسایل را از شما دریافت می کنند. لذا هر گونه خسارتی به آن ها وارد شده باشد از ودیعه شما کسر می شود. هر چند که این امکانات در خوابگاه ها ارائه می شوند؛ اما شما باید برخی از وسایل شخصی زندگی در خوابگاه را به همراه خود ببرید. در زیر به چند مورد آن ها اشاره می کنیم:

🔘 لوازم بهداشتی و شخصی مانند ظروف غذاخوری و خوراک پزی، حوله و غیره

🔘 دو جفت دمپایی برای داخل خوابگاه و بیرون خوابگاه

🔘 بالش، پتو، ملحفه و غیره

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خوابگاه متاهلی به چه کسانی تعلق میگیرد؟ کلیک کنید.

اخبار مرتبط با خوابگاه دانشجویی

📌  راه اندازی دوره مهارت آموزی در خوابگاه های دانشجویی

دکتر محمد مهدی ذوالفقار زاده، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی گزارشی از راه‌اندازی سرای مهارت آموزی در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های کشور خبر داد. در این گزارش آمده است که دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور نقش مهمی در برنامه های محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم دارند. لذا برنامه های متنوعی برای مهارت آموزی و افزایش اشتغال‌ پذیری دانش آموختگان در خوابگاه های دانشجویی ارائه می شود.

📌  خوابگاه دانشگاه محقق اردبیلی نیاز به توجه ویژه دارد.

اسماعیل چمنی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی، طی گزارشی اعلام کرد، میانگین پوشش خوابگاه کشوری 37 درصد است که این رقم در دانشگاه محقق اردبیلی به 20 درصد می رسد؛ بنابراین می توان دریافت که این خوابگاه نیازمند توجه ویژه دارد. در حال حاضر 12 هزار دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول به تحصیل هستند که 2 هزار و 200 نفر از دانشجویان دختر و پسر آن به نسبت مساوی از خوابگاه بهره می برند. برای دانشجویان متاهل نیز خوابگاه متاهلی ایجاد شده است؛ اما با این تفاوت امکانات موجود در این خوابگاه ها برای آن ها بسیار کم است. لذا لازم است در این خصوص اقدامات لازم را سریعا انجام دهیم.

متن درخواست خوابگاه

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل در مورد مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه دانشجویی صبحت کردیم. این مدارک برای دانشگاه های مختلف با توجه به قوانین آن ها متغیر است. در بالا به لیست کلی آن ها اشاره کردیم که دانشجویان برای دریافت اتاق های رزرو شده خود باید فرم درخواست خوابگاه را تکمیل کنند. هم چنین علاوه بر آن ها والدین این دانشجویان نیز باید فرم تعهد محضری خوابگاه را تکمیل کنند. لذا با توجه به این که تکمیل این فرم ها ضروری است. در بالا لینک دانلود آن ها را برای شما قرار داده ایم. حال شما با مطالعه متن درخواست خوابگاه می توانید آن ها را رزرو کنید.

زندگی در خوابگاه ها برای خود قوانین خاصی دارد که در بالا به چند مورد آن اشاره کردیم. شما برای اطلاع از کل این قوانین می توانید پی دی اف آن را دانلود کرده و مطالعه کنید. حال اگر بعد از مطالعه این مقاله در مورد بخش های مختلف مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه سوالی داشته باشید می توانید آن را با مشاوران ایران تحصیل در میان بگذارید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا رعایت قوانین سکونت در خوابگاه برای کلیه دانشجویان الزامی است؟

بله، کلیه دانشجویان برای سکونت در خوابگاه باید آیین نامه اسکان در خوابگاه دانشجویی را رعایت کنند.

هزینه ثبت نام خوابگاه دانشجویی چقدر است؟

هزینه ثبت نام خوابگاه دانشجویی با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجو می تواند متغیر باشد. به طوری که هر ساله درصدی به مبلغ آن افزوده می شود.

آیا مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه دانشجویان کارشناسی با کارشناسی ارشد متفاوت است؟

خیر، این مدارک برای کلیه دانشجویان مقاطع مختلف خوابگاه ها یکسان است؛ اما می تواند برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا بین‌المللی متفاوت باشد.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «مدارک لازم برای ثبت نام خوابگاه»

  1. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام برای خوابگاه‌ هنوز کارت واکسن کرونا الزالمیه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      به دلیل تمام شدن کرونا
      خیلی جاها دیگه الزامی نکردن.

  2. Avatar photo فاطمه گفت:

    باسلام
    خواستم بدونم حضور در دفتر اسناد رسمی واسه ثبت تعهد خوابگاه ضروریه ؟
    من پرس و جو کردم گفتن نیاز نیست

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بستگی به خوابگاهی که میخواهید برید داره.

  3. Avatar photo توحید گفت:

    باسلام
    توحید خداجو ، متولد 1370 هستم ، فوق لیسانس مدیریت ورزشی ، با زبان آلمانی و انگلیسی آشنایی دارم ، مدرک پزشکیار ورزشی و پرستاری هم از انجمن پرستاری ایران کسب کردم . کارت پایان خدمت دارم به همراه لوح تقدیر از سردار اشتری ( فرمانده نیروی انتظامی ) . آیا واجد شرایط برای دانشگاه اطلاعات و امنیت ؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز برای ورود به دانشگاه امام باقر باید از طریق کنکور سراسری اقدام کنید و بعد از قبولی دعوت به مصاحبه میشوید با توجه به امتیازاتی که گفتید شانس پذیرفته شدنتون در مصاحبه و گزینش بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور